Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Kuikakohan kauan vielä pahoittelette alla olevaa vikaa ?


Häiriön alkamisaika: 25.05.2022 10:55:00


Osalla asiakkaista havaittu häiriö Telia TV DV8919 -digiboksin verkkoyhteyden muodostamisen kanssa. Digiboksi ei tunnista verkkoyhteyttä verkkokaapelin kautta. Wlan -yhteyden kautta yhteys muodostuu kuitenkin ongelmitta.


Verkkokaapeli kannattaa kytkeä irti ja yhdistää digiboksi verkkoon langattomasti.


Pahoittelemme häiriötä.


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: siirretty aiheeseen liittyvään ketjuun

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@JaKo08500  kirjoitti:

Kuikakohan kauan vielä pahoittelette alla olevaa vikaa ?


Häiriön alkamisaika: 25.05.2022 10:55:00


Osalla asiakkaista havaittu häiriö Telia TV DV8919 -digiboksin verkkoyhteyden muodostamisen kanssa. Digiboksi ei tunnista verkkoyhteyttä verkkokaapelin kautta. Wlan -yhteyden kautta yhteys muodostuu kuitenkin ongelmitta.


Verkkokaapeli kannattaa kytkeä irti ja yhdistää digiboksi verkkoon langattomasti.


Pahoittelemme häiriötä.


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: siirretty aiheeseen liittyvään ketjuun




Tarkempaa tietoa korjauksen valmistumisajankohdasta ei ole. Korjaus tehdään toki mahdollisimman pian ja siitä ilmoitetaan kyllä heti tuolla kyseisellä häiriötiedotteella.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Eeros  kirjoitti:

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?




Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys. 

Kunniamerkki +4

@VeraEk  kirjoitti:

@Eeros  kirjoitti:

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?


Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys. 


Koskas päästään kunnolliseen mediaan? Onko mitään eta:a?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

@VeraEk  kirjoitti:

@Eeros  kirjoitti:

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?


Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys. 


@Eerostarkoitti varmaan Telia TV-sovelluksen päivitystä. @LuMaria lupasi "Telia TV - kerro mikä toimii.."-ketjussa, että lomien jälkeen tulee uusi ohjelmaopas digiboksiin.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Juurikin tuota tarkoitin, mistä @Tomppa_1 mainitsi. Boxin käytettävyys paranee huomattavvasti kun ohjelmaopas on toimiva ja saadaan takaisin "katso alusta" nappi .

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Eeros  kirjoitti:

Juurikin tuota tarkoitin, mistä @Tomppa_1 mainitsi. Boxin käytettävyys paranee huomattavvasti kun ohjelmaopas on toimiva ja saadaan takaisin "katso alusta" nappi .




Aivan! Pahoittelut, meni päivitykset keskenään sekaisin. Kyselin päivitetystä aikataulusta, muttei minulla ole antaa tarkkaa arviota siitä milloin päivitys saadaan julki. Nyt syksyn aikana on kuitenkin tarkoitus saada nämäkin päivitykset kuntoon.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Jos vielä verkkokaapelin kanssa on ongelmia, tässä ohjeet ja pari vinkkiä Wifin käyttöön. 

 

Kun verkkokaapelin nykäisee irti, digiboksin pitäisi kysyä automaattisesti, mihin langattomaan verkkoon haluat yhdistää. 

Jos näin ei jostain syystä tapahdu, verkon pääsee valitsemaan näin: 

  1. Mene päävalikosta kohtaan Asetukset.
  2. Valitse Järjestelmän asetukset.
  3. Valitse Verkko ja internet, niin näet listan saatavilla olevista wifi-yhteyksistä. Valitse oma verkkosi listasta ja syötä sen salasana pyydettäessä.

Yleensä oman verkon nimen ja salasanan voi tarkistaa nettiyhteydenn päätelaitteesta. Esimerkiksi itselläni reitittimen pohjaan on kiinnitetty tarra, jossa lukee verkon nimi ja verkon salasana. Verkon nimi on yleensä kohdassa ”SSID”, ”Network Name” tai ”wifi name”, ja salasana kohdassa ”Network Key”, ”wifi key” tai ”Password”.

 

Työstämme edelleen korjausta tähän verkkokaapeliongelmaan. Valitettavasti en osaa vielä sanoa, milloin saamme päivityksen tulille, mutta korjaus on edistynyt hyvin kesän aikana. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.

Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@LuMaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.

Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.


Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.

On tämä digiboksi osoittautunut melko heikommaksi kuin edellinen. Ominaisuuksiltaan rajusti karsitun kaukosäätimen lisäksi myös toiminta on ennalta arvaamatonta (katselu katkeaa välillä ilmoitukseen drm virheeseen tms).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Mitä tarkoittaa virhekoodi 8231? Eilen illalla ei antanut katsoa Cmorea vaan antoi tuon virhekoodin. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Hannele2022  kirjoitti:


@LuMaria  kirjoitti:


@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 




Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.


Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.




Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.




Tarkista digiboksin asetuksista (Asetukset - Järjestelmän asetukset - HDMI CEC), onko sinulla HDMI CEC -valinta päällä. Kun valinta on päällä, saa digiboksi HDMI -johtoa pitkin käskyn sammuttaa laite kokonaan tai laittaa se valmiustilaan kun sammutuspainiketta painetaan. 


 


Kun digiboksi käynnistetään uudelleen, on hyvä huomioida, että käynnistymisessä saattaa esiintyä pientä viivettä television käynnistymiseen verrattuna. Eli vaikka televisio käynnistyy heti, saattaa digiboksin heräämisessä kestää noin 10-30 sekuntia. Jos otat HDMI CEC -valinnan pois, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään. 

Jos havaitset ongelmaa edelleen, suosittelen että paritat digiboksin kaukosäätimen uudelleen, kaukosäätimen ohjeista löytyvän ohjeen mukaisesti! Ohjeessa on kaksi eri kohtaa, ja suosittelen että teet molemmat.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Hannele2022  kirjoitti:

Mitä tarkoittaa virhekoodi 8231? Eilen illalla ei antanut katsoa Cmorea vaan antoi tuon virhekoodin. 




Kyseinen virhekoodi kielii Androidin ja C More -palvelun välisestä heikosta signaalista. Tämä tarkoittaa sitä, ettei laitteesi saa tarpeeksi vahvaa, tai lainkaan yhteyttä C Moren palvelimeen. Tilanteen tullessa eteen, suosittelen että käytät digiboksin virtajohtoa irti seinästä hetken aikaa. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Memyself  kirjoitti:

On tämä digiboksi osoittautunut melko heikommaksi kuin edellinen. Ominaisuuksiltaan rajusti karsitun kaukosäätimen lisäksi myös toiminta on ennalta arvaamatonta (katselu katkeaa välillä ilmoitukseen drm virheeseen tms).




Onko digiboksisi yhdistettynä verkkoon langattomasti, vai verkkokaapelilla? Suosittelemme toistaiseksi käyttämään digiboksia langattomalla verkkoyhteydellä, sillä olemme havainneet toimintahäiriöitä verkkokaapelilla käytettäessä. Mainitsemaasi DRM virheilmoitusta voi esimerkiksi esiintyä, jos digiboksi on yhdistettynä verkkokaapelilla. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@VeraEk  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Mitä tarkoittaa virhekoodi 8231? Eilen illalla ei antanut katsoa Cmorea vaan antoi tuon virhekoodin. 


Kyseinen virhekoodi kielii Androidin ja C More -palvelun välisestä heikosta signaalista. Tämä tarkoittaa sitä, ettei laitteesi saa tarpeeksi vahvaa, tai lainkaan yhteyttä C Moren palvelimeen. Tilanteen tullessa eteen, suosittelen että käytät digiboksin virtajohtoa irti seinästä hetken aikaa. 


Katsoin eilen ensimmäistä kertaa Cmorea ja taas uusi ongelma. Olen tällä uudella boksilla joutunut irroittelemaan johtoa tuon tuostakin. Vanhalla ei juuri koskaan. Lisäksi nettiyhteyteni huononi uuden reitittimen myötä joka tuli uuden boksin kanssa. Myös puhelimeni ilmoittelee vähänväliä että ei nettiyhteyttä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Hannele2022  kirjoitti:


@VeraEk  kirjoitti:


@Hannele2022  kirjoitti:

Mitä tarkoittaa virhekoodi 8231? Eilen illalla ei antanut katsoa Cmorea vaan antoi tuon virhekoodin. 




Kyseinen virhekoodi kielii Androidin ja C More -palvelun välisestä heikosta signaalista. Tämä tarkoittaa sitä, ettei laitteesi saa tarpeeksi vahvaa, tai lainkaan yhteyttä C Moren palvelimeen. Tilanteen tullessa eteen, suosittelen että käytät digiboksin virtajohtoa irti seinästä hetken aikaa. 




Katsoin eilen ensimmäistä kertaa Cmorea ja taas uusi ongelma. Olen tällä uudella boksilla joutunut irroittelemaan johtoa tuon tuostakin. Vanhalla ei juuri koskaan. Lisäksi nettiyhteyteni huononi uuden reitittimen myötä joka tuli uuden boksin kanssa. Myös puhelimeni ilmoittelee vähänväliä että ei nettiyhteyttä.




Onko sinulla käytössäsi mobiiliyhteys vai kiinteä laajakaista? Ymmärsinkö oikein, että sinulla vaihtui tekniikka laitteiden vaihdon yhteydessä, vai vaihtuiko pelkkä laite? Nettiyhteyden laatu vaikuttaa digiboksin ja Telia TV palvelun laatuun, joten on hyvä selvittää, miksi nettiyhteys on heikonlaatuinen.

On pakko todeta, että ulkopuolisena en voi olla ihmettelemättä, miten kehnolta uusi digiboksi viestien perusteella vaikuttaa. Tuskin ainuttakaan kehuvaa kirjoitusta löytyy. Onneksi olen pitäytynyt vanhassa Arriksessa, ja Xiaomi-TV-tikun kanssa kaikki Google Play -sovellukset sekä Chromecast ovat käytössäni, ja olen tyytyväinen. En siis lainkaan väitä omaavani kokemusta "uudesta raudasta", mutta kirjoitusten perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että keskeneräinen ja hankalakäyttöinen tuote on laskettu ennen aikojaan markkinoille.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@ericrose  kirjoitti:

On pakko todeta, että ulkopuolisena en voi olla ihmettelemättä, miten kehnolta uusi digiboksi viestien perusteella vaikuttaa. Tuskin ainuttakaan kehuvaa kirjoitusta löytyy. Onneksi olen pitäytynyt vanhassa Arriksessa, ja Xiaomi-TV-tikun kanssa kaikki Google Play -sovellukset sekä Chromecast ovat käytössäni, ja olen tyytyväinen. En siis lainkaan väitä omaavani kokemusta "uudesta raudasta", mutta kirjoitusten perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että keskeneräinen ja hankalakäyttöinen tuote on laskettu ennen aikojaan markkinoille.

 


Olet niin oikeassa.

Kunniamerkki +2

Minulla oli sama asia, eli Prime Video puuttui pitkään valikoimasta kokonaan. Nyt sovellus on valikoimassa, mutta sen videon toisto ei toimi. Kaikki muut sovellukset toimivat moitteetta, mutta Prime pyytää tarkistamaan HDMI-kaapelin.

Kunniamerkki +4

@Myrcc  kirjoitti:

Minulla oli sama asia, eli Prime Video puuttui pitkään valikoimasta kokonaan. Nyt sovellus on valikoimassa, mutta sen videon toisto ei toimi. Kaikki muut sovellukset toimivat moitteetta, mutta Prime pyytää tarkistamaan HDMI-kaapelin.




Voisiko olla hdcp, jota kaivataan? Onko hdmi laitteen mukana tullut? 


 


Muokkaus TeroRe: Lisäsin mukaan lainauksen

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Eeros  kirjoitti:

Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?


Seuraava päivitys ja sitä myötä uusi ohjelmaopas julkaistaan lähipäivinä! Näyttäisi siltä, että ensimmäiset asiakkaat saavat päivityksen jo tässä loppuviikosta tai ensi viikon alussa, ja siitä seuraavien 1-7 päivän aikana päivitys tulee pikkuhiljaa kaikkien saataville. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Hannele2022  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.

Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.


Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.


Minulla on vielä yksi ajatus jota voisit kokeilla. 🙂> Voit ottaa digiboksista pois säädöt, jotka mahdollistavat television ohjaamisen digiboksin kaukosäätimellä. Kun digiboksin kaukosäädin ei enää yrittäisi ohjailla sekä telkkaria että digiboksia, digiboksi voisi sammuttuaan käynnistyä varmemmin. 

 

Asetuksissa on kaksi kohtaa, jotka pitäisi pistää pois päältä. 

Ensimmäinen löytyy kohdasta Asetukset -> Kaukosäädin. Käännä vipu "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä" pois päältä. 

Toinen vipu löytyy kun selaiset Asetukset-valikkoa pidemmälle kohtaan Järjestelmän asetukset. Oikealle avautuvasta sivupalkista valitse kohta "TV asetukset" ja sieltä kohta HDMI CEC. Laita vipu pois päältä ylimmässä kohdassa "Aktivoi CEC - salli digiboksin ohjata televisiotasi".

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@LuMaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.

Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.


Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.


Minulla on vielä yksi ajatus jota voisit kokeilla. 🙂> Voit ottaa digiboksista pois säädöt, jotka mahdollistavat television ohjaamisen digiboksin kaukosäätimellä. Kun digiboksin kaukosäädin ei enää yrittäisi ohjailla sekä telkkaria että digiboksia, digiboksi voisi sammuttuaan käynnistyä varmemmin. 

 

Asetuksissa on kaksi kohtaa, jotka pitäisi pistää pois päältä. 

Ensimmäinen löytyy kohdasta Asetukset -> Kaukosäädin. Käännä vipu "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä" pois päältä. 

Toinen vipu löytyy kun selaiset Asetukset-valikkoa pidemmälle kohtaan Järjestelmän asetukset. Oikealle avautuvasta sivupalkista valitse kohta "TV asetukset" ja sieltä kohta HDMI CEC. Laita vipu pois päältä ylimmässä kohdassa "Aktivoi CEC - salli digiboksin ohjata televisiotasi".


Jos nyt oikein ymmärrän asian, mitä epäilen, niin sitten en voisi käyttää telia tv:a ollenkaan. Ehdotat siis etten voi käyttää digiboksin kapulaa telkkariin ollenkaan? No millä minä sitten käytän sitä?