Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

myös eiffeli on typerä. jos vuokrauksen saa pinnin taa niin asiakkuuteni säilyy. kyllä on nettikin Tykki tuolla ZTE-Routerilla!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@mickem  kirjoitti:


@Hannele2022  kirjoitti:


Päädyin siihen siten, että avasin tv:n. En saa päävalikosta tällä hetkellä mitään toimimaan. Aluksi päävalikko toimi, mutta nyt se on ihan kuollut. Kun vielä pääsin liikkumaan valikossa, niin tallenteita ei ollut yhtään.


Tuossa tilanteessa voisit kokeilla sitten tehdasasetuspalautusta digiboksille. Sen voi tehdä myös, jos päävalikko ei toimi. Tässä ohjeessa on miten tehdasasetuspalautus tehdään valikon kautta tai fyysisesti.


En tee sitä vielä. Minun pitää saada tänne ensin joku kaveri. Tää tuntuu nyt ihan hullulta mitä kirjoitan, mutta on täysin totta. Elektroniikka laitteet joskus eivät toimi oikein, kun olen paikalla. Kun juttelin asiakaspalvelussa tänään, hän antoi minulle siellä linkin. Klikkasin linkkiä ja se käväisi jossain mutta palasi takaisin chattiin. Sain uuden linkin, ei toiminut. Sain kolmannen linkin, ei toiminut. Hän laittoi linkin txt:llä. (Tätä en voi varmistaa) Se ei koskaan tullut minulle. Tiedän, etten tänään voi yksin nollata boksia, se ei vain onnistuisi. Joten teen sen sitten, kun saan tänne kaverin. Sen tiedän, että telia tv ei ole netissä. Tai luulen tietäväni. Tv muuten kyllä on netissä. Päivittelin tuossa muutaman sovelluksen juuri telkkarissa. Yritin liittää telia televisioon nettiosoitteen, jota en ole aiemmin tehnyt. Nyt yritin ja tässä tulos.

Yritin mennä Järjestelmän asetuksiin mutta taas ei toimi. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

olin asettanut pin-kyselyn ostoille muttei auttanut

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Hannele2022  kirjoitti:

@mickem  kirjoitti:


@Hannele2022  kirjoitti:


Päädyin siihen siten, että avasin tv:n. En saa päävalikosta tällä hetkellä mitään toimimaan. Aluksi päävalikko toimi, mutta nyt se on ihan kuollut. Kun vielä pääsin liikkumaan valikossa, niin tallenteita ei ollut yhtään.


Tuossa tilanteessa voisit kokeilla sitten tehdasasetuspalautusta digiboksille. Sen voi tehdä myös, jos päävalikko ei toimi. Tässä ohjeessa on miten tehdasasetuspalautus tehdään valikon kautta tai fyysisesti.


En tee sitä vielä. Minun pitää saada tänne ensin joku kaveri. Tää tuntuu nyt ihan hullulta mitä kirjoitan, mutta on täysin totta. Elektroniikka laitteet joskus eivät toimi oikein, kun olen paikalla. Kun juttelin asiakaspalvelussa tänään, hän antoi minulle siellä linkin. Klikkasin linkkiä ja se käväisi jossain mutta palasi takaisin chattiin. Sain uuden linkin, ei toiminut. Sain kolmannen linkin, ei toiminut. Hän laittoi linkin txt:llä. (Tätä en voi varmistaa) Se ei koskaan tullut minulle. Tiedän, etten tänään voi yksin nollata boksia, se ei vain onnistuisi. Joten teen sen sitten, kun saan tänne kaverin. Sen tiedän, että telia tv ei ole netissä. Tai luulen tietäväni. Tv muuten kyllä on netissä. Päivittelin tuossa muutaman sovelluksen juuri telkkarissa. Yritin liittää telia televisioon nettiosoitteen, jota en ole aiemmin tehnyt. Nyt yritin ja tässä tulos.

Yritin mennä Järjestelmän asetuksiin mutta taas ei toimi. 


Minä tein sen. Sain toimimaan telia tv:n!!! Käytin taas töpselin pois jotta sain valikon toimimaan. Menin katsomaan internet asetuksia. Siellä olikin lukon kuvake minun nettiyhteyden päällä. Miten se oli itsestään voinut poistaa itsensä netistä. Laitoin siihen vain salasanan telia tv pääsi nettiin. Miksi se voi tehdä itsestään noin? Eihän tuo voi olla normaalia, että se noin tekee??

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@aikuishuvitus  kirjoitti:

olin asettanut pin-kyselyn ostoille muttei auttanut




Testasimme tämän omalla laitteella seuraavasti: tv.telia.fi -sivulle kirjautumisen jälkeen asetuksista kytkettiin päälle "PIN-koodi ostoille".




Tämän jälkeen kirjauduimme digiboksille samalla tunnuksella. Silloin digiboksi antoi seuraavanlaisen ilmoituksen ennen vuokrausta:



Eli vuokrauksen esto toimii, mutta PIN-koodin kyselyä ei ole (se tulee tälle uudelle DV8919 digiboksille myöhemmin). Tarkistathan siis, että käytät samaa Telia TV -sovellustunnusta selaimessa ja digiboksilla. Jos olet tämän varmistanut ja vuokraus toimii eritavalla kuin äsken kuvailemani, on kyse häiriöstä, jota tulee tutkia asiakaspalvelumme kautta. Siellä voimme tunnistaa sinut ja saada asiakastiedot sekä Telia TV-sovellustilin tiedot auki.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Hannele2022  kirjoitti:




Minä tein sen. Sain toimimaan telia tv:n!!! Käytin taas töpselin pois jotta sain valikon toimimaan. Menin katsomaan internet asetuksia. Siellä olikin lukon kuvake minun nettiyhteyden päällä. Miten se oli itsestään voinut poistaa itsensä netistä. Laitoin siihen vain salasanan telia tv pääsi nettiin. Miksi se voi tehdä itsestään noin? Eihän tuo voi olla normaalia, että se noin tekee??




Hienoa kuulla, että ratkaisu löyty ja palvelu toimii jälleen! WiFi -yhteyden katoaminen ei tietysti ole normaalia, mutta syytä sen yhteyden katoamiseen on vaikea sanoa varmaksi. Teitkö missään vaiheessa muutoksia reitittimelle, joka jakaa nettiyhteyttä televisiolle? Tai onko se saanut päivityksiä tai käynnistynyt uudelleen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@HenriLie  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:


Minä tein sen. Sain toimimaan telia tv:n!!! Käytin taas töpselin pois jotta sain valikon toimimaan. Menin katsomaan internet asetuksia. Siellä olikin lukon kuvake minun nettiyhteyden päällä. Miten se oli itsestään voinut poistaa itsensä netistä. Laitoin siihen vain salasanan telia tv pääsi nettiin. Miksi se voi tehdä itsestään noin? Eihän tuo voi olla normaalia, että se noin tekee??


Hienoa kuulla, että ratkaisu löyty ja palvelu toimii jälleen! WiFi -yhteyden katoaminen ei tietysti ole normaalia, mutta syytä sen yhteyden katoamiseen on vaikea sanoa varmaksi. Teitkö missään vaiheessa muutoksia reitittimelle, joka jakaa nettiyhteyttä televisiolle? Tai onko se saanut päivityksiä tai käynnistynyt uudelleen?


En ole koskenut reitittimeen. Enkä ole käynnistänyt uudelleen. Mutta nyt jos tapahtuu joskus samanlailla, niin osaan korjata asian. Olishan tuo tietysti heti pitänyt katsoa, kun huomasin, että vain telia tv ei ole netissä. 😃>

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Tukeeko tämä DV8919-digiboksi HDR-laatuista kuvaa joissakin kanavissa ja sovelluksissa ?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Tomppa_1  kirjoitti:

Tukeeko tämä DV8919-digiboksi HDR-laatuista kuvaa joissakin kanavissa ja sovelluksissa ?




Nyt on sen verran tiukka kysymys, että suoraa vastausta ei ole antaa heti. Kysyn ja palailen ketjuun vastauksen kanssa!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@HenriLie  kirjoitti:

@Tomppa_1  kirjoitti:

Tukeeko tämä DV8919-digiboksi HDR-laatuista kuvaa joissakin kanavissa ja sovelluksissa ?


Nyt on sen verran tiukka kysymys, että suoraa vastausta ei ole antaa heti. Kysyn ja palailen ketjuun vastauksen kanssa!


🤔>

https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/telia-tv-box/ 

 

https://en.sdmctech.com/product/android-tv_204.html 

 

HDR: HDR 10, HLG, HDR10+(Optional), Dolby Vision (Optional)

 

Eri asia mitä Telia on tehnyt softalle... 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Aion tallentaa kaikki hyvät videot ja musiikit DVD ja Cd -levyille. Silloin ne säilyvät minulla vaikka ne youtubesta häviäisi.

Iso urakka mutta kannattaa tehdä. Laitoin pin kyselyn silloin päälle mutta en määrittänyt koodia. 

boxissa näkyy sähköpostiosoite niin sitäkö täytyy käyttää kun kirjautuu tietokoneella? palautan huomenna huawein 

ja pyydän samalla apua. Muuten on pakko viedä koko boksi lukkojen taakse kun rällästän ja viihdyttää itseään dvd ja cd-levyillä.

se on 100% turvallista, 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

ylitsepääsemätön ongelma: boksi ei hyväksy selaimen sp-osoitetta, ja päinvastoin. On kaksi sähköpostiosoitetta. pitäisi saada

molempiin sama. yritin mutta ei onnistu. yritin tilata uutta salasanaa gmail-osoitteelleni. Linkkiä vaihtoon ei tule.

ja boksissa on gmail, mutta silti sielläkin toisessa kohdassa näkyy tuo eri osoite. 2 sp-osoitetta. siinä taitaa olla 

ongelman ydin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

tarkennan että kyse on käyttäjätunnuksista jotka siis ovat erilaiset boxilla ja selaimella. niitä ei asiakas voi muuttaa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Aloitetaanpa tämä kuukausi heti valittamalla. Mun telia tv toimii kuten olisi 120v vanha siirapissa vyötäisiään myöten eteenpäin pyrkivä. Menin tallennospuolelle ja klikkasin Kaikki. Ei tapahtunut mitään. Odotin jonkun aikaa (yli 5min) ja kävin hotelli helpotuksesta. Ei vieläkään mitään. Kävin tutkimassa jääkaappia. Otin sitten puhelimen käteen ja tein yhden värityskuvan. Siinäkin menee aika kauan. Nyt alkoi tulemaan tallennoksia näkyville. Katsoin listan alas ja kuten arvelinkin, sieltä puuttuivat taas n 10 alinta tallennosta. No väritetään toinenkin kuva puhelimessa.  Hei, nyt ilmaantui ne alimmatkin tallennokset. Pääsen katsomaan. En tiedä poistuuko ohjelmat mitkä olen katsonut. Poistan ja sillä hetkellä ei tapahdu mitään. Yks hailee. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Tässä taas. Nyt ei ole yhteydet katkenneet kuten eilen. Mikään ei toimi telia tv:ssä. 😭>😭>😭>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@aikuishuvitus  kirjoitti:

ylitsepääsemätön ongelma: boksi ei hyväksy selaimen sp-osoitetta, ja päinvastoin. On kaksi sähköpostiosoitetta. pitäisi saada


molempiin sama. yritin mutta ei onnistu. yritin tilata uutta salasanaa gmail-osoitteelleni. Linkkiä vaihtoon ei tule.


ja boksissa on gmail, mutta silti sielläkin toisessa kohdassa näkyy tuo eri osoite. 2 sp-osoitetta. siinä taitaa olla 


ongelman ydin.




Tarkoitatko meidän login.tv.telia.fi -sivua, ettei se hyväksy tunnuksia vai jotain muuta sivustoa? Siellä sinun tulee syöttää Telia TV -sovellustilin tunnus, joka on yleensä sähköposti. Voit tarkistaa oman Telia TV -sovellustunnuksen Minun Telia -itsepalvelusta, asiakastuestamme löytyy tarkemmat ohjeet tähän. Tarkista myös roskapostikansio siltä sähköpostilta, joka on Telia TV -sovellustunnuksella käytössä, joskus linkki ohjautuu sinne.

Jos haluat kahdelle eri Gmail -tilille saman salasanan, tulee ne muuttaa Gmailin omasta palvelusta. Telia TV -sovellustunnus on vain sama, kuin sähköpostiosoite, mutta meidän palveluiden kautta sen omaa salasanaa ei voi muuttaa.



@Hannele2022 @  kirjoitti

Tässä taas. Nyt ei ole yhteydet katkenneet kuten eilen. Mikään ei toimi telia tv:ssä.




Nyt näyttäisi olevan jotain ongelmaa yhteyksien muodostumisessa. Olethan tarkistanut, ettei digiboksin takana ole kytkettynä verkkokaapelia? Vaikkei kaapeli olisi kytketty toisesta päästä mihinkään, aiheuttaa ethernet-kaapelin käyttö häiriötä Telia TV -palveluun . Eli digiboksissa tulisi olla nyt kytkettynä vain HDMI ja virtakaapeli (myös mahdollinen audioliitäntä voi olla). Jos kaapeli oli kiinni, käynnistä boksi vielä kerran kaapelin irroituksen jälkeen uudelleen.

Eilen oli Boxilla puolen tunnin luova tauko kun erehdyin kelaamaan Ylen rallilähetystä. Sininen rengas pyöri ja tuli teksti "jotain meni vikaan, yritä myöhemmin uudelleen"  Lisäksi nekin tallennukset, jotka saa poistettua "jatka katsomista" valikosta saattavat tulla takaisin, mutta tallennus ja poistumisaika on 1. Tammikuuta molemmat ja silloin ne myös jämähtävät paikalleen. Ei auta edes boxin nollaus. Liekö poistuvat 1. Tammikuuta, tulee jännittävä uusivuosi?

Näyttää muuttuneen. Juuri vain halusin päivittää hinnat, niin minulle "myytiin" uusi, kerrassaan fantastinen boxi, kun vanhan( 2.v.) toiminnot heikkenee.

No kohta 2 viikkoa tapeltu, boxi on asennettu vikkelästi ja toimii.

MUTTA vanha cmore +liiga paketti ei enää toimi. Eli löytyy hakemalla kotivalikosta, mutta itse Cmore ei lähde pelaamaan kaukosäätimen punaisesta cmore näppäimestä,eikä sovelluksista.

Kaukosäätimessä EI myöskään enää ole toimintoa  jolla voi kanavat vaihtumaan ajallaan ohjelmiin,joita haluaa katsoa.

Myöskään Telia ei neuvo chatissa, miten saisin cmore sovelluksen toimimaan. Cmore kyllä vastasi spostiini, että vika on Telialla, koska minulla ei ole sopimusta voimassa. Vaikka on. Olen pettynyt 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Kenobi  kirjoitti:

Eilen oli Boxilla puolen tunnin luova tauko kun erehdyin kelaamaan Ylen rallilähetystä. Sininen rengas pyöri ja tuli teksti "jotain meni vikaan, yritä myöhemmin uudelleen"  Lisäksi nekin tallennukset, jotka saa poistettua "jatka katsomista" valikosta saattavat tulla takaisin, mutta tallennus ja poistumisaika on 1. Tammikuuta molemmat ja silloin ne myös jämähtävät paikalleen. Ei auta edes boxin nollaus. Liekö poistuvat 1. Tammikuuta, tulee jännittävä uusivuosi?


Minulla on ollut jo kauemman aikaa jumissa katsottuja tallenteita. Poistuvat varmaan sitten joskus, kun telia saa tehtyä uuden päivityksen. Samalla päivämäärällä kuin sulla on jämähtäneet. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@HenriLie  kirjoitti:


Jos haluat kahdelle eri Gmail -tilille saman salasanan, tulee ne muuttaa Gmailin omasta palvelusta. Telia TV -sovellustunnus on 

Nyt näyttäisi olevan jotain ongelmaa yhteyksien muodostumisessa. Olethan tarkistanut, ettei digiboksin takana ole kytkettynä verkkokaapelia? Vaikkei kaapeli olisi kytketty toisesta päästä mihinkään, aiheuttaa ethernet-kaapelin käyttö häiriötä Telia TV -palveluun . Eli digiboksissa tulisi olla nyt kytkettynä vain HDMI ja virtakaapeli (myös mahdollinen audioliitäntä voi olla). Jos kaapeli oli kiinni, käynnistä boksi vielä kerran kaapelin irroituksen jälkeen uudelleen.


Nyt tuli ihan oikea ohje. Eli yksi ylimääräinen johto oli kiinni boksissa. Ei ole enää ja nyt voin katsoa telkkaria. 👏>👏>👏>

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Marttamuija  kirjoitti:

Näyttää muuttuneen. Juuri vain halusin päivittää hinnat, niin minulle "myytiin" uusi, kerrassaan fantastinen boxi, kun vanhan( 2.v.) toiminnot heikkenee.


No kohta 2 viikkoa tapeltu, boxi on asennettu vikkelästi ja toimii.


MUTTA vanha cmore +liiga paketti ei enää toimi. Eli löytyy hakemalla kotivalikosta, mutta itse Cmore ei lähde pelaamaan kaukosäätimen punaisesta cmore näppäimestä,eikä sovelluksista.


Kaukosäätimessä EI myöskään enää ole toimintoa  jolla voi kanavat vaihtumaan ajallaan ohjelmiin,joita haluaa katsoa.


Myöskään Telia ei neuvo chatissa, miten saisin cmore sovelluksen toimimaan. Cmore kyllä vastasi spostiini, että vika on Telialla, koska minulla ei ole sopimusta voimassa. Vaikka on. Olen pettynyt 




Vastailinkin sinulle toisessa keskustelunavauksessa, jonka olit aiheesta tehnyt. Siellä voidaan myös jatkaa asian selvittelyä niin pitkälle kuin näin yleisellä tasolla tilaustasi ja palvelukokonaisuutta näkemättä voimme vain jatkaa.


 


Nykyisessä kaukkarissa ei tosiaan tuota mainitsemaasi ominaisuutta ole, mutta haluan vielä varmuudeksi linkata tähän uuden kaukosäätimen tarkempia käyttövinkkejä

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

sain neuvon että sekä selainversiossa että boksilla pitää olla sama tunnus. muuten pin-kysely ei toimi. huomenna saan käyttäjätunnuksen vaihtolinkin. mutta en usko että sillä saa toimimaan niin että boksi ymmärtää pin-kyselyn olevan päällä.


odotan että androidboxille tulee pin-varmistus. sitten voin huokaista helpotuksesta. siihen saakka täytyy 


boxi viedä lukkojen taa kun nautin alcoholia. 


 



 


 


Muokkaus AaTanja: upotettu kuva kommenttiin.


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Minä taas.. Olisi niin mukavaa, jos en huomaisi kaikkia ongelmia. Mulla on ehkä jotain epäluottamusta tallennuspuolelle, sillä aina välillä tarkastan, että onko tulevat tallennokset ok. Kaksi kuvaa joista toisessa näkyy, että minulla on BB tallennoksessa klo 21.00. Toisessa kuvassa tulevat tallennokset, joissa BB ei ole tallennoksessa?? Nyt siis vain elän toivossa, että kaikki tallentuu. Näin sunnuntaisin on monta päällekkäistä tallennosta eli saas nähdä tuleeko kaikki. Pitäs kyllä näkyä tulevissa. 

Ja en ole katsonut Haluatko miljonääriksi, vaikka siellä on sininen alleviivaus.

 

Edit. Ei tallentunut BB ollenkaan. Eikä alkanut tallentamaan vaikka poistin tallennoksen ja laitoin uudelleen. 😡>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

voisinkohan ottaa boxin mukaan myymälään niin he varmaan osaavat laittaa sen pin-koodin ostoille. tässä on se hyvä puoli

että myymäläänne ei ole kymmentä kilsaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@Hannele2022  kirjoitti:

Minä taas.. Olisi niin mukavaa, jos en huomaisi kaikkia ongelmia. Mulla on ehkä jotain epäluottamusta tallennuspuolelle, sillä aina välillä tarkastan, että onko tulevat tallennokset ok. Kaksi kuvaa joista toisessa näkyy, että minulla on BB tallennoksessa klo 21.00. Toisessa kuvassa tulevat tallennokset, joissa BB ei ole tallennoksessa?? Nyt siis vain elän toivossa, että kaikki tallentuu. Näin sunnuntaisin on monta päällekkäistä tallennosta eli saas nähdä tuleeko kaikki. Pitäs kyllä näkyä tulevissa. 

Ja en ole katsonut Haluatko miljonääriksi, vaikka siellä on sininen alleviivaus.

 

Edit. Ei tallentunut BB ollenkaan. Eikä alkanut tallentamaan vaikka poistin tallennoksen ja laitoin uudelleen. 😡>


Telia tv ei näköjään tykkää Big Brotherista, sillä on päättänyt, että tallentaa sitä vasta keskiviikkona.  🤔> Tulee joka ilta.