Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@SakuMik  kirjoitti:

@Glasier  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Tahtoisin tietää, että onko yhtään ihmistä joka on tyytyväinen uusimpaan digiboksiin ja kaukosäätimeen. Jos olet, niin vastaa vaikka sanalla Hep. Ei tarvi perustella, mutta voit sen halutessasi tehdä.


Oli helmikuussa tää mahtava uutuus käytössä ja oli niin *******a laite, että meinasin seota sen käyttämisessä.

 

Luojan kiitos, että en ehtinyt viemään vanhaa arristani pois.


Kertoisitko tarkemmin, miksi et ole ollut tyytyväinen uuteen digiboksiin? Johtuuko se juuri tuosta uudesta kaukosäätimen käyttökokemuksesta vai onko uudessa käyttöliittymässä myös puutteita?


Kuvan laatu on huonompi. Ohjelmaopas on paljon huonompi. Näkee vain yhden kanavan kerrallaan. Ja vaatii monta klikkausta että pääsee toiselle kanavalle. Tallennoksen pika"kelaus" on surkea. Tekee mitä tahansa niin ruudussa pyörii sininen ympyrä ja odotellaan. Myös kesken ohjelman. Kanavaa vaihtaessa jne

Kun poistan katsotun ohjelman ( tässä kohti käyttäisin stop nappulaa jos sellainen olisi) ja olen siis saanut ohjelman sammutettua, en ehdi poistaa sitä sillä ohjelmalista skrollautuu itsestään puoleenväliin listaa. No skrollataan taas alas (tallennuslistani on aina pitkä) ja sitten poistan ohjelman ja taas ollaan puolessavälissä listaa. Sitten menen taas listan loppuun josta valitsen uuden ohjelman. Hidasta, turhaa aikaa vievää toimintaa.

Digiboksi sammuttaa virran, jos ei ole ohjelma päällä. Jos tv jää esim tallennus sivulle mutta en katso sieltä ohjelmaa niin jonkun ajan kuluttua boksi sammuttaa itsestään virran. Jos katson vaikka viaplayta niin boksi sammuu mutta voin kuitenkin jatkaa katsomista (?)  Tää on jo toinen boksi mulla ja eka oli ihan samanlainen.

Kaukosäädin on kokonaan alta riman eli siitä ei tarvi mitään kirjoittaakaan. Susi jo ennen syntymää. 

On varmaan muutakin mutta nämä asiat tuli ekana mieleen.

Niin ja ei ole ohjelmalistassa hakutoimintoa. Ei voi tallentaa ohjelmaa mitä katsot kun ei ole tallennusnappulaa kapulasta. Kaikki mitä pitää tehdä menee aina pitkän kaavan mukaan. Ja sitä kaipaan, kun edellisessä boksissa menin katsomaan esim ohjelmalistaa niin ohjelman äänet jäi kuulumaan kanavalta missä olin. Nyt on sama kuin sammuttaisi tv:n. 

Kunniamerkki +4

Ootkos yhdistänyt kännykän tuohon? Se helpottaa hieman elämää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Lanttilo  kirjoitti:

Ootkos yhdistänyt kännykän tuohon? Se helpottaa hieman elämää.


En edes osaa 😞>

Kunniamerkki +4

@Hannele2022  kirjoitti:

@Lanttilo  kirjoitti:

Ootkos yhdistänyt kännykän tuohon? Se helpottaa hieman elämää.


En edes osaa 😞>


Tuohon ei kannata vedota.

Asetukset -> Järjestelmän asetukset -> Etälaitteet ja lisävarusteet -> Lisää lisälaite, minkä jälkeen se onkin BT-parittelua.

ruvido BLE on kaukosäädin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Kännykkä ei ole kaukosäädin.

Digiboksin käyttö ei saa vaatia uuden älykännykän hankintaa, tai osaamista saada laitteet kommunikoimaan keskenään!! 

Kunniamerkki +4

@Traveller  kirjoitti:

Kännykkä ei ole kaukosäädin.

Digiboksin käyttö ei saa vaatia uuden älykännykän hankintaa, tai osaamista saada laitteet kommunikoimaan keskenään!! 


Eihän se vaadikkaan. Tahallaan tartut epäolennaisuuksiin. Digiboxia on mahdollista ohjata monilla BT-laitteilla, koska se on oikeasti Android-laite, kohtuullisen lähellä puhelinta.

Mulla on Samsung jääkaappi jossa BT. Voiks sen parittaa boxin kanssa?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Lanttilo @BT-laite? BT-parittelu? Käytät jopa termejä jotka eivät kaikille aukea. Mistä se BT-laite on jokaiseen kotiin tupsahtanut ja osaaminen laitteiden parittamiseen etc?

 

TV:n, TV-palvelun tulee olla helppoa ja ei saa vaatia koulutusta, erityisosaamista jota sinä esität hallitsevasi! 

 

Kunniamerkki +4

@CO2producer  kirjoitti:

Mulla on Samsung jääkaappi jossa BT. Voiks sen parittaa boxin kanssa?


Aina voi koittaa. 😀>

Kunniamerkki +4

@Traveller  kirjoitti:

@Lanttilo @BT-laite? BT-parittelu? Käytät jopa termejä jotka eivät kaikille aukea. Mistä se BT-laite on jokaiseen kotiin tupsahtanut ja osaaminen laitteiden parittamiseen etc?

 

TV:n, TV-palvelun tulee olla helppoa ja ei saa vaatia koulutusta, erityisosaamista jota sinä esität hallitsevasi! 

 


Menemmekö jo henkilökohtaisuuksiin? 😀>

Tottakai voi vastaan harata, jos haluaa ja myönnän sen, että tuo Android-laite, jota digiboksiksi mainitaan on hieman vajaa tuotteistamisestaan.

Olisi mielenkiintoista kuulla todelliset syyt, miksi moiden värkin Telia on päättänyt ottaa. Luultavasti syyt ovat raha, raha ja raha.

 

'Jokaiseen' kotiin tupsahti se BT-ohjain, jota myös kaukosäätimeksi kutsutaan laitteen mukana. Ehdotin parittamista älypuhelimen kanssa, koska siinä on määrätyt toiminnot helpompia suorittaa.

Tuon laitteen hyvän puolen näen siinä, että sitä päivitetään kuin kännykkää, joka se melkein onkin.

Ei tarvitse, kuin uudemmat versiot ohjelmista ja saattaa olla, että ohjelmien kelaus onnistuu paremmin yms. Sille ei voi mitään, että eri ohjelmat, kuten C-More tai Yle pysyvät erillään. Niitä voi ajatella samalla tavalla erillisinä osasina, kuin Word ja Excel, tosin sekään ei todellisuudessa ole kovin tarkka analogia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@CO2producer  kirjoitti:

Mulla on Samsung jääkaappi jossa BT. Voiks sen parittaa boxin kanssa?


Off topic: Olisi aika killeri, kun vaikka jääkaappi tarkistaisi löytyykö sieltä lätkäoluet, kun saa tiedon digiboksilta alkavasta lätkämatsistä tms. 😁>

 

@Lanttilo kyllä laitteiden toimivuus pitää olla suunniteltu niin, että jokin puhelin ei koskaan joudu korvaamaan laitteen omaa kaukosäädintä. Ei tällaista osaamista pidä käyttäjiltä vaatia. 

 

Asia erikseen, jos osaamista löytyy ja tämä tuo joitakin lisäominaisuuksia. Painotus sanalle lisäominaisuus.

Perustoiminnot pitää hoitua helposti muutenkin, eli käyttöliittymä- ja käyttökokemussuunnittelu on laadukasta. Isketään ne termitkin UI/UX vielä läppänä tähän mukaan, eli User Interface ja User Experience. 😉>

 

Itse en ko. digiboksia omista, mutta käytän puhelinta televisioon liitetyn PC:n ohjaamiseen. Käynnistys/sammutus, hiiri ja näppäimistö jne. wi-fillä.

Tämä on oma valintani. Ei niin, että minun pitäisi osata tehdä nämä asiat sen takia, kun jokin ostamani laite on huonosti suunniteltu, vaan saan itse lisäarvoa sillä, että "suunnittelen" oman käyttökokemukseni itse, ilman tiettyä mahdollisesti kallistakin kaupallista tuotetta.

 

Eikö Yhteisössä viisastelun sijaan voisi laitteen omistajat tehdä vaikka ohjeen kuvakaappauksien kera puhelimen käytöstä kauko-ohjaimena? Olettaen, ettei Telialla ole jo? Tosin ongelma voi olla eri puhelinmerkin räätälöity Android-versio, josta samat asiat eivät löydy välttämättä samasta paikasta. 

Kunniamerkki +4

@Yaria  kirjoitti:

@Lanttilo kyllä laitteiden toimivuus pitää olla suunniteltu niin, että jokin puhelin ei koskaan joudu korvaamaan laitteen omaa kaukosäädintä. Ei tällaista osaamista pidä käyttäjiltä vaatia. 

No, sen laitteen UI/UX on osittai 'vaiheessa' ja osittain taas jutut toimivat 'hauskasti'.

Itse huomasin kännykän olevan hyvä boxin kanssa, kun piti kirjoitella salasanaa, useasti. Se ruutunäppis on Experience.

 


@Yaria  kirjoitti:

Eikö Yhteisössä viisastelun sijaan voisi laitteen omistajat tehdä vaikka ohjeen kuvakaappauksien kera puhelimen käytöstä kauko-ohjaimena? Olettaen, ettei Telialla ole jo? Tosin ongelma voi olla eri puhelinmerkin räätälöity Android-versio, josta samat asiat eivät löydy välttämättä samasta paikasta. 


Eikös nämä olisi tosiaan Telian hommia, vai oletetaanko täälläkin VPK-henkeä? En usko, että ohjeistuksen kuuluu mennä vapaaehtoisporukan kautta, joka samalla maksaa kyseisestä palvelusta. Toisaalta kaikki palaute- yms kyseyt ovat samaa ilmaistyötä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Lanttilo  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:

@Lanttilo kyllä laitteiden toimivuus pitää olla suunniteltu niin, että jokin puhelin ei koskaan joudu korvaamaan laitteen omaa kaukosäädintä. Ei tällaista osaamista pidä käyttäjiltä vaatia. 

No, sen laitteen UI/UX on osittai 'vaiheessa' ja osittain taas jutut toimivat 'hauskasti'.

Itse huomasin kännykän olevan hyvä boxin kanssa, kun piti kirjoitella salasanaa, useasti. Se ruutunäppis on Experience.

 


@Yaria  kirjoitti:

Eikö Yhteisössä viisastelun sijaan voisi laitteen omistajat tehdä vaikka ohjeen kuvakaappauksien kera puhelimen käytöstä kauko-ohjaimena? Olettaen, ettei Telialla ole jo? Tosin ongelma voi olla eri puhelinmerkin räätälöity Android-versio, josta samat asiat eivät löydy välttämättä samasta paikasta. 


Eikös nämä olisi tosiaan Telian hommia, vai oletetaanko täälläkin VPK-henkeä? En usko, että ohjeistuksen kuuluu mennä vapaaehtoisporukan kautta, joka samalla maksaa kyseisestä palvelusta. Toisaalta kaikki palaute- yms kyseyt ovat samaa ilmaistyötä.


Kyllä ilman muuta kuuluu Telialle ohjeistusten tekeminen, mutta ovathan tukifoorumit usein myös käyttäjien välisiä "vertaistukiryhmiä". Ainakin kun se toteutuu hyvässä hengessä. Onhan se myös "ilmaistyötä", mutta juuri tuo miten itse suhtautuu asiaan... 😁>

 

Olen useallakin teknisesti orientoituneella foorumilla mukana, ja juuri tuo voi olla suurikin ero... Autetaanko oma-aloitteisesti muita, vai keskitytäänkö tuotteen tarjoajan puutteisiin. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Tällaiset tukifoorumit ovat aina pinen sisäpiirin juttutupia. Eivät he joilla eniten ongelmia tekniikan kannsa, kirjoittele saati lue näitä foorumeita. Ei täällä palstalla minkään neuvon/opin jakaminen auta.

 

Kun vika ja puute on laitteessa, ei se korjaannu jos ei laitteen vikaa ja puutetta korjata niin että se on automaattisesti kaikkien saatavissa ilman teknologiakikkailuja. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Traveller  kirjoitti:

Tällaiset tukifoorumit ovat aina pinen sisäpiirin juttutupia. Eivät he joilla eniten ongelmia tekniikan kannsa, kirjoittele saati lue näitä foorumeita. Ei täällä palstalla minkään neuvon/opin jakaminen auta.

 

Kun vika ja puute on laitteessa, ei se korjaannu jos ei laitteen vikaa ja puutetta korjata niin että se on automaattisesti kaikkien saatavissa ilman teknologiakikkailuja. 


Ei ihan välttämättä ole pienen sisäpiirin juttuja. Myös hakukoneet löytävät täältä ratkaisut, eli "googlettamalla" jotain ongelmaa, voi ratkaisu löytyä täältäkin olematta itse foorumin jäsen.

 

Tämä tietysti vain kunnes tulevat ne viralliset korjaukset. 

Kunniamerkki +4

@Traveller  kirjoitti:

Tällaiset tukifoorumit ovat aina pinen sisäpiirin juttutupia. Eivät he joilla eniten ongelmia tekniikan kannsa, kirjoittele saati lue näitä foorumeita. Ei täällä palstalla minkään neuvon/opin jakaminen auta.

 

Kun vika ja puute on laitteessa, ei se korjaannu jos ei laitteen vikaa ja puutetta korjata niin että se on automaattisesti kaikkien saatavissa ilman teknologiakikkailuja. 


Tästä olen kanssasi aivan samaa mieltä. Valitettavasti käyttäjällä on hyvin rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa laitteen toimintaan jne.

Siksi ehdotin kännykän käyttöä, kun siinä saa ainakin minun kokemukseni mukaan esimerkiksi numeronäppäimet kanavien valintaan ja jopa mahdollisuuden kirjoittaa tekstiä esim. salasanan käyttämättä sitä kammottavaa kuvaruutunäppäimistöä.

Kunniamerkki +4

@Yaria  kirjoitti:


Kyllä ilman muuta kuuluu Telialle ohjeistusten tekeminen, mutta ovathan tukifoorumit usein myös käyttäjien välisiä "vertaistukiryhmiä". Ainakin kun se toteutuu hyvässä hengessä. Onhan se myös "ilmaistyötä", mutta juuri tuo miten itse suhtautuu asiaan... 😁>

 

Olen useallakin teknisesti orientoituneella foorumilla mukana, ja juuri tuo voi olla suurikin ero... Autetaanko oma-aloitteisesti muita, vai keskitytäänkö tuotteen tarjoajan puutteisiin. 


Itse näkisin, että ensin tuodaan esille ongelma ja sitten mietitään, miten sitä voisi ratkaista/pienentää/kiertää yms.

Olen itsekin ollut monenlaisilla foorumeilla, mutta nykyään arvostaa ehkä vapaa-aikaa eri tavalla, eikä välttämättä halua käyttää sitä työn kaltaiseen tekemiseen. Jossain vaiheessa vaan alkaa 'ATK' pursuamaan korvista ja mielummin katselee vaikka maanrakennus- ja viemärinavausvideoita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Lanttilo  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:


Kyllä ilman muuta kuuluu Telialle ohjeistusten tekeminen, mutta ovathan tukifoorumit usein myös käyttäjien välisiä "vertaistukiryhmiä". Ainakin kun se toteutuu hyvässä hengessä. Onhan se myös "ilmaistyötä", mutta juuri tuo miten itse suhtautuu asiaan... 😁>

 

Olen useallakin teknisesti orientoituneella foorumilla mukana, ja juuri tuo voi olla suurikin ero... Autetaanko oma-aloitteisesti muita, vai keskitytäänkö tuotteen tarjoajan puutteisiin. 


Itse näkisin, että ensin tuodaan esille ongelma ja sitten mietitään, miten sitä voisi ratkaista/pienentää/kiertää yms.

Olen itsekin ollut monenlaisilla foorumeilla, mutta nykyään arvostaa ehkä vapaa-aikaa eri tavalla, eikä välttämättä halua käyttää sitä työn kaltaiseen tekemiseen. Jossain vaiheessa vaan alkaa 'ATK' pursuamaan korvista ja mielummin katselee vaikka maanrakennus- ja viemärinavausvideoita.


Kyllä. Olen usein samaa mieltä. 😁> Toisaalta välillä, miksi ei... 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Eikö tästä voisi joku Telialainen ottaa kopin ja täydentää "Usein kysytyt kysymykset: Telia TV" -osiota tuolla puhelimen käyttämisenä kaukosäätimenä?

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Yaria  kirjoitti:

Eikö tästä voisi joku Telialainen ottaa kopin ja täydentää "Usein kysytyt kysymykset: Telia TV" -osiota tuolla puhelimen käyttämisenä kaukosäätimenä? @Se_Jesse


 




Koppia otetaan ehdottomasti! Jokainen palaute ja ehdotus niin laitteen ominaisuuksiin, rautaan, käyttöliittymiin tai ohjeisiin on tärkeää nostaa esille! Minä otan kopin ja vien tämän ohjeen lisäyksen pyynnön eteenpäin! 👋>

Täällä Yhteisössä toivomme aina, että käyttäjät myös tukevat toisiaan ja jakavat vinkkejä, ohjeita ja havaintoja. Tämä onkin Yhteisön yksi syvimmistä tarkoituksista: autetaan toinen toista parhaamme mukaan (käyttäjä tai me Telian väki). Tietystikkään käyttäjät eivät ole meillä palkkalistalla emmekä voi vaatia sisältöä/ohjeita, mutta arvostamme suuresti jokaista kysyjää, vastaajaa, arvostelijaa (kun puhutaan tuotteistamme, ei henkilöistä 🙂>), kun he tuovat lisäarvoa ketjuihin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@HenriLie

Telia on ruåtsalainen lafka, päätökset tehdään Solnassa. Tämä on niin nähty vuosien saatossa - aivan sama mitä täällä Suomessa kitistään. 

Sain boxin tänään, onko normaalia, että kanavan vaihdossa menee 20 sekuntia tai välillä jopa yli minuutin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Jooppa  kirjoitti:

Sain boxin tänään, onko normaalia, että kanavan vaihdossa menee 20 sekuntia tai välillä jopa yli minuutin?


Ei ole normaalia. Kyllä minullakin siinä aikaa menee, mutta ei varmaan yli 20 sekuntia kuin aika harvoin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

@Jooppa  kirjoitti:

Sain boxin tänään, onko normaalia, että kanavan vaihdossa menee 20 sekuntia tai välillä jopa yli minuutin?


Onko sinulla digiboksi kytkettynä reitittimeen verkkokaapelilla ? Tämä ei toimi tällä hetkellä. Kytke digiboksi reitittimeen wifi:llä.

Joo asennus ei toimi kaapelilla, mutta kyllä sen jälkeen kaapelilla toimii. Kokeilin wifin kautta, entistä hitaampi oli toiminta. Verkon nopeus on tasainen ja riittävä