Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@HeikkiSul  kirjoitti:

Kiitos nostosta, @Hannele2022 , @Memyself ja @Zipriina ja hienoa, että olette jo asiasta asiakaspalveluunkin ilmoittaneet! Pääsemme eskaloimaan asiaa eteenpäin. Ilmeisesti palvelu kuitenkin tokeni lopulta? 


Jätin ilmoittamatta, kun jonottaessani tv "parani". Toivottavasti ei tule enää samoja ongelmia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@madass  kirjoitti:

   kelloradio vilkuttaa, minkä se tekee sähkökatkon jälkeen.

se sekunnin sähkökatko oli käynnistänyt boxin joka oli käynnistänyt tvn. Jatkossa pitää kiskoa tästä boxista aina johto irti, kun on reissussa, ehkäpä myöskin työpäivän ajaksi. Suosittelen tätä muillekin.


Eikö tätä suositella kaikelle laitteesta huolimatta? Miksi reissussa ollessa olisi syytä pitää mitään kodin elektroniikkaa ja sähkölaitteita stand-by tilassa? Poislukien jääkaappi/pakastin.

Sähkön hinta alkaa olla sellaisissa lukemissa (ja talven sähkökatkoksilla jo peloteltu), ettei se ole enää edes pelkkä turvallisuusasia. 😉>😬>

Laita kaikki se viihde-elektroniikka laadukkaaseen kytkimelliseen jatkojohtoon, vaikka ylijännitesuojalla, ja siitä virrat kaikesta kerralla pois, kun eivät ole pidempään aikaan käytössä...

 

Kohta saa hankkia tietokoneellekin UPS:n, jotta on edes se pari minuuttia ylimääräistä aikaa tietokoneen sulkeutua hallitusti sähkökatkon aikana.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

 Nyt on osin lähteneet ohjelmien nimet tulevista tallennoksista pois. Jakson nimi vain näkyy. ☹️>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

 Pitäisi olla 9-1-1 mutta on joku minulle tuntematon ohjelma. Pysyy näköjään tallennettunakin viisi kk. Jatka katsomista välilehdellä on aina 4-7 ohjelmaa joita ei voi katsoa enää eikä poistaa. Ovat siis jo katsottuja ja kun yritän poistaa niin pvm muuttuu ja jämähtää tuohon. Ohjelmat vaihtuvat siinä mutta siinä on aina vähintään neljä. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

@Hannele2022  kirjoitti:

 Nyt on osin lähteneet ohjelmien nimet tulevista tallennoksista pois. Jakson nimi vain näkyy. ☹️>




Tämän saimme toistettua nyt testilaitteillamme ja laitoimme häiriön tutkintaan, kiitos sinulle ilmoituksesta! Avasimme tästä myös Telian sivulle häiriötiedotteen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

@Hannele2022  kirjoitti:

Pitäisi olla 9-1-1 mutta on joku minulle tuntematon ohjelma. Pysyy näköjään tallennettunakin viisi kk. Jatka katsomista välilehdellä on aina 4-7 ohjelmaa joita ei voi katsoa enää eikä poistaa. Ovat siis jo katsottuja ja kun yritän poistaa niin pvm muuttuu ja jämähtää tuohon. Ohjelmat vaihtuvat siinä mutta siinä on aina vähintään neljä. 




Tämä liittyy tuohon samaan häiriöön. Tämä pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöstä!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Harras toive sinne ylemmäs..

Tuo kelaaminen meni niin takapakkia tämän boksin mukana, eli toivoisin siihen fiksaamista. Edellisessä boksissa pystyi tallennoksissa päästä mainosten yli kahdella tapaa. Puolen minuutin askelluksella eteenpäin ja 10 sekunnin askellus taaksepäin. Nyt on vain 10 sekunnin juttu kumpaankin suuntaan. Mainokset kestävät yleensä täyden minuutti määrän. N 4-6min. Siinä sitten naputtelen esim 36 kertaa, että pääsen haluttuun kohtaan. Please, antakaa se puolen minuutin askellus!!! 

Lisäksi oli edellisessä boksissa myös näkökelaus joka sekin oli hyvä. Tässä ei ole sitäkään. Tässä on toinen vaihtoehto kelaus jolla sokkona laitat aikaa eteenpäin ja sillä ei koskaan osu kohdalleen.

Please ❤️>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

 Cmore on tänään kovin yksivärinen. 😟>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Katsotko @Hannele2022 CMorea miten? Oletko meidän Telian kautta hankkinut CMore kanavapaketin (käytössäsi ohjelmakirjasto ja silloin CMoreen kirjaudutaan operaattoritunnuksilla)? Vai onko käytössäsi CMore TV-suoratoisto vai CMoren kautta tilattu tunnus?  Onko sinulla mikä yhteys ja oletko irroittanut verkkopiuhan seinästä ja hetken päästä laittanut johdon takaisin seinään kiinni. Auttoiko asiaan? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@PiaJo  kirjoitti:

Katsotko @Hannele2022 CMorea miten? Oletko meidän Telian kautta hankkinut CMore kanavapaketin (käytössäsi ohjelmakirjasto ja silloin CMoreen kirjaudutaan operaattoritunnuksilla)? Vai onko käytössäsi CMore TV-suoratoisto vai CMoren kautta tilattu tunnus?  Onko sinulla mikä yhteys ja oletko irroittanut verkkopiuhan seinästä ja hetken päästä laittanut johdon takaisin seinään kiinni. Auttoiko asiaan? 


No niinpä tietysti. Mulle 5v sanoi, että ota töpseli pois. Enkä uskonut häntä. Ajattelin, että ei se ennenkään ole cmore hävinnyt. No nyt sitten tein sen ja tuli cmore takaisin. *nolo*

Kunniamerkki +4

@Hannele2022  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

Katsotko @Hannele2022 CMorea miten? Oletko meidän Telian kautta hankkinut CMore kanavapaketin (käytössäsi ohjelmakirjasto ja silloin CMoreen kirjaudutaan operaattoritunnuksilla)? Vai onko käytössäsi CMore TV-suoratoisto vai CMoren kautta tilattu tunnus?  Onko sinulla mikä yhteys ja oletko irroittanut verkkopiuhan seinästä ja hetken päästä laittanut johdon takaisin seinään kiinni. Auttoiko asiaan? 


No niinpä tietysti. Mulle 5v sanoi, että ota töpseli pois. Enkä uskonut häntä. Ajattelin, että ei se ennenkään ole cmore hävinnyt. No nyt sitten tein sen ja tuli cmore takaisin. *nolo*


It-alalla on lentävä lause: "Bootti kaiken muutti..."

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Hannele2022  kirjoitti:

Harras toive sinne ylemmäs..

Tuo kelaaminen meni niin takapakkia tämän boksin mukana, eli toivoisin siihen fiksaamista. Edellisessä boksissa pystyi tallennoksissa päästä mainosten yli kahdella tapaa. Puolen minuutin askelluksella eteenpäin ja 10 sekunnin askellus taaksepäin. Nyt on vain 10 sekunnin juttu kumpaankin suuntaan. Mainokset kestävät yleensä täyden minuutti määrän. N 4-6min. Siinä sitten naputtelen esim 36 kertaa, että pääsen haluttuun kohtaan. Please, antakaa se puolen minuutin askellus!!! 

Lisäksi oli edellisessä boksissa myös näkökelaus joka sekin oli hyvä. Tässä ei ole sitäkään. Tässä on toinen vaihtoehto kelaus jolla sokkona laitat aikaa eteenpäin ja sillä ei koskaan osu kohdalleen.

Please ❤️>


Kiitos hyvistä huomioistasi kelaamiseen liittyen, tutkimme miten voimme parantaa kelausominaiksuuksia. Tuo näkökelaus helpottaisi varmasti oikeaan kohtaan osumista. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Yaria  kirjoitti:

@madass  kirjoitti:

   kelloradio vilkuttaa, minkä se tekee sähkökatkon jälkeen.

se sekunnin sähkökatko oli käynnistänyt boxin joka oli käynnistänyt tvn. Jatkossa pitää kiskoa tästä boxista aina johto irti, kun on reissussa, ehkäpä myöskin työpäivän ajaksi. Suosittelen tätä muillekin.


Eikö tätä suositella kaikelle laitteesta huolimatta? Miksi reissussa ollessa olisi syytä pitää mitään kodin elektroniikkaa ja sähkölaitteita stand-by tilassa? Poislukien jääkaappi/pakastin.

Sähkön hinta alkaa olla sellaisissa lukemissa (ja talven sähkökatkoksilla jo peloteltu), ettei se ole enää edes pelkkä turvallisuusasia. 😉>😬>

Laita kaikki se viihde-elektroniikka laadukkaaseen kytkimelliseen jatkojohtoon, vaikka ylijännitesuojalla, ja siitä virrat kaikesta kerralla pois, kun eivät ole pidempään aikaan käytössä...

 

Kohta saa hankkia tietokoneellekin UPS:n, jotta on edes se pari minuuttia ylimääräistä aikaa tietokoneen sulkeutua hallitusti sähkökatkon aikana.


Tämä on tosi hyvä vinkki. On kätevää napsautella muutama kytkin pois päältä jos vaikka lähtee lomalle, eikä tarvitse miettiä joka ikistä sähkölaitetta erikseen 🙂>

Tästä kelaamisen huonontumisesta vanhaan verrattuna on valitettu jo keväällä, eikä mitään ole tapahtunut.

Mun mielestä todella outoa, että maksavat asiakkaat joutuvat kehittämään telialle uuden digiboksin. Pikkuhiljaa näiden ongelmien pitäisi näkyä myös palvelun hinnassa. Jos joka päivä joutuu irrottamaan piuhat ym. jotta palvelu toimisi edes jotenkin.

Onkohan joku meistä ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen tämän digiboksin vuoksi?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@LuMaria  kirjoitti:

 

 


Kiitos hyvistä huomioistasi kelaamiseen liittyen, tutkimme miten voimme parantaa kelausominaiksuuksia. Tuo näkökelaus helpottaisi varmasti oikeaan kohtaan osumista. 🙂>


Itseasiassa parempi olisi se, jos kymmenen sekunnin askellus eteenpäin muutettaisiin puoleen minuuttiin per klikkaus. Edellisessä boksissa se vielä tapahtui välittömästi eikä tarvinnut jäädä odottamaan sinisen ympyrän kera. Sai muutamassa sekunnissa hypättyä mainosten yli. Mutta olisi upeaa, jos parannusta saisi. En ole varmaan ainoa joka kelaa mainokset yli 😉>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Hannele2022  kirjoitti:

Jos/kun alan katsomaan tallennosta siten, että tallennos on vielä kesken, en pääse suoraan ohjelman alkuun vaan pitää kelata ohjelma alkuun. Kelaus on hidas ja joudun katsomaan ohjelmaa keskeltä kelauksen ajan. Eikö voisi saada muutosta silleen, että tallennos alkaa alusta, kun sitä alkaa katsomaan? 


Juttelimme kehitystiimin kanssa myös tästä kelaukseen liittyvästä palautteestasi, eli huomioimme tämänkin kun kehitämme kelaustoiminnallisuuksia. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@samivaa1122  kirjoitti:

Seuraillut tätä aihetta, kun vanha Arris sanoi itsensä ulos verkko-ongelmien kanssa Toukokuussa (wlan:lla, toiminut toki vuosia ilman ongelmia).

Muutamia yhteydenottoja asiakaspalveluun, jolloin  saatiin "ratkaistua" ongelma, Android!!

Otin sen ja samalla Googlen meshin tueksi (en onneksi telialta)  .. SW päivitetty, silti bugaa.

Hyvät puolet vs. Arris:

  • Ööö.. (vanha Arris olisi kaiketi toiminut Mesh:in kautta).
  • EPG:n päivitys? (toimii/ ei toimi)
  • Ehkä sovellukset.. Tosin en käytä niitä kuin TV:llä (olihan niitäkin jotain saatavilla jo Arriksellakin.).

Huonot:

  • Aivan KÄSITTÖMÄN huono HMI, mee sinne, käy täällä, tee sitä täällä, tee toi täällä, mee sinne, älä tee sitä täällä.. jne toimii jos toimii,,
  • Kaukosäädin?? Mikä vitsi!!!
  • Päivityksen jälkeen EPG "hieman" parempi, silti et pysty valitsemaan EPG:stä ohjelmaa (=ei saatavilla), jää jumiin..

Eli:

Jos käytössä on aikaisemmat telian boxit (esim. Motorola / Arriis), niin älkää hyvät ihmiset menkää samaan retkuun, kuin minä (2v soppari)!

 

Nyt #telia , käsi pystyy virheen merkiksi! 

Täysin keskeneräinen tuote saatettu markkinoille!!

Korjaavat toimenpiteet ovat välittömästi tehtävä! (ei niin, että välitän ehdotuksesi eteenpäin..).

 

T:

Satasen kuitu ja Telia:lta päätteet ja reititin (ja toi v*tun Android)..

 

 

 


Kiitos palautteesta. Kehitämme digiboksia koko ajan: parannamme olemassa olevia ominaisuuksia, kehitämme uusia toiminnallisuuksia ja korjaamme virheet, joita valitettavasti joskus pääsee livahtamaan digiboksille.

 

Olisiko sinulla tarkempia esimerkkejä asioista, joihin kaipaisit parannuksia? Esimerkiksi missä tilanteissa joudut pomppimaan ympäri käyttöliittymää? Mitä muutoksia kaipaisit kaukosäätimen toiminnallisuuksiin? Tai onko mielessäsi jokin ominaisuus, joka digiboksilta puuttuu kokonaan?

Ohjelmaoppaassa on ollut harmillisia virheitä viime aikoina, mutta olemme korjanneet niitä viimeisimmillä päivityksillä. Julkaisimme uusimman päivityksen digiboksille tällä viikolla, ja se tulee saataville vaiheittain, eli päivityksen pitäisi olla kaikkien saatavilla n. viikon kuluttua. Jos päivitys on jo tullut digiboksillesi, olisi mielenkiintoista kuulla, toimiiko ohjelmaopas nyt paremmin. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@javetaka  kirjoitti:

Mikä tarkoitus uudessa digiboksissa kaksi usb-porttia ja yksi micro sd?

 


Osa asiakkaistamme on hyödyntänyt USB-portteja (tai bluetoothia) ulkoisten laitteiden, esimerkiksi hiiren tai näppäimistön, liittämiseksi digiboksiin. Valitettavasti emme voi tarjota tukea ulkoisten laitteiden käyttöön, koska laitteiden kirjo on valtava. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Lappala1nen  kirjoitti:

Päivä nyt näpytelty tätä uutta boxia ja pettymys on suuri. Kanavan vaihdon hitaus, etusivulle pakotettu boottaus jne. Yksi asia ylitse muiden ärsyttää suunnattomasti. Miten voi olla mahdollista että tässä uudessa boxissa ei ole mahdollista luoda omaa kanavalistaa tai edes järjestää kanavia uudelleen? 


Kiitos palautteesta ja pahoitteluni siitä, että vastaan viestiisi vasta nyt.

 

Kuinka kauan kanavan vaihtaminen sinulla kestää? Onko tilanne yhtään helpottanut viimeisimpien päivityksien myötä? 

Oma kanavalista olisi mahtava lisä digiboksin ominaisuuksiin, ja se on toivottujen ominaisuuksien listoilla. 🙂>

Meillä menee kanavan vaihtoon aina yli 20 sekuntia ja joskus melkein minuutti. Melko nykyaiksista😂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Valitettavasti DV8919-digiboksilla on ollut ikäviä virheitä viime aikoina ja pahoittelen näistä aiheutunutta harmia. On mahtavaa, että olette aktiivisesti raportoineet tänne yhteisöön virhetilanteista. Iso kiitos teille siitä, että olette nostaneet näitä esille. Viesteistänne on apua, vaikka joudummekin usein pyytämään, että olette yhteydessä asiakaspalveluun, jotta kutakin tapausta voidaan tutkia tarkemmin. 

 

Olemme jo taklanneet useita virheitä aiemmilla päivityksillä, ja tällä viikolla julkaistu päivitys parantaa boksin toimivuutta entisestään. Jos päivitys ei ole vielä tullut digiboksillesi, ei hätää, tämä on normaalia. Julkaisemme päivitykset vaiheittain, eli kaikki saavat uusimman päivityksen 1-2 viikon kuluessa. 

 

Verkkokaapelilla yhdistämiseen liittyvä virhe on sitkeää sorttia, mutta teemme kovasti töitä, että saamme tämänkin ongelman nujerrettua syksyn edetessä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Nyt on muutaman päivän ajan ollut siten, että katsottuihin ohjelmiin (tallennoksissa) ei tule ollenkaan sitä sinistä palkkia. Eilen ei myöskään katsottu/kesken jäänyt ohjelma mennyt ollenkaan Jatka katsomista välilehdelle. Tänään en ole päässyt katsomaan telkkaria niin en tiedä, onko korjaantunut. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

Moi.

Juuri ekat käytöt vanhan telia digiboksin jäljiltä nyt tämä uusi neliön mallinen. 

Heti alkuun kysymys, voiko oikeasti kanavien vaihtaminen olla näin hidasta? Useita sekunteja menee ennen kuin seuraava kanava näkyy. Netti on teidän kuitu. Teidän nopeustestillä tuli äsken ping 9ms download 99 Megaa ja lähetys 112 megaa sekunnissa. Missä siis vika vai onko tämän boksin ominaisuus. Toivon ettei ole... 

Kunniamerkki +4

@Kyreasser  kirjoitti:

Moi.

Juuri ekat käytöt vanhan telia digiboksin jäljiltä nyt tämä uusi neliön mallinen. 

Heti alkuun kysymys, voiko oikeasti kanavien vaihtaminen olla näin hidasta? Useita sekunteja menee ennen kuin seuraava kanava näkyy. Netti on teidän kuitu. Teidän nopeustestillä tuli äsken ping 9ms download 99 Megaa ja lähetys 112 megaa sekunnissa. Missä siis vika vai onko tämän boksin ominaisuus. Toivon ettei ole... 


Taitaa olla hiukan rauhallinen rauta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13
@Kyreasser  kirjoitti:

Moi.


Juuri ekat käytöt vanhan telia digiboksin jäljiltä nyt tämä uusi neliön mallinen. 


Heti alkuun kysymys, voiko oikeasti kanavien vaihtaminen olla näin hidasta? Useita sekunteja menee ennen kuin seuraava kanava näkyy. Netti on teidän kuitu. Teidän nopeustestillä tuli äsken ping 9ms download 99 Megaa ja lähetys 112 megaa sekunnissa. Missä siis vika vai onko tämän boksin ominaisuus. Toivon ettei ole... 




Katson kaikki tallennusten kautta, mutta kun luin täällä hitaudesta kanavien vaihdossa, niin piti testata. Mulla menee 5-8 sekuntia kun vaihtaa. Joillakin kauemminkin. Taitaa olla ominaisuus tuo hitaus..


 


---------


Muokkaaja Merja_J: muokattu lainausta