Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Tuota, olenko ainoa joka ei pysty sammuttamaan virtaa digiboksista kaukosäätimellä? Pakko painaa virtanappia digiboksista itsestään. Ainoastaan televisio sammuu kakella... Olen ottanut joka laitteesta hdmi cec jne pois päältä ja takaisin päälle ja sama lopputulos. Välillä taas PS5 lähtee päälle kun painan kaukosta virtanappia ja välillä ei. Viime yönä oli televisio itsekseen mennyt myös päälle kun aamulla heräsin töihin 😁>

 

Ihmeviritys tämä boksi kyllä tällä hetkellä.

 

Ja semmonen asia vielä et pakko sammuttaa digiboksi kokonaan jos meinaan online-peliä (Path of Exile) pelata, muuten nykii ja pätkii niin pirusti ettei onnistu. Vanhalla boksilla ei ollut tätä ongelmaa. Kaistan kuitenkin pitäisi riittää kun ennenkin on riittänyt vallan mainiosti. PC on kiinni lan-kaapelilla reitittimessä jos sillä mitään merkitystä on. Joten jos parempi puolisko haluaa katsoa töllöä niin en voi pelata onlinessä ollenkaan 😞>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Nadragh  kirjoitti:

Tuota, olenko ainoa joka ei pysty sammuttamaan virtaa digiboksista kaukosäätimellä? Pakko painaa virtanappia digiboksista itsestään. Ainoastaan televisio sammuu kakella... Olen ottanut joka laitteesta hdmi cec jne pois päältä ja takaisin päälle ja sama lopputulos. Välillä taas PS5 lähtee päälle kun painan kaukosta virtanappia ja välillä ei. Viime yönä oli televisio itsekseen mennyt myös päälle kun aamulla heräsin töihin 😁>

 

Ihmeviritys tämä boksi kyllä tällä 


Oletko kokeillut sammuttaa siten, että pidät virtanappulaa kauemman aikaa pohjassa? Mulla oli just päinvastainen ongelma. Sammui aina itsestään. Mutta keksin keinon miten ei. 

Kokeilin pariin otteeseen sekä digiboksin että television kaukolla, ei vaikutusta.

 

Edit: Just testasin laittaa boksia päälle kaukolla kun ensin katkaisin virran siitä itsestään eikä se lähde päälle. Televisio kyllä käynnistyy 😁>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Nadragh  kirjoitti:

Kokeilin pariin otteeseen sekä digiboksin että television kaukolla, ei vaikutusta.

 

Edit: Just testasin laittaa boksia päälle kaukolla kun ensin katkaisin virran siitä itsestään eikä se lähde päälle. Televisio kyllä käynnistyy 😁>


Sun ja mun boksit on tehty eri päivinä. Mulla sammuu itsestään, vaikken haluaisi ja sulla taas toisinpäin. 

Mutta kokeile vielä ottaa pistoke pois seinästä hetkeksi aikaa jos et ole sitä tehnyt. Se on mulla korjannut aika paljon ongelmia. Joku mua tietävämpi voi tulla sitten auttamaan paremmilla tiedoilla.

On aivan sama ongelma ku Nadragh. Laitteet ns. resetoitu ja kaikki asetukset niin tv,ku digiboksi pois päältä. Ongelma alkanut samalla ku nettiyhteys lopetti toimintansa kaapelilla. Wifi ainoastaan toimii,kestäny n.3vk.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Moi.

 

Kerkesin jo tänne kirjoittamaan ensimmäisestä havainnoista eli kanavien vaihdon välillä hitaus, tosiaan tuo 5-8 sekuntia. Kanavascrollaus on siis mahdotonta. Kanaville on mentävä ohjelmaoppaan kautta.

 

Lisäksi en löydä kanavahakua, sillä haluisin hakea kanavat uusiksi. Nyt näyttäisi että kulla on esim Yle 1 ja 2 vain kertaalleen eikä perässä ole HD merkintää. Näissä kanavissa missä ei ole HD merkintää ei pysty aloittaa ohjelmaa alusta. Tylsä ominaisuus nyt tämäkin. 

Ja kun tietäviä täällä on, niin vanhan boksin kakessa oli rec nappi telia tv nauhoituksille. Tässä ei ole. Enkä näe ominaisuutta myöskään ohjelmaoppaassa. 

Ohjelmaoppaassa, ei myös saa laitettua ohjelmamuistutusta eli vaihtaisi aut. kanavalle josta haluama ohjelma alkaisi.

 

Koskas tää uusi boksi on tehty,ja viimeisin päivitys?

On nimittäin niin suoraan huonompi kuin edellinen boksi. Meinaa itku tulla.. Vaikka maailmassa on toki pahempiakin asioita. 

Noh.. Ekaks jos voisin toivoa -> Kunnon kaukosäädin. Vastaavilla ominaisuuksilla kuin oli Arris:lla.

- Selkeät toiminnot, oli sitten reccii, kanavia, EPG:tä  jne.

Tämän lisäksi... 

- Bugi vapaa (tää oli vitsi, asiakkaat ovat "the crash test dummies"), valitettavasti.

- Välillä boksi ei avaudu, vaikka "kakesta" laittaa päälle, tv ei vastaanota signaalia -> virtajohto irti boksista (x3), niin siten heräsi...

 

Mitä tulee e.m. lisäksi..

Noi "Android diki poksin ominaisuudet" todellakin kannattaa hyödyntää tv:n omilla sovelluksilla, taikka hankkia Chromecast, koska tässä menee rahat täysin hukkaan, jos niiden tarpeessa on.

Niin paljon vtuttaa nykyinen poksi "ominaisuuksiensa kera", että en halua edes käyttää..

 

 

Tulin yöllä töistä ja ajattelin rentoutua vähän aikaa katsomalla tv:tä. Mutta eihän se näy, rinkula vaan pyörii, pyörii ja pyörii... Otin töpselit irti 3 kertaa, ei auta. Lopuksi luovutin (meni hermot) ja menin makuuhuoneeseen katsomaan vanhan digiboxin kautta tv:tä, toimii. Mikä teillä on mennyt vikaan, ettei voi vaan istahtaa ja alkaa selaamaan kanavia ilman, että tarvii tehä kaikki temput (eikä sittenkään toimi)? Ja tästä vielä pitää maksaa 🙄> 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19
@Nadragh  kirjoitti:

Tuota, olenko ainoa joka ei pysty sammuttamaan virtaa digiboksista kaukosäätimellä? Pakko painaa virtanappia digiboksista itsestään. Ainoastaan televisio sammuu kakella... Olen ottanut joka laitteesta hdmi cec jne pois päältä ja takaisin päälle ja sama lopputulos. Välillä taas PS5 lähtee päälle kun painan kaukosta virtanappia ja välillä ei. Viime yönä oli televisio itsekseen mennyt myös päälle kun aamulla heräsin töihin 😁>


 




 



@Lehtis38  kirjoitti:

On aivan sama ongelma ku Nadragh. Laitteet ns. resetoitu ja kaikki asetukset niin tv,ku digiboksi pois päältä. Ongelma alkanut samalla ku nettiyhteys lopetti toimintansa kaapelilla. Wifi ainoastaan toimii,kestäny n.3vk.




Testailtiin tuossa kaukosäätimen toimintaa ja boksi pitäisi siitä kyllä sammua normaalisti. Voisitte ihan alkuun kokeilla napata kaukosäätimen yhteensovituksen pois päältä ja laittaa se sen jälkeen uudelleen päälle. Se tapahtuu seuraavasti:  "Asetukset" - "kaukosäädin" - "päälle/pois". Jos tämä ei auta niin seuraava toimenpide olisi sitten digiboksin tehdasasetusten palautus. Ohjeet löytyy tästä linkistä. Tällä ohjeella homma on ratkennut. Ylipäätään tuo kaukosäädin "ongelma" on meillä tutkinnassa, joten hyvä että nostitte sen täälläkin esille. 



Testailtiin tuossa kaukosäätimen toimintaa ja boksi pitäisi siitä kyllä sammua normaalisti. Voisitte ihan alkuun kokeilla napata kaukosäätimen yhteensovituksen pois päältä ja laittaa se sen jälkeen uudelleen päälle. Se tapahtuu seuraavasti:  "Asetukset" - "kaukosäädin" - "päälle/pois". Jos tämä ei auta niin seuraava toimenpide olisi sitten digiboksin tehdasasetusten palautus. Ohjeet löytyy tästä linkistä. Tällä ohjeella homma on ratkennut. Ylipäätään tuo kaukosäädin "ongelma" on meillä tutkinnassa, joten hyvä että nostitte sen täälläkin esille. 

 

Kokeilin kumpaakin metodia eikä toimi 😞>


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Nadragh  kirjoitti:

 Kokeilin kumpaakin metodia eikä toimi




 No jopas nyt. Sitten ei auta muu kun tehdä vikailmoitusta tuosta meidän suuntaan niin päästään tutkimaan tarkemmin. 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Kyreasser  kirjoitti:

Moi.


 


Kerkesin jo tänne kirjoittamaan ensimmäisestä havainnoista eli kanavien vaihdon välillä hitaus, tosiaan tuo 5-8 sekuntia. Kanavascrollaus on siis mahdotonta. Kanaville on mentävä ohjelmaoppaan kautta.




Juuri näin, koska kaukosäätimessä ei ole numeronäppäimiä niin ainoa keino päästä kanaville on tuo ohjelmaopas. 



@Kyreasser  kirjoitti:

 


Lisäksi en löydä kanavahakua, sillä haluisin hakea kanavat uusiksi. Nyt näyttäisi että kulla on esim Yle 1 ja 2 vain kertaalleen eikä perässä ole HD merkintää.



 Kanavahakua ei voi tehdä Telia TV -digibokseilla,vaan kanavat tulevat automaattisesti asiakkaan valitseman tilauksen mukaan. Jos tilataan esim. uusi kanavapaketti, tulevat lisäkanavat automaattisesti. Vaikka kanavien nimestä puuttuu HD merkintä, on kuvanlaatu hyvällä verkkoyhteydellä parempaa kuin perus SD-lähetys. Digiboksin kuvanlaatu mukautuu käytettävän verkkoyhteyden mukaan.


 



@Kyreasser  kirjoitti:

Näissä kanavissa missä ei ole HD merkintää ei pysty aloittaa ohjelmaa alusta. Tylsä ominaisuus nyt tämäkin. 



Näin tosiaan on, että vain kanavilla, joissa on käytössä ohjelmakirjasto, voi lähetyksen katsomisen aloittaa suoraan alusta ohjelman valitsemalla. Tästä merkkinä kanavan ja ohjelman kohdalla on sininen kolmio, play-merkki.


 



@Kyreasser  kirjoitti:

 


Ja kun tietäviä täällä on, niin vanhan boksin kakessa oli rec nappi telia tv nauhoituksille. Tässä ei ole. Enkä näe ominaisuutta myöskään ohjelmaoppaassa. Ohjelmaoppaassa, ei myös saa laitettua ohjelmamuistutusta eli vaihtaisi aut. kanavalle josta haluama ohjelma alkaisi.


 




Tallennus onnistuu ohjelmaoppaasta painamalla halutun kanavan kohdalla OK -painiketta pitkään. Valitun ohjelman kohdalle oikeaan reunaan tulee tallennusvalikko, josta voi valita halutun tallennustavan.


 



@Kyreasser  kirjoitti:

Koskas tää uusi boksi on tehty,ja viimeisin päivitys?


On nimittäin niin suoraan huonompi kuin edellinen boksi. Meinaa itku tulla.. Vaikka maailmassa on toki pahempiakin asioita. 




Uusi boksi tuli asiakkaille saataville viime syksynä ja uusin päivitys laitteelle on tullut elokuussa. Laite päivittyy aina automaattisesti ja uusia päivityksiäkin on tulossa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@Hannele2022  kirjoitti:

Nyt on muutaman päivän ajan ollut siten, että katsottuihin ohjelmiin (tallennoksissa) ei tule ollenkaan sitä sinistä palkkia. Eilen ei myöskään katsottu/kesken jäänyt ohjelma mennyt ollenkaan Jatka katsomista välilehdelle. Tänään en ole päässyt katsomaan telkkaria niin en tiedä, onko korjaantunut. 




Testailin tätä tilannetta ja nyt ainakin täällä näyttäisi tuo ominaisuus toimivan. Sininen palkki tulee ohjelmiin näkyviin mutta pienellä viiveellä, samoin ne ilmestyvät Jatka katsomista -välilehdelle muutaman minuutin viiveellä. Mikäli ohjelmat eivät tule sinulla edelleenkään sinne, kun pääset kokeilemaan, niin voisi kokeilla boksin uudelleen käynnistystä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@AnneAn  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Nyt on muutaman päivän ajan ollut siten, että katsottuihin ohjelmiin (tallennoksissa) ei tule ollenkaan sitä sinistä palkkia. Eilen ei myöskään katsottu/kesken jäänyt ohjelma mennyt ollenkaan Jatka katsomista välilehdelle. Tänään en ole päässyt katsomaan telkkaria niin en tiedä, onko korjaantunut. 


Testailin tätä tilannetta ja nyt ainakin täällä näyttäisi tuo ominaisuus toimivan. Sininen palkki tulee ohjelmiin näkyviin mutta pienellä viiveellä, samoin ne ilmestyvät Jatka katsomista -välilehdelle muutaman minuutin viiveellä. Mikäli ohjelmat eivät tule sinulla edelleenkään sinne, kun pääset kokeilemaan, niin voisi kokeilla boksin uudelleen käynnistystä.


 Tästä näkee, että kaikkiin ei ole tullut sinistä viivaa. Nämä ovat ohjelmia mitkä olen katsonut ja "poistanut". Noita ei voi katsoa eikä poistaa. Paitsi ylin on kesken. Välillä tulee palkki ja välillä ei. Silloin kun tulee, niin se tulee viiveellä. Nuo jämähtäneet ovat jo vanha juttu. Ne välillä lisääntyvät ja vähenevät. Nyt niitä on vain enemmän kuin aikaisemmin.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Moi

 

Kiitos vastauksista. 

Hiukan jäi nyt auki tämä ohjelman alusta aloittaminen. Jos kerta näkyy vain niille ohjelmille jonka ohjelmapaketin on tilannut niin luulisi toimivan Yle tv 1 ja 2?

 

Ainakin viime boksilla toimi kaikkiin kanaviin joissa oli HD myös Cmoren elokuvakanaviin.

 

Sitten taisi mennä ohi tuo ohjelmamuistutus. Viime boksilla esim ohjelmaoppaasta painamalla kaken punaista nappia sai ohjelmaan muistutuksen joka käytännössä vaihtoi sitten siihen kanavalle kun ohjelma alkoi. Tätäkö ei ole uudessa?

 

Onko tämä kanavascrollin hitaus yleisesti tiedossa? Täälläkin sitä on näköjään sivuttu. Vanha mustavalkoinen putkiradiokin lämpeni ja löysi kuvan nopeammin kuin tämä. Onko tähän luvassa parannusta vai onko jäämässä ominaisuudeksi? 

Taidan haluta takaisin vanhalle boksille. Just jäljellä pari päivää aikaa peruuttaa tilaus. 

Ei noin dinosauruksen ajan laitetta voi kukaan tehdä uutena. Ja mitä lie tuo Netflix-painike tekee teillä? Eihän sitä kai saa ees tilatuksi teiltä? 

Oon oikeasti aika kiukustunut. Aspan myyjä Joonas ensin puhelimessa myi mulle 12kk paketin, sitte soitti perään ja puhui nopeasti blaa blaa ja että unohti sanoa, että saadaan samalla netti uusiksi, sekä digiboksin hän vois, lähettää yms. Kun tilausvahvistus tuli oli 12kk muuttunut 24kk,digiboksi maksoi 30e, menetin 2ilmaista kuukautta jotka oli 12kk tilauksessa. Joku dirika kuunteli nauhalta mitä oli puhuttu ja hienosti oli kuulemma puhuttu ja kaikki kerrottu. Mulle nauhaa ei, soitettu enkä kuullut mitä oltiin puhutti. Huulta purrwn otin 24kk, mutta nyt tää hiton 30e dinosaurusdigi alkaa kyllä harmitta. Verkonpainoksikaan ei käy kun on niin kevyt. Toivottavasti on tulossa päivityksiä ja paljon. 

 

 

Eilen taas piti herätellä boxia monta kertaa, ennenkuin alkoi toimimaan 🙄> Tänään taas ei auta mikään, tulee ilmoitus "ei voi hakea asetuksia". Hermot menee tuon vehkeen kans. Laitampa taas vikailmoituksen, joka ei johda mihinkään. Turha vehje.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10


 Tästä näkee, että kaikkiin ei ole tullut sinistä viivaa. Nämä ovat ohjelmia mitkä olen katsonut ja "poistanut". Noita ei voi katsoa eikä poistaa. Paitsi ylin on kesken. Välillä tulee palkki ja välillä ei. Silloin kun tulee, niin se tulee viiveellä. Nuo jämähtäneet ovat jo vanha juttu. Ne välillä lisääntyvät ja vähenevät. Nyt niitä on vain enemmän kuin aikaisemmin.




Kiitos kuvasta. Aivan, ja ehkä päivämäärätkin ovat hieman sekaisin. Auttaako häiriöön, jos nyt kokeilet sille tehdasasetusten palautuksen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@AnneAn  kirjoitti:

 Tästä näkee, että kaikkiin ei ole tullut sinistä viivaa. Nämä ovat ohjelmia mitkä olen katsonut ja "poistanut". Noita ei voi katsoa eikä poistaa. Paitsi ylin on kesken. Välillä tulee palkki ja välillä ei. Silloin kun tulee, niin se tulee viiveellä. Nuo jämähtäneet ovat jo vanha juttu. Ne välillä lisääntyvät ja vähenevät. Nyt niitä on vain enemmän kuin aikaisemmin.


Kiitos kuvasta. Aivan, ja ehkä päivämäärätkin ovat hieman sekaisin. Auttaako häiriöön, jos nyt kokeilet sille tehdasasetusten palautuksen?


Se muuttaa aina tuon päivämäärän, kun se jämähtää. Siitä tiedänkin, että antaa vain olla, ettei kannata tehdä mitään. Kuuluu kuulemma samaan hommaan mitä nyt ollaan korjaamassa. Siihen kuuluu enemmän ongelmia kuin tuo. Tallennokset tallentuu väärällä nimellä, väärä ohjelma jne. Joskus tuntuu, että viat tulevat aina ensin mulle. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@Kyreasser  kirjoitti:

Hiukan jäi nyt auki tämä ohjelman alusta aloittaminen. Jos kerta näkyy vain niille ohjelmille jonka ohjelmapaketin on tilannut niin luulisi toimivan Yle tv 1 ja 2?


Ainakin viime boksilla toimi kaikkiin kanaviin joissa oli HD myös Cmoren elokuvakanaviin.



SDMC DV8919 -digiboksilla aloita alusta -toiminto ei ole käytettävissä kaikilla samoilla kanavilla kuin pyöreissä Arris -digibokseissa. Uudella digiboksilla aloita alusta toimii vain niillä kanavilla, joilla on ohjelmakirjasto käytettävissä. Kanavat, joilla ohjelmakirjasto ja aloita alusta -toiminto ovat käytettävissä, löytyvät valikosta Ohjelmat ja sarjat -kohdasta ja ohjelmaoppaassa ne on merkitty sinisellä nuolella. Peruskanavilla ja osalla maksukanavista ei ole käytettävissä ohjelmakirjastoa.


 




 


Sitten taisi mennä ohi tuo ohjelmamuistutus. Viime boksilla esim ohjelmaoppaasta painamalla kaken punaista nappia sai ohjelmaan muistutuksen joka käytännössä vaihtoi sitten siihen kanavalle kun ohjelma alkoi. Tätäkö ei ole uudessa?



Ohjelmamuistutusta ei ole uudella SDMC DV8919 -digiboksilla käytettävissä mutta tästä on laitettu kyllä eteenpäin digiboksin kehitykselle viestiä.


 




 


Onko tämä kanavascrollin hitaus yleisesti tiedossa? Täälläkin sitä on näköjään sivuttu. Vanha mustavalkoinen putkiradiokin lämpeni ja löysi kuvan nopeammin kuin tämä. Onko tähän luvassa parannusta vai onko jäämässä ominaisuudeksi? 



Kanavascrollaus on hidasta ja tämä on kyllä kehityksessä. Osaltaan kanavan vaihtamisen nopeuteen vaikuttaa nettiyhteyden nopeus mutta hyvälläkin yhteydellä siinä on eroa aiempaan boksiin verrattuna. Mikäli digiboksi on yhdistetty kaapelilla reitittimeen, niin suosittelen kokeilemaan boksin ja reitittimen väliä langattomasti, koska kaapelilla yhdistettynä on havaittu häiriöitä. Näihin häiriöihin on korjaus tulossa lähitulevaisuudessa päivityksen muodossa.


 




Taidan haluta takaisin vanhalle boksille. Just jäljellä pari päivää aikaa peruuttaa tilaus. 


Ei noin dinosauruksen ajan laitetta voi kukaan tehdä uutena. Ja mitä lie tuo Netflix-painike tekee teillä? Eihän sitä kai saa ees tilatuksi teiltä? 




Netflix-sovellus on saatavilla boksilla ja asiakkaat käyttävät sitä paljon, joten siksi painikekin kaukosäätimestä löytyy. Suoraan palvelua ei meiltä ei saa tilattua vaan tilaus menee Netflixin kautta.


 




Oon oikeasti aika kiukustunut. Aspan myyjä Joonas ensin puhelimessa myi mulle 12kk paketin, sitte soitti perään ja puhui nopeasti blaa blaa ja että unohti sanoa, että saadaan samalla netti uusiksi, sekä digiboksin hän vois, lähettää yms. Kun tilausvahvistus tuli oli 12kk muuttunut 24kk,digiboksi maksoi 30e, menetin 2ilmaista kuukautta jotka oli 12kk tilauksessa. Joku dirika kuunteli nauhalta mitä oli puhuttu ja hienosti oli kuulemma puhuttu ja kaikki kerrottu. Mulle nauhaa ei, soitettu enkä kuullut mitä oltiin puhutti. Huulta purrwn otin 24kk, mutta nyt tää hiton 30e dinosaurusdigi alkaa kyllä harmitta. Verkonpainoksikaan ei käy kun on niin kevyt. Toivottavasti on tulossa päivityksiä ja paljon. 




Harmillista kuulla että puhelun jälkeen ei asiat olleetkaan selvillä. Mitä tulee kuunneltuun puheluun, on sinulla oikeus saada kopio tuosta puhelusta siis aukikirjoitettuna. Tilauslomake löytyy www.telia.fi/tietosuoja -> Rekisteriotteen tilaus ->Tulosta paperilomake. Ja tuonne voit sitten yksilöidä minkä puhelun haluat tarkastaa. Uusia päivityksiä boksille on tulee automaattisesti, kuten vanhallekin boksille. 


 



Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Zipriina  kirjoitti:

Eilen taas piti herätellä boxia monta kertaa, ennenkuin alkoi toimimaan 🙄> Tänään taas ei auta mikään, tulee ilmoitus "ei voi hakea asetuksia". Hermot menee tuon vehkeen kans. Laitampa taas vikailmoituksen, joka ei johda mihinkään. Turha vehje.




Hyvä että olet tehnyt vikailmoituksen niin päästään perin pohjin selvittelemään tilannetta. Ymmärrän kyllä että varmasti turhauttaa kun boksin kanssa on ongelmia. 


 



@Hannele2022  kirjoitti:




Se muuttaa aina tuon päivämäärän, kun se jämähtää. Siitä tiedänkin, että antaa vain olla, ettei kannata tehdä mitään. Kuuluu kuulemma samaan hommaan mitä nyt ollaan korjaamassa. Siihen kuuluu enemmän ongelmia kuin tuo. Tallennokset tallentuu väärällä nimellä, väärä ohjelma jne. Joskus tuntuu, että viat tulevat aina ensin mulle. 




Kyllä, se tosiaan kuuluu siihen samaan häiriöön, jota korjaillaan. Odotellaan seuraavaa päivitystä, josko se poistaisi sitten nämä ongelmat. 

TV ei toimi vieläkään kunnolla. Koko ajan tulee vikailmoitusta roisen perään. Onko muilla samoja ongelmia?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Moi.

Haluisin että uusi digiboksi scrollaisi kanavia nopeammin. Nyt kanavan vaihto kestää 5-8s.

 

-edellisellä digiboksilla, pystyi aloittamaan ohjelman alusta menemällä kanavalle. Nyt, täytyy painaa nauhoitus päälle, ja, sitten vasta pystyy katsomaan ohjelman alusta.

Ohjelmaoppaaseen muistutus ohjelman alkamisesta. Oli jo edeltäjäboksissa ja maailman ensimmäisessä digiboksissa 1900-luvun alussa.

 

-rec napin Kaukosäätimeen.

 

-ohjelmaopasnappi kaukosäätimeen.

 

Suurin vika on täydellisen epäonnistunut ja hidas kanavien scrollaus. Onko siihen tulossa parannusta. Minulla on teidän kuitu ja 70-100MT sopimus mutta taitaa tulla ylikin 100mt download speed. 

Toivottavasti tämä viestini tulee nyt näkymään "uusi rauta" -osiossa.
Onko kellään ollut ongelmia tämän uuden digiboksin äänen kanssa? Mulla ääni tulee viritinvahvistimen kautta ja ongelmana on alusta asti ollut äänen voimakkuuden vaihtuminen ohjelman katselun aikana ja sitten eri ohjelmalähteiden vaihtamisessa. Jos katson digiboksin kautta esim. tallennetta, niin ääni saattaa koventua huomattavasti yhtäkkiä, enkä nyt tarkoita suomalaisten elokuvien ääniä-). jos katson esim. tv-ohjelmaa suorana digiboksin kautta ja ääni on ok. vaihdan kaukosäätimen kautta katsomaan esim. c-morea tai TVn kautta esim. ruutu-palvelua tai yle-areenaa, niin äänen voimakkuuden muutos on aivan järkyttävä. vahvistimesta joutuu pienentämään ääntä, niin paljon, että kun palaa takaisin esim. katsomaan digiboksin kautta tallennetta, ääntä ei kuulu taas enää lainkaan.


tämä ongelma alkoi heti uuden digiboksin myötä. vanhalla digiboksilla tätä ongelmaa ei ollut.


kytkennät: digiboksi-hdmi-vahvistin-hdmi-TV ja TV-optinen-vahvistin. tämä oli siis vanhassa digiboksissa ja samalla kytkennällä aloitin uuden digiboksin käytön. nyt olen pari kuukautta kokeillut tällä kytkennällä:


digiboksi-hdmi-TV ja TV-optinen-vahvistin.


 


---


Muokkaus HannaMarikaL: Siirretty aiheeseen liittyvään ketjuun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@rv26031960  kirjoitti:

Toivottavasti tämä viestini tulee nyt näkymään "uusi rauta" -osiossa.
Onko kellään ollut ongelmia tämän uuden digiboksin äänen kanssa? Mulla ääni tulee viritinvahvistimen kautta ja ongelmana on alusta asti ollut äänen voimakkuuden vaihtuminen ohjelman katselun aikana ja sitten eri ohjelmalähteiden vaihtamisessa. Jos katson digiboksin kautta esim. tallennetta, niin ääni saattaa koventua huomattavasti yhtäkkiä, enkä nyt tarkoita suomalaisten elokuvien ääniä-). jos katson esim. tv-ohjelmaa suorana digiboksin kautta ja ääni on ok. vaihdan kaukosäätimen kautta katsomaan esim. c-morea tai TVn kautta esim. ruutu-palvelua tai yle-areenaa, niin äänen voimakkuuden muutos on aivan järkyttävä. vahvistimesta joutuu pienentämään ääntä, niin paljon, että kun palaa takaisin esim. katsomaan digiboksin kautta tallennetta, ääntä ei kuulu taas enää lainkaan.

tämä ongelma alkoi heti uuden digiboksin myötä. vanhalla digiboksilla tätä ongelmaa ei ollut.

kytkennät: digiboksi-hdmi-vahvistin-hdmi-TV ja TV-optinen-vahvistin. tämä oli siis vanhassa digiboksissa ja samalla kytkennällä aloitin uuden digiboksin käytön. nyt olen pari kuukautta kokeillut tällä kytkennällä:

digiboksi-hdmi-TV ja TV-optinen-vahvistin.

 

 


Minulla on ihan sama ongelma. Ajattelinkin siitä kirjoittaa, mutta sinä ehdit. Minä tosin katson kaikki tallennoksien kautta. Mutta eri kanavilta tulevissa tallennoksissa on tosi isot erot äänen voimakkuuksissa. Jos katson netfliksiä niin ääni pitää pienentää tosi paljon. Esim Ylen kanavien äänet tulevat paljon isommalla kuin muut. Nelos kanavan tallennoksien volyymi pitää taas nostaa tosi paljon, että sen kuulee. Ajattelin, että tämä on vain minulla ongelmana, kun kukaan ei aiemmin (tai muutaman kuukauden sisällä) ole tästä kirjoittanut.