Tallenteen infoteksti virheellinen

  • 29 August 2022
  • 5 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Onkos tämmöinen juttu tuttu kenellekään?


Kun katselen tallennetta ja haluan katsoa tallenteen infotekstiä, painan info-nappia. Ruutuun ei tule kyseisen tallenteen infoteksti, vaan suoran tv-lähetyksen infoteksti siltä kanavalta, mistä olen sattunut tallenteisiin siirtymään. Eikös tämmöisen pikkujutun voisi laittaa kuntoon?


Käytössä on se litteä pyöreä boxi (Arris?) ja olen ottanut virtajohtoa irti sekä päivittänyt asetuksista.


 


---


Muokkaus HannaMarikaL: Muokattu hieman otsikkoa


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Voisitko vielä tarkentaa, millä kanavalla, miltä päivältä, minkä ohjelman ja  ohjelmatiedot olivat väärin? Tätä ei ole pakko kertoa täällä, mutta helpottaisi asian tutkimista. Totta kai jokainen häiriö tulee korjata mahdollisimman pian, nyt tulee ensin rajata miten, missä ja milloin tätä ongelmaa esiintyy, jotta korjaukset voidaan aloittaa suoraan oikeasta paikasta.

Kokeiletko myös vielä digiboksin käynnistämistä uudellene asetuksien kautta, eli seuraavasti: Menu->Asetukset->Järjestelmä&Verkot->Uudelleenkäynnistys, auttaako tämä ongelmaan?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Ilmiö on esiintynyt mielestäni kaikilla kanavilla ja kaikissa ohjelmissa. Ihan kattavaa testausta en toki ole tehnyt. Olen pari kertaa tehnyt uudelleenkäynnistyksen.

Äsken eli ma 5.9. klo 10 jälkeen vaihteeksi kokeilin. TV 1 lähetti Murdochin murhamysteeriä. Kun käynnistin tallenteista Helsinki-syndrooman, infosta aukesi ihan oikein sen tekstit. Kun käynnistin muutaman muun ohjelman (Elämäni biisi, Rakkaudesta puutarhaan, Huvila & huussi ym.), niissäkin oli Helsinki-syndrooman infotekstit.

Tein uudelleenkäynnistyksen ja kokeilin taas eri tallenteita. Tällä kerralla kaikissa oli suoran lähetyksen eli Murdochin tekstit. Eli ei kovin looginen tuo vika.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@PappaM  kirjoitti:

Ilmiö on esiintynyt mielestäni kaikilla kanavilla ja kaikissa ohjelmissa. Ihan kattavaa testausta en toki ole tehnyt. Olen pari kertaa tehnyt uudelleenkäynnistyksen.


Äsken eli ma 5.9. klo 10 jälkeen vaihteeksi kokeilin. TV 1 lähetti Murdochin murhamysteeriä. Kun käynnistin tallenteista Helsinki-syndrooman, infosta aukesi ihan oikein sen tekstit. Kun käynnistin muutaman muun ohjelman (Elämäni biisi, Rakkaudesta puutarhaan, Huvila & huussi ym.), niissäkin oli Helsinki-syndrooman infotekstit.


Tein uudelleenkäynnistyksen ja kokeilin taas eri tallenteita. Tällä kerralla kaikissa oli suoran lähetyksen eli Murdochin tekstit. Eli ei kovin looginen tuo vika.




Kiitos lisätiedoista! Moista ongelmaa ei ole kieltämättä vastaan tullut, eli jos tuo Henrin ehdottama valikon kautta uudelleenkäynnistys ei auta, kannattaa tehdasasetusten palautus vielä koittaa. Jos tämäkään ei tuo asiaan ratkaisua, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, että pääsemme tutkimaan tarkemmin. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Tää näköjään on korjaantunut tuoreessa päivityksessä (v 8.8.74), mikä mun Arrikseen latautui tänä aamuna...


...muutama harmilliseen suuntaan tehty "parannus" sen sijaan taas löytyy...  Tuosta kirjoitin tonne "Mikä toimii, mikä ei..." -osastolle...


 


Tuo info-vika siis ilmeni siten kuin aloittaja mainitsee - ja varsinaisen tallenteen täydellisen infon sai ruudun yläreunaan vasta, kun klikkaili toisen kerran INFO-namiskaa + sen jälkeen vielä INFOa tai ylänuolta kerran... 


Tää "hieno tominnne" (joka ikisen tallenteen kohdalle oli tallennettu sit mitä kanavaa tahansa) ilmaantui joskus keväisen päivityksen myötä, eikä siitä pysty arvioimaan, oliko kyseessä vika vai ominaisuus...


 


** **


@HeikkiSul kirjoitti:

Kiitos lisätiedoista! Moista ongelmaa ei ole kieltämättä vastaan tullut, eli jos tuo Henrin ehdottama valikon kautta uudelleenkäynnistys ei auta, kannattaa tehdasasetusten palautus vielä koittaa.



 


Liian herkästi palstaisännät ehdottelee joka asiaan näitä buutteja...


...tässäkin kyseessä softapäivityksen tuoma efekti, minkä huomasi välittömästi ku ekan nauhoituksen infoa koitti vilasta...


 


Oon aina ihmetelly, etteikö Telian oma väki ees saa täydellistä softassa tapahtunutta päivityslistaa EDES sen osalta, jotta mikä/mitkä jutut käyttäjän kannalta ovat muuttuneet ja että miten???  Tietystihän mukana on aina "huomaamattomia bugikorjauksiakin", mitä nyt ei niin seikkaperäisesti tarvikaan selostella...


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: korjattu lainauksen muotoa ja upotettu linkki kommentissa mainittuun aikaisempaan kirjoitukseen


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@DigiHate  kirjoitti:

Tää näköjään on korjaantunut tuoreessa päivityksessä (v 8.8.74), mikä mun Arrikseen latautui tänä aamuna...


...muutama harmilliseen suuntaan tehty "parannus" sen sijaan taas löytyy...  Tuosta kirjoitin tonne "Mikä toimii, mikä ei..." -osastolle...




Mukava kuulla, että kyseinen ongelma on korjaantunut, jatketaankin sitten ikävemmistä muutoksista toisessa ketjussa.



@DigiHate  kirjoitti:

@HeikkiSul kirjoitti:

Kiitos lisätiedoista! Moista ongelmaa ei ole kieltämättä vastaan tullut, eli jos tuo Henrin ehdottama valikon kautta uudelleenkäynnistys ei auta, kannattaa tehdasasetusten palautus vielä koittaa.



Liian herkästi palstaisännät ehdottelee joka asiaan näitä buutteja...


...tässäkin kyseessä softapäivityksen tuoma efekti, minkä huomasi välittömästi ku ekan nauhoituksen infoa koitti vilasta...


 


Oon aina ihmetelly, etteikö Telian oma väki ees saa täydellistä softassa tapahtunutta päivityslistaa EDES sen osalta, jotta mikä/mitkä jutut käyttäjän kannalta ovat muuttuneet ja että miten???  Tietystihän mukana on aina "huomaamattomia bugikorjauksiakin", mitä nyt ei niin seikkaperäisesti tarvikaan selostella...




Ehdotamme parhaan tietomme mukaan niitä keinoja (laitteen uudelleenkäynnistämistäkin), joilla on todettu olevan apuja ongelmatilanteisiin. Tietysti aina ne eivät ratkaise ongelmaa kokonaan, mutta monesti niistä on todistetusti ollut apua.

Yksityiskohtaista listaa jokaisesta teknisestä tai graaffisesta muutoksesta ei listata kaikille tekijöille sisäisesti, mutta näkyvimmät muutokset kyllä listataan julkisesti omaan ketjuun, kunnes kaikki boksit saavat päivityksen (Arriksen boksien häiriötilanteesta tiedotetiin erikseen, eli mahdollinen kirjautumisongelma korjautuu käynnistämällä digiboksi uudelleen ja boksi lataa 8.7. version.)

Vastaa