Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
hillevii
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Suosittelisitko tätä palvelua

"Suosittelisitko tätä palvelua tuttavallesi?" En suosittele Sonera Viihde -palvelua (IPTV) kenellekään, omanikin irtisanoisin, jos ei olisi niin halpa: tulee käytännössä kaupan päälle laajakaistan myötä. Viides vuosi menossa ja tänä aikana tulleet/havaitut positiiviset jutut:

+ Chisun konsertti tapahtuma-areenalla marraskuussa 2010 (vastaavia en sitten olekaan bongannut enempää)
+ etäajatusmahdollisuus, jota Soneralla ei siis ollut aikojen alussa, tai jos oli niin en tiennyt
+ nopea ja kanavariippumaton teksti-TV

Miinuksia en nyt jaksa luetella.. onneksi huushollissamme on toisen operaattorin kaapeli-TV, johon voi luottaa enemmän kuin Soneraan, eikä petä yhtä usein.

20 vastausta
PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Eihän @Tomra68 edes maininnut mikä viihde on käytössä. Se kannattaa pitää.

VT3280
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 64 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vai on ollut viihde lähes 2 vuotta eikä ongelmia ole ollut. Kannattaisiko alkaa käyttämään. Riippuu toki siitä minkä kokee ongelmaksi. Hyvä jos näin todellakin on, uskoo ken haluaa.

mrela
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei pysty suosittelemaan Viihdettä Soneralta, palveluksi en tätä kutsuisi.

kefiiri
Konkari
  • 206 custom-general.kudos
  • 675 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Meillä on ollut Viihde adsl:n kautta jo vuosia.

Meillä se on toiminut melko lailla hyvin.

 

En ajasta netin kautta ohjelmia vaan suoraan viihdeboksista ohjelmaoppaan kautta. Se on toiminut.

Viihde on lähinnä meillä sen vuoksi, että se tuli 24megasen netin mukana kuin siinä sivussa. Samalla on voinut sitten ottaa siihen muutamia maksullisia urheilukanavia, jotka näkyvät hd-tasoisena. Se on hyvä juttu.

Huomionarvoista siis, että kyseessä omakotitaloasujan liittymä, jossa operaatorin DSLAM lähellä ja yhteys toimitetaan paikallisen teleoperaatorin puhelinkaapelointia pitkin suoraan talon sisäiseen puhelinkaapeliverkkoon. Ei mikään taloyhtiöiden liittymä tmv.

 

Onkohan viihde ollut toimimatta nyt kuluneen talven aikana kerran. Silloinkin oli joku alueellinen vika, jossa myös kaapelitv:ssä oli sama vika. Vika korjattiin kyseisen illan aikana. Silloin kyllä kypsytti kun meinasi jäädä Frölunda-Kärpät CHL peli näkemättä. Netti toimi tuolloin ongelmitta ja piti katsoa peliä MTV3 Katsomon kautta.

 

Oikeastaan enimmäkseen vikaa on ollut netin kanssa. Viihde toimii kyllä tuolloin täysin, mutta nettiin ei pääse. Kaikki näyttää olevan kunnossa, niin tietokoneella kuin reitittimessäkin (Inteno DG301), mutta ei vain toimi. Intenon uudelleen käynnistys palauttaa yhteydet toimintaan.

Hyvin erikoinen vika, koska jossain vaiheessa tuo tuntui olevan enimmäkseen säännöllistä, joka toistui samoihin aikoihin. Muistaakseni säännöllisesti, aluksi kerran parissa viikossa ja pahimmillaan kerran viikossa. Nyt on tuota ongelmaa ei ole ollut varmaan yli kuukauteen. Kohta tietenkin sitten iskee!

 

Ei se tunnu olevan ongelmatonta muillakaan. Pääkaupunkiseudulla on tuttuja, joilla molemmilla kilpailevan operaatorin vdsl omalla omakotitaloasujan liittymällä. Heillä toimitettu Zyxelin modeemit.

Vähintään kerran viikossa pitää tuo Zyxel uudelleen käynnistää. Itse olen saman asian todennut, kun on kyläilemässä oltu. Välillä yhtäkkiä netti ei toimi. Ja on muuten toistunut useamminkin kuin kerran viikossa. 

 

Viimeisin ongelma minulla oli Kake sovelluksen kanssa. Se ei nyt suoraan toimintaan vaikuttanut, mutta ihan hyvä ominaisuus. Sekin korjaantui uudella softapäivityksellä tuohon android-laitteeseen.

Välillä on tuntunut tosiaan, etteivät Viihteen softapäivitykset ole parantaneet käyttöä, joten minä en ole niitä koskaan kaivannutkaan. Minulle riittää, että netti toimii ja TV-kanavat (tärkeinpinä maksukanavat) näkyvät. Kaikki muu on minulle vähemmän merkityksellistä.

Siksi olen ehkä kokonaisuutena plussan puolella tämän palvelun kohdalla omalta kantiltani katsottuna.

 

Caacao73
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 46 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Painimme mielenkiintoisen ongelman kanssa. Taloyhtiöön on suunnitteilla yhteinen liittymä. Olemme kamppailleet Soneran kanssa yli neljä (4) kuukautta ongelmien kanssa. Tulevaisuudessa pitäisi tehdä päätöstä yhteisestä taloliittymästä tarjousten perusteella. Matkapuhelimemme (Ylivoimaisen kentän takia) ja netti, sekä TV ovat Soneran verkossa, sähköpostit ovat olleet samat vuosia, joten liittymien vaihto asettaa  ison kynnyksen. Olemme omistusosuuden vuoksi jonkinlaisessa vaa'ankieliasemassa, joten aikamoinen dilemma. Halu vaihtoon ongelmien ja asiakaspalvelun suhteen on suuri, mutta käytännön mukavuus jo omaksuttuihin palveluihin ja toimintoihin on vaakakupin toinen puoli. Niin emme vieläkään tiedä äänestämmekö Soneran puolesta vai vastaan. Tämän ketjun otanta on vielä hyvin pieni ja oletettavasti positiiviset lausunnot loistavat poissaolollaan.

kefiiri
Konkari
  • 206 custom-general.kudos
  • 675 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Mitä näitä keskusteluita on tullut luettua ja tulkittua, niin aika monella on ongelmia juuri taloyhtiöliittymien kanssa. Samaa näyttäisi olevan myös kaapelitv:n ja kaapelinetin kanssa.

 

Näihin voi olla useita syitä, että miksi juuri niissä olisi ongelmia. 

Taloyhtiöt ovat aina oma lukunsa ja niiden kaapelointi: koaksiaali(antenni) ja parikaapelointi(puhelin) ovat joskus aika "huonossa hapessa". Ja siitäkös ongelmia syntyy.

PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions


@kefiiri kirjoitti:

Mitä näitä keskusteluita on tullut luettua ja tulkittua, niin aika monella on ongelmia juuri taloyhtiöliittymien kanssa. Samaa näyttäisi olevan myös kaapelitv:n ja kaapelinetin kanssa.

 

Näihin voi olla useita syitä, että miksi juuri niissä olisi ongelmia. 

Taloyhtiöt ovat aina oma lukunsa ja niiden kaapelointi: koaksiaali(antenni) ja parikaapelointi(puhelin) ovat joskus aika "huonossa hapessa". Ja siitäkös ongelmia syntyy.


Onko näin ? Toki sisäkaapeloinnin kunto vaikuttaa laajakaistan laatuun kuten pientaloissakin, mutta tässä kai puhuttiin Viihde-palvelun toiminnasta. Jos palvelussa on vikaa, josta palveluntarjoaja ilmoittaa ja yrittää korjata, kai vika silloin on siinä palvelussa eikä taloyhtiölaajakaistassa tai taloyhtiön kaapeloinneissa. Viihteestä ei mitään kokemusta, mutta oma kokemus taloyhtiölajakaistasta on, että laajakaistan viat korjataan yleensä nopeasti, oli vika sitten operaattorin tai taloyhtiön omissa laitteissa.

kefiiri
Konkari
  • 206 custom-general.kudos
  • 675 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Tottakai on!

 

Viihde, joka on IPTV-palvelu, on riippuvainen laajakaistan toiminnasta. Laajakaistan ongelmat eivät aina heti tunnu niin rajusti normaalissa netin käytössä kuin viihdepalvelua käytettäessä. Pahemmissa tapauksissa alkaa sitten nettikin tökkiä.

 

Minun tulkintani mukaan vakavimmat ongelmat ovat olleet juuri näitä, ettei edes netti toimi kunnolla. Ei siinä sitten toimi viihde palvelu enää ollenkaan. Näissä tapauksissa on usein ollut kyseessä huonosti toimiva talon sisäkaapelointi. Toki on ollut teknisiä laitevikojakin niin operaattorin päässä kuin kuluttajan päätelaitteissakin.

 

Laitevikojen korjaaminen saattaa onnistua nopeastikin, mutta ei aina. Kuluttajan laiteet tietenkin kätevämmin, kun sen voi tehdä käyttäjä itse kunhan vain saa uuden laitteen. Sitä vastoin operaattorille kuuluvat laitteet tutkii/korjaa/vaihtaa paikallinen sopimusfirma Empower, Eltel, Relacom jne. Niihin ei ole muilla asiaa. Sitä vastoin talon sisäverkko on kiinteistön omistajan vastuulla. Se että mistä tai keneltä vianetsintä/korjaus hankitaan onkin sitten taloyhtiön asia. Taloyhtiön antenni- ja parikaapelointiverkkoon ei saa kajota muut kuin teleasennuspätevyyden omaavat henkilöt/yritykset.

Etenkin vanhat kerrostalot ovat todella vaikeita tapauksia joskus, kun niiden puhelinkaapelointi ei ole enää tätä vuosituhatta. Siellä on aivan hirveitä "kötöstyksiä" jakamoissa ja puhelinpistorasioissa. Mikä yritys ja millon he ehtivät näitä vikoja etsimään ja korjaamaan, sen mitä tehtävissä on, onnistuu joskus äkkiä joskus taas ei.

Antenniverkon kanssa on sitten taas toiset ongelmat. Lähtökohtana on paluusuuntakelpoisuus. Kuinka hyvin tuo verkko toimii etenkin vanhoissa ketjuverkoissa, jotka on kuitenkin "päivitetty", tekee välillä ongelmien sattuessa vianpaikantamisen erilaiseksi kuin puhelinkaapeliverkossa.

 

Viihteen ongelmat ovat olleet aivan kuten edellisessä viestissä kerrottiin, niin myös "ei välitystekniikasta" riippuvaisia. Viime aikoina etenkin nämä erilaiset tallennusongelmat. Monia varmaan se harmittaa, kun tuntuvat tätä ominaisuutta paljon käyttävän.

Eli ongelmia on ollut, itse kukin on kokenut ne vähän eri tavallla.

PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ok, tosin kaapelinetin ongelmat eivät Soneran Viihdeeseen kuulu, kun ei ole kilpailijoista poiketen edes kaapelinettiin saatavilla.

tilasto
Kunniajäsen
  • 1083 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions

Kyllä mä ainakin viihdettä suosittelisin, oisko nyt neljäs vuosi menossa. Ongelmia on juu, itseäkin häiritsee niistä muutama. Varsinkin nämä epg virheet, kovalevyllisen boksin kanssa pitää aina käsin muutella alku ja loppuaikoja jotta ohjelmat saa tallennettua kokonaan. Eikai täysin ongelmatonta palvelua olekaan. En enää ottaisi normaalia digiboksia takaisin kun olen tähän viihteeseen tottunut, verkkotallennus myös hyvä ja plussaa että voi netistä valita ohjelmat tallennukseen. Jos tuo pelkkä viihde laskennallisesti maksaa sen 10e/kk niin kyllä se ihan hintansa väärti on ja kokonaisuutena erittäin hyvä palvelu 🙂

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved