Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 22.9.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 


@LuMaria  kirjoitti 21.8.2021:
Tallennuspalvelussa on parhaillaan häiriötilanne, jonka vuoksi tallenteita häviää Telia TV -palvelusta. Kaipaisimme tähän ketjuun havaintojanne kadonneista tallenteista. 


@LuMaria  kirjoitti 12.8.2021:

Päivitämme tallenteiden listanäkymää lähiaikoina niin, että sarjatallenteet eivät enää näy yksittäisten tallenteiden joukossa. 

 

Toiseksi: Telia TV sovellus on tulossa Android TV:lle loppuvuoden aikana! 
Olette toivoneet tätä paljon ja olemme työstäneet sovellusta kulisseissa. 

Tarkkaa aikataulua en ikävä kyllä pysty kertomaan, sillä työ jatkuu vielä. Palaan heti asiaan, kun aikataulut tarkentuvat. Tämä kuitenkin tiedoksi tässä vaiheessa, että toiveenne on kuultu ja siihen ollaan myös vastaamassa. 🙂


@LuMaria  kirjoitti 27.5.2021:

Tavoitteenamme on, että Telia TV digiboksista muodostuu tulevan kehityksen myötä kodin viihdekeskus, joka Telia TV sovelluksen myötä kulkee mukana myös taskussa.

Tämän vuoden aikana olemme tuomassa digiboksille uusia sovelluksia, ja valmistelemme samalla isompaa Telia TV palvelun uudistusta, joka mahdollistaa laajemman sovelluskattauksen tulevaisuudessa. Kerromme myöhemmin mitä sovelluksia digibokseille on luvassa. 🙂

Olemme varsin pitkällä suunnitelmissa, joiden toteutuessa nykyinen Telia TV palvelun kokonaisuus yhtenäistyy ja käyttökokemus yhdenmukaistuu.

 

Tallennuspalvelun listanäkymän kehitys on edennyt hyvin, ja saamme uuden näkymän ensimmäisen version tuotantoon tämän hetken tiedon mukaan lähiviikkoina.

Lisäksi HD-laatuinen tarjontamme on laajentunut tämän kevään aikana. Telia TV sovelluksessa ja Telia TV digibokseilla kanavat, jotka ovat saatavilla HD-laatuisina, näkyvät HD:na. Vuokraamon puolella loputkin leffat muuttuvat HD-laatuisiksi kesäkuun aikana.


332 vastausta
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LordKhaos@  kirjoitti:

Mites olis, joko seuraavaan päivitykseen saataisiin tallenteiden haku-toiminto? Vai lukeutuuko tämä asia salaisiin bisnesneuvotteluihin, joita ei voi kaikille avata?

Voi tulispa jo syyskuu, niin pääsisin eroon kaksivuotisesta pakkoavioliitosta Telian kanssa.

 

edit katjane: poistettu lainaus


Haun kehittäminen on toivelistalla. En tässä vaiheessa osaa sanoa millä aikataululla tämä päästään toteuttamaan.

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@DigiHate@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ...   ....kehittyvän jatkossa? 


Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:

 

Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille

1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta

2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen

 

Asiat on nykyään helppo virittää nettisivulle - ja sit vain asiakkaille kerrotaan muutoksesta ja annetaan linkki/osoite ko. ohjesivulle!

 

..ja kas - vältyttäisiin, että jokainen tuskailee täällä, että mitenkähän mikäkin toiminne nyt taas pelaa - ja että onko uudistuksen mukainen toiminne virheellinen vai kuuluu ominaisuuksiin...   ...mutta ei...

 

 

Kas kun Teliassakin hyväksytään ihan noin vain näin edesvastuuton käyttäytyminen asiakkaita kohtaan esim. juuri tämän kohua aiheuttaneen päivityksen osalta....

 

En odota tähän tyypillistä vastaustanne hymiön kera, että "kiva, laitetaan palautetta eteenpäin" ikään kuin mainitut perusasiat tulisivat teidän suureksi ihmetykseksi - VAAN, että häpeäisitte ala-arvoista toimintaanne ja korjaisitte asian pikimmiten!

 

 

 


Minunkin mielestäni on erittäin hyvä idea viestiä asiakkaille suuremmista päivityksistä nykyistä paremmin. Aion pohtia tätä asiaa tarkemmin ja tuumailla miten saisimme paremmin korostettua uusia ominaisuuksia ja viestittyä niiden käyttöohjeet samassa yhteydessä. Sähköposti voi olla yksi vaihtoehto. 

 

Tällä hetkellä käyttöohjeita löytyy Telia.fi:n Apu ja Tuki -osiosta, jota päivitettiin aivan viime vuoden lopulla ohjeiden löydettävyyden parantamiseksi. Viime vuoden lopulla tallennuspalvelun ohjetta parannettiin kun sarjatallennus tuli mahdolliseksi. Myös muita ohjeita päivitetään tarpeen mukaan. Toiveeni on, että kun nyt julkaisemme digiboksin ohjelmistopäivitykset täällä yhteisössä ja ohjeet löytyvät Telia.fi:n puolelta, kokonaisuudesta olisi helppo hahmottaa mitkä olivat uusimmat ominaisuudet ja miten niitä käytetään. Mutta tässä on varmasti vielä kehitettävää, koska toimintatapa on niin uusi, ja olet aivan oikeassa siinä, että suuremmista päivityksistä tarvitaan nykyistä parempaa viestintää. 🙂

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@madass@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

Tallennuspalvelu

 

Aloitetaan tallennuspalvelusta, sillä TV-aiheissa on viime aikoina keskusteltu erityisesti sen uudistuksesta (esimerkiksi täällä ja täällä).

 

Julkaisimme joulun alla sarjatallennusmahdollisuuden ensimmäisen vaiheen sekä Telia TV -sovellukselle että -digibokseille. Toimme mahdollisuuden  tallentaa lempisarjoja kätevämmin jo jouluna, vaikka tallennuspalvelun kehittäminen jatkuukin vielä koko vuoden 2021 alkupuoliskon ajan. Samalla tallennusnäkymää uudistettiin, jotta uudet sarjatallenteet olisivat selailtavissa. Käyttöliittymä ja käyttökokemus tulevat kehittymään vielä jatkossakin. Seuraavat päivitykset tulevat tuomaan uusia työkaluja tallennusten nopeampaan selailuun.

  

Tulevissa päivityksissä julkaisemme mm. seuraavia parannuksia:

  • Tallenteiden kuvakkeiden kokoa muutetaan niin että ruudulle mahtuu useampia kuvakkeita yhtä aikaa
  • Sarjatallenteet järjestetään sarjoittain ja kausittain, jotta niiden selailu helpottuu
  • Tutkitaan ja kehitetään muita mahdollisuuksia selata suuria määriä tallenteita tehokkaammin
  • Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana.
  • Lisää parannuksia tulossa lähiaikoina

Siis tallenteiden kuvakkeita muutetaan niin että niitä mahtuu enemmän???? Siis kääntykää nyt ympäri! Ei niitä kuvakkeita tarvita, kuvia tulee sitten kun klikkaa ohjelman nimeä, eikö?

 

 

Edit HannaSu: korjattu lainausta


Toive listanäkymän palauttamisesta on listoillamme, mutta kehityksen aikataulua en tässä vaiheessa osaa sanoa. 

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe@  kirjoitti:

@DigiHate@  kirjoitti:

Jos tuolla mainitulla palstalla (minkä otsikkokin hoono-soomi -tasoa) tarkoitetaan tätä ilmoitusta:

"Päiväys: 26.1.2021

Päivitys versioon: 7.33"

niin tiedotuksen sisältö on suorastaan luokaton!!


Kiitos. Kerrotko tarkemmin, että mikä tuolla on luokattoman huonoa, tiedämme parantaa toimintaa? 


Iltaa ja syvä anteeksipyyntö tästä marmatuksestani!

Katsoin päiväyksen hätäisesti ja luulin siten hajamielisesti, että tuo oli ohje siihen joulun alla tehtyyn isoon päivitykseen, milloin näkymät + monet muut asiat ja näppäilyt muuttuivat omien tallenteiden kohdalla.  Sorry-sorry-sorry!!!

 

Tämä kyseinen päivitysinfo on ilmeisen erinomainen!!! 🙂

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LuMaria@  kirjoitti:

@DigiHate@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ...   ....kehittyvän jatkossa? 


Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:

 

Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille

1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta

2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen

 

Asiat on nykyään helppo virittää nettisivulle - ja sit vain asiakkaille kerrotaan muutoksesta ja annetaan linkki/osoite ko. ohjesivulle!

 

..ja kas - vältyttäisiin, että jokainen tuskailee täällä, että mitenkähän mikäkin toiminne nyt taas pelaa - ja että onko uudistuksen mukainen toiminne virheellinen vai kuuluu ominaisuuksiin...   ...mutta ei...

 

 

Kas kun Teliassakin hyväksytään ihan noin vain näin edesvastuuton käyttäytyminen asiakkaita kohtaan esim. juuri tämän kohua aiheuttaneen päivityksen osalta....

 

En odota tähän tyypillistä vastaustanne hymiön kera, että "kiva, laitetaan palautetta eteenpäin" ikään kuin mainitut perusasiat tulisivat teidän suureksi ihmetykseksi - VAAN, että häpeäisitte ala-arvoista toimintaanne ja korjaisitte asian pikimmiten!

 

 

 


Minunkin mielestäni on erittäin hyvä idea viestiä asiakkaille suuremmista päivityksistä nykyistä paremmin. Aion pohtia tätä asiaa tarkemmin ja tuumailla miten saisimme paremmin korostettua uusia ominaisuuksia ja viestittyä niiden käyttöohjeet samassa yhteydessä. Sähköposti voi olla yksi vaihtoehto. 

 

Tällä hetkellä käyttöohjeita löytyy Telia.fi:n Apu ja Tuki -osiosta, jota päivitettiin aivan viime vuoden lopulla ohjeiden löydettävyyden parantamiseksi. Viime vuoden lopulla tallennuspalvelun ohjetta parannettiin kun sarjatallennus tuli mahdolliseksi. Myös muita ohjeita päivitetään tarpeen mukaan. Toiveeni on, että kun nyt julkaisemme digiboksin ohjelmistopäivitykset täällä yhteisössä ja ohjeet löytyvät Telia.fi:n puolelta, kokonaisuudesta olisi helppo hahmottaa mitkä olivat uusimmat ominaisuudet ja miten niitä käytetään. Mutta tässä on varmasti vielä kehitettävää, koska toimintatapa on niin uusi, ja olet aivan oikeassa siinä, että suuremmista päivityksistä tarvitaan nykyistä parempaa viestintää. 🙂


 

Aluksi - tuolla yllä olevalla häpeämiskehoituksella tarkoitin Teliaa yleensä yhtiönä tän aiheen tiimoilta - en Yhteisön väkeä...  ...tekstini oli epäselvä tuolta osin.

 

 

Niin - Yhteisön päivystäjät tosiaan joutuu täällä monessa asiassa vähä niinku sijaiskärsijöiksi...

 

Kun asiakasohjelmistoon (esim. Telia-TV) tehdään säätöjä ja uudistuksia - olisi oletettavaa, että se tekijäosasto myös ihan automaattisesti laatii läpyskän, missä ensinnä yleisluontoisesti infotaan muutoksista ja sitten ihan eriteltynä myös, miten erilaiset jokapäiväsen käytön toiminteet muuttuvat päivityksessä.  Joulukuinen päivitys oli sen verran suuri, että muutosten opiskelun jättäminen vain asiakkaiden kokeilujen ja näpelöintien varaan on alhainen teko.

 

Kun ko. ohjeläpyskä on valmis, se jaetaan talon sisällä asiakasrajapintaan - ja edelleen tiedotetaan maksavalle asiakaskunnalle ihan yhtä helposti sähköpostitse kuin moninaiset mainos- ja tarjouskirjeet!!

Täällä yhteisössä sitten voisi olla joku "Telia-TV sw-päivitys -info" -osio lukittuna Telia-TV -osion alkupäähän ja siellä sisältönä päivityskohtaiset viestiketjut tyyliin "TeliaTV, päivitys 2021-02-11" sisältäen ainoana viestinä tuon sisällön säätötiedotteeen, mihin Yhteisön väen siis ei tarvitsisi eikä pitäisi koskea lainkaan - se siis tulee "tekniikalta".

Tietysti väliin tulee päivityksiä, mitkä sisältävät "vain pieniä fixauksia, ei muutoksia toiminteisiin", mutta nekin kuuluisi julkaista edes tuolla tasolla.

 

Sitten lopulta täällä "Kehitetään yhdessä..." -viestiketjussa voisi olla vastaavan nimiset viestiketjut polemisointia varten, niin viestiketjussa heti tiedettäisiin, minkä päivityksen jälkeistä polemisointia nyt harrastetaan ja mitä kehuja ja moitteita tulee....  Tätä palstaa voisi sitten kenties tuon softan säätöä harrastava osastokin vähän silmäillä... 🙂

 

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"Tällä hetkellä käyttöohjeita löytyy Telia.fi:n Apu ja Tuki -osiosta, jota päivitettiin aivan viime vuoden lopulla ohjeiden löydettävyyden parantamiseksi."

 

Tuon linkin sisältämä ohjeistus näyttäisi äkkiseltään olevan oikein seikkaperäinen ja selkeäkin!

 

Voisiko siis ajatella, että tämän palstan alussa olisi yksi otsikko "TeliaTV -käyttöohjeet", mikä sisältäisi em. linkin?  Nythän tänne TV-palstalle saapuva ei varmaankaan tuonne osaa löytää, etenkään jos linkki on vain täällä jossain ketjun syövereissä viestissä x...

Wiikari
Vakiokalustoa
  • 22 custom-general.kudos
  • 80 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,

Juuso1980
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joko muilla korjaantunut vika kanavien vaihdon hitaudesta?

Minulla jatkuu edelleen, välillä kanavanvaihto kestää 10 sekunttia, välillä joutuu käynnistämään

boxin uudestaan. Vikailmoitus tehty 2 vko sitten, ainakaan minulle ei ole tulut vielä viestiä että 

vika olisi korjattu. Kohta menee hermo tai siis on mennyt jo. Tuskin maksan kk maksua tällaisesta palvelusta

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 532 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari@  kirjoitti:


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


 Tämän pitäisi kyllä toimia ja laitoimme nyt kyseisen ohjelman testiin.


@Juuso1980@  kirjoitti:

Joko muilla korjaantunut vika kanavien vaihdon hitaudesta?

Minulla jatkuu edelleen, välillä kanavanvaihto kestää 10 sekunttia, välillä joutuu käynnistämään

boxin uudestaan. Vikailmoitus tehty 2 vko sitten, ainakaan minulle ei ole tulut vielä viestiä että 

vika olisi korjattu. Kohta menee hermo tai siis on mennyt jo. Tuskin maksan kk maksua tällaisesta palvelusta


Vielä ei ole kuulunut korjauksesta tarkempia tietoja, mutta töitä sen suhteen painetaan että saadaan tilanne kuntoon.