Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64340
Kirjoituksia 175013

Tekstitys YLE:n kanavilla



Highlighted

Tekstitys YLE:n kanavilla

Kommentaattori
Viestejä 37 kpl

Tekstitys YLE:n kanavilla

1/15

Miksi teksti tulee kahdesti peräkkäin ylen kanavilla teliatv:ssä?

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa

0 tykkäystä
14 vastausta
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 394 kpl

2/15

Hei!

 

Tapahtuuko tämä minkä väylän kautta katseltuna? IPTV, AIPTV, sovellus, chromecast, puhelin? Kokeilin itse juuri Win 10 -sovelluksella, eikä tekstityksissä ollut mitään poikkeavaa. Kannattaa aina kokeilla laitteiden uudelleenkäynnistystä ja mahdollisuuksien mukaan resetointia, eli nollausta. Tämä erityisesti boksien osalta. Jos ongelma edelleen resetoinnin yms. jälkeen jatkuu, niin kannattaa olla ongelman tiimoilta yhteydessä Telian asiakaspalveluun, josta edelleen voidaan diagnosoida vikaa ja mahdollisesti avata häiriöilmoitus. 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 37 kpl

3/15

televisiosta  ja langaton netti  kautta. uudelleenkäynnistäminen ei auttanut.

0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 394 kpl

4/15

@Puuhakas  kirjoitti:

televisiosta  ja langaton netti  kautta. uudelleenkäynnistäminen ei auttanut.


Hei!

 

Tuleeko kuva televisioon mitä kautta? Onko jokin TV-boksi käytössä vai mistä tuo Telia TV -ohjelma siihen tulee? Onko käytössä kaapeli-TV?

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 37 kpl

5/15

Arris vip5305 boxi , teliatv sovellus. Muilla kanavilla toimii normi tekstitys.

0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 394 kpl

6/15

@Puuhakas  kirjoitti:

Arris vip5305 boxi , teliatv sovellus. Muilla kanavilla toimii normi tekstitys.


Jos et vielä ole kokeillut nollata boksia, niin se on kokeilun arvoinen juttu. Monesti useimmat ongelmat ratkeavat sillä. 

 

Ohjeet tuohon löytyvät täältä:

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi-laajakaistalla/kaytto-ja-tilanteet-...

 

vaikkakin puhutaan 4xxx mallin boksista, niin tuo hallinta on tietääkseni logiikaltaan sama.

 

  1. Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.
  2. Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.
  3. Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.
  4. Ruudulle aukeaa System-valikko.

  1. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.
  2. Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.
  3. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.
  4. Valitse valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK.
  5. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.

 

 

Lähtikö toimimaan?

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 37 kpl

7/15

Koitin resetointia, mutta en päässyt systemvalikossa siirtymään tuohon remote softweariin nuolinäppäimillä...

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 433 kpl

8/15

@Puuhakas  kirjoitti:

Koitin resetointia, mutta en päässyt systemvalikossa siirtymään tuohon remote softweariin nuolinäppäimillä...


Kokeile ylös ja alas nuolinäppäimiä 😉

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 37 kpl

9/15

resetoinnin jälkeen tulee neljästi sama teksti, eli eipä auttanut....

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 270 kpl

10/15

Itse olen havainnut saman ongelman sub, cmore ja discoveryn kanavilla ja vikailmoitus vetämässä. Kannattaa sinunkin tehdä.

 

Eli samat tekstit tulee kaksi kertaa peräkkäin ja on todella ärsyttävää katsoa ohjelmia tekstitettynä. Myös arris 5035 boksi ja AIPTV.

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.