Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Southernsun76
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV digiboksin uusin päivitys hukkasi HD-kanavat

Hei,

 

Telia TV digiboksiin oli tullut nyt viikonlopun aikana uusia päivityksiä. Kun nämä päivitykset asensi, niin samalla boksilta katosi maksuttomien kanavien HD-versiot. Onko tosiaan niin, ettei normaaleja YLEn, MTVn ja Nelosen kanavia saa boksille HD-versiona??? 

Melkoista touhua taas kerran.

13 vastausta
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Moikka, @Southernsun76 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

TeliaTV digiboksi laajakaistalla palvelussa HD-kanavat ovat käytettävissä. Tähän palveluun kirjaudutaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka ovat pelkkiä numeroita. Palvelu on käytettävissä

Telia TV digiboksi palveluun kirjaudutaan rekisteröinti vaiheessa itse keksityllä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka sisältävät myös muitakin merkkejä. Tässä palvelussa eivät HD-kanavat ole käytössä.

 

Hybridilaajakaistassa laitteita uudelleen käynnistäessä tulee ensin palvelureitittimen/modeemin antaa käynnistyä rauhassa. Digiboksiin kannattaa kytkeä sähköt vasta sen jälkeen, kun palvelureitittimessä palavat kaikki valot tasaisesti, jotta digiboksi hakee oikean ohjelmiston.

Jalluwaan
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kyllä olisi syytä saada nuo hd-kanavat myös operaattorivapaisiin boxeihin ja nopeasti.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions


@Jalluwaan@  kirjoitti:

Kyllä olisi syytä saada nuo hd-kanavat myös operaattorivapaisiin boxeihin ja nopeasti.


Tämä olisi jopa hyvä keskustelu omana aiheenaan, mutta vastailen tähän samaan ketjuun nyt kuitenkin. Telia TV -digiboksi ja Telia TV -digiboksi laajakaistalla (IPTV) ovat kaksi teknisesti erilaista palvelua. Molempia tottakai kehitetään eteenpäin ja kuvanlaatuja ja kaikkea muutakin halutaan tottakai parantaa. IPTV mahdollistaa kuitenkin väkevämmän striimin toimittamisen, koska tv-kuva tulee ikäänkuin omaa kaistaa pitkin ja muu netti käyttö menee omaa kaistaa pitkin.

 

IPTV on käytännössä kaapeli TV -tekniikkaa vastaava ratkaisu. Näitä asioita on hyvin avattu tässä Viestintäviraston artikkelissa, jonka suosittelen lukemaan.

 

Tosiaan pyritään kyllä kehittämään jatkuvasti asioita eteenpäin!

markusklaani
Vakiokalustoa
  • 41 custom-general.kudos
  • 95 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions


@Southernsun76@  kirjoitti:

Hei,

 

Telia TV digiboksiin oli tullut nyt viikonlopun aikana uusia päivityksiä. Kun nämä päivitykset asensi, niin samalla boksilta katosi maksuttomien kanavien HD-versiot. Onko tosiaan niin, ettei normaaleja YLEn, MTVn ja Nelosen kanavia saa boksille HD-versiona??? 

Melkoista touhua taas kerran.


Tässä lienee kyseessä sama tilanne, joka ilmeni itsellänikin, eli päivityksen asentumisen jälkeen HD-kanavat näkyivät mustina, kunnes suoritti asetukset->järjestelmä->uudelleenkäynnistys-operaation, jonka jälkeen näkyivät taas normaalisti.

juhuriz
Kommentaattori
  • 21 custom-general.kudos
  • 39 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@AnneAn@  kirjoitti:

Moikka, @Southernsun76 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

TeliaTV digiboksi laajakaistalla palvelussa HD-kanavat ovat käytettävissä. Tähän palveluun kirjaudutaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka ovat pelkkiä numeroita. Palvelu on käytettävissä

Telia TV digiboksi palveluun kirjaudutaan rekisteröinti vaiheessa itse keksityllä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka sisältävät myös muitakin merkkejä. Tässä palvelussa eivät HD-kanavat ole käytössä.

 


Hmm.. Kun uusi digiboksi (VIP 5305W) saapui kotiin kirjauduin siihen sisään omalla tunnuksella (ei numeerinen). Kanavat näkyvät kyllä HD laatuisina. Erikseen ei listassa näy HD ja peruskanavia. Ajattelin tämän olleen vain uusi elämänlaatua parantava uudistus. Eli jos nyt jostain saisin kaivettua numeromuotoisen tunnuksen ja salasanan (löytyikin jotkut) ja kirjauduttua sillä niin mikä muuttuisi?

juhuriz
Kommentaattori
  • 21 custom-general.kudos
  • 39 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Testasin numeerisella tunnuksella ja ei suostu kirjautumaan sillä sisään. Pyysin uuden salasanankin mutta ei vaikutusta

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 206 custom-general.kudos
  • 841 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

@juhurizPystytkö tulemaan kanssamme keskustelemaan ChatBOTin kautta tunnuksistasi kirjautumalla Telian Omille Sivuille. Yhteisön sivuston kautta emme voi valitettavasti käsitellä asiakastietojasi.

juhuriz
Kommentaattori
  • 21 custom-general.kudos
  • 39 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Joo. Chatin/tien kautta selvisi. Oli tili asetettu vääriin asetuksiin. Muutettiin ja nyt tuli numeerinen kirjautuminen buutin jälkeen. 

 

Mirvalli
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Onko nyt siis tosiaan niin, että vain Telian omalla digiboxilla nämä saa näkymään?