Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Puuhakas
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tekstitys YLE:n kanavilla

Miksi teksti tulee kahdesti peräkkäin ylen kanavilla teliatv:ssä?

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa

14 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1781 custom-general.kudos
  • 2740 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Hei!

 

Tapahtuuko tämä minkä väylän kautta katseltuna? IPTV, AIPTV, sovellus, chromecast, puhelin? Kokeilin itse juuri Win 10 -sovelluksella, eikä tekstityksissä ollut mitään poikkeavaa. Kannattaa aina kokeilla laitteiden uudelleenkäynnistystä ja mahdollisuuksien mukaan resetointia, eli nollausta. Tämä erityisesti boksien osalta. Jos ongelma edelleen resetoinnin yms. jälkeen jatkuu, niin kannattaa olla ongelman tiimoilta yhteydessä Telian asiakaspalveluun, josta edelleen voidaan diagnosoida vikaa ja mahdollisesti avata häiriöilmoitus. 

Puuhakas
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

televisiosta  ja langaton netti  kautta. uudelleenkäynnistäminen ei auttanut.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1781 custom-general.kudos
  • 2740 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions


@Puuhakas  kirjoitti:

televisiosta  ja langaton netti  kautta. uudelleenkäynnistäminen ei auttanut.


Hei!

 

Tuleeko kuva televisioon mitä kautta? Onko jokin TV-boksi käytössä vai mistä tuo Telia TV -ohjelma siihen tulee? Onko käytössä kaapeli-TV?

Puuhakas
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Arris vip5305 boxi , teliatv sovellus. Muilla kanavilla toimii normi tekstitys.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1781 custom-general.kudos
  • 2740 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions


@Puuhakas  kirjoitti:

Arris vip5305 boxi , teliatv sovellus. Muilla kanavilla toimii normi tekstitys.


Jos et vielä ole kokeillut nollata boksia, niin se on kokeilun arvoinen juttu. Monesti useimmat ongelmat ratkeavat sillä. 

 

Ohjeet tuohon löytyvät täältä:

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi-laajakaistalla/kaytto-ja-tilanteet-...

 

vaikkakin puhutaan 4xxx mallin boksista, niin tuo hallinta on tietääkseni logiikaltaan sama.

 

  1. Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.
  2. Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.
  3. Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.
  4. Ruudulle aukeaa System-valikko.

  1. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.
  2. Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.
  3. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.
  4. Valitse valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK.
  5. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.

 

 

Lähtikö toimimaan?

Puuhakas
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Koitin resetointia, mutta en päässyt systemvalikossa siirtymään tuohon remote softweariin nuolinäppäimillä...

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2408 custom-general.kudos
  • 3717 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@Puuhakas  kirjoitti:

Koitin resetointia, mutta en päässyt systemvalikossa siirtymään tuohon remote softweariin nuolinäppäimillä...


Kokeile ylös ja alas nuolinäppäimiä 😉

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Puuhakas
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

resetoinnin jälkeen tulee neljästi sama teksti, eli eipä auttanut....

ZerDzo
Vakiokalustoa ☆☆
  • 42 custom-general.kudos
  • 270 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Itse olen havainnut saman ongelman sub, cmore ja discoveryn kanavilla ja vikailmoitus vetämässä. Kannattaa sinunkin tehdä.

 

Eli samat tekstit tulee kaksi kertaa peräkkäin ja on todella ärsyttävää katsoa ohjelmia tekstitettynä. Myös arris 5035 boksi ja AIPTV.