Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Viimeisin tallennuksiin liittyvä korjaus julkaistiin torstaina 29.4. n. klo 17:30. Onko tämän jälkeen vielä ollut ongelmia tallenteiden kanssa? Onko torstain jälkeen tallennetuissa ohjelmissa ollut häiriöitä?

 

Valitettavasti kaikkia hävinneitä MTV3:n, Subin ja Avan tallenteita emme pystyneet palauttamaan.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@  kirjoitti:

Eilen ilmoitteli, että liian monta laitetta. Ei ollut kuin kaksi. Sitten ilmoitti, että tuntematon virhe. Toissa päivänä kun jatkoi katselua "jatka katselua" kuvakkeella, niin joka kerta tekstit katosi ja ne piti laittaa päälle erikseen. Monta kertaa kokeilin ja aina tiputti tekstityksen pois päältä.

 


Telia TV -palveluun voi kirjautua yhteensä viidellä eri laitteella/selaimella ja katsoa sisältöä kahdella laitteella/selaimeilla samanaikaisesti. Erilliseksi laitteeksi lasketaan jokainen laite ja selain, joilla olet kirjautunut palveluun. Selaimella kirjautuessa evästeasetusten on oltava kunnossa, eli hyväksyttynä ja tallennettuna. Jos selain tyhjentää evästeet sulkeutumisen yhteydessä, jokainen uusi kirjautuminen lasketaan yhdeksi laitteeksi. Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet 24 tuntia.

Tarvittaessa kirjautumiset voidaan nollata. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Maanantaina jäi yksi nelosen ohjelma tallentumatta, kyseessä toistuva tallennus. Telia petti jälleen. Boxi on kyllä päivitetty ohjeen mukaan.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Mitä tapahtui joulukuussa ? Mikä uusi kehityshaara otettiin tuotantoon ? Sen jälkeen tää on ollut surkeeta kuraa. Kenen ego ei kestä sitä, että uskalletaan nollata ja palata toimivaan. Ja palataan kehitystyössä uuteen lähtöön. Kokoajan uusia ja uusia ongelmia. Nyt ei voinut poistaa. Vaikka miten niin, ei.

Sitten saakin aamulla viestin, että on joo vikatila, vuottele. Vuoteltiin.  Sitten vikatila ohi.

 

Lopputulos: jotain oli poistunut tallenteista, oliko vain pyydetyt vai muutakin ? 

 

Mutta edelleen, poista, niin ei. Siinä listalla nakottaa. 

 

Se, että saat tallennelistan näkyviin, vaatii kaukosäätimellä 10 painallusta valikosta. Ennen oli yksi. Kuka on se käyttöliittymäsuunnittelija, kuka on se testaaja, kuka on se vastuujohtaja joka väittää, että tää on oikein, näin kaukosäädin käyttö tuleekin mennä. Älkää työ vanhat ikikäyttäjät tulko meitä junnuja opettamaan kuinka käyttöliittymiä nykyään tehdään.  Kyl myö tiijetään mitä työ tarviitte. Työ tarviitte jännitystä elämään ja kuraa naamalle.

 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@madass@  kirjoitti:

Maanantaina jäi yksi nelosen ohjelma tallentumatta, kyseessä toistuva tallennus. Telia petti jälleen. Boxi on kyllä päivitetty ohjeen mukaan.


Onko digiboksi sinulla käytössä Telian laajakaistalla vai muulla yhteydellä? Asetitko tallennuksen suoraan digiboksilla? 

Tästä olisi hyvä olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme viankorjaukseen tarvittavat lisätiedot aiheesta. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Telian laajakaista on ja tallennukset pitää asettaa suoraan boxilta, koska nettisivujen guide ei toimi, tästähän olen kirjoittanut jo aiemmin.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Nyt sitten kokeilin guidea netissä ja sehän toimi!!! No, nykyään on kuitenkin perusoletus Telia tvstä, että mikään ei toimi kumminkaan.

Olen kans korvia myöten täynnä tätä toimimattomuutta. Niin muutkin minun tuttavat kenellä Telian talllennus. Elkää pyytäkö erittelemään, mikä milloinkin ei toimi ja mitä tekee. Kyllä te tiedätte itekkin et ei toimi yhtään mikään. Ei ole maksavien asiakkaiden tehtävä päivästä toiseen raportoida teidän  epäonnistuneesta luomuksesta. Maksa nyt palvelusta jossa saa repiä piuhoja irti harvase päivä ja koittaa ettiä et missäköhän se nauhotus on ja onkohan se edes nauhottanut. Ja sitten niitä saattaakin olla turhaan ilmestyny kymmeniä ja sit niitä ei saa edes poistettua.

Ohjelman/sarjan laittaminen suosikkeihin. Enkö vaan osaa, vai miks tämä on aina niin hankalaa, olen kuitenkin digiboxia käyttänyt reilut 2 vuotta, ja silti se on niin hankalaa.

 

Suosikkilistat. Voisko näissä näkyä jotenkin että on jo jakson katsonut. Ärsyttää kun monesti kansiossa näkyy kaikki mahdolliset sarjan jaksot viikon ajalta, vanhatkin kaudet 

 

Haku, miten voi olla noin surkea. Tiistaina tuli jakso The curse of oak islandista, ollut suosikeissa todella kauvan. Tiistaina jäi kahtomatta, keskiviikkona ei näkynyt enään koko kansiota suosikeissa. Haulla ei löydy mitään, mutta kun päivä kerrallaan selaa, niin löytyy että launataina tuleekin klo:23.00 ja tätäkään kun ei voi tallentaa, kun katsoo samaan aikaa eri ohjelmaa.

 

Täytyy kyllä sanoa että kannattaisi digiboxin ohjelman kehittäjien vakoilla vaikka että miten toimii canaldigitalin boxit ja sovellukset, tallennukset 

Vaikuttaisi siltä että Telian ohjelmoijat eivät tiedä ohjelminnin sääntöjä/rajoitteita, kun eivät saa virheitä poistettua. Basicissa oli 80-luvulla rajoitus, että kahta vertausta ilman basic kielistä välillä toimii väärin. Testasin erästä ohjelmaa laski väärin, vaikka ei tiltannut.

Sama virhe oli Ärrä kioskilla, kun uusivat muutama vuosi sitten kassa ohjelmansa, ei myynyt samaa tavaraa kuin kaksi peräkkäin, jos ei ollut toista tavara koodia välissä.

Excel taulukkolaskenta laskee oikein vertaamalla kuusi peräkkäistä laskua, mutta seitsemännestä alkaen väärin. 

Sama kuin tämä muuttujan pituus määritys, kuinkahan moni luulee että se on 16 bittiä, kumminkin se on 15 bittiä, ainakin Pascalissa oli. Ihmettelin kun tilttasi vaikka en löytänyt virhettä. Sitten katsoin arvon ja se oli maksimissaan 15 bittiä.

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@madass@  kirjoitti:

Telian laajakaista on ja tallennukset pitää asettaa suoraan boxilta, koska nettisivujen guide ei toimi, tästähän olen kirjoittanut jo aiemmin.




Kiitos lisätiedoista. Onko vastaavaa tapahtunut vielä viime viikkoisen jälkeen? Jos virhe vielä toistuu, olethan uudestaan yhteydessä asiakaspalveluumme


Muokkaus TeroRe: Lisäsin lainauksen 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Massabanaani@  kirjoitti:

Ohjelman/sarjan laittaminen suosikkeihin. Enkö vaan osaa, vai miks tämä on aina niin hankalaa, olen kuitenkin digiboxia käyttänyt reilut 2 vuotta, ja silti se on niin hankalaa.

 

Suosikkilistat. Voisko näissä näkyä jotenkin että on jo jakson katsonut. Ärsyttää kun monesti kansiossa näkyy kaikki mahdolliset sarjan jaksot viikon ajalta, vanhatkin kaudet 

 

Haku, miten voi olla noin surkea. Tiistaina tuli jakso The curse of oak islandista, ollut suosikeissa todella kauvan. Tiistaina jäi kahtomatta, keskiviikkona ei näkynyt enään koko kansiota suosikeissa. Haulla ei löydy mitään, mutta kun päivä kerrallaan selaa, niin löytyy että launataina tuleekin klo:23.00 ja tätäkään kun ei voi tallentaa, kun katsoo samaan aikaa eri ohjelmaa.

 

Täytyy kyllä sanoa että kannattaisi digiboxin ohjelman kehittäjien vakoilla vaikka että miten toimii canaldigitalin boxit ja sovellukset, tallennukset 


Kerrotko vähän tarkemmin miten ohjelmien lisääminen suosikkeihin on hankalaa? Törmäätkö johonkin virheeseen? Miten ominaisuutta voisi kehittää? 

 

Kiitos kehitysehdotuksistasisuosikkilistojen ja haun parantamiseksi, pistämme nämä pohdintaan. 🙂>

Kunniamerkki +6

Asia ei nyt varsinaisesti kuulu tänne, mutta sivuaa tarpeeksi läheltä. Kauanko tätä on nyt jatkunut? Olemmeko toimineet "beta testaajina" Telialle. Näin uskon. Tänään tuli aika jolloin sopimus piti uusia. Sopivan tarjouksen sain, eli jatkuu samalla hinnalla. Kun kysyin onko Telia valmis jotenkin hyvittämään tätä "beta testaajana" oloa... Ei mitään, ei edes kuukaudeksi mitään maksullista kanavaa. Onko näin tiukaksi menny?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Onko mitään uutta kehitysrintamalla? Paitsi tietysti tallennuspalvelun tulipalon sammuttelua...

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Tässä tuoreimpia kuulumisia Telia TV tiimistä.

 

Tavoitteenamme on, että Telia TV digiboksista muodostuu tulevan kehityksen myötä kodin viihdekeskus, joka Telia TV sovelluksen myötä kulkee mukana myös taskussa.

Tämän vuoden aikana olemme tuomassa digiboksille uusia sovelluksia, ja valmistelemme samalla isompaa Telia TV palvelun uudistusta, joka mahdollistaa laajemman sovelluskattauksen tulevaisuudessa. Kerromme myöhemmin mitä sovelluksia digibokseille on luvassa. 🙂>

Olemme varsin pitkällä suunnitelmissa, joiden toteutuessa nykyinen Telia TV palvelun kokonaisuus yhtenäistyy ja käyttökokemus yhdenmukaistuu.

 

Tallennuspalvelun listanäkymän kehitys on edennyt hyvin, ja saamme uuden näkymän ensimmäisen version tuotantoon tämän hetken tiedon mukaan lähiviikkoina.

Lisäksi HD-laatuinen tarjontamme on laajentunut tämän kevään aikana. Telia TV sovelluksessa ja Telia TV digibokseilla kanavat, jotka ovat saatavilla HD-laatuisina, näkyvät HD:na. Vuokraamon puolella loputkin leffat muuttuvat HD-laatuisiksi kesäkuun aikana.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Nyt kuulostaa todella hyvältä! Näyttää siltä, että Telia alkaa vihdoin arvostamaan omaa tv- palveluaan ja haluaa tehdä siitä parhaan mahdollisen kokonaisuuden. Hieno juttu! Yksi mitä toivoisin, että imdb-arviot tulisivat saataville myös sarjoihin, eli esimerkiksi C More- kirjaston sarjoissa näkyisi imdb-arvostelut. Nykyäänkin on kyllä huippua, että kun on katsomassa jotain sarjaa C more- kirjastosta digiboksilla, niin voi jatkaa katselua myös reissun päällä ollessa Telia tv- sovelluksesta. Harmi, että tallenteissa tämä ei toteudu, eli en voi jatkaa sen tallenteen katselua mitä olen digiboksilla katsonut reissussa ollessani sovelluksen kautta. Tallenteet eivät siis kommunikoi keskenään.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Terveisiä täältä toisesta päästä. Ajastetut ohjelmat jää tallentumatta, tallennetut ohjelmat pätkii, virhekoodi 722, modeemi pyörtyilee. Juu, tiedän: otan virtajohdon irti ja kierrän sen kaulan ympäri...

Kunniamerkki +4

Taas on hävinnyt tallenteita. Tällä kertaa ainakin kaksi Neloselta tallennettua ohjelmaa. Aamulla näkyivät vielä listalla, mutta olivat poistuneet muita tallenteita katsoessani. Olivat pian poistuvia tallenteita, mutta katseluaikaa oli kuitenkin vielä 1-2 päivää jäljellä. Tallennettu 28.2.-1.3. Kokeilin käynnistää järjestelmän uudelleen, mutta siitä ei ollut apua. Tämä tallenteiden katoaminen pitäisi saada jo kuntoon. On todella tympeää, kun sarjoista jää osa jaksoista näkemättä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Suurin puute on Netflix, jota ei ole Telia TV 5305w-purkissa.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@LuMaria@  kirjoitti:

Tässä tuoreimpia kuulumisia Telia TV tiimistä.

 

Tavoitteenamme on, että Telia TV digiboksista muodostuu tulevan kehityksen myötä kodin viihdekeskus, joka Telia TV sovelluksen myötä kulkee mukana myös taskussa.

Tämän vuoden aikana olemme tuomassa digiboksille uusia sovelluksia, ja valmistelemme samalla isompaa Telia TV palvelun uudistusta, joka mahdollistaa laajemman sovelluskattauksen tulevaisuudessa. Kerromme myöhemmin mitä sovelluksia digibokseille on luvassa. 🙂>

Olemme varsin pitkällä suunnitelmissa, joiden toteutuessa nykyinen Telia TV palvelun kokonaisuus yhtenäistyy ja käyttökokemus yhdenmukaistuu.

 

Tallennuspalvelun listanäkymän kehitys on edennyt hyvin, ja saamme uuden näkymän ensimmäisen version tuotantoon tämän hetken tiedon mukaan lähiviikkoina.

Lisäksi HD-laatuinen tarjontamme on laajentunut tämän kevään aikana. Telia TV sovelluksessa ja Telia TV digibokseilla kanavat, jotka ovat saatavilla HD-laatuisina, näkyvät HD:na. Vuokraamon puolella loputkin leffat muuttuvat HD-laatuisiksi kesäkuun aikana.


Vilpitön peukku tavoitteille.

 

Onnea neuvotteluihin.

Tosi kiva että telia tv:n mobiiliversio ei ensinnäkään näytä automaattisesti koko päivän ohjelmaa, ja kun sitten klikkaan seuraavana tulevista näkyvissä olevan suomi-kanada jääkiekko-ottelun tallennukseen, huomaan kotiin tultuani että ottelusta on tallentunut vain ensimmäinen erä. Missään kohtaa sovelluksesta ei käynyt ilmi mistä saa näkyviin koko päivän ohjelman, eikä myöskään sitä että kyseinen lähetys on jaettu kolmeen osaan (joista sovellus päätti näyttää vain ensimmäisen olevan ohjelmistossa "kohta" tulevissa. Olen sangen pettynyt katsottuani ensimmäisen erän ottelusta vain huomatakseni etten voi katsoa kyseistä ottelua loppuun. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

722

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@madass@  kirjoitti:

722




Saatko tällaisen virheilmoituksen vai mistä on kyse, tarkennatko hieman? 

Onko telian puolelta tehty nyt viikonlopun aikana jokin päivitys AppleTV:n TeliaTV sovellukseen kun aiemmin niin hyvännäköinen ja ainakin omasta mielestäni toimiva TV välilehti on muuttunut niin, että kaikki kanavat näkyvät nyt pystysuunnnassa eikä enää niin, että 3 kanavaa rinnakkain ja loput sitten alaspäin riippuen kanavien määrästä. Pidin enemmän aiemmasta versiosta ja onko sitä mahdollista saada jotenkin asetuksista takaisin???


 


edit Merja_J: viesti siirretty toisesta ketjusta

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Aamulla en jaksanut kirjoittaa enempää, vaan ajattelin, että tiedätte numeron perusteella mistä on kysymys. Tämä on miltei jokapäiväistä: tallennus ei lähde pyörimään, vaan kuva on pelkkää pixeliä ja ääni silppua. TV-lähetykseen ei voi palata, koska tallenne ei pysähdy. Ainoa keino on repiä piuhat irti. Kiitos taas.