Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 22.9.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 


@LuMaria  kirjoitti 21.8.2021:
Tallennuspalvelussa on parhaillaan häiriötilanne, jonka vuoksi tallenteita häviää Telia TV -palvelusta. Kaipaisimme tähän ketjuun havaintojanne kadonneista tallenteista. 


@LuMaria  kirjoitti 12.8.2021:

Päivitämme tallenteiden listanäkymää lähiaikoina niin, että sarjatallenteet eivät enää näy yksittäisten tallenteiden joukossa. 

 

Toiseksi: Telia TV sovellus on tulossa Android TV:lle loppuvuoden aikana! 
Olette toivoneet tätä paljon ja olemme työstäneet sovellusta kulisseissa. 

Tarkkaa aikataulua en ikävä kyllä pysty kertomaan, sillä työ jatkuu vielä. Palaan heti asiaan, kun aikataulut tarkentuvat. Tämä kuitenkin tiedoksi tässä vaiheessa, että toiveenne on kuultu ja siihen ollaan myös vastaamassa. 🙂


@LuMaria  kirjoitti 27.5.2021:

Tavoitteenamme on, että Telia TV digiboksista muodostuu tulevan kehityksen myötä kodin viihdekeskus, joka Telia TV sovelluksen myötä kulkee mukana myös taskussa.

Tämän vuoden aikana olemme tuomassa digiboksille uusia sovelluksia, ja valmistelemme samalla isompaa Telia TV palvelun uudistusta, joka mahdollistaa laajemman sovelluskattauksen tulevaisuudessa. Kerromme myöhemmin mitä sovelluksia digibokseille on luvassa. 🙂

Olemme varsin pitkällä suunnitelmissa, joiden toteutuessa nykyinen Telia TV palvelun kokonaisuus yhtenäistyy ja käyttökokemus yhdenmukaistuu.

 

Tallennuspalvelun listanäkymän kehitys on edennyt hyvin, ja saamme uuden näkymän ensimmäisen version tuotantoon tämän hetken tiedon mukaan lähiviikkoina.

Lisäksi HD-laatuinen tarjontamme on laajentunut tämän kevään aikana. Telia TV sovelluksessa ja Telia TV digibokseilla kanavat, jotka ovat saatavilla HD-laatuisina, näkyvät HD:na. Vuokraamon puolella loputkin leffat muuttuvat HD-laatuisiksi kesäkuun aikana.


330 vastausta
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Mano75@  kirjoitti:

Ei alkanut toimiin vaikka käyttänyt kuinka monesti virtajohtoa irti. Toistuvia tallennuksia on poistunut itsestään. Välissä näyttää että tallennuksia ei löydy. Ja todella monimutkainen jos vaikka laitat jatkuvan tallennuksen nii sitten kuitenkin on yksittäisten listalla. 


Onko sinulta siis hävinnyt "tallennuskomento" vai tallennettu jakso tai ohjelma? Toistuva tallennus saattaa hävitä, jos ohjelman tunniste muuttuu. Tallennettuja jaksoja ei kuitenkaan pitäisi enää kadota. 

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Katti37@  kirjoitti:

Olisiko tallenteisiin mahdollista saada poistumisaika näkyviin. Aiemmin ne näkyivät, mutta nyt vain tallennuspäivä ja alkamisaika.

 

Mihin on hävinnyt asetuksista mahdollisuus valita, minkä alueen Ylen paikallisuutiset näkyvät? Asetuksissa vain Uusimaa sekä joku toinen eteläisen Suomen alue. Ei paljon innosta täällä Pohjois-Pohjanmaalla.


Huomasitko tämän ketjun, johon lisäsin pari maistiaiskuvaa siitä, miltä tallenteiden selailu voisi tulevaisuudessa näyttää? Olisiko kuvissa esitetty tapa hyvä selkiyttämään tallenteiden poistumisaikaa?

 

Paikallisuutisten valintamahdollisuutta ei ole rajattu pelkästään Etelä-Suomeen, vaan sinun pitäisi pystyä valitsemaan oman alueesi paikallisuutiset kuten ennenkin. Olethan siis yhteydessä asiakaspalveluun ongelman selvittämiseksi. 🙂

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarkko35@  kirjoitti:

Eilen digiboksiin tuli uusi ohjelmistoversio, versio 7.37.94... Mitä tämä päivitys piti sisällään? Mitään muutosta aiempaan en huomannut. Ei vieläkään suomalainen veronmaksaja saanut boksille Yle Areenaa, eikä tietenkään Netflixiä.


Päivitys sisälsi lähinnä pieniä korjauksia. Laitamme tästä tiedon myös tuonne päivitysten ketjuun. 🙂

Jannen78
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tänään digiboxi päivitti itsensä ja kelaus näyttäisi toimivan moitteetta😁...mutta vastauksia kysymyksiin, niin digiboksilla katson ja käytössä Telian Yhteys Kotiin L 20-100 Mbit/s hybridiliittymä. Ennen päivitystä ongelma ilmeni kaikissa tallenteissa eri kanavilta.

Katti37
Uusi keskustelija
  • 9 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LuMaria@  kirjoitti:

@Jannen78 , @Katti37 , @madass ja @Ocxid : mainitsitte haasteista kelaamisessa. 

Ongelma on selvityksessä. Selvitystyötä auttaa, jos voisitte kertoa katsotteko tallenteita sovelluksella vai digiboksilla? Onko käytössä Telian nettiliittymä? Lisäksi olisi hyvä tietää mitä sisältöä katsoessa ongelma ilmenee, esim. pelkästään tietyltä kanavalta tallennetuissa ohjelmissa? Jos haaste koskee kaikkia tallenteita, esimerkit voivat auttaa syyn selvittämisessä. 🙂

 

Voitte tottakai olla myös yhteydessä asiakaspalveluun


Katsomme tallenteita digiboksilla. Käytössä on Telian laajakaista. Ainakin mainoskanavilla on ongelmaa ilmennyt eikä rajoitu vain tiettyihin ohjelmiin.

Katti37
Uusi keskustelija
  • 9 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LuMaria@  kirjoitti:

@Katti37@  kirjoitti:

Olisiko tallenteisiin mahdollista saada poistumisaika näkyviin. Aiemmin ne näkyivät, mutta nyt vain tallennuspäivä ja alkamisaika.

 

Mihin on hävinnyt asetuksista mahdollisuus valita, minkä alueen Ylen paikallisuutiset näkyvät? Asetuksissa vain Uusimaa sekä joku toinen eteläisen Suomen alue. Ei paljon innosta täällä Pohjois-Pohjanmaalla.


Huomasitko tämän ketjun, johon lisäsin pari maistiaiskuvaa siitä, miltä tallenteiden selailu voisi tulevaisuudessa näyttää? Olisiko kuvissa esitetty tapa hyvä selkiyttämään tallenteiden poistumisaikaa?

 

Paikallisuutisten valintamahdollisuutta ei ole rajattu pelkästään Etelä-Suomeen, vaan sinun pitäisi pystyä valitsemaan oman alueesi paikallisuutiset kuten ennenkin. Olethan siis yhteydessä asiakaspalveluun ongelman selvittämiseksi. 🙂


@LuMaria Kaipailen ihan kellonaikaa (ja päivämäärää), milloin tallenne poistuu. Nyt Saatavilla-tieto kerrotaan päivissä, tunneissa ja minuuteissa sitä mukaa kun poistumisajankohta lähestyy. Koska tallenteet säilyvät niin lyhyen ajan (90 vrk), niin tarkka poistumisaika olisi hyvä nähdä ilman että tarvitsee alkaa itse laskeskella, milloin se on

 

Paikallisuutisten valinta toimi aiemmin ihan normaalisti, tilanne on muuttunut ehkä parin viikon sisällä. Ilmoittelen asiakaspalveluun.

Helkkyli1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Katti37@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Jannen78 , @Katti37 , @madass ja @Ocxid : mainitsitte haasteista kelaamisessa. 

Ongelma on selvityksessä. Selvitystyötä auttaa, jos voisitte kertoa katsotteko tallenteita sovelluksella vai digiboksilla? Onko käytössä Telian nettiliittymä? Lisäksi olisi hyvä tietää mitä sisältöä katsoessa ongelma ilmenee, esim. pelkästään tietyltä kanavalta tallennetuissa ohjelmissa? Jos haaste koskee kaikkia tallenteita, esimerkit voivat auttaa syyn selvittämisessä. 🙂

 

Voitte tottakai olla myös yhteydessä asiakaspalveluun


Katsomme tallenteita digiboksilla. Käytössä on Telian laajakaista. Ainakin mainoskanavilla on ongelmaa ilmennyt eikä rajoitu vain tiettyihin ohjelmiin.


Sama ongelma meilläkin, digiboxilta katsotaan tallenteita. Käytössä Telian laajakaista. Yhtäkkiä viime viikolla kaukosäätimen keskellä olevan pyörylän kelaus alkoi tökkiä. Kun painaa esim. nuolta oikealle, ohjelma miettii hetken, ja kelaa sitten jonkun pätkän. Kun yrittää useamman kerran uudelleen, kelaus jää näyttämään samaa kohtaa uudelleen. Jos kelaa >> näppäimellä, kelaus ei tahdo pysähtyä oikeaan paikkaan. Lisäksi täytyy painaa uudestaan keskinappia, jotta tallennuksen katselu jatkuu. Uuden Telia tallennuspalvelun kanssa on pelkästään ongelmia. Entinen listaus oli paljon selkeämpi. Nyt pitää muistaa, onko tallentanut yksittäisenä vai sarjana. Ja täytyy muistaa millä kirjaimella ohjelma alkaa. Lisäksi toistuviin tallennuksiin tulee kaikki mahdolliset uusinnat. Ei hyvää sanottavaa tästä muutoksesta. 

 

Edit SannaMKoo: lisätty lainaus johon tällä kommentilla vastattiin

Poksuvau
Vakiokalustoa
  • 76 custom-general.kudos
  • 80 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olisiko mahdollista kehittää TV sovellus joka asennetaan televisioiden sovelluskaupoista? 

minttukoko
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Käytössäni on laajakaista ja telia tv digiboxi. Ongelmana on ollut jo jonkin aikaa se, että kaukosäädin ei toimi kunnolla boxin kanssa (kaukosäätimessä uudet paristot).  Boxi vastaa hitaasti säätimen painalluksiin ja tallenteita katsoessa esim. keilaaminen lähes mahdotonta koska kelaus ei pysähdy. Digiboxi yritetty päivittää palauttamalla tehdasasetukset, ongelma poistunut hetkeksi kunnes ilmenee uudelleen. Ongelma on omassa sekä eri taloudessa asuvan äitini koneissa samanlainen. 

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 45 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Jannen78 , @Katti37 , @Helkkyli1 , ja @minttukoko : Miltä tilanne on vaikuttanut tiistain jälkeen? 

Julkaisimme tiistaina korjauksen digiboksin hidasteluun. Jos digiboksi ei ole päivittynyt sen jälkeen, kannattaa se käynnistää uudelleen, jotta päivitys asentuu. Jos ongelmat ovat päivityksen jälkeen jatkuneet, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tutkia tilannetta tarkemmin