Suosittelisitko tätä palvelua


"Suosittelisitko tätä palvelua tuttavallesi?" En suosittele Sonera Viihde -palvelua (IPTV) kenellekään, omanikin irtisanoisin, jos ei olisi niin halpa: tulee käytännössä kaupan päälle laajakaistan myötä. Viides vuosi menossa ja tänä aikana tulleet/havaitut positiiviset jutut:

+ Chisun konsertti tapahtuma-areenalla marraskuussa 2010 (vastaavia en sitten olekaan bongannut enempää)
+ etäajatusmahdollisuus, jota Soneralla ei siis ollut aikojen alussa, tai jos oli niin en tiennyt
+ nopea ja kanavariippumaton teksti-TV

Miinuksia en nyt jaksa luetella.. onneksi huushollissamme on toisen operaattorin kaapeli-TV, johon voi luottaa enemmän kuin Soneraan, eikä petä yhtä usein.


20 kommenttia

@hillevii Pistä kuitenkin vähän miinuksiakin, laitan ne eteenpäin, josko saataisiin miinus-listaa lyhennettyä tulevaisuudessa :smileywink:

- hidas tiedottaminen

- asiakkaiden aliarvioiminen

- laatu

- liian paljon "vikoja"

- jatkuvan tallennuksen puuttuminen

- tallenteet vain yhtenä pötkönä, haku hankalaa

- hidas muutenkin selata noita tallenteita

- hyvitykset turhina kanavina/elokuvina

- menu valikon muokkaaminen. tallennukset  pitäisi olla ekana

 

siitä korjaamaan nuo, niin vuosi onkin siihen mennessä 2046 =)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Asiakaspalvelija voisi kerätä joka ikinen valitus mitä on täälä Klaanissa ja vanhassa foorumissa tehty... Murobbs:ssäkin taitaa olla tarpeeksi... Toki sinne voisi koota myös positiiviset jutut mukaan :D

 

Siitä voisi koota jopa pienen kirjan: "Sonera Viihde, toimiiko vai ei?"

Tästä voisi aloittaa. Ei Päätetty/Tulossa statuksella olevat :)

Pahoittelen pitkää listaa. Linkkaus ei onnistunut koska 

"8. huhtikuuta 2015 kello 13.55 Asiantuntija (keskustelu | muokkaukset) poisti sivun Sonera Viihteen kehitysideathttp://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Viihteen_kehitysideat

 

 

Ohjelmisto 
Idea   
Tila   
Sonera Viihde verkkotallennus kaikilta kanaviltaEi tulossa
Jatkuva/toistuva tallennusEi päätetty
Kelausnopeuden vaihteluEi päätetty
Hyppynapit myös erikseen Motorolan VIP1003 digiboksiinEi tulossa
Teräväpiirto valikotEi päätetty
Kanavalogojen päivitysValmis
Verkkotallenteiden siirtäminen ja katsominen tietokoneeltaEi päätetty
HD-kanavien verkkotallennusEi päätetty
Uutuuselokuvat aikajärjestykseenEi päätetty
Tallennukset järjestäminen kansioihin/kategorioihinEi päätetty
Tallennusten katsominen netistäEi päätetty
Digiboksin asetusten muokkaus, esim. aloitusvalikon valitseminenEi päätetty
Häiriötiedoitteet puhelimeenTulossa
Ohjelmien nauhoitus hakusanallaEi päätetty
Hakutoiminto tallenteisiinEi päätetty
Kanavalle pääsee epg:stakin, vaikka ei olisi epg-tietoja. Sonera Viihteen EPG hyppää kanavan yli, jos ei ole epg-tietoja.Ei tulossa
Tekstityskielessä olisi hyvä olla ensisijainen ja toissijainen kieli kuten audio kielivalinnassakinEi päätetty
HD kanavapaketti mahdollisuus kaikkiin liittymiinEi tulossa
ohjelmakirjastossa voisi oikealla olevaa kuvaa hieman pienentää jotta ohjelmista näkisi muunkin kuin ohjelmatiedon alun.Ei päätetty
Saisko C More livekanaville ja ohjelmakirjastoon joskus suomenkielisen tekstityksen?Valmis
Verkkotallennuksen poistuminen 120 vuorokauttaEi päätetty
Elokuvavuokraamon elokuvavalikoima näkyviin nettiinValmis
Toistuvaan tallennukseen valintojen viikoittain ja päivittäin lisäksi arkipäivinä ja viikonloppunaEi päätetty
Maksu TV-palvelujen osto digiboksista. Kanavat ja ohjelmakirjastotEi päätetty
Mahdollisuus käyttäjille/softa firmoille tehdä omia scriptejä/pieniä ohjelmiaEi tulossa
Mahdollisuus ladata video-tiedostot omaan laitteeseenEi päätetty
Omilta sivuilta määritetyt tallennukset eivät näy EPG:lläEi päätetty
Sonera Vihteen ohjelmien katsominen esim. tablet-laitteellaTulossa
Paluu samaan kohtaan tallenne-listalla tallenteen loputtuaEi päätetty
Sovellukset 
Idea   
Tila   
Kake sovellus Windows Phone:lleEi päätetty
Sonera Viihde Android sovellusTulossa
Sonera Viihde mobiilisovellus SuomeenTulossa
Kake sovellus SymbianilleEi tulossa
iPad sovellus Sonera ViihteelleTulossa
Kake sovellus MeegolleEi päätetty
Laitteet 
Idea   
Tila   
Thomson TG789vn porttiohjausValmis
Thomson TG789vn käyttäminen mediapalvelimenaEi tulossa
Sonera Viihteen käyttö muulla reitittimellä kuin ThomsonEi tulossa
Sonera Viihteen toiminta eri modeemilla ?Ei tulossa
Motorola VIP1903 ja DLNA-sertifikaattiEi päätetty
Useamman digiboksin käyttäminen samassa liittymässäTulossa
Thomson TG789vn muuttaminen siltaavaksi (4-portti)Valmis
N-protokollan WLANValmis
Sonera Viihde pakettiin 2m ja 10-15m ethernet-kaapelitEi päätetty
Ohjelmaoppaan aikajanan selausnapit +/- 24 h ja 3 hEi päätetty
Sonera Viihteen käyttäminen muulla kuin Soneran toimittamalla digiboksillaEi päätetty
Thomsonin asetusten varmuuskopiointiEi päätetty
Sisältö 
Idea   
Tila   
Videovuokraamon Uutuudet-lista päivittyy viiveelläEi päätetty
Ohjelmakirjastoon Ylen Elävä arkistoEi päätetty
Youtube palvelu Sonera ViihteelleEi päätetty
Voddler palvelu Sonera ViihteelleEi päätetty
Ohjelmakirjastoon YLE Areena palveluEi päätetty
C More Play palveluun lisää sisältöäValmis
Lisää catch uppejaLisätty/lisätään
Yksittäiset maksukanavat (esim. Nelonen Pro)Ei päätetty
Ylen alueuutisetEi päätetty
Ohjelmakirjaston Katsomo palveluun lisää materiaaliaEi päätetty
FOX HD kanava Sonera ViihteelleEi päätetty
TCM-kanavalla catch up toimintoValmis
Kaikki BBC:n kanavat valikoimaanEi päätetty
Scifiä videovuokraamoonValmis
Catch-up kaikille peruskanavilleEi päätetty
Viasat-kanavapakettiin ohjelmakirjasto ViaplayValmis
Sonera Mix-paketti Sonera ViihteelleValmis
Omat sivut 
Idea   
Tila   
Omien sivujen tallenteiden määritteleminen usealta tietokoneelta samanaikaisestiEi tulossa
Voimassa olevien Sonera Viihde kanavapakettien näkyminen Omilla sivuiltaValmis
Omille sivuille jokaiseen ohjelmaan yksinkertainen REC-näppäinEi päätetty
Omien sivujen tallennuksen helpottaminenEi päätetty
Ohjelmakirjasto ja videovuokraamon palvelujen tilaus netin kauttaEi päätetty
Omien sivujen haun rajaaminen tulevien ja tallennettujen ohjelmien välilläEi päätetty
Alkaneen ohjelman tallennus etätallennuksenaEi päätetty

Reilun vuoden olen viihdettä käyttänyt ja yhtään hyvää parannusta ei tämän aikana ole tullut. Olisin todella tyytyväinen jos ohjelma opas saisi päivityksen eli nopeutta lisää esim. kanavan ohjelmatietojen scrollaaminen on tuskallisen hidas, niin kuin itse kanavienkin scrollaus. Ainoa asia jota olen kehunut töissä on teksti-tv. Parempaa en ole käyttänyt, mielettömän nopea sekä, kuten yllä sanottiin, ei ole kanava riippuvainen. Älkää vain tähän tuoko "parannuksia".

Boksin kovalevy on HD tallennuksille liian pieni, tämän tiesin jo heti alussa.

No, vajaa vuosi vielä ja sitten päätetään jatketaanko viihteellä vai katsastetaanko uusia tapoja hoitaa samat asiat.

Loppuun vielä että on muitakin Soneran palveluita jotka ovat menneet huonommaksi.

Asiakaspalvelua en moiti koska sieltä olen saanut todella hyvää palvelua. Erikoismaininta vikapalvelun odotus musiikille. Mielellään odottaa kun on hyvää musiikkia, ainakin näin oli kun viimeksi soitin ?.

Nyt tuli muutakin kuin kommentteja viihteestä, lopetan tähän.

Teksti-tv on ainut asia minka takia voisin suositella täyden sydämen voimalla. Maksukanavien ohjelmakirjastot ovat ainakin aluksi hyviä. Mutta nyt tallennusvarmuus ja asiakaspalvelun laatu huonontuneet tämän kuukauden aikana.
Viihteessä hyvää:
+ digiboksi ja modeemi kivan näköisiä

+ 90 päivän jälkeen itsestään poistuvat tallennukset (entisenä Elisan käyttäjänä arvostan)

+ edullinen hinta (verrattuna elisaan)

viihteessä huonoa
- Jatkuvan tallennuksen puute
- *******sti ongelmia tallennuksen kanssa
- kanavien tallennukseen puhelin app (kuten elisalla)
- Katsottavan kanavan pausettaminen ja keilaus (kuten elisalla)
-Yle areenan poissaolo (löytyy Elisalta)

Olisi ihan kiva jos tehtäisiin oikeasti hyödyllisiä parannuksia jonkun kelausnopeuden muutosten sijaan.

Mulla ollut koht 2v tämä viihde ja ei minkäänlaisia vikoja. Suosittelen!!

Oletko ollut kauan Soneralla duunissa, koht 2-vee?

Eihän  edes maininnut mikä viihde on käytössä. Se kannattaa pitää.

Vai on ollut viihde lähes 2 vuotta eikä ongelmia ole ollut. Kannattaisiko alkaa käyttämään. Riippuu toki siitä minkä kokee ongelmaksi. Hyvä jos näin todellakin on, uskoo ken haluaa.

Ei pysty suosittelemaan Viihdettä Soneralta, palveluksi en tätä kutsuisi.

Kunniamerkki +10

Meillä on ollut Viihde adsl:n kautta jo vuosia.

Meillä se on toiminut melko lailla hyvin.

 

En ajasta netin kautta ohjelmia vaan suoraan viihdeboksista ohjelmaoppaan kautta. Se on toiminut.

Viihde on lähinnä meillä sen vuoksi, että se tuli 24megasen netin mukana kuin siinä sivussa. Samalla on voinut sitten ottaa siihen muutamia maksullisia urheilukanavia, jotka näkyvät hd-tasoisena. Se on hyvä juttu.

Huomionarvoista siis, että kyseessä omakotitaloasujan liittymä, jossa operaatorin DSLAM lähellä ja yhteys toimitetaan paikallisen teleoperaatorin puhelinkaapelointia pitkin suoraan talon sisäiseen puhelinkaapeliverkkoon. Ei mikään taloyhtiöiden liittymä tmv.

 

Onkohan viihde ollut toimimatta nyt kuluneen talven aikana kerran. Silloinkin oli joku alueellinen vika, jossa myös kaapelitv:ssä oli sama vika. Vika korjattiin kyseisen illan aikana. Silloin kyllä kypsytti kun meinasi jäädä Frölunda-Kärpät CHL peli näkemättä. Netti toimi tuolloin ongelmitta ja piti katsoa peliä MTV3 Katsomon kautta.

 

Oikeastaan enimmäkseen vikaa on ollut netin kanssa. Viihde toimii kyllä tuolloin täysin, mutta nettiin ei pääse. Kaikki näyttää olevan kunnossa, niin tietokoneella kuin reitittimessäkin (Inteno DG301), mutta ei vain toimi. Intenon uudelleen käynnistys palauttaa yhteydet toimintaan.

Hyvin erikoinen vika, koska jossain vaiheessa tuo tuntui olevan enimmäkseen säännöllistä, joka toistui samoihin aikoihin. Muistaakseni säännöllisesti, aluksi kerran parissa viikossa ja pahimmillaan kerran viikossa. Nyt on tuota ongelmaa ei ole ollut varmaan yli kuukauteen. Kohta tietenkin sitten iskee!

 

Ei se tunnu olevan ongelmatonta muillakaan. Pääkaupunkiseudulla on tuttuja, joilla molemmilla kilpailevan operaatorin vdsl omalla omakotitaloasujan liittymällä. Heillä toimitettu Zyxelin modeemit.

Vähintään kerran viikossa pitää tuo Zyxel uudelleen käynnistää. Itse olen saman asian todennut, kun on kyläilemässä oltu. Välillä yhtäkkiä netti ei toimi. Ja on muuten toistunut useamminkin kuin kerran viikossa. 

 

Viimeisin ongelma minulla oli Kake sovelluksen kanssa. Se ei nyt suoraan toimintaan vaikuttanut, mutta ihan hyvä ominaisuus. Sekin korjaantui uudella softapäivityksellä tuohon android-laitteeseen.

Välillä on tuntunut tosiaan, etteivät Viihteen softapäivitykset ole parantaneet käyttöä, joten minä en ole niitä koskaan kaivannutkaan. Minulle riittää, että netti toimii ja TV-kanavat (tärkeinpinä maksukanavat) näkyvät. Kaikki muu on minulle vähemmän merkityksellistä.

Siksi olen ehkä kokonaisuutena plussan puolella tämän palvelun kohdalla omalta kantiltani katsottuna.

 

Painimme mielenkiintoisen ongelman kanssa. Taloyhtiöön on suunnitteilla yhteinen liittymä. Olemme kamppailleet Soneran kanssa yli neljä (4) kuukautta ongelmien kanssa. Tulevaisuudessa pitäisi tehdä päätöstä yhteisestä taloliittymästä tarjousten perusteella. Matkapuhelimemme (Ylivoimaisen kentän takia) ja netti, sekä TV ovat Soneran verkossa, sähköpostit ovat olleet samat vuosia, joten liittymien vaihto asettaa  ison kynnyksen. Olemme omistusosuuden vuoksi jonkinlaisessa vaa'ankieliasemassa, joten aikamoinen dilemma. Halu vaihtoon ongelmien ja asiakaspalvelun suhteen on suuri, mutta käytännön mukavuus jo omaksuttuihin palveluihin ja toimintoihin on vaakakupin toinen puoli. Niin emme vieläkään tiedä äänestämmekö Soneran puolesta vai vastaan. Tämän ketjun otanta on vielä hyvin pieni ja oletettavasti positiiviset lausunnot loistavat poissaolollaan.

Kunniamerkki +10

Mitä näitä keskusteluita on tullut luettua ja tulkittua, niin aika monella on ongelmia juuri taloyhtiöliittymien kanssa. Samaa näyttäisi olevan myös kaapelitv:n ja kaapelinetin kanssa.

 

Näihin voi olla useita syitä, että miksi juuri niissä olisi ongelmia. 

Taloyhtiöt ovat aina oma lukunsa ja niiden kaapelointi: koaksiaali(antenni) ja parikaapelointi(puhelin) ovat joskus aika "huonossa hapessa". Ja siitäkös ongelmia syntyy.


@kefiiri kirjoitti:

Mitä näitä keskusteluita on tullut luettua ja tulkittua, niin aika monella on ongelmia juuri taloyhtiöliittymien kanssa. Samaa näyttäisi olevan myös kaapelitv:n ja kaapelinetin kanssa.

 

Näihin voi olla useita syitä, että miksi juuri niissä olisi ongelmia. 

Taloyhtiöt ovat aina oma lukunsa ja niiden kaapelointi: koaksiaali(antenni) ja parikaapelointi(puhelin) ovat joskus aika "huonossa hapessa". Ja siitäkös ongelmia syntyy.


Onko näin ? Toki sisäkaapeloinnin kunto vaikuttaa laajakaistan laatuun kuten pientaloissakin, mutta tässä kai puhuttiin Viihde-palvelun toiminnasta. Jos palvelussa on vikaa, josta palveluntarjoaja ilmoittaa ja yrittää korjata, kai vika silloin on siinä palvelussa eikä taloyhtiölaajakaistassa tai taloyhtiön kaapeloinneissa. Viihteestä ei mitään kokemusta, mutta oma kokemus taloyhtiölajakaistasta on, että laajakaistan viat korjataan yleensä nopeasti, oli vika sitten operaattorin tai taloyhtiön omissa laitteissa.

Kunniamerkki +10

Tottakai on!

 

Viihde, joka on IPTV-palvelu, on riippuvainen laajakaistan toiminnasta. Laajakaistan ongelmat eivät aina heti tunnu niin rajusti normaalissa netin käytössä kuin viihdepalvelua käytettäessä. Pahemmissa tapauksissa alkaa sitten nettikin tökkiä.

 

Minun tulkintani mukaan vakavimmat ongelmat ovat olleet juuri näitä, ettei edes netti toimi kunnolla. Ei siinä sitten toimi viihde palvelu enää ollenkaan. Näissä tapauksissa on usein ollut kyseessä huonosti toimiva talon sisäkaapelointi. Toki on ollut teknisiä laitevikojakin niin operaattorin päässä kuin kuluttajan päätelaitteissakin.

 

Laitevikojen korjaaminen saattaa onnistua nopeastikin, mutta ei aina. Kuluttajan laiteet tietenkin kätevämmin, kun sen voi tehdä käyttäjä itse kunhan vain saa uuden laitteen. Sitä vastoin operaattorille kuuluvat laitteet tutkii/korjaa/vaihtaa paikallinen sopimusfirma Empower, Eltel, Relacom jne. Niihin ei ole muilla asiaa. Sitä vastoin talon sisäverkko on kiinteistön omistajan vastuulla. Se että mistä tai keneltä vianetsintä/korjaus hankitaan onkin sitten taloyhtiön asia. Taloyhtiön antenni- ja parikaapelointiverkkoon ei saa kajota muut kuin teleasennuspätevyyden omaavat henkilöt/yritykset.

Etenkin vanhat kerrostalot ovat todella vaikeita tapauksia joskus, kun niiden puhelinkaapelointi ei ole enää tätä vuosituhatta. Siellä on aivan hirveitä "kötöstyksiä" jakamoissa ja puhelinpistorasioissa. Mikä yritys ja millon he ehtivät näitä vikoja etsimään ja korjaamaan, sen mitä tehtävissä on, onnistuu joskus äkkiä joskus taas ei.

Antenniverkon kanssa on sitten taas toiset ongelmat. Lähtökohtana on paluusuuntakelpoisuus. Kuinka hyvin tuo verkko toimii etenkin vanhoissa ketjuverkoissa, jotka on kuitenkin "päivitetty", tekee välillä ongelmien sattuessa vianpaikantamisen erilaiseksi kuin puhelinkaapeliverkossa.

 

Viihteen ongelmat ovat olleet aivan kuten edellisessä viestissä kerrottiin, niin myös "ei välitystekniikasta" riippuvaisia. Viime aikoina etenkin nämä erilaiset tallennusongelmat. Monia varmaan se harmittaa, kun tuntuvat tätä ominaisuutta paljon käyttävän.

Eli ongelmia on ollut, itse kukin on kokenut ne vähän eri tavallla.

Ok, tosin kaapelinetin ongelmat eivät Soneran Viihdeeseen kuulu, kun ei ole kilpailijoista poiketen edes kaapelinettiin saatavilla.

Kunniamerkki +14

Kyllä mä ainakin viihdettä suosittelisin, oisko nyt neljäs vuosi menossa. Ongelmia on juu, itseäkin häiritsee niistä muutama. Varsinkin nämä epg virheet, kovalevyllisen boksin kanssa pitää aina käsin muutella alku ja loppuaikoja jotta ohjelmat saa tallennettua kokonaan. Eikai täysin ongelmatonta palvelua olekaan. En enää ottaisi normaalia digiboksia takaisin kun olen tähän viihteeseen tottunut, verkkotallennus myös hyvä ja plussaa että voi netistä valita ohjelmat tallennukseen. Jos tuo pelkkä viihde laskennallisesti maksaa sen 10e/kk niin kyllä se ihan hintansa väärti on ja kokonaisuutena erittäin hyvä palvelu :)

Itselläni on ollut Viihdepaketti jo melko pitkään, toista 24kk määristä taidetaan tässä jo yhdessä elää.

 

Alunperin olen koko palvelun ottanut vain ja ainoastaan sen vuoksi, että sain siihen hyvä tarjouksen HBONordicista, jonka sarjoja seuraan tiiviisti. Kun harkintaan tuli seuraavalle sopimuskaudelle jatko, totesin hintaeron olevan niin pieni pelkän kaistan ja Viihdepaketin kesken, että päädyin pitämään koko palvelun sellaisenaan.

 

Itse kiinteä viihde on minulla "kakkostelkkarissa", joka ei ilman digiboksia pärjää. Katson ylipäätään telkkaria hyvin vähän. Kaikki sarjat tulee HBO:n tai Netflixin kautta. Kuitenkin Viihdepaketti on ollut siinä mielessä kiva, että voin vuokrailla leffoja. Muuten tuo palvelu on jäänyt melko vähälle käytölle satunnaisia tallennuksia lukuunottamatta.

 

Sitten tuli markkinoille mobiiliviihde, jonka viihdeasiakkaana sain kaupanpäällisinä. Mikä ihana asia! Nyt on pädissä ja puhelimessa HBO:t ja 7vrk automaattitallenteet! Vaikka, kuten aikaisemmin sanoin, en televisiota oikeastaan juuri katso, on tuo mobiiliviihteen 7vrk automaattitallennus koukuttanut minut muutamaa sarjaa seuraamaan. Normaalisti en ole ikinä "oikeaan" aikaan telkkarin äärellä, että mitään voisin seurata ja aivan liian laiska ohjelmoimaan tallennuksia, mutta tuo kun tapahtuu itsestään.

 

Summa summarum; Viihde on toiminut meillä oikein hienosti, mitään ongelmia ei ole ollut. Itse palvelu on ihan kiva lisä, mutta ei mikään elämää tärkeämpi juttu. Suosittelen toki kutakin ottamaan testiin, sittenhän sen näkee, miten se omaan elämään istuu ja mitä antaa (vai antaako mitään). Mobiiliviihde toisaalta on sitten ollut valtavassa käytössä siitä asti, kun sen itselleni asensin. Suosittelen sitä lämpimästi =)

Vastaa