Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Eipä tänäkään yönä töiden jälkeen tarvinnut kattoa Telia tv:tä. Kaksi kertaa käynnistin uudestaan ja kerran töpselit irti, yrittää, yrittää yhdistää...Ei yhdisty. Ja joo langaton on käytössä ja muut vehkeet kyllä toimii samalla netillä. Ei ole nettiyhteydessä vika.

On langaton netti ja vedetty töpselit irti ja käynnistetty uudestaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Tänä aamuna suututti. Telia tv ei ollut tallentanut kakkoselta Uutta päivää vaikka on aina tehnyt niin. Ja oli poistanut tulevalta viikolta kyseisen ohjelman tallennokset kokonaan. Kun laitoin huomiselle tiistaille Tallenna sarja, niin tallennus tuli vain kyseiselle päivälle. Piti laittaa jokaiselle päivälle erikseen. ????? 🤔>😡>

Muut kakkosen tallenteet olivat edelleen, vain Uusi päivä poistui.

Lisäksi televisioni on oppinut (?) että iltapäivän Uutta päivää en katso, niin sitä uusintaa se ei enää ole tallentanut vähään aikaan. Tänään en ole kotona silloin niin jää katsomatta nyt tämä jakso.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Nämä ongelmat sarjatallennuksissa taitavat olla ihan Telia TV -palvelun ongelmia. Ja ylipäänsä valtavasti ongelmia tallennuksissa jotka ihan laiteriippumattomia
Niitä näkynyt hiljattain tulleen entisten lisäksi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Traveller  kirjoitti:

Nämä ongelmat sarjatallennuksissa taitavat olla ihan Telia TV -palvelun ongelmia. Ja ylipäänsä valtavasti ongelmia tallennuksissa jotka ihan laiteriippumattomia
Niitä näkynyt hiljattain tulleen entisten lisäksi. 


Tuo oli yksi syy miksi halusin vaihtaa uuden boksin. Mutta näkyy tulevan tähän samat ongelmat. 😡>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Hannele2022  kirjoitti:

@Traveller  kirjoitti:

Nämä ongelmat sarjatallennuksissa taitavat olla ihan Telia TV -palvelun ongelmia. Ja ylipäänsä valtavasti ongelmia tallennuksissa jotka ihan laiteriippumattomia
Niitä näkynyt hiljattain tulleen entisten lisäksi. 


Tuo oli yksi syy miksi halusin vaihtaa uuden boksin. Mutta näkyy tulevan tähän samat ongelmat. 😡>


Nämä virheet ovat siellä ns. taustajärjestelmissä - Telian konesaleissa (pilvessä) pyörivissä järjestelmissä. Eivät korjaannu laitetta vaihtaen. Asiakaspalvelun kautta selvinnyt että Telialla vastikään tehty palveluun kovasti isoa remppaa liittyen ohjelmatietoihin ja se ei kuulemma mennyt ihan kuin Strömsössä.. Sitä satoa nyt nähdään joukossa uusia ongelmia. Mulla on vielä vanha Arris-rauta ja siellä ne tallennukset ja ohjelmaopas vasta sekaisin onkin näiden viimeaikaisten päivitysten takia🤢>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Nyt tapahtuikin ihan uusi juttu. Avasin telkkarin. Minulla oli vain lila tyhjä ruutu. No fiksuna tyttönä tietysti boksin töpseli pois seinästä hetkeksi aikaa. No sitten alkoi hyvin hitaasti tv heräilemään. Todellakin hitaasti. On näköjään uusi fontti laitettu, enkä kyllä ymmärrä miksi. Jos tuo muutettaisiin käsinkirjoitetuksi niin vastaisi eka luokalla kirjoitusta opettelevaa. Vieläkään ei ole kaikki tullut esiin. Tallenteet palautuivat juuri ja nyt toimii eli näkyy kanavat. 

Fontti on paksua ja osa on sitten paljon pienempää, kun ei mahdu ruutuun. 

Onko tämä joku pieleen mennyt päivitys?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä. Luulisi Teliankin aspan pääsevän helpommalla kuin vastailla eri foorumeilla että kokeilitko ottaa virtatöpselin jo pois. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Kyreasser  kirjoitti:

Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä. Luulisi Teliankin aspan pääsevän helpommalla kuin vastailla eri foorumeilla että kokeilitko ottaa virtatöpselin jo pois. 


Tämä "matopurkki" on toki virhe Telialta. Samanlaista virhettä katsoin aikani DNA:n televisiopalveluissa, siellä sen "matopurkin" nimi on TV-hubi. Samanmoinen alamittainen Android-TV-purkki niinkuin tämä Telian vastaava. Olisi luullut Teliankin oppineen DNA:n mokasta.. No ei oppinut vaan lähti myös tarjoamaan AndroidTV-pohjaista palvelua ja Google-sovelluskauppaa, unelmia jostain mitä kukaan asiakkaista ei ole edes haluamassa.. Pelejä ja sovelluksia televisoon🙄> ja TV-palveluilla ei niin väliä.

En ole edelleenkään nähnyt hyvin toimivaa AndoidTV-pohjalle tehtyä televisiota tai TV-palvelua. Valitettavasti nämä operaattorit Suomessakin yksi toisensa perään on menossa siihen kaupalliseen maailmaan joissa pelin määräävät Google ja Apple.  Apple on sulkenut väylät vapaalta kilpailulta, Google tarjoaa omaansa reilummin - Android vain alkuperinkin optimoitu kosketusnäyttöisen puhelimen hanskaukseen, ei TV-palvelulle jota varten AndroidTV viilattu.  Nämä oikeasti toimivat, kuten se vanhempi Arris ja oikeat televisiot kuten LG on rakennettu linuxin päälle. Siinä maailmassa on rajatumpi setti sovelluksia tarjolla mutta TV-palvelut sentään toimii. Ja löytyvät kaikki ne sovellukset joita oikeasti TV:ssä tarvitaan. 

Taitavat olla ainoastaan Elisa ja Ålcom jotka eivät ainakaan toistaiseksi ole Google-ketkuun sortuneet vaan tarjoavat oikeasti toimivia TV-palveluita. Ålcom laajenee jatkuvasti valokuituverkon laajenemisen kautta. Useat valokuituoperaattoreista tarjoavat käytännössä Ålcomin TV-palveluita.

Telia ei hyvitä eikä asiakkailleen korvaa yhtään mitään. Valitettavasti täältä Suomen perukoilta ei voida yhtään mitään sille mitä päätöksiä tehdään - pääkonttori on Ruåtsissa Solnassa. Jos haluaa saada korvausta tai hyvitystä, ainoa väylä on tehdä reklamaatio. Toki sillekään ei ole olemassa mitään oikeaa tahoa saati väylää Telian sivuilta löydettävissä. Käsittääkseni sille paikka on: https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto?&path=2 - ei edes aukea nyt kun yritin. Taannoin tein reklamaation ja kun kyselin kahden viikon jälkeen (reklamaatioon vastausaika), mistään ei reklamaatiota sitten löytynytkään enää vaikka asiakaspalvelusta sanottiin että reklamaatio tullut perille. Toivotan onnea.

 


@Kyreasser  kirjoitti:

Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä. Luulisi Teliankin aspan pääsevän helpommalla kuin vastailla eri foorumeilla että kokeilitko ottaa virtatöpselin jo pois. 


Täysin samaa mieltä, eli nyt Telialaiset reilusti vaan myönnätte että täysin raakiletta  boxia olette asiakkaillenne tyrkyttäneet. Vai onko Telialle asiakastyytyväisyys tärkeää? Tällaisella toiminnalla sitä ette ainakaan saa.

No tuskin Telia vastaan tulee millään muotoa. Korkeintaan seuraavassa versiossa on kaukosäätimestä viety virtanäppäin turhana, koska boxia joutuu buuttaamaan niin usein virtajohtoa iroittamalla. Oi niitä aikoja kun oli nappulat 0-9, rec ja Teksti-TV. Ja kaikki tapahtui nopeasti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@Kyreasser  kirjoitti:

Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä.




Hyvitykset selvitetään asiakaspalvelussa aina tapauskohtaisesti. Siksi neuvoisinkin olemaan mahdollisia hyvityksiä koskien asiakaspalveluumme yhteydessä.

Arris boksin ominaisuuksista kaipaan erityisesti ohjelman haku ohjelmaoppaasen ja jakson poisto "toistuvat" tallennukset kohtaan. Nyt joutuu poistamaan "kaikki" kohdasta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Koko ajan huononee. Tallennoslistat eivät kaikki näy, kelaus ei toimi tallennoksissa. Aivankuin telkkarini olisi eilen täyttänyt 103v ja hidastanut kaikki toiminnot sen mukaan.  😡> 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

@SakuMik  kirjoitti:


@Kyreasser  kirjoitti:

Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä.




Hyvitykset selvitetään asiakaspalvelussa aina tapauskohtaisesti. Siksi neuvoisinkin olemaan mahdollisia hyvityksiä koskien asiakaspalveluumme yhteydessä.





Tämän tiesin. Siksi kirjoitin konditionaalimuodossa lauseessa miten tulISI toimia.


Aivan todella surkeaa asiakaspalvelua juuri tällainen, ja että täällä jossain Telian omalla keskustelupalstalla saa Telian valtuuttama työntekijä olla poliisina ja päättää että asia jää tänne palstalle tällä vastauksella eikä lähteä esittämään asiaa eteenpäin että hei, pitäiskö oikeasti antaa joku yleinen tiedote asiasta kun kerta uusi digiboksi on oikeasti täyttä kuraa. 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: lisätty lainaus

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan. Vain 33 ihmistä ennen minua. 😡>😡>😡>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Hannele2022  kirjoitti:

Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.


Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?

 

Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>

Tyyliin:

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Yaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.


Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?

 

Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>

Tyyliin:

 


Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Hannele2022  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.


Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?

 

Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>

Tyyliin:

 


Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.


Jos minulla olisi jonkin laitteen kanssa noin paljon ongelmia, niin palautukseen lähtisi. Sama vaikka olisi joku sopimus... reklamaatio tarkoitettuun käyttöön kelvottomasta laitteesta, ja vaatimus sopparin purkamisesta/irtisanomisesta. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Hannele2022  kirjoitti:


@Yaria  kirjoitti:


@Hannele2022  kirjoitti:

Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.






Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?


 


Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>


Tyyliin:


 






Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.




Kuva itsessään näyttää vieraammalta, että miten olet siihen päätynyt. Telia TV -palvelussa ei ole yleistä häiriötilannetta. Auttaako sellainen, että mennessäsi takaisin päävalikkoon ja uudelleen hakemaan tallenteita, niin onnistuuko se? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@PiaJo  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.


Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?

 

Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>

Tyyliin:

 


Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.


Kuva itsessään näyttää vieraammalta, että miten olet siihen päätynyt. Telia TV -palvelussa ei ole yleistä häiriötilannetta. Auttaako sellainen, että mennessäsi takaisin päävalikkoon ja uudelleen hakemaan tallenteita, niin onnistuuko se? 


Päädyin siihen siten, että avasin tv:n. En saa päävalikosta tällä hetkellä mitään toimimaan. Aluksi päävalikko toimi, mutta nyt se on ihan kuollut. Kun vielä pääsin liikkumaan valikossa, niin tallenteita ei ollut yhtään.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

se tapahtui taas. käytin boxia viereisestä huoneesta ääniohjauksella. oli sähkökatko tai boxi teki resetin itse ja siirtyi aloitussivulle.

olin painanut 3 x ok eikä se ollut kysynyt mitään pin-koodia. vuokraus tapahtui ja 6 euroa maksoi. 

Tällainen on Väärin. Miksi se kursori on aina siinä mistä vuokraaminen etenee seuraavaan vaiheeseen.

Miksei ole kytkintä asetuksissa mistä vuokrauksen saisi pois päältä. Minun täytyy purkaa sopimus kahden vuoden kuluttua

ellei tuota korjata. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

@Hannele2022  kirjoitti:




Päädyin siihen siten, että avasin tv:n. En saa päävalikosta tällä hetkellä mitään toimimaan. Aluksi päävalikko toimi, mutta nyt se on ihan kuollut. Kun vielä pääsin liikkumaan valikossa, niin tallenteita ei ollut yhtään.




Tuossa tilanteessa voisit kokeilla sitten tehdasasetuspalautusta digiboksille. Sen voi tehdä myös, jos päävalikko ei toimi. Tässä ohjeessa on miten tehdasasetuspalautus tehdään valikon kautta tai fyysisesti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Hannele2022  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.


Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?

 

Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>

Tyyliin:

 


Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.


Kuva itsessään näyttää vieraammalta, että miten olet siihen päätynyt. Telia TV -palvelussa ei ole yleistä häiriötilannetta. Auttaako sellainen, että mennessäsi takaisin päävalikkoon ja uudelleen hakemaan tallenteita, niin onnistuuko se? 


Päädyin siihen siten, että avasin tv:n. En saa päävalikosta tällä hetkellä mitään toimimaan. Aluksi päävalikko toimi, mutta nyt se on ihan kuollut. Kun vielä pääsin liikkumaan valikossa, niin tallenteita ei ollut yhtään.


Pääsen netflixiin ja viaplayhin mutta en cmoreen. Näen kanavat antennin kautta. Eli vika ei ole telkkarissa. Epäilin jo sitäkin. Vieläkin ruudussa teksti: Tietoja ei voitu noutaa. Yritä myöhemmin uudelleen.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

@aikuishuvitus  kirjoitti:

se tapahtui taas. käytin boxia viereisestä huoneesta ääniohjauksella. oli sähkökatko tai boxi teki resetin itse ja siirtyi aloitussivulle.


olin painanut 3 x ok eikä se ollut kysynyt mitään pin-koodia. vuokraus tapahtui ja 6 euroa maksoi. 


Tällainen on Väärin. Miksi se kursori on aina siinä mistä vuokraaminen etenee seuraavaan vaiheeseen.


Miksei ole kytkintä asetuksissa mistä vuokrauksen saisi pois päältä. Minun täytyy purkaa sopimus kahden vuoden kuluttua


ellei tuota korjata. 




Kiitos palautteesta! Nämä ovat tärkeässä roolissa, kun parannamme ominaisuuksia ja käyttökokemusta. Mahdollisuus PIN-kyselyn asettamiselle suorittaessa vuokrausta on tulossa syksyn aikana! 

Muokkaus: Tällä hetkellä PIN-koodin asettaminen onnistuu tilille vain tv.telia.fi -osoitteesta kirjautumalla Telia TV digiboksin tilillä ja sitten Asetuksista laittamalla kyselyn päälle. Tämä voi toimia ratkaisuna siihen asti, että saamme ominaisuuden digiboksille. Kysely on kuitenkin otettava pois käytöstä aina kun haluaa vuokrauksen tehdä.