Telia TV ja laajakaista hinnat


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Hei. Olen katsonut Telia TV ja laajakaista hintoja verkkosivuilta. Kovin on kirjavaa tietoa siihen verrattuna , mitä taas Chatissa ja puhelinpalvelussa saan. Vaikea on verrata ja tehdä päätöksiä, kun jopa asiakaspavelijoiden kesken on eri hintatiedot.

Haluaisin tilata Telia TV ja laajakaistapalvelut + tietoturvan (+ mahdollisen sähköpostin mikä ei ole ihan pakollinen.) mutta kyllä Telia tekee tämän äärimmäisen vaikeaksi.

 

ja tuli tunne että ei asiakaspalvelijoitakaan voisi vähempää kiinnostaa.

 

Kun sanoin että niin pitää ostaa ensin sika säkissä ja katsoa sitten mitä saa.
Asiakaspalvelija sitten että "nii-i". Sopimuksen voi sitten 14 vuorokauden irtisanomiajan puitteissa purkaa , jos se ei olekaan sitä mitä on luvattu. ja myöhemminkin määräaikaisenkin jos se sopimus ei ole sellainen kun on luvattu.  sen puhelun voi aina sitten tarkistaa. "
miten on chattipalvelussa tehtyjen sopimuksen kanssa ?

Näinkö teillä mennään että ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan.

 

Minulla on kuluttajavirastossa nykyisen operaattorini sopimusrikkomukset niin en jaksa sellaisia operaattoreita jotka jo tarjouskyselyissä tuo esille että ne voi sitten riitauttaa ne sopimukset ja irtisanoa jos ei ole sitä mitä on luvattu. voihan kiesus.

 

sitten kun kysyin että missä on verkossa se osoitteellani oleva tarjous mitä sekin puhelimessa kertoi. hän vähän aikaa etsi. sitten sen täytyi myöntää että ei löydä. niinpä.  on jotain liigapaketteja, C-more paketteja. millä ei tee yhtään mitään. kun haluaa vaan  yksinkertaisesti Telia TV palvelut + kiinteän laajakaistan. ilman mitään ylimääräisiä lisukkeita.  piste. onko vaikeaa ymmärtää.

 

verkossa vertailu eri operaattoreiden kesken on mahdotonta, koska siellä on aivan eri hinnat kun puhelimessa tarjotaan. vaikka verkossakin kysellään osoitetta ensin, mihin laajakaistan ja TV palvelut haluaa. Silti näitä hintatietoja ei oikeita tule.

 

Olisin halunnut siirtää kaikki liittymät ja palvelut Telialle. mutta täytyy miettiä peruutanko tuon numeronsiirronkin, kun en saa luotettavia hintatietoja Telia TVstä ja laajakaistasta niin on aika mahdotonta tilata.


11 kommenttia

Oletko ihan varma erillisen tietoturvan tarpeesta, ettet suotta maksa siitä ja vielä operaattorille provikat päälle?


@mikkooks@  kirjoitti:

Oletko ihan varma erillisen tietoturvan tarpeesta, ettet suotta maksa siitä ja vielä operaattorille provikat päälle?


olen. tietoturva on mielestäni ihan tarpeellinen. ja on mielestäni ihan sama jos operaattorit saa provikkaa, minua kiinnostaa vaan se hinta minkä minä maksan. ihan sama, kuka saa siitä siivuja.
Jos se tietoturva olisi edes kilpailukykyinen. Telialla vaan ei ole. 6,90 e/25 laitetta. kuka yksityinen tarvii 25 laitteelle tietoturvan ? nyt tarjottiin 3,40 e/ 25 laitteella pariksi vuodeksi. mutta kun en tarvitse kun yhdelle laitteelle.

Minulle eilen vielä sanottiin tuo 6,90 e tänään 3,40 e.

sanottiin että "ei ainakaan kukaan pääse sanomaan että loppuu kesken". ihan hölpön pölppöä miksi ei voi laittaa vaikka 2-3 laitteelle jotain 2 - 4 euroa/kk. sitten jos haluaa enemmän niin maksaa jotain enemmän. yksinkertaista - ja kilpailukykyistä.


@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

Oletko ihan varma erillisen tietoturvan tarpeesta, ettet suotta maksa siitä ja vielä operaattorille provikat päälle?


olen. tietoturva on mielestäni ihan tarpeellinen. ja on mielestäni ihan sama jos operaattorit saa provikkaa, minua kiinnostaa vaan se hinta minkä minä maksan. ihan sama, kuka saa siitä siivuja.
Jos se tietoturva olisi edes kilpailukykyinen. Telialla vaan ei ole. 6,90 e/25 laitetta. kuka yksityinen tarvii 25 laitteelle tietoturvan ? nyt tarjottiin 3,40 e/ 25 laitteella pariksi vuodeksi. mutta kun en tarvitse kun yhdelle laitteelle.

Minulle eilen vielä sanottiin tuo 6,90 e tänään 3,40 e.

sanottiin että "ei ainakaan kukaan pääse sanomaan että loppuu kesken". ihan hölpön pölppöä miksi ei voi laittaa vaikka 2-3 laitteelle jotain 2 - 4 euroa/kk. sitten jos haluaa enemmän niin maksaa jotain enemmän. yksinkertaista - ja kilpailukykyistä.


Siis tuohan maksaa sinulle 3,40€/kk ja saat sillä hinnalla asentaa sen vaikka 25 laitteeseen. Et joudu jokaisesta laitteesta maksamaan erikseen tuota summaa. Vai millä tapaa tuo on mielestäsi kallis?

 

Mitä tulee tuollaisen erillisen tietoturvaratkaisun tarpeeseen, niin vähintään 90% kotikäyttäjistä maksaa niistä täysin turhaan.


@  kirjoitti:

Hei. Olen katsonut Telia TV ja laajakaista hintoja verkkosivuilta. Kovin on kirjavaa tietoa siihen verrattuna , mitä taas Chatissa ja puhelinpalvelussa saan. Vaikea on verrata ja tehdä päätöksiä, kun jopa asiakaspavelijoiden kesken on eri hintatiedot.

Haluaisin tilata Telia TV ja laajakaistapalvelut + tietoturvan (+ mahdollisen sähköpostin mikä ei ole ihan pakollinen.) mutta kyllä Telia tekee tämän äärimmäisen vaikeaksi.

 

ja tuli tunne että ei asiakaspalvelijoitakaan voisi vähempää kiinnostaa.

 

Kun sanoin että niin pitää ostaa ensin sika säkissä ja katsoa sitten mitä saa.
Asiakaspalvelija sitten että "nii-i". Sopimuksen voi sitten 14 vuorokauden irtisanomiajan puitteissa purkaa , jos se ei olekaan sitä mitä on luvattu. ja myöhemminkin määräaikaisenkin jos se sopimus ei ole sellainen kun on luvattu.  sen puhelun voi aina sitten tarkistaa. "
miten on chattipalvelussa tehtyjen sopimuksen kanssa ?

Näinkö teillä mennään että ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan.

 

Minulla on kuluttajavirastossa nykyisen operaattorini sopimusrikkomukset niin en jaksa sellaisia operaattoreita jotka jo tarjouskyselyissä tuo esille että ne voi sitten riitauttaa ne sopimukset ja irtisanoa jos ei ole sitä mitä on luvattu. voihan kiesus.

 

sitten kun kysyin että missä on verkossa se osoitteellani oleva tarjous mitä sekin puhelimessa kertoi. hän vähän aikaa etsi. sitten sen täytyi myöntää että ei löydä. niinpä.  on jotain liigapaketteja, C-more paketteja. millä ei tee yhtään mitään. kun haluaa vaan  yksinkertaisesti Telia TV palvelut + kiinteän laajakaistan. ilman mitään ylimääräisiä lisukkeita.  piste. onko vaikeaa ymmärtää.

 

verkossa vertailu eri operaattoreiden kesken on mahdotonta, koska siellä on aivan eri hinnat kun puhelimessa tarjotaan. vaikka verkossakin kysellään osoitetta ensin, mihin laajakaistan ja TV palvelut haluaa. Silti näitä hintatietoja ei oikeita tule.

 

Olisin halunnut siirtää kaikki liittymät ja palvelut Telialle. mutta täytyy miettiä peruutanko tuon numeronsiirronkin, kun en saa luotettavia hintatietoja Telia TVstä ja laajakaistasta niin on aika mahdotonta tilata.


Ensiksi, toivottavasti eivät poista sua uudestaan. Outoa että jättivät sun asian esille toiseen ketjuun. Asian esille tuominen oli sun tarkoituskin. ?


@mikkooks@  kirjoitti:

@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

Oletko ihan varma erillisen tietoturvan tarpeesta, ettet suotta maksa siitä ja vielä operaattorille provikat päälle?


olen. tietoturva on mielestäni ihan tarpeellinen. ja on mielestäni ihan sama jos operaattorit saa provikkaa, minua kiinnostaa vaan se hinta minkä minä maksan. ihan sama, kuka saa siitä siivuja.
Jos se tietoturva olisi edes kilpailukykyinen. Telialla vaan ei ole. 6,90 e/25 laitetta. kuka yksityinen tarvii 25 laitteelle tietoturvan ? nyt tarjottiin 3,40 e/ 25 laitteella pariksi vuodeksi. mutta kun en tarvitse kun yhdelle laitteelle.

Minulle eilen vielä sanottiin tuo 6,90 e tänään 3,40 e.

sanottiin että "ei ainakaan kukaan pääse sanomaan että loppuu kesken". ihan hölpön pölppöä miksi ei voi laittaa vaikka 2-3 laitteelle jotain 2 - 4 euroa/kk. sitten jos haluaa enemmän niin maksaa jotain enemmän. yksinkertaista - ja kilpailukykyistä.


Siis tuohan maksaa sinulle 3,40€/kk ja saat sillä hinnalla asentaa sen vaikka 25 laitteeseen. Et joudu jokaisesta laitteesta maksamaan erikseen tuota summaa. Vai millä tapaa tuo on mielestäsi kallis?

No sillä tapaa se on mielestäni kallis kun tuosta maksetaan niin helkutisti ilmaa. Tarvitsen tietoturvan yhdelle laitteelle, en 25 laitteelle. Siinä on pienen pieni ero...  Muilla operaattoreilla 1 - 3 laitteelle tietoturva on melkein puolet tuosta. (joskus ollut jopa maksutonkin, ja voi olla joillakin operaattoreilla vieläkin).
Tuo 3,40 e/kk sanottiin yhdessä puheluversiossa olevan vuoden tai parin sopparissa. sen jälkeen se on normisti 6,90 e/kk. Siinä on ainakin neljä euroa ilmaa. koska edelleenkin käyttäisin tuolla hinnalla vain sitä 1/25 osaa. Ihan perusmatematiikkaa siis miksi se on liian kallis.

 

Minä vertailen hintoja yleensä pitkällä tähtäimellä eli niiden normihintojen perusteella. En määräaikaishintojen alennettujen markkinointihinnoilla. koska teen yleensä sopimuksia pitemmälle kun vuodelle tai kahdelle.  Minun tilauspäätökseeni vaikuttaa siis kohtuulliset normaalihinnat.


VAikka saan samalla hinnalla asentaa sen 25 eri laitteelle, niin mistä minä ne laitteet keksisin. vai voisinko myydä ne 24 ylimääräistä ystävilleni ja tutuille sekä omaisille.
En usko ihan heti että useimmillakaan yksityisellä ihmisellä on 25 eri laitetta, mitä tarvitsevat tietoturvan. tuskin edes viidettäkään osaa tuosta. Tietokone- ja elektroniikka harrastajat on tietty erikseen.

 

Telia myisi varmaan paremmin tuotakin, jos tekisi juuri niin kun alkuperäisessä viestissä kirjoitin, että pari kolme lisenssiä (jotka yksityisillä ihmisillä yleensä keskimäärin on tarpeen), olisi esim. 3 - 4 euroon. sitten saisi    siitä ostaa vaikka parin lisenssiä kerrallaan lisää. tai isompia paketteja. mutta että tuo minimi olisi mahdollisuus tuolle esim. 3 laitteelle.

Yritykset on sitten ihan eri asia. Niille tuo 25 laitteen tietoturvapaketti voi jäädä jopa pieneksi. Mutta tätä myydäänkin yksityisille ylimitoitettuna, vaihtoehdottomana ja ylihintaisena.

 

Ok. Jos olet tosiaan sitä mieltä, että todella tarvitset maksullisen tietoturvapaketin, niin tuo määräaikaisen hinta on kyllä halpa ja määräaikaisen loputtua voi sitten kysellä uuden tarjouksen perään.

 

Jos kuitenkin pidät tuota hintaa kalliina, kannattaa ehkä vielä kerran miettiä, riittäisikö kuitenkin ihan Windowsin mukana tulevat ratkaisut ja muille käyttöjärjestelmille ei niin väliksi olekaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä tuo Telian tietoturva on halpa verrattuna, jos otat muualta vain yhdelle laitteelle. Toki halvimmillaan saat n. 20e/vuosi täältä : https://hintaseuranta.fi/ohjelmistot/f-secure-safe-1-vuosi-1-laite-tietoturvaohjelmisto/2239758 


Monessa perheessä on useampia laitteita joihin voi käyttää tietoturvaa : tietokone, tabletti, puhelimia useampi kappale, silloin on kätevää että lisenssejä on useampi eikä ne lopu kesken.


F-Secure on tehokas tietoturvan toimittaja ja on myös Telia tietoturvan takana.


@kiisseli67@  kirjoitti:

Kyllä tuo Telian tietoturva on halpa verrattuna, jos otat muualta vain yhdelle laitteelle. Toki halvimmillaan saat n. 20e/vuosi täältä : https://hintaseuranta.fi/ohjelmistot/f-secure-safe-1-vuosi-1-laite-tietoturvaohjelmisto/2239758 

Monessa perheessä on useampia laitteita joihin voi käyttää tietoturvaa : tietokone, tabletti, puhelimia useampi kappale, silloin on kätevää että lisenssejä on useampi eikä ne lopu kesken.

F-Secure on tehokas tietoturvan toimittaja ja on myös Telia tietoturvan takana.


Vastaan vielä tähänkin ja korostan, että tietoturvaratkaisuja VOI käyttää laitteessa kuin laitteessa, mutta vähintään 90% käyttäjistä nämä ovat täysin turha menoerä. Jos rahaa on pois heitettäväksi, niin eipä siinä tietysti mitään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@mikkooks@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Kyllä tuo Telian tietoturva on halpa verrattuna, jos otat muualta vain yhdelle laitteelle. Toki halvimmillaan saat n. 20e/vuosi täältä : https://hintaseuranta.fi/ohjelmistot/f-secure-safe-1-vuosi-1-laite-tietoturvaohjelmisto/2239758 


Monessa perheessä on useampia laitteita joihin voi käyttää tietoturvaa : tietokone, tabletti, puhelimia useampi kappale, silloin on kätevää että lisenssejä on useampi eikä ne lopu kesken.


F-Secure on tehokas tietoturvan toimittaja ja on myös Telia tietoturvan takana.




Vastaan vielä tähänkin ja korostan, että tietoturvaratkaisuja VOI käyttää laitteessa kuin laitteessa, mutta vähintään 90% käyttäjistä nämä ovat täysin turha menoerä. Jos rahaa on pois heitettäväksi, niin eipä siinä tietysti mitään.




Itse pidän erityisesti Telia tietoturvan turvaselaimesta, jonka kautta voin hoitaa esim. isän pankkiasioita huoletta. Käytän enimmäkseen mobiililaiteita eikä niihin voi laittaa kuin yhden pankkisovelluksen kutakin pankkia ja mobiililaitetta kohti. 


Toki ajan tasalla oleva mobiililaite (viimeisimmät päivitykset käytössä ja omassa suojatussa verkossa) on turvallinen käyttää ilman tietoturvaohjelmaakin. Vara ei kumminkaan venettä kaada ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

 i@kiisseli67@  kirjoitti:

Käytän enimmäkseen mobiililaiteita eikä niihin voi laittaa kuin yhden pankkisovelluksen kutakin pankkia ja mobiililaitetta kohti.


iOS? Android 4.4 tai vanhempi? Vähintään Android 5.0?

 

Kahdessa ensiksi mainitussa tapauksessa näin todellakin on. Kolmannessa tapauksessa oletko tehnyt puhelimeen useita käyttäjätunnuksia ja sen jälkeen ottanut pankkisovelluksen käyttöön kullakin puhelimen käyttäjätunnuksella pankin eri asiakkuuksille?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@irritus@  kirjoitti:


 i@kiisseli67@  kirjoitti:

Käytän enimmäkseen mobiililaiteita eikä niihin voi laittaa kuin yhden pankkisovelluksen kutakin pankkia ja mobiililaitetta kohti.




iOS? Android 4.4 tai vanhempi? Vähintään Android 5.0?


 


Kahdessa ensiksi mainitussa tapauksessa näin todellakin on. Kolmannessa tapauksessa oletko tehnyt puhelimeen useita käyttäjätunnuksia ja sen jälkeen ottanut pankkisovelluksen käyttöön kullakin puhelimen käyttäjätunnuksella pankin eri asiakkuuksille?




Hmmm en ole tehnyt useita käyttäjätunnuksia vaan minun puhelimessa tai kahdessa puhelimessa on kahden eri pankin sovellukset ja ne ovat vain minulle. 


Niinkuin tuossa aiemmin sanoin että hoidan isän pankkiasioita myös mutta pankin verkkosivulla Telian turvaselaimessa puhelimessani. Aiemmin pidin mukanani läppäriä, mutta puhelin kun on aina mukana ja netti siinä helposti saatavana ?

Vastaa