Copyright Telia Company 2020
16-01-2018 18:54
Hei,
Millä aikataululla sopii odotella Telia TV -sovellusta Android TV -laitteille? On nimittäin sen verran yleinen alusta nykyään tuo Android TV, että mieluiten mahdollisimman pian.
21-10-2019 15:39
Kun tämä on poissuljettu niin voimme kai olettaa että Arris-boksille on tulossa kattavat sovellusvalikoimat eli ne Netflixit ja muut suoratoistopalvelut ihan pikapikaa kun ei paukkuja tarvitse laittaa uusien TV-sovellusten kehittämiseen?
21-10-2019 15:48
Netflixin kanssa on käyty aiemmin keskusteluja sovelluksen tuomisesta uudempaan Arris-boksiin, mutta mitään konkreettista ei ole vielä tapahtunut. Muiden sovellusten osalta ei tässä vaiheessa ole uutta kerrottavaa. Teemme parhaillamme töitä lähetysten viivettä pienentävän uuden alustan ja HTML5-tuen laajentamisen kanssa.
21-10-2019 16:00
OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.
21-10-2019 19:24
@Anonymous kirjoitti:
OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.
Tuo on sinänsä harmillista ja aivan suunnattoman suuri hyödyntämätön, Telian hyppysistä suoraan viemäriin valuva potentiaali. Boksi itsessään on todella pätevä ja käyttöliittymä yms. responsiivinen. Olisi ilo käyttää mahdollisimman montaa sovellusta sen kautta ja yhdellä kaukosäätimellä. Samalla boksin hinta saisi enemmän oikeutusta ja varmasti myös tulisi lisää asiakkaita. Se on sääli, ettei sitä maksimaallisesti hyödynnetä, mutta minkä sille voi. Silloin kun nämä uudet Arrikset tulivat, oli lupauksia sovelluksista yms. mutta eivätpä ole toteutuneet.
Nyt joutuu telkkarin ja boksin erikseen käyttämään, huolimatta kaikkien taikatemppujen kokeilusta ei suostu se kaukkareiden sovitus tekemää mitään järkevää.
Apple TV tai Chromecast eivät ole ratkaisuja.
Toivottavasti boksi paranisi tai sitten tulisi sovellus yleisimmille telkkarikäyttiksille (Tizen, Android TV), ja boksi jäisi vähitellen pois.
21-10-2019 20:21
@Purnipsi kirjoitti:
@Anonymous kirjoitti:OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.
Tuo on sinänsä harmillista ja aivan suunnattoman suuri hyödyntämätön, Telian hyppysistä suoraan viemäriin valuva potentiaali. Boksi itsessään on todella pätevä ja käyttöliittymä yms. responsiivinen. Olisi ilo käyttää mahdollisimman montaa sovellusta sen kautta ja yhdellä kaukosäätimellä. Samalla boksin hinta saisi enemmän oikeutusta ja varmasti myös tulisi lisää asiakkaita. Se on sääli, ettei sitä maksimaallisesti hyödynnetä, mutta minkä sille voi. Silloin kun nämä uudet Arrikset tulivat, oli lupauksia sovelluksista yms. mutta eivätpä ole toteutuneet.
Nyt joutuu telkkarin ja boksin erikseen käyttämään, huolimatta kaikkien taikatemppujen kokeilusta ei suostu se kaukkareiden sovitus tekemää mitään järkevää.
Apple TV tai Chromecast eivät ole ratkaisuja.
Toivottavasti boksi paranisi tai sitten tulisi sovellus yleisimmille telkkarikäyttiksille (Tizen, Android TV), ja boksi jäisi vähitellen pois.
Juuri näin. Boksin turhuuden olen erityisesti viimeaikoina huomannut kun käyttö on siirtynyt entistä enemmän suoratoistopalveluihin. Tällä hetkellä boksi on noin pari tuntia päivässä päällä kun katsoo lineaarista tv-lähetystä, joka sekin näkyisi suoratoistopalvelun kautta jos haluaisi katsoa. Jos trendi itselläni pysyy näin ja laitteelle ei tule sovelluksia niin tuo boksi lähtee heti kun sopimus loppuu.
Myös TV-tiimin antamista vastauksista tuntuu jotenkin paistavan se, ettei ole pienintäkään käryä mihin medialaitteen tulisi nykyään vakiona pystyä, siinä on nimittäin muutakin kuin TV-kanavat ja tallennukset.
Sitten esim. elisalla on boksi jossa on parempi sovellusvalikoima, mutta digiboksin perusominaisuus kuten ajansiirto puuttuu kokonaan. Tosin niin se taitaa Teliallakin puuttua laajakaistattomasta versiosta (tämäkin on ihme viritelmä rajoitteineen 😄 ). Miksiköhän yksikään operaattori ei voi saada palveluaan "maaliin" asti?
No paras tosiaan kai olisi tuo, että siirryttäisiin tarjoamaan palvelua sovelluksena useille eri alustoille, koska tälläisenään tuo on vain puolivillainen yritys.
21-10-2019 21:32
@Sekunti kirjoitti:
@Baron kirjoitti:Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.
Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä.
Ainakin tyydyn tähän vastaukseen eli ei kehitetä nyt. Johonkin kompromissiin täytyy päätyä lopulta. Palaan tämän asian pariin seuraavan vuoden puolelle tai kun alkaa oikeasti tapahtumaan 🙂
Tarkoitin viestini Mikkooksille, mutta en osannut käyttää lainausta.
21-10-2019 22:23
@Purnipsi kirjoitti:
@Anonymous kirjoitti:
OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.
Tuo on sinänsä harmillista ja aivan suunnattoman suuri hyödyntämätön, Telian hyppysistä suoraan viemäriin valuva potentiaali. Boksi itsessään on todella pätevä ja käyttöliittymä yms. responsiivinen. Olisi ilo käyttää mahdollisimman montaa sovellusta sen kautta ja yhdellä kaukosäätimellä. Samalla boksin hinta saisi enemmän oikeutusta ja varmasti myös tulisi lisää asiakkaita. Se on sääli, ettei sitä maksimaallisesti hyödynnetä, mutta minkä sille voi. Silloin kun nämä uudet Arrikset tulivat, oli lupauksia sovelluksista yms. mutta eivätpä ole toteutuneet.
Nyt joutuu telkkarin ja boksin erikseen käyttämään, huolimatta kaikkien taikatemppujen kokeilusta ei suostu se kaukkareiden sovitus tekemää mitään järkevää.
Apple TV tai Chromecast eivät ole ratkaisuja.
Toivottavasti boksi paranisi tai sitten tulisi sovellus yleisimmille telkkarikäyttiksille (Tizen, Android TV), ja boksi jäisi vähitellen pois.
Tähän toivoisin itsekin muutosta, koska digiboksista ei saa irti täyttä potentiaalista hyötyä vaikka siihen on Telialla mahdollisuus. Itseäni turhauttaa se, että laitteita alkaa olemaan liikaa ja osa joutuu pölyttymään jokin aikaa hyllylle tässä tapauksessa esim. Telia TV digiboksi ja Samsung blue-ray-soitin. Jos boksiin tulisi sovelluksia niin se tulisi korvaamaan älytelevision tarjoamat palvelut pitkälle ajalle
22-10-2019
10:34
Muokattu
22-10-2019
10:39
@Sekunti kirjoitti:
@Purnipsi kirjoitti:
@Anonymous kirjoitti:
OK. Eli tuosta boksista on siis turha odottaa tulevan mitään "olohuoneen viihdekeskusta" kun kaikki pitää säätää muuta kautta.
Tuo on sinänsä harmillista ja aivan suunnattoman suuri hyödyntämätön, Telian hyppysistä suoraan viemäriin valuva potentiaali. Boksi itsessään on todella pätevä ja käyttöliittymä yms. responsiivinen. Olisi ilo käyttää mahdollisimman montaa sovellusta sen kautta ja yhdellä kaukosäätimellä. Samalla boksin hinta saisi enemmän oikeutusta ja varmasti myös tulisi lisää asiakkaita. Se on sääli, ettei sitä maksimaallisesti hyödynnetä, mutta minkä sille voi. Silloin kun nämä uudet Arrikset tulivat, oli lupauksia sovelluksista yms. mutta eivätpä ole toteutuneet.
Nyt joutuu telkkarin ja boksin erikseen käyttämään, huolimatta kaikkien taikatemppujen kokeilusta ei suostu se kaukkareiden sovitus tekemää mitään järkevää.
Apple TV tai Chromecast eivät ole ratkaisuja.
Toivottavasti boksi paranisi tai sitten tulisi sovellus yleisimmille telkkarikäyttiksille (Tizen, Android TV), ja boksi jäisi vähitellen pois.
Tähän toivoisin itsekin muutosta, koska digiboksista ei saa irti täyttä potentiaalista hyötyä vaikka siihen on Telialla mahdollisuus. Itseäni turhauttaa se, että laitteita alkaa olemaan liikaa ja osa joutuu pölyttymään jokin aikaa hyllylle tässä tapauksessa esim. Telia TV digiboksi ja Samsung blue-ray-soitin. Jos boksiin tulisi sovelluksia niin se tulisi korvaamaan älytelevision tarjoamat palvelut pitkälle ajalle
Minulla on varsinainen kokoelma liitettynä LG:n älyttömään telkkariin 😂 eli siihen on liitetty "älyksi" Chromecast, HDMI jakajalla Antenni-tv:n digiboksi korttipaikalla, Telia TV:n Arris digiboksi ja Samsung blue-ray-soitin. Kahdella kaukosäätimellä pärjää yleensä eli Antenni-tv:n digiboksin säätimellä ja Telia TV:n digiboksin säätimellä, koska telkkaria voi ohjata Arriksen kaukkarilla.
Toki jos älytv:n joskus hankkisi niin voisi systeemit muuttua 🤔🤓
24-10-2019
17:16
Muokattu
24-10-2019
17:19
@Baron kirjoitti:
@Sekunti kirjoitti:
@Baron kirjoitti:Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.
Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä.
Ainakin tyydyn tähän vastaukseen eli ei kehitetä nyt. Johonkin kompromissiin täytyy päätyä lopulta. Palaan tämän asian pariin seuraavan vuoden puolelle tai kun alkaa oikeasti tapahtumaan 🙂
Tarkoitin viestini Mikkooksille, mutta en osannut käyttää lainausta.
Terve taas! Jatkan vielä aiheesta, vaikka Telialta ilmoitettiinkin viimein suoraan, ettei sovellusta tule.
Tänään oli viimein hieman luppoaikaa ja muokkasin hieman tuota Telia TV sovellusta. Poistin vaatimuksen kosketusnäytöstä, lisäsin leanback bannerit yms. yms. Tällaiselta amatööriltä meni tähän kaikkinensa n. puoli tuntia. Siitä suurin osa siihen, että sain Android TV boksille apk:n asennettua usb-tikulta. Sovellus tosiaan aluksi antaa kaksi kertaa virheilmoituksen Play palveluista, mutta sen jälkeen ei ole kertakaikkiaan mitään ongelmaa - tämä tietysti hiirellä käytettynä. Kirjautuminen ok ja pelien katsominen onnistuu aivan täysin. TV osio antaa HTTP virheilmoituksen, mutta Liiga toimii. Sehän on tässä jo todettu, että ui:n joutuu kasaamaan uusiksi, mutta ei se suuri rypistys olisi. Mitään ongelmaa Telian edustajan mainitsemien "taustajärjestelmien" tms. kanssa ei ole, vaan DRM ja muut toimii ihan samoin kuin mobiili Androidissa.
Vieläkin saimme siis kuulla valehtelua. Hienoa toimintaa Telialta!
Otin videonkin sovelluksen avaamisesta ja Liigapelin käynnistämisestä, mutta siitä pitäisi leikata pätkä välistä, kun olohuone ja oma kuva heijastuu mustasta ruudusta 🙂
24-10-2019 21:33
@mikkooks kirjoitti:
@Baron kirjoitti:
@Sekunti kirjoitti:
@Baron kirjoitti:Eihän tuota "asiatonta" viestintää ole vielä peruttu. Tässä ketjussa Telian edustaja meni vaan suoraan lopputulemaan, eli ei kehitetä nyt.
Tyydytäänkö nyt vähän aikaa tähän? Miksi kysymykset aloittavat taas selittelyn, joka ei sua tyydytä.
Ainakin tyydyn tähän vastaukseen eli ei kehitetä nyt. Johonkin kompromissiin täytyy päätyä lopulta. Palaan tämän asian pariin seuraavan vuoden puolelle tai kun alkaa oikeasti tapahtumaan 🙂
Tarkoitin viestini Mikkooksille, mutta en osannut käyttää lainausta.
Terve taas! Jatkan vielä aiheesta, vaikka Telialta ilmoitettiinkin viimein suoraan, ettei sovellusta tule.
Tänään oli viimein hieman luppoaikaa ja muokkasin hieman tuota Telia TV sovellusta. Poistin vaatimuksen kosketusnäytöstä, lisäsin leanback bannerit yms. yms. Tällaiselta amatööriltä meni tähän kaikkinensa n. puoli tuntia. Siitä suurin osa siihen, että sain Android TV boksille apk:n asennettua usb-tikulta. Sovellus tosiaan aluksi antaa kaksi kertaa virheilmoituksen Play palveluista, mutta sen jälkeen ei ole kertakaikkiaan mitään ongelmaa - tämä tietysti hiirellä käytettynä. Kirjautuminen ok ja pelien katsominen onnistuu aivan täysin. TV osio antaa HTTP virheilmoituksen, mutta Liiga toimii. Sehän on tässä jo todettu, että ui:n joutuu kasaamaan uusiksi, mutta ei se suuri rypistys olisi. Mitään ongelmaa Telian edustajan mainitsemien "taustajärjestelmien" tms. kanssa ei ole, vaan DRM ja muut toimii ihan samoin kuin mobiili Androidissa.
Vieläkin saimme siis kuulla valehtelua. Hienoa toimintaa Telialta!
Otin videonkin sovelluksen avaamisesta ja Liigapelin käynnistämisestä, mutta siitä pitäisi leikata pätkä välistä, kun olohuone ja oma kuva heijastuu mustasta ruudusta 🙂
Kiitos @mikkooks . Tämä viimeistään todistaa sen että telialla ei ole halua hoitaa hommaa asiakaslähtöisesti vaan myydä digiboksia ja oheis härpäkkeitä. Viisaimmat tämän toki ymmärsivät jo viime syksynä.
Voisit tämän apkn laittaa jonnekkin jakoon ja ohjeet miten saa toimimaan omalla vastuulla tietenkin? Voisi olla iloisia ihmisiä.