Suomen rajat


Mitkä ovat Suomen rajat? Saan jatkuvasti virheilmoituksen Soneraviihde mobiilissa: " Ohjelmasisältöjä ei valitettavasti ole oikeutta esittää Suomeenn rajojen ulkopuolella." Olen nyt Sydän Savossa. Pitäisikö olla kehä 3 toisella puolella?????????

 


11 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Johtuen varmaan IP-osoitteesta? Onko käytössäsi VPN palvelu  / Proxy?

Sama juttu minulla. Soneran porukka ei näköjään tiedä, mistä johtuu tai sitten ei vaan kiinnosta vastata, pääasia on, että asiakkaat maksavat. Minulla ei tietääkseni ole käytössä mitään VPNnää tai proxya.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Vika voi mahdollisesti että IP-osoitteesi on rekisteröity ulkopuolelle tai on ollut aikaisemmin. Tämä tietokanta ei ole varmaan vielä päivittynyt tai hidas... 


 


Meneppä tänne: http://www.tcpiputils.com/ ja katso mikä maa tulee... 

ainakaan omalla windows -puhelimella sivu ei aukea.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Testasin linkkiä ja se toimisi Lumia 520 matkapuhelimen kanssa. Toimiiko sinulla ylipäätään internet yhteys?

No nyt pääsin tuolle sivulle, mutta ei siellä näy mitään "Your ip...", niinkuin läppärillä avatulla sivulla. Pitäisi kirjoittaa joku domain.jne.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tosiaan mobiilissa ei näy. Kokeileppa tätä: http://ip-lookup.net/

Tuo osoite toimi täällä kotona. Ip -osoite on suomi, mutta jossakin muualla suomessa tulee usein tuo ensimmäisessä viestissä mainittu teksti, täytyypä sitten ladata tuo sivu.

Mikäli käytössä on mobiiliyhteys, niin APN/yhteyspiste tulee olla internet. Jos on VPN niin ei toimi.

 

Taas jos on ulkomainen ip-osoite käytössä, niin ei toimi.

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Tiina_V Miksi VPN ei toimi APN internet? Ainakin kännykässäni toimii (Sopiva L Plus)... Onko teillä palomuuri estänyt portit? Kyllä VPN toimii NATinkin yli ainakin minulla... Lisäksi on protokolaa jota ei voi estää oikein palomuurilla...

Yleensä ottaen VPN-yhteys toimii APN:llä internet. Sonera ei palomuurin kautta estä tiettyjä portteja toimimasta.

 

On kuitenkin olemassa sellaisia VPN-yhteyksiä, joiden "palomuurit" vaativat julkisen tai kiinteän IP-osoitteen. Näissä tapauksissa VPN-yhteys ei toimi APN:llä internet, joten APN tulee olla opengate, kun puhutaan matkaviestinverkossa käytettävistä yhteyksistä.

Vastaa