Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 88 custom-general.kudos
  • 206 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia TV digiboksin uusi rauta – kysy ja kommentoi täällä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Uusi Android TV pohjainen digiboxi.jpg

Telia TV digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia TV digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.

Uusi Android TV pohjainen digiboxi ja kaukosäädin.jpg

  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

Lue lisää
  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

Kuvanlaatu

Lue lisää
  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

646 vastausta
Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Hannele2022  kirjoitti:

@Kaktuspallo  kirjoitti:

Ottaisin mielelläni kuitenkin edellisen Telia tv:n digibokseineen ja sentään järkevällä kaukosäätimellä takaisin.

 

 



Tein tämän. Nyt sitten makselen pari vuotta kahta eri määräaikaista tilausta. Näköjään maksoin kummassakin tilauksessa samoista kanavapaketeistakin kun huomio oli pari kuukautta muualla. Luvattiin hyvitystä moisesta, lupaukseksi jäi.

 

Silti sen arvoista ettei tarvitse käyttää uutta ongelmalaatikkoa.

   


Minäkin ottaisin mielelläni vanhan boksin takaisin, mutta en kahta maksua.


Koska en katso, kuin Formulaa f1.com:in appilla, niin voisin castata sen kännykästä suoraan Chromecast Ultraan, eli en tarvitsisi ollenkaan koko vehjettä jota pitää välillä bootata virtajohto irroittamalla, jotta se taas herää tähän maailmaan.

Onneksi sentään sain sen nykimisen pois, kun otin kehittäjätilan pois päältä. Harmi, kun ei oikeen tunnu teho riittävän kaikkeen. Luultavasti noiden Android-vehkeiden markkinat ovat moninkertaisia verrattuna muihin ja siten myös hinnat, jotta nykyinen linja kannattaa.

Se_Jesse
Moderaattori
Moderaattori
  • 49 custom-general.kudos
  • 119 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Kaktuspallo  kirjoitti:

Tein tämän. Nyt sitten makselen pari vuotta kahta eri määräaikaista tilausta. Näköjään maksoin kummassakin tilauksessa samoista kanavapaketeistakin kun huomio oli pari kuukautta muualla. Luvattiin hyvitystä moisesta, lupaukseksi jäi.

 

Silti sen arvoista ettei tarvitse käyttää uutta ongelmalaatikkoa.


Jos sinulle oli luvattu hyvitys, mutta et koskaan sitä saanut niin suosittelen sinua olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun, jotta tilanne voidaan katsoa kuntoon.

| Telia Yhteisön moderaattori | Urheilu ja elokuvat |
madass
Kommentaattori
  • 31 custom-general.kudos
  • 63 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Samat fiilikset mulla @DUKE74. Lopetin käytön kokonaan, koska laite on niin onneton. Ottaisin Arriksen heti takaisin, mutta en halua maksaa enää yhtään ylimääräistä Telialle. Eniten vit...harmittaa, että mulle myytiin 5G-reititin, sillä perusteella, että lankamodeemit poistuvat tarjonnasta. No meillä ei ole 5G-verkkoa täällä, vaikka myyjä sanoi, että toimii, toimii. Kuinka moni jaksaa odottaa pari minuuttia, että sähköposti aukeaa? Joskus kauemminkin. Turhaa on neuvoa, että ota yhteys asiakaspalveluun, ne vaan voivottelee. Yksi likka sanoi, että tarvitset ulkoyksikön, se on 500 euroa. Yippi-ki-yee mother*******er!

 

 

 

---

Muokkaus Se_Jesse: lisätty tägäys

Hannele2022
Vakiokalustoa
  • 76 custom-general.kudos
  • 136 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tahtoisin tietää, että onko yhtään ihmistä joka on tyytyväinen uusimpaan digiboksiin ja kaukosäätimeen. Jos olet, niin vastaa vaikka sanalla Hep. Ei tarvi perustella, mutta voit sen halutessasi tehdä.

Glasier
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Hannele2022  kirjoitti:

Tahtoisin tietää, että onko yhtään ihmistä joka on tyytyväinen uusimpaan digiboksiin ja kaukosäätimeen. Jos olet, niin vastaa vaikka sanalla Hep. Ei tarvi perustella, mutta voit sen halutessasi tehdä.


Oli helmikuussa tää mahtava uutuus käytössä ja oli niin *******a laite, että meinasin seota sen käyttämisessä.

 

Luojan kiitos, että en ehtinyt viemään vanhaa arristani pois.

 

 

Kannattaisko Telian miettiä ketkä he##tin päästää tälläsen suden markkinoille.?

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori
  • 61 custom-general.kudos
  • 197 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Glasier  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Tahtoisin tietää, että onko yhtään ihmistä joka on tyytyväinen uusimpaan digiboksiin ja kaukosäätimeen. Jos olet, niin vastaa vaikka sanalla Hep. Ei tarvi perustella, mutta voit sen halutessasi tehdä.


Oli helmikuussa tää mahtava uutuus käytössä ja oli niin *******a laite, että meinasin seota sen käyttämisessä.

 

Luojan kiitos, että en ehtinyt viemään vanhaa arristani pois.


Kertoisitko tarkemmin, miksi et ole ollut tyytyväinen uuteen digiboksiin? Johtuuko se juuri tuosta uudesta kaukosäätimen käyttökokemuksesta vai onko uudessa käyttöliittymässä myös puutteita?

Hannele2022
Vakiokalustoa
  • 76 custom-general.kudos
  • 136 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SakuMik  kirjoitti:

@Glasier  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Tahtoisin tietää, että onko yhtään ihmistä joka on tyytyväinen uusimpaan digiboksiin ja kaukosäätimeen. Jos olet, niin vastaa vaikka sanalla Hep. Ei tarvi perustella, mutta voit sen halutessasi tehdä.


Oli helmikuussa tää mahtava uutuus käytössä ja oli niin *******a laite, että meinasin seota sen käyttämisessä.

 

Luojan kiitos, että en ehtinyt viemään vanhaa arristani pois.


Kertoisitko tarkemmin, miksi et ole ollut tyytyväinen uuteen digiboksiin? Johtuuko se juuri tuosta uudesta kaukosäätimen käyttökokemuksesta vai onko uudessa käyttöliittymässä myös puutteita?


Kuvan laatu on huonompi. Ohjelmaopas on paljon huonompi. Näkee vain yhden kanavan kerrallaan. Ja vaatii monta klikkausta että pääsee toiselle kanavalle. Tallennoksen pika"kelaus" on surkea. Tekee mitä tahansa niin ruudussa pyörii sininen ympyrä ja odotellaan. Myös kesken ohjelman. Kanavaa vaihtaessa jne

Kun poistan katsotun ohjelman ( tässä kohti käyttäisin stop nappulaa jos sellainen olisi) ja olen siis saanut ohjelman sammutettua, en ehdi poistaa sitä sillä ohjelmalista skrollautuu itsestään puoleenväliin listaa. No skrollataan taas alas (tallennuslistani on aina pitkä) ja sitten poistan ohjelman ja taas ollaan puolessavälissä listaa. Sitten menen taas listan loppuun josta valitsen uuden ohjelman. Hidasta, turhaa aikaa vievää toimintaa.

Digiboksi sammuttaa virran, jos ei ole ohjelma päällä. Jos tv jää esim tallennus sivulle mutta en katso sieltä ohjelmaa niin jonkun ajan kuluttua boksi sammuttaa itsestään virran. Jos katson vaikka viaplayta niin boksi sammuu mutta voin kuitenkin jatkaa katsomista (?)  Tää on jo toinen boksi mulla ja eka oli ihan samanlainen.

Kaukosäädin on kokonaan alta riman eli siitä ei tarvi mitään kirjoittaakaan. Susi jo ennen syntymää. 

On varmaan muutakin mutta nämä asiat tuli ekana mieleen.

Niin ja ei ole ohjelmalistassa hakutoimintoa. Ei voi tallentaa ohjelmaa mitä katsot kun ei ole tallennusnappulaa kapulasta. Kaikki mitä pitää tehdä menee aina pitkän kaavan mukaan. Ja sitä kaipaan, kun edellisessä boksissa menin katsomaan esim ohjelmalistaa niin ohjelman äänet jäi kuulumaan kanavalta missä olin. Nyt on sama kuin sammuttaisi tv:n. 

Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ootkos yhdistänyt kännykän tuohon? Se helpottaa hieman elämää.

Hannele2022
Vakiokalustoa
  • 76 custom-general.kudos
  • 136 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Lanttilo  kirjoitti:

Ootkos yhdistänyt kännykän tuohon? Se helpottaa hieman elämää.


En edes osaa 😞

Lanttilo
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 70 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Hannele2022  kirjoitti:

@Lanttilo  kirjoitti:

Ootkos yhdistänyt kännykän tuohon? Se helpottaa hieman elämää.


En edes osaa 😞


Tuohon ei kannata vedota.

Asetukset -> Järjestelmän asetukset -> Etälaitteet ja lisävarusteet -> Lisää lisälaite, minkä jälkeen se onkin BT-parittelua.

ruvido BLE on kaukosäädin.