Tallennukset pikselöityvät tai ovat pelkkää mustaa, ohjelman aloitus alusta ei toimi

  • 8 October 2018
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Otsikon ongelmaa on jatkunut jo yli kuukauden ja liittynee 11.9. ohjelmakirjaston häiriöilmoitukseen. Onko muilla samaa vikaa? 


8 kommenttia

Moi @JorgenP ja tervetuloa yhteisöön!

 

Oliko sinulla käytössä nyt mikä reititin meidän kautta? Ymmärrän viestistäsi että 11.9 olisit tästä ohjelmakirjastosta tehnyt häiriöilmoitukse, onko sen perästä kuulunut nyt mitään infoa tähän saakka ?

Nyt on käytössä uusi hybridireititin. Se 11.9. häiriöilmoitus on Telian "ajankohtaisissa häiriöissä". olen myös tehnyt vikailmoituksen 17.9. ja soittanut asiasta ja tsättäillyt. Puheluissa tuli infoa sen verran, että että syyskuun puolella vikaa ei saada korjattua mutta jospa lokakuun ensimmäisellä viikolla saataisiin. No ei saatu ja ilmeisesti ei saadakaan hiljaisuudesta päätellen. Siksi kyselinkin, onko tämä yleinen ongelma ja muiden keskustelujen perusteella muillakin on samaa vikaa.

Kunniamerkki +4

Me ollaan tehty häiriöilmoitus syyskuun alussa. 9.9 tuli tekstiviesti, että otettu käsittelyyn. 2 kertaa on soitettu ja kyselty. Ei sen kummempaa. Meilläkään tallennukset ei toimi, ohjelmakirjasto ei toimi, catch up ei toimi  jos aloitat alusta ohjelman ni on vaan mustaa ja ääni pätkii. Viimeisessä puhelussa kyselin jotain hyvitystä  koska palvelu ei toimi niinkuin sen kuuluisi  sanottiin vaan, että sitten voi yrittää kun kaikki toimii. Mun mielestä ei saisi näin toimia. On tämä kyllä hermoja kysellyt. Onneksi on pitkät sellaiset :smileyvery-happy: Itse myös olen joutunut soittamaan kyseisestä asiasta  mutta enään en soita, koska tulee aikas iso lasku jo nyt. Ja se on ihan eri asia keskustella chatissä kuin puhuu ihmisen kanssa. Toivottavasti tähän tulee selkeyttä mahdollisimman nopeasti. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Pahoittelut häiriön korjauksen kestosta. Korjaus on edelleen kesken Hybridi laajakaistojen TeliaTV-palvelun tallennuksien ja kirjastojen ohjelmien osalta. Päivitämme oheista häiriötiedotetta, kun vika on korjattu.

 

Hyvityskäytäntömme on, että hyvitykset laitetaan kaikki kerralla sen jälkeen, kun häiriön kokonaiskesto on tiedossamme häiriön korjauksen jälkeen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Outoa, että Telialla kestää yli kuukauden korjata tämmöistä vikaa. Ohjelmakirjastot ja tallennus ovat kuitenkin maksullisia palveluita. Jos ne eivät toimi kunnolla niin asiakkaille kuuluu hyvitys.

Mielestäni häriötiedotetta kuuluu päivittää näinkin pitkässä häiriössä myös välillä. Olisi kohtuullista antaa jotain aikatauluarviota, esim. "kuluvana vuonna" tai "vuoden 2019 aikana". Ymmärrän kyllä, että näistä ei saisi huudella ja pitää vaan odotella (näin kerrottiin myös syyskuussa puhelimessa), mutta nyt on yli kolmasosa tallennuksista tippunut pois ja tätä menoa vuorotyöläisen pitkä pinna katkeaa. Odotan vielä ensi viikkoon.

Itsellä hybridireititin ja kovalevy. Ilmeisesti kovalevy aiheuttaa lähetyksen pikselöitymistä ja räpsymistä. Vikapalvelusta sain ohjeeksi ottaa kovalevyn usb-kaapelin irti. Tämä lopetti pikselöitymisen.

 

Huono korjaus sikäli, että kovelevytallennus ja ajansiirto on sitten pois pelistä...

Tämä ongelma on ollut todella hankala selvityksen osalta ja lisätietoja on jouduttu kyselemään usealta eri taholta. Tällä hetkellä ei ole mitään tietoa / edes hyvää arvausta milloin ongelma mahdollisesti tulee korjaantumaan. Häiriötiedotetta olisi tullut päivitellä hiukan tiheämmin joten tästä ihan kopinottaminen meidän päässä. Tekstiviestillä häiriön ilmottanille käyttäjille on viimeksi tiedoitettu häiriön olevan edelleen korjauksessa 5.11

Muutamilta käyttäjiltä on pyydetty laitteita palautukseen meidän testaukseen ja näitä odotellaan saapuviksi selvitykseen piakoin jotta saadaan taas muutamia muuttujia suljettua kuviosta pois.

 


@naur1s@  kirjoitti:

Itsellä hybridireititin ja kovalevy. Ilmeisesti kovalevy aiheuttaa lähetyksen pikselöitymistä ja räpsymistä. Vikapalvelusta sain ohjeeksi ottaa kovalevyn usb-kaapelin irti. Tämä lopetti pikselöitymisen.

 

Huono korjaus sikäli, että kovelevytallennus ja ajansiirto on sitten pois pelistä...


@naur1s, Tämä kuulostaa kyllä vialliselta kiintolevyltä eikä liitty tähän ongelmaan ollenkaan? Häiriötiedotteissa oleva ongelma vaikuttaa vain verkkotallennuksiin, kiintolevylle tallennettuihin ohjelmiin sillä ei tulisi olla vaikutusta.

Vastaa