Soneran tämänhetkinen kaapelimodeemityyppi

  • 4 December 2015
  • 7 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Hei!

Olen miettimässä hankkia Soneran internetyhteden kaapelin kautta vuodenvaihteessa.

Mitä kaapelimodeemia Sonera toimittaa tällä hetkellä kaapeliin liitettäväksi?

Halua tietää tämän ennen hankintapäätöstä, jotta voin siihen etukäteen tutustua.

 

Terveisin

lapexx


7 kommenttia

Tällä hetkellä meillä on kaapeliin Ciscon epc3928 modeemeita :smileyhappy:

Hei!

Kiitokset vastauksesta.

T: lapexx

Hei!
Kiitokset epc3928ad:han sieltä tuli kuten lupasitkin.
Löytyykö ko. modeemille Soneran sivuilta ohjetta sähköisenä? Minä en löytänyt. Eikä sitä ole listattu Soneran kaapelimodeemilistaankaan.
Vai onko sen konfigurointi samanlaista kuin 3825:n?

T: lapexx

Minulla on kaapissa EPC 3825. En tarvitse sitä enää,  kun muutin toiseen osoitteeseen,  jossa on toinen operaattori. 

 

Väittäisin,  että VDSL2 100M/10M päihittää  todella hyvin kaapelinetti 100 Megan.  Kaapelinetti järjestään pätkii ja lähiverkko kärsii siitä.  VDSL2  on tasainen eikä häiriöitä tule. 

Aiemmassa osoitteessa oli valokuitu vedetty "kellariin", muttei huoneistoon. 


@lapexx kirjoitti:
Hei!
Kiitokset epc3928ad:han sieltä tuli kuten lupasitkin.
Löytyykö ko. modeemille Soneran sivuilta ohjetta sähköisenä? Minä en löytänyt. Eikä sitä ole listattu Soneran kaapelimodeemilistaankaan.
Vai onko sen konfigurointi samanlaista kuin 3825:n?

T: lapexx

Konfigurointi on samanlaista kuin EPC3825:n kanssa. Isoin eroavaisuus laitteissa on, että EPC3928:ssa on myös 5 gigahertsin langaton verkko.

Kiitokset vastauksista!

Valokaapeli ei onnistu, kun ei tule kaapelia lähelle.

Mä en tuosta paremmasta wlan:stä hyödy. Käytän toista wlan:a. Kaapelimodeemi on peltioven takana laitetilassa.

Lueskelen sitten tarvittaessa epc3825:n konffausohjeita, kun niitä näyttää olevan runsaammin.

Tuleekohan tähän modeemiin automaattisesti firmware-päivitykset?

Nyt näyttää olevan e3928A-E15-5-c5110r55111-141217c ja päiväys sille on 17.12.2014.

 

Terveisin

lapexx

 


@lapexx kirjoitti:
Tuleekohan tähän modeemiin automaattisesti firmware-päivitykset?

Nyt näyttää olevan e3928A-E15-5-c5110r55111-141217c ja päiväys sille on 17.12.2014.

 

Kyllä, päivitykset tulevat automaattisesti. Tuo taitaakin tällä hetkellä olla uusin firmis.

Vastaa