Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PERTURU
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV ei toimi - Vaatii salasanaa ja käyttäjätunnusta

Eilen illlalla yhtä avatessamme TELIa tv pyysi kirjoittautumista ja salasanaa. Mikään ei tunnut auttavan, palvelut auki vain arkisin, kehenkään ei voi ottaa yhteyttä %&&%¤ ??? Tällasita vikaa ei ole ennen ilmennyt joten olemme kyllä taas tämän TELIAN kassa ihmeissään.

Laskut maksettu, sopimukset voimassa, mutta tätäkö on 2019 TV liittymäpalvelut. 

HELPPIä  siis pitäisi käyttää, viimeksi käytin minusta riippumattoamsta syystä ja menetin 50€ eikä aisia korjaantunut. 


Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa

13 vastausta
Han31ll
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@JoonasLam  kirjoitti:

@Han31ll  kirjoitti:

Mistä nuo numeeriset tunnukset saa. Omilla sivuilla on vain sähköposti tunnukset

Asiakaspalvelukan ei osaa vastata tuohon kysymykseen ohjeissa on teksti

Syötä sinulle lähettämämme 10-merkkinen käyttäjätunnus kaukosäätimen numeronäppäimillä. tämä koodi on hakusessa


TeliaTV Digiboksi laajakaistalla -palvelu tarvitsee tosiaan tuon 10-numeorisen käyttäjätunnuksen sekä salasanan kirjautumiseen. Löydät ne kirjautumalla Omille sivuille (olettaen, että olet palveluiden omistaja) verkkopankkitunnuksilla, itse luodulla Telia-tunnuksella tai mobiilivarmenteella. Omilla sivuilla ne löytyvät -> Liittymäni ja palveluni -> valitse TeliaTV Digiboksi laajakaistalla -> näet tiedoissa käyttäjätunnuksen ja voit tilata uuden salasanan sieltä myös.

 

Sieltä ei löydy digiboxia laajakaistalla. ainoastaan kaksi teliatv digibox joissa kummassakin eri käyttäjätunnus (ei numeerinen teliatunnus ja toisessa sp) sekä vielä telia tv sovellus, (molemmat tunnukset) Ennen näitä muutoksia meillä oli käytössä kaksi digiboxia, joista toinen langaton. Sitä käytettiin tabletista jaetun langattoman kautta. Toinen oli laajakaistassa. niiden tunnukset digiboxissa oli samat ja samat tallennukset näkyivät. Laajakaista liittymät purettiin, koska tarkoitus oli vaihtaa yritysliittymään. Siinä ei saanutkaan tv näkymään ja vaihto peruttiin. Tieto ei mennyt perille ja tv purettiin kuitenkin. Nyt tarkoituksena olisi saada tuo vanha tilanne tv:nkin osalta toimimaan. Netti on toiminut kokoajan. teliatv toimii tietokoneella.

Ei puutu muuta kuin ne numeeriset tunnukset. Mistähän ne saa. Asiakaspalvelu on luvannu myös lähettää ja soittaakin (torstaina) mutta mitään ei ole kuulunut.


 

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 163 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

@Han31ll voisitko olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä ollessasi kirjautuneena siellä omissa tiedoissasi? Eli löydät meidät kirjautuneena ollessasi sivun oikeassa reunassa alhaalla. Muutaman valmiiksi asetetun kysymyksen jälkeen voit valita "avaa chat asiakaspalvelijalle". Pahoittelut ettet ole saanut luvattua yhteydenottoa, näin välttyisit enemmältä odottelulta. 

omatsivut.JPG

 

Yhteisön moderaattori
Jonni76
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tuli taas itselläkin eteen tämä, eli telia tv - palvelu oli heittänyt pihalle. Kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa (sitä 10-numeroista) eikä huoli vaikka ovat oikeat. Hyvässä lykyssä siinä on sitten kokeiltu myös sähköpostiosoitetta ja telia-tunnusta, lähintä galaksia ja anopin tyttönimeä, jolloin palvelu ei enää muista ehdottaa sitä oikeaa. Joka kerta sama ruljanssi kun ei muista miten pitää toimia. Ens kerralla luen täältä...

1) Käy tietokoneella tsekkaamassa telia.fi - oikeella ylhäällä se pallero, jossa nimen alkukirjaimet -> Kirjaantuneena minun teliaan -> (kelaa alas) Minun tv-tilini -> Hallinnoi -> käyttäjätunnus on Asiakastilin numero. 10 numeroinen koodi, alkaa muutamalla nollalla. Kirjoita se ylös paperille. Älä sulje sivua!

2) Vähän oikean suuntaan on Tilaa PIN-Koodi tai salasana. Salasanan tilaaminen riittää.

3) Odottele rauhassa muutama minuutti, saat 2 tekstiviestiä joissa ekassa on edellä mainittu 10-numeroinen mainittu ja jälkimmäisessä muutettu salasana. Kirjoita salasana samalle paperille. Voisi kuvitella, että nämä toimivat. Eivät muuten toimi! (...vielä)

4) Vedä digiboxin muuntaja irti pistorasiasta ja laita hetken päästä takaisin

5) Odottele kun digiboxi lataa uuden softan ja sille päivityksen

6) Lopulta se kysyy aktivointitunnusta ja sille aktivointisalasanaa. Syötä näihin paperille kirjoittamasi numerosarjat

7) Kiittele teliaa siitä, että käyttäjätunnus, aktivointitunnus ja asiakastilin numero ovat sittenkin sama asia. (Paitsi ennen boxin buuttausta...)

😎 Etsi jotain katsottavaa ja pelkää seuraavaa käyttöliittymän muutosta ja muistele aikaa jolloin tallenteiden nimet oli listattu jotakuinkin loogisesti ja luettavan suurella fontilla ilman turhaa thumbnailia (jossa useimmiten ei edes ole mitään kuvaa).

 

 

 

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 260 custom-general.kudos
  • 571 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions


@Jonni76  kirjoitti:

Tuli taas itselläkin eteen tämä, eli telia tv - palvelu oli heittänyt pihalle. Kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa (sitä 10-numeroista) eikä huoli vaikka ovat oikeat. Hyvässä lykyssä siinä on sitten kokeiltu myös sähköpostiosoitetta ja telia-tunnusta, lähintä galaksia ja anopin tyttönimeä, jolloin palvelu ei enää muista ehdottaa sitä oikeaa. Joka kerta sama ruljanssi kun ei muista miten pitää toimia. Ens kerralla luen täältä...

1) Käy tietokoneella tsekkaamassa telia.fi - oikeella ylhäällä se pallero, jossa nimen alkukirjaimet -> Kirjaantuneena minun teliaan -> (kelaa alas) Minun tv-tilini -> Hallinnoi -> käyttäjätunnus on Asiakastilin numero. 10 numeroinen koodi, alkaa muutamalla nollalla. Kirjoita se ylös paperille. Älä sulje sivua!

2) Vähän oikean suuntaan on Tilaa PIN-Koodi tai salasana. Salasanan tilaaminen riittää.

3) Odottele rauhassa muutama minuutti, saat 2 tekstiviestiä joissa ekassa on edellä mainittu 10-numeroinen mainittu ja jälkimmäisessä muutettu salasana. Kirjoita salasana samalle paperille. Voisi kuvitella, että nämä toimivat. Eivät muuten toimi! (...vielä)

4) Vedä digiboxin muuntaja irti pistorasiasta ja laita hetken päästä takaisin

5) Odottele kun digiboxi lataa uuden softan ja sille päivityksen

6) Lopulta se kysyy aktivointitunnusta ja sille aktivointisalasanaa. Syötä näihin paperille kirjoittamasi numerosarjat

7) Kiittele teliaa siitä, että käyttäjätunnus, aktivointitunnus ja asiakastilin numero ovat sittenkin sama asia. (Paitsi ennen boxin buuttausta...)

😎 Etsi jotain katsottavaa ja pelkää seuraavaa käyttöliittymän muutosta ja muistele aikaa jolloin tallenteiden nimet oli listattu jotakuinkin loogisesti ja luettavan suurella fontilla ilman turhaa thumbnailia (jossa useimmiten ei edes ole mitään kuvaa).

 


Hienoa, että sait ongelman ratkottua ja tässä onkin selkeä polku valmiina, joten kiitos vielä tästä oman kokemuksen avaamisesta 🙂 Tämä on varmasti hyödyllinen, jos jatkossa vastaavaa sattuu jollakulla eteen. Tunnuksista tuo palaute on oikein ymmärrettävä ja pyritään tätä selkeyttämään jatkossa paremmin. Esimerkiksi Asiakastuen ohjeissa puhumme Telia TV:n käyttäjätunnuksesta, mutta Minun Teliassa TV-palveluiden hallinnassa Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelun tiedoissa on kerrottu "Asiakastilin numero", joka tarkoittaa samaa asiaa. Vien tästä aiheesta terveiset meillä eteenpäin.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*