Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64268
Kirjoituksia 174794

Telia TV Android TV:lle



Highlighted

Telia TV Android TV:lle

Kommentaattori
Viestejä 21 kpl

Telia TV Android TV:lle

1/203

Hei,

Millä aikataululla sopii odotella Telia TV -sovellusta Android TV -laitteille? On nimittäin sen verran yleinen alusta nykyään tuo Android TV, että mieluiten mahdollisimman pian.

202 vastausta
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 233 kpl

191/203

@Tompsony  kirjoitti:

Noniin, nyt sai Teliakin Bonnier-kaupan myötä itselleen Android TV -sovelluksen.

 

Millä aikataululla Liiga-ottelut tulevat C More -sovellukseen? Olettaisin ainakin, että Telia TV yhdistyy C Moren kanssa.


Vielä ei ole muutoksia näihin tulossa, odotellaan asioiden etenemistä 🙂 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

192/203

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

Telia tv:n android-versiota ei kehitetä tällä hetkellä ja ilmoitamme kyllä kun/jos se tulee ajankohtaiseksi.

Tähän jo vastattiinkin. Lisään vaan sen verran että miljoonan lukukerran jälkeen se miljoonasensimmäinen kerta kuulostaa jo lähinnä hattuilulta.

 

Sovellukset eivät käänny android TV:lle sopivaksi tuosta noin vain kuten itsekkin olet todennut ja vaikka näin täällä on kirjoitettu. Siinä vaiheessa kun puhutaan että sovellus on virallisesti meiltä ulkona ja sen täytyy toimia koko laitekannalla niin tämä vaatii kehitystä. Yksittäisen laitteen kohdalla se voi olla vielä hyvin simppeliä mutta laitekanta kokonaisuuden kanssa ei enää niinkään.

Tähänkin vastattiin, mutta väännän vielä rautalangasta: AndroidTV = Googlen käyttöjärjestelmä TV:lle. Ei Telian tehtävä ole varmistaa että AndroidTV toimii joka hemmetin leivänpaahtimella, vaan että TeliaTV toimii AndroidTV:ssä. AndroidTV on standardi, ja laitevalmistajat ovat velvollisia varmistamaan että oman raudan ajurit yms ovat kohdallaan jos AndroidTV on sisässä, ette te.  Eli tuo argumenttisi "koko laitekannalla" on sen suhteen aika paksua sitä-ihteensä.

 

 

Aiheesta keskustellessa on myös hyvä muistaa että android TV on ainoastaan palanen äly-tv markkinoilla eikä mitenkään hallitsevassa asemassa. Täällä Yhteisössä on annettu myös kommentteja android TV aseman puolesta mutta kuitenkin kun katsotaan tv-markkinan jakautumista niin tämä ei tue näkemystä. Kahden reilusti suurimman tv-valmistajan valikoimissa ei ole android TV:tä ollenkaan.


Juu, kuulostaa pahalta kun noin panee. Mutta avataanpa hieman älytv-markkinoita:

23% Tizen (Samsung)

13% WebOS (LG)

40% AndroidTV ( loput valmistajat, kuten esim  Sony, Hisence, TCL, Skyworth, Panasonic, Vizio)

Lähde: IHS Markit tutkimus 2018

 

Näin äkkiseltään sanoisin että vetoaminen kahteen suurimpaan valmistajaankin on aikalailla beeässää, uskallan väittää että 23% Tizen tai 13% WebOS ovat AIKA lailla vähemmän kuin 40% AndroidTV...

 

Mutta eipä siitä enempää. Jatkan tässä Arris KreaTV:n lähdekoodiin tutustumista..

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

193/203

On kyllä joo todella tylsää ja mälsää toimintaa. Voisi Liigaa katsellakin joskus omalta ruudulta, jos saisi suoraan telkkariin asennettua. Mutta pitäkööt tunkkinsa kun pitää väkisin tunkea tuota boxia tarjolle....

Vielä hauskempi on tuo "Android TV on murunen" -argumentti. Samaan aikaan hehkutetaan että Apple TV:lle tarjotaan sovellusta. Lyön vetoa, että Suomessa on enemmän Android TV -laitteita käytössä kuin Apple TV -laitteita. Apple TV se vasta marginaalituote onkin....

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 247 kpl

194/203

@HandsomeJussi  kirjoitti:

On kyllä joo todella tylsää ja mälsää toimintaa. Voisi Liigaa katsellakin joskus omalta ruudulta, jos saisi suoraan telkkariin asennettua. Mutta pitäkööt tunkkinsa kun pitää väkisin tunkea tuota boxia tarjolle....

Vielä hauskempi on tuo "Android TV on murunen" -argumentti. Samaan aikaan hehkutetaan että Apple TV:lle tarjotaan sovellusta. Lyön vetoa, että Suomessa on enemmän Android TV -laitteita käytössä kuin Apple TV -laitteita. Apple TV se vasta marginaalituote onkin....


Tässä ketjussa on ainakin @Thothy79 ja itseni toimesta ammuttu alas kaikki Telian puolelta esitetyt ala-arvoiset selitykset. Mainitaan taas kerran, että olen itse jo aika monta peliä katsonut Android TV laitteella. Hienosti toimii, ja kun boxi on vielä kaapelilla reitittimessä kiinni, ei edes Telian umpisurkea sovellus pysty pilaamaan pelien katsomista kuvanlaatua heittelemällä.

 

Muistaakseni yksi henkilö Telian puolelta on suoraan sanonut, että sovellusta ei Android TV:lle tule. Muut ovat syyllistyneet rankasti asiakkaita aliarvioivaan lässytykseen. Eikä Telialta olisi alunperinkään ollut pakko taustajärjestelmiä tai ongelmia sen tarkemmin avata, mutta kun kaikki selitykset ovat osoittautuneet täysin tuulesta temmatuiksi, olisi vähän fiksummin voinut asian kanssa tulla ulos.

 

En nyt valitettavasti muista Telian muita fiksummin esiintynyttä henkilöä, jonko olisin tähän vielä tägännyt ja kehunut. Muut surkimukset voisivat ottaa hänestä oppia.

0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 390 kpl

195/203

Nyt kun Bonnier-kauppa toteutui, niin ehkäpä tuo mahdollistaa uusia julkaisualustoja... Ehkäpä projektit ovat sen vuoksi hieman hitaalla olleet...

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 247 kpl

196/203

@Purnipsi  kirjoitti:

Nyt kun Bonnier-kauppa toteutui, niin ehkäpä tuo mahdollistaa uusia julkaisualustoja... Ehkäpä projektit ovat sen vuoksi hieman hitaalla olleet...


Hyvin mahdollista. Sekään ei silti selitä sitä, miksi Telian edustajat vastailevat täällä asiakkaille täysin typerästi ja perättömiä juttuja toistaen.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 386 kpl

197/203

@mikkooks  kirjoitti:


Hyvin mahdollista. Sekään ei silti selitä sitä, miksi Telian edustajat vastailevat täällä asiakkaille täysin typerästi ja perättömiä juttuja toistaen.


Vastailemme sen mukaan mitä tiedämme. Tylsää, jos vaikutamme mielestäsi typeriltä. Osa vastauksistamme on peräisin tuotekehityksestä saaduista kommenteista, eli mistään perättömistä asioista ei ole kyse. Pyydän sinulta ymmärrystä tilanteeseen, ei meistäkään ole helppoa kertoa, ettei enempää tietoa ole. 

Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 247 kpl

198/203

@ReOlivia  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:


Hyvin mahdollista. Sekään ei silti selitä sitä, miksi Telian edustajat vastailevat täällä asiakkaille täysin typerästi ja perättömiä juttuja toistaen.


Vastailemme sen mukaan mitä tiedämme. Tylsää, jos vaikutamme mielestäsi typeriltä. Osa vastauksistamme on peräisin tuotekehityksestä saaduista kommenteista, eli mistään perättömistä asioista ei ole kyse. Pyydän sinulta ymmärrystä tilanteeseen, ei meistäkään ole helppoa kertoa, ettei enempää tietoa ole. 


Ei sillä lopulta ole asiakkaalle väliä, mistä palstalla kerrottava tieto on peräisin. Eikä ongelmana ole tuo, ettei enempää tietoa olisi. Kuten kerroin, teiltä on kerrottu mm. että taustajärjestelmät eivät sovi yhteen Android TV:n kanssa. Miten minä sitten olen monta Liiga-matsia jo katsonut TeliaTV sovelluksella Android TV laitteella? Teiltä on toistuvasti kerrottu, että on hirmuinen työ ylläpitää sovellusta kaikille Android TV laitteille. Tätä on oikaistu useammankin palstan jäsenen toimesta, että ei sitä laitekohtaisesti julkaista ja ylläpidetä. Ja lista jatkuu. Näin asiakkaan näkökulmasta onkin perin huolestuttavaa, jos nämä kommentit tulevat teidän tuotekehityksestä. Se tosin selittäisi paljon asioita...

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 386 kpl

199/203

@mikkooks  kirjoitti:


Ei sillä lopulta ole asiakkaalle väliä, mistä palstalla kerrottava tieto on peräisin. Eikä ongelmana ole tuo, ettei enempää tietoa olisi. Kuten kerroin, teiltä on kerrottu mm. että taustajärjestelmät eivät sovi yhteen Android TV:n kanssa. Miten minä sitten olen monta Liiga-matsia jo katsonut TeliaTV sovelluksella Android TV laitteella? Teiltä on toistuvasti kerrottu, että on hirmuinen työ ylläpitää sovellusta kaikille Android TV laitteille. Tätä on oikaistu useammankin palstan jäsenen toimesta, että ei sitä laitekohtaisesti julkaista ja ylläpidetä. Ja lista jatkuu. Näin asiakkaan näkökulmasta onkin perin huolestuttavaa, jos nämä kommentit tulevat teidän tuotekehityksestä. Se tosin selittäisi paljon asioita...


Olet kyllä oikeassa, ettei sillä mitään väliä ole mistä tieto tulee. Siitä en teknisesti itse tiedä tarkemmin, mitä vaatii TV sovelluksen ylläpitäminen useilla eri tv malleilla. Lähinnä varmaan se on nyt ongelma, että android tv sovellukset eivät ole meillä tällä hetkellä tuettuja. Eli emme voi taata niiden toimivuutta.

 

On kuitenkin totta, että joskus tukematonkin palvelu saattaa toimia. Siihen ei vain meiltä saa sitten mitään niksejä tai sitä ei voida lähteä korjaamaan, koska se ei ole meidän suunnalta päivitysten piirissä. Tällä hetkellä me emme ylläpidä Android tv -sovellusta ja never know mitä tulevaisuudessa. Siitä tarkemmin sitten tulevaisuudessa, jos nykytilanne muuttuu.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 247 kpl

200/203

@ReOlivia  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:


Ei sillä lopulta ole asiakkaalle väliä, mistä palstalla kerrottava tieto on peräisin. Eikä ongelmana ole tuo, ettei enempää tietoa olisi. Kuten kerroin, teiltä on kerrottu mm. että taustajärjestelmät eivät sovi yhteen Android TV:n kanssa. Miten minä sitten olen monta Liiga-matsia jo katsonut TeliaTV sovelluksella Android TV laitteella? Teiltä on toistuvasti kerrottu, että on hirmuinen työ ylläpitää sovellusta kaikille Android TV laitteille. Tätä on oikaistu useammankin palstan jäsenen toimesta, että ei sitä laitekohtaisesti julkaista ja ylläpidetä. Ja lista jatkuu. Näin asiakkaan näkökulmasta onkin perin huolestuttavaa, jos nämä kommentit tulevat teidän tuotekehityksestä. Se tosin selittäisi paljon asioita...


Olet kyllä oikeassa, ettei sillä mitään väliä ole mistä tieto tulee. Siitä en teknisesti itse tiedä tarkemmin, mitä vaatii TV sovelluksen ylläpitäminen useilla eri tv malleilla. Lähinnä varmaan se on nyt ongelma, että android tv sovellukset eivät ole meillä tällä hetkellä tuettuja. Eli emme voi taata niiden toimivuutta.

 

On kuitenkin totta, että joskus tukematonkin palvelu saattaa toimia. Siihen ei vain meiltä saa sitten mitään niksejä tai sitä ei voida lähteä korjaamaan, koska se ei ole meidän suunnalta päivitysten piirissä. Tällä hetkellä me emme ylläpidä Android tv -sovellusta ja never know mitä tulevaisuudessa. Siitä tarkemmin sitten tulevaisuudessa, jos nykytilanne muuttuu.


Tämä menee nyt vähän jankkaamiseksi taas, mutta ongelma ei ole tuen puute. Eikä ongelma ole sovelluksen ylläpitäminen eri tv malleille, koska kaikille Android TV laitteille - muillekin kuin televisioille - tehdään vain se yksi sovellus. Ongelma on siinä, miten Telialta on asiasta viestitty. Jos siellä tosiaan ollaan asioista perillä, on ihan suoraan valehdeltu. Jos ei olla perillä, on kirjoiteltu asioista vastoin parempaa tietoa. Ongelma, josta tässä kohtaa on puhuttu on siis viestintä, joka on ollut asiakkaita aliarvioivaa.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.