Telia TV ja Arris VIP4302W + Technicolor TG799 ongelmaa

  • 9 January 2018
  • 5 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Minulla on seuraavanlainen ongelma olin mukana Telian testipilotti ohjelmassa josta sain käyttööni laiteet Arris VIP4302W digiboksin ja reitittimen Technicolor TG799 Extreme laiteen + kaukosäätimen kaikki toimi hyvin koko testipilotin ajan, mutta 3.1.2018 jälkeen alkoi ongelmat jos laiteesta laittaa virran pois ja käynnistää uudelleen niin tulee ilmoitus yhteyttä ei voi muodostaa ja tarkista johdot ja laiteet ja käynnistä uudelleen. Sen jälkeen tulee ilmoitus ladataan softaa… jonka jälkeen ilmoitus epäonnistui ja käynnistetään uudelleen . vika no 720 vika no 710 . Tänään kokeilin laitta tilalle vanhat laiteeni Thomson TG789vn Palvelureititin ja Motorola VIP 1003 IPTV Digiboksi . Vanhoilla laiteillan tulee myös vastaavat virheilmoitukset. Yhteys alkaa toimimaan noin vajaan tunnin kuluttua kun on sammuttelut ja käynnistellyt laitteita uudestaan ja uudestaan. Eli nyt ei uskalla laitteita sammuttaa ettei tarvitsisi samaa rumbaa aloittaa alusta. Olin yhteydessä Telian asiakaspalveluun josta ei pystytty auttamaan. Kehotettiin ottamaan yhteyttä Telia Helpiin hinta 2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm. Eli jos neuvonta kestää yhtä kauan kuin Chatissa niin hinta tulee olemaan noin 120,- tai enemmän. Eli ongelma on minulla Oulun alueella ja epäilen vahvasti että yhteydessäni Telialta kotiini on jotain vialla. Osaisiko joku neuvoa täällä Telia yhteisössä, muuten jää ainoaksi mahdollisuudeksi vaihtaa palveluntarjoajaa

EDIT: muokattu otsikkoa //TuizeKoo


5 kommenttia

Kunniamerkki +14

Jos molemmat laitteet on resetoitu, tarkistettu kytkennät ja todettu niiden olevan oikein, sekä kaapeleiden olevan ehjiä niin suosittelen tekemään Telialle vikailmoituksen joko omien sivujen kautta tai puhelimitse. Mihinkään maksulliseen numeroon ei tule soittaa, vaan ihan paikallispuhelun hinnalla voi vikapalveluun soittaa jos omilla sivuilla asiointi ei onnistu. Eiköhän tuo sitä kautta saada työnalle.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Aivan kuten Tilasto tuossa jo sanoikin: kannattaa tehdä häiriöilmoitus, niin katsotaan siellä homma kuntoon.  Olitkin jo tehnyt hyvän ratkaisun että kokeilet toisella laitteella ja testaat. Voit tehdä häiriöilmoituksen tästä tai tulla meidän kanssa juttelemaan Telian etusivun chattiin.

Vs: TELIA TV JA ARRIS VIP4302W + TECHNICOLOR TG799 ONGELMAA Olen pitänyt ongelman alettua reititintä koko ajan päällä viikolla 3/2018 kuitenkin laite sammutti itsensä hetkeksi ja latasi jonkin päivityksen ja käynnistyi uudestaan ja pääsi nettiin. Tämän jälkeen olen kahdesti sammuttanut laiteen ja se on käynnistynyt normaalisti ja kaikki tuntuu toimivan oikein. Mietin liityiköhän ongelma Chromecastin Cast-ominaisuuden aiheuttamat wifi-ongelmat tapaukseen. Nyt pitää vain koputtaa puuta ja toivoa että kaikki toimii.

Kuule et ole yksin ongelmasi kanssa! Tässä osa kokemistani kamaluuksista.

 

Kuvittelin olevani viisas, ja vein ko. TECHNICOLOR TG799Svac XTREAM "512MB" ""kyllä on lapselle nimi keksitty"" laitteen parin metrin päähän samaan tilaan TG:n kanssa. Täytyy olla tosi huippu ohjelmisto, kun sen lataaminen silloinkin wifin kautta vie tuntikausia. En jaksanut odottaa, joten en tiedä olisiko se koskaan onnistunut.

Eikä siinä vielä kaikki. Kaikki muu liikenne kyseisen wifi verkon kautta on lähes mahdotonta. Ohjelmiston lataaminen jättää muille käyttäjille n. 110 Kbs eli 110 tuhatta bittiä. Sehän tuntuu isolta luvulta, mutta viime vuosituhannen hitaimmat modemit olivat viisi kertaa nopeampia.

Tosin yhteys tietokoneisiin ja älypuhelimiin toimii huimalla 0,01 - 2,47 MBs/s vauhdilla eli ei mitään toivoa saada televisiokuvaa Arris VIP4302W vempeleen kanssa.

Toisaalta on omituista, että kyseisessä Arris VIP4302Wlaitteessa ei itsessään ole mitään järkeä, vaan sen joutuu hakemaan sitä järkeä maailman hitaimman linkin takaa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Digiboksin ohjelmiston lataus langattomastikin kestää muutamia minuutteja. Jos lataus on kestänyt tunteja, on jossain ongelmaa. Olethan kytkenyt digiboksin laitteen 5GHz-verkkoon? Jos ongelma ei poistu resetoimalla modeemi ja digiboksi, niin otathan yhteyden häiriöilmoituksiin, jotta ongelmaa voidaan tutkia. Voit ottaa yhteyden myös chatissa.

Vastaa