Telia TV - Normikanavat ei näy

  • 26 November 2021
  • 2 kommenttia
  • 237 katselukertaa

Kerrataan lyhyesti mikä tilanne:

Tuttavallani on Telialta sekä TeliaTV että laajakaistapalvelu. Sillä oli kuitenkin käytössä modeeni jostain 10 vuoden takaa ja digiboksi oli about samalta aikakaudelta eikä esim CMoreen (josta hän maksaa) pystynyt noin vanhalle vehkeelle kirjautumaan. Netti toimi myös äärettömän hitaasti vaikka 100 meganen yhteys hällä on. No, mulla sattui olemaan ylimääräinen Telialta saatu reititin käyttämättömänä (ZYXEL VMG3625-T50B), joten annoin sen tutulleni. Sen avulla nettikin saatiin taas nykypäivään päivitettyä nopeuksiltaan. Sen lisäks hän sai Telialta myös uuden digiboksin. 

Tänään kävin sitten asentamassa systeemit. Digiboksiin kiinni virtajohto, ethernet-kaapeli sekä hdmi. Kirjautuminen TeliaTV:een onnistui hyvin ja CMoreen päästiin sisälle hienosti. Sen puolesta kaikki siis ok. Suurin hämmennys onkin tämä: mitään normaaleja tv-kanavia digiboksi ei löydä. Ilmeisesti tuo Zyxelin reititin ei sitten tue digiboksin tv-kanavia vai mistä mahtaa tuo kanavattomuus johtua? Kaapeliahan siihen reitittimeen ei saa kytkettyä. Oletin jotenkin että netin kautta ne kanavat tulee mut oon tainnut pudota kärryiltä näistä digibokseista. 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@eetee1 kuulostaa siltä, että hän tarvitsisi meiltä palvelureitittimen, joka tukee Telia TV -palvelua. Sitä ei nyt tällä nykyisellä laitteiden kokoonpanolla ilmeisesti ole, ja se selittäisi tilanteen. 

Mahtavaa, että olet auttanut tuttavaasi tässä tilanteessa, voisitko vielä pyytää häntä olemaan meihin yhteydessä, niin voidaan asiakaspalvelusta katsoa kokonaisuus kuntoon, niin että varmasti lähtee kanavat näkymään? 😁>

Kiitos vastauksesta! Näin teemme!

Vastaa