Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66556
Kirjoituksia 179884

Telia Hybrid Router Fast 5370 AIR ja wi-fi



Telia Hybrid Router Fast 5370 AIR ja wi-fi

cad60ster
Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

Telia Hybrid Router Fast 5370 AIR ja wi-fi

1/15

No niin , aloitetaanpa taas uudelleen .. Edellinen pitkä tarina hävisi jonnekin bittien avaruuteen !

Eli ongelmana Telia Hybrid router Fast 5370 Air ja wi-fi . Telia-TV on ollut käytössä viime tammikuusta asti ja toiminut. Mutta nyt on Telia-TV alkanut pätkimään.  Eteistilassa on Telian hybridi reititin ja Telia-Tv boxi on olohuoneessa noin kymmenen metrin päässä nurkan takana. Puhelimellani mitattuna tuon wi-fin signaali laskee jo jonkin verran TV:n luona. Samalla kuitenkin reitittimen takana olevassa huoneessa sijaitseva tulostin lähettää mainiota wi-fi signaalia .LAn-kaapelilla ohjelmat toistuvat ongelmitta. Onko tuon Fast 5370 air:in wi-fi todellakin noin heikko ? Tilaan ei vain voi laittaa lan-kaapelia helpolla .  Yritin resetoida laitteita ja etsiä parempia wi-fi taajuuksia. Resetointi ohjeita ja neuvoja Telian sain ostaa maksullisesta  Telian neuvonnasta. Neuvonta sanoi loppujen lopuksi että mene ostamaan Telia-kaupasta Wi-Fi repeater AC1200 !!  No ei muutakuin jossain vaiheessa , kun ehdin noutamaan ko laite- Kaupassa kehuttiin tuotetta ja kerrottiin kuinka yksinkertainen asennus onkaan !! Vain yksi napin painallus. Seuraavassa sopivassa välissä taas käymään asentamassa RepeateriRepeateri sopivalle etäisyydelle reitittimestä ja WPS käyttöön molemmista laitteista ja ne kommunikoivat . Ja taas Telia-TV resetoimaan useanpaan kertaan että saa taas wi-fi valikon esiin. Ja sitten kun saan kytkettyä Telia-TV.n vihdoinkin repeaterin taajuuksille niin eipä tuo boxi vain mene nettiin! Wlan on vahvistunut mutta laite ei vain toimi! ( ASUS RP-AC56  Reason for failed connection : Loosin connection with parent-AP )  Taas uusien resetointien ja hakujen jälkeen soitto maksulliseen neuvontaan ja kertomaan ongelmat sinne. Nyt vastaaajana Jarno joka oli hyvinkin ymmärtävä kaveri. Loppujen lopuksi keskusteltuaan muiden asiantuntijoiden kanssa toteaa ettei tuo Wi-Fi repeater AC 1200 taidakaan toimia tässä järjestelmässä? No en voinut kuin ottaa repeaterin pois käytöstä ja palata alkuperäiseen kokoonpanoon. Mutta !! Resetoinnin jälkeen ts useamman jälkeen sain taas Telia-Tv boxin yhdistettyä verkkoon wi-fin avulla .. Boxi lataa softan mutta sen jälkeen alkaa käynnistymään ja sammumaan , käynnistyy sammuu käynnistyy sammuu …....     Uusi resetointi , tehdasasetukset , uudelleen kytkentä verkkoon ja aina sama lopputulos   .. ei toimi ollenkaan enää !! Tähän tilaan jouduin jättämään laitteet eli mikään ei toimi Telia TV-boksissa ..  Onkohan boxissa kuitenkin vikaa siitä huolimatta vaikka kaksi ensimmäistä ammattilaista Telian neuvonnasta sanoivat ettei boksissa voi olla mitään vikaa !   Jarno kyllä totesi että saattavat nuo boksitkin joskus hajota koska ovat vain teknisiä laitteita. Ja sitten repeaterin palautus ja kamalat selitykset ja toimenpiteet ennen kuin sain laitteen palautettua Telian myynti pisteeseen.  

Eli nyt ollaan huonommassa tilanteessa kuin lähdössä oltiin eli nyt olisi hyvät neuvot kalliita ?

Miten saada Telia-TV toimimaan wi-fillä moitteettomasti ??

Ja tuo laitehan ei ole minun vaan iäkkäämmän pariskunnan joille olisi tärkeätä nähdä “svensk pråkiga tv kanaler via Telia-TV". Ja olen vain auttamassa heitä ja käyttänyt aikaa tunteja , ajanut kymmeniä kilometrejä hakemaan repeateri ja palauttamassa repeateria kuin myös soittanut kymmeniä minuutteja maksulliseen Telian neuvonta numeroon …...   Arvaa harmittaako ?

Virhe ilmoitus wifistä puhelimessaniVirhe ilmoitus wifistä puhelimessaniRepeaterRepeater

 

Vastaa
0 tykkäystä
14 vastausta

HenriLie
Telialainen
Viestejä 562 kpl

11/15

Ei summa Helpin asiakaspalveluun soittamalla suurene. Numero on tarkoitettu juurikin laskuasioiden selvittelyyn, ei itse tekniseen tukeen. Eli Helpin asiakaspalvelun numero ei ole maksullinen, vaan normaali puhelu (pvm ja mpm)

Asiakaspalvelumme pyrkii aina palvelemaan parhaalla mahdolliselal tavalla ja huonoista kokemuksista otamme palautetta vastaan ja käsittelemme ne. Tarkoituksen on tarjota aina selkeää ja helppoa palvelua kanssamme.

Vastaa
0 tykkäystä

irritus
Konkari
Viestejä 822 kpl

12/15

@HenriLie  kirjoitti:

Eli Helpin asiakaspalvelun numero ei ole maksullinen, vaan normaali puhelu (pvm ja mpm)

Näin ei ole. Helpin asiakaspalvelun numero alkaa 020 ja kaikki 020-alkuiset numerot ovat epänormaaleja puhelinnumeroita. Puhelusta menee epänormaali puhelumaksu.

 

Normaalit puhelinnumerot tunnistaa siitä, että ne alkavat 01312, 01313, 01314, 01315, 01316, 01317, 0132, 0133, 0134, 0135, 0136, 0137, 0138, 0142, 0143, 0144, 0145, 0146, 0147, 0148, 01515, 01516, 01517, 01518, 0152, 0153, 0154, 0155, 0156, 0157, 0158, 0162, 0163, 0164, 0165, 0166, 0167, 0168, 01715, 01716, 01717, 01718, 0172, 0173, 0174, 0175, 0176, 0177, 0178, 01812, 01813, 01814, 01815, 01816, 01817, 0182, 0183, 0184, 0185, 0186, 0187, 0188, 0192, 0193, 0194, 0195, 0196, 0197, 0198, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 038, 04, 050, 052, 053, 054, 055, 056, 057, 058, 062, 063, 064, 065, 066, 067, 068, 082, 083, 084, 085, 086, 087, 088, 0912, 0913, 0914, 0915, 0916, 0917, 0918, 092, 093, 094, 095, 096, 097 ja 098.

Vastaa

HenriLie
Telialainen
Viestejä 562 kpl

13/15

Hei @irritus 

 

Tarkka huomio ja oikeassa olet, kiitos tarkennuksesta. Kyse ei ole siis normaalista puhelusta, vaan palvelunumerosta. Tuli sanaa "normaali" käytettyä, kun vertasin lisämaksulliseen Telia Helppi linjaan.  

Vastaa

JormaHytonen
Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

14/15

Kyllä se on todella heikko. Itselläni sama ongelma.

5370 reititin on työhuoneessa ikkunalaudalla ja osoittaa Telian neuvomaan ilmansuuntaan. Eikä 4G yhteydessä mitään vikaa olekaan. Mutta Wi-Fi ei kanna eteistä pidemmälle.

Olohuoneeseen on matkaa noin 10m eteisen kautta ja/tai kahden levyseinän läpi. Wi-Fi signaali tippuu -70dBm'ään kun se tässä työhuoneesssa on -50dBm.

Vertailun vuoksi "vanha" 4G reititin (B535-232) toimii olohuoneessa saakka -45dBm signaalilla.

 

Vastauksena Telian tulkipalvelusta olen saanut, että laitteissa on eroja!

Kehoittivat ostamaan Wi-Fi toistimia ja niitä on nyt tulossa. Mutta sitä ennen ajattelin kokeilla ja kytkeä tämän vanhan B535 reitittimen ilman mobiiliyhteyttä pelkäksi Wi-Fi reitittimeksi, mutta ei taida onnistua tavallisen LAN kytkimen kautta.

 

Kuse... eiku pulassa ollaan laulaa Einö Görn.

Vastaa
0 tykkäystä

irritus
Konkari
Viestejä 822 kpl

15/15

B525 pitäisi kyllä toimia toimia WiFi-reitittimenä ihan vain kykemällä hybridimodeemin LAN-portista Ethernet-kaapeli B525 WAN-porttiin. Varmuuden vuoksi voit käydä myös B525 asetuksista kääntämässä Asetukset / Ethernet-asetukset / Yhteystila: Dynaaminen IP, niin LAN4/WAN-liitin ei voi seilata automaattisella valinnalla LAN- ja WAN-tilojen välillä.

 

Pelkkänä tukiasemana käytettynä B525 saattaa aiheuttaa vaikeuksia. Ainakin B315 suodattaa dhcp:n kokonaan pois, mikäli et käytä B315 dhcp-palvelimena. Eli lähiverkon kaikkiin laitteisiin, joihin yhteys kulkee B525 läpi, joutuisi asettamaan ip-osoitteet kiinteästi.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.