Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Sellainen toive olisi että saisi nuo paikallisuutiset näkymään digiboxin kautta, kun yhteys on tuo 5G yhteys kotiin XL.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Joo, eihän Haku- toiminto hae tälläkään hetkellä ollenkaan tallenteista, ainoastaan vuokraamosta sekä ohjelmakirjastoista. Telia lupaa paljon, mutta toteuttaa vähän. Elisa Viihde- palvelussa on jo vuosien ajan pystynyt hakemaan myös tallenteista, eli kun Haku- kenttään kirjoittaa vaikka elokuvan tai näyttelijän nimen - tai vain yhden sanan, niin haku kohdistuu vuokraamon sekä kirjastojen lisäksi myös Tallenteisiin. Joten, jos kerran tuo on mahdollista toteuttaa, niin miksi Telia ei sitä toteuta, kun on sellaista lupailtukin?

 

Kunniamerkki +6

Tallennetut elokuvat kyllä hakee, mutta tallennettuja tv-ohjelmia ei. Ja piilota vuokraamo "nappi" toimii päinvastoin.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@jarkko35  kirjoitti:

Ehkä olisi oikeasti aiheellista vaihtaa työntekijöitä, kun Telian tv- palvelu on jo vuosien ajan laahannut kilpailijoiden jäljessä. Kunnianhimo ja tehokkuus loistaa poissaolollaan. Vieläkään ei onnistu saumaton tallenteiden katselu digiboksin, selaimen ja sovelluksen välillä - eli ei voi jatkaa saman tallenteen katselemista kesken jääneestä kohdasta toisella laitteella! Tämä on ollut kilpailijoiden palveluissa arkipäivää jo ikuisuuden! Kilpailijoilla onnistuu myös Nelosen kanavien HD- verkkotallennus, Telialla ei vieläkään! Lisäksi Telialla on markkinoiden lyhin tallenteiden säilymisaika, 90 päivää, eli ei edes ihan 3 kuukautta! Miksi ihmeessä?! Eikö tosiaan ole rahkeita enempään? Lisäksi kilpailijoiden digiboksit ovat kodin viihdekeskuksia, joiden kautta katsellaan kymmeniä suoratoistopalveluita. Telian boksilta löytyy kaksi sovellusta! Miksi tämä on näin? Mitä te työntekijät teette päivät pitkät?


Loppuvuoden aikana julkaistava Telia TV:n uusi selainversio tulee parantamaan tallenteiden saumattomuutta Telia TV digiboksin käyttäjille, joilla on Telian laajakaista. Kerron tästä tarkemmin lähempänä ajankohtaa, kun julkaisupäivä on tiedossa. 
 
Tallenteiden säilytysajan pidentämisestä tulee meille ajoittain toiveita, ja olemme tottakai keskustelleet aiheesta kehitystiimissäkin. Tallennusajan pidentäminen olisi runsaasti resursseja vaativa prosessi, joka vaatisi tarkkaa harkintaa. Ainakaan toistaiseksi emme ikävä kyllä ole pidentämässä tallenteiden säilytysaikaa.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Japeaa  kirjoitti:

Keväällä lupailtiin tällaista :

  • Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana

Miten tallennuksiin liittyvä hakutoiminto on parantunut? Onko sellaista?
Tätähän on toivottu jo vuosia.

Onko Telian digiboksi-toteutuksessa edes teknisesti mahdollista toteuttaa hakua käyttäjän pilveen tekemistä tallennuksista?
Jotenkin tuntuu, että toteutusta ei ole edes mahdollista tehdä, kun sitä ei vuosiin ole tehty toiveista huolimatta.
Tätä ei ehkä vain ole haluttu käyttäjille kertoa.


Hyvä kun muistutit, unohdin palata tähän tallenteiden hakutoimintoon. 🙂>

Listanäkymä oli ylivoimaisesti toivotuin tallennuspalvelun uudistukseksi, joten nostimme sen kehityslistan kärkeen. Hakutoiminto joutui tämän takia listoillamme pienemmälle prioriteetille. Haun toteuttaminen on mahdollista mutta vaatii paljon kehitystyötä ja tällä hetkellä en pysty sanomaan milloin haku olisi mahdollista toteuttaa. Ominaisuus kuitenkin säilyy kehitystoiveiden listallamme, koska tiedämme tämän olevan toivottu parannus, ja siitä tulee toiveita säännöllisesti.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Eeros  kirjoitti:

Sellainen toive olisi että saisi nuo paikallisuutiset näkymään digiboxin kautta, kun yhteys on tuo 5G yhteys kotiin XL.


Paikallisuutisten alueen valinta 5G kotinetti -liittymiin on kehitystoiveiden listalla, mutta tällä hetkellä en pysty arvioimaan milloin ominaisuus voitaisiin mahdollisesti toteuttaa.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Glasier  kirjoitti:

Tallennetut elokuvat kyllä hakee, mutta tallennettuja tv-ohjelmia ei. Ja piilota vuokraamo "nappi" toimii päinvastoin.


Minäpä selvittelen tätä tarkemmin. 🙂> Onko sinulla Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla vai toisen operaattorin yhteydellä? 

Kunniamerkki +6

Telia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Teimme jo tiistaina digibokseille päivityksen, jonka myötä sarjatallenteet hävisivät yksittäisten tallenteiden joukosta. Käykää kurkkaamassa ja kertokaa mitä tuumaatte. 🙂>

Päivityksen muu sisältö löytyy tuttuun tapaan omasta ketjustaan.

Kunniamerkki +6

> Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana

> > Hyvä kun muistutit, unohdin palata tähän tallenteiden hakutoimintoon. 

 

Minä ainakin luin tuon hakutoiminnon parantamisen lupauksena.

Mutta ehkä teillä Telialla on eri käsitys siitä mitä tarkoittaa 'tulevat paranemaan'.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Japeaa  kirjoitti:

> Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana


> > Hyvä kun muistutit, unohdin palata tähän tallenteiden hakutoimintoon. 


 


Minä ainakin luin tuon hakutoiminnon parantamisen lupauksena.


Mutta ehkä teillä Telialla on eri käsitys siitä mitä tarkoittaa 'tulevat paranemaan'.




En ole @LuMaria enkä ole Telia TV:n kehitysjoukoissa mutta vastaan tähän yleisellä tasolla. Hän kirjoitti, että hakutoiminnon uudistaminen on edelleen listalla mutta siirtyi alemmas jonossa. Tulkitsen tämän niin, että on tulossa mutta aikataulu on siirtynyt myöhemmäksi.


 


Ei liity Telia TV -palveluun mutta (teknisissä) kehityshankkeissa on olemassa aina muuttujia, joiden johdosta aikataulut voivat muuttua. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Juu, joku päivitys tuli ja nyt tuntuu useammalla tallenteella tulevan virhekoodi 722.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@madass  kirjoitti:

Juu, joku päivitys tuli ja nyt tuntuu useammalla tallenteella tulevan virhekoodi 722.


Onko tallenteet tallennettu heinäkuussa vai elokuun puolella? Heinäkuussa tallennuspalvelussa oli virhetilanne, jonka vuoksi jotkut virheen aikana tallennetut tallenteet eivät toimi. Jos virhettä tulee elokuun tallenteiden kohdalla, voit toki ensin kokeilla sitä, että otat digiboksin virtapiuhan irti hetkeksi. Ainakin joissain tapauksissa on myös mahdollista kelata tallenteen virheellisen kohdan yli. Ja aina kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme tiedot virhetilanteesta ylös. 🙂>

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Kesäkuun ohjelmia.

Haku toiminto on todella huono.

 

MENU-->haku

 

Hakua käyttämällä ei löydy kuin muutamien kanavien ohjelmat, ei löydä Simpsoneita, saatikka Walkin Dead sarjaa, salatut elämätkin hukassa, H2 ja History, National geograph kanavilta, sekä Discoveryltä löytää ohelmia.

 

Ohjelman laittaminen suosikkeihin.

 

Tämäkin on jotenkin ärsyttävästi rajattu ettei voi kuin muutamilta kanavilta laittaa suosikkeihin.

 

Esim: Foxin Walking dead, sitä ei voi laittaa suosikkeihin...

 

Miksi en tallenna ohjelmia:

 

Koska samaan aikaan ei voi katsoa kuin vain sitä kanavaa jota tallentaa HD-laadulla, koska hybridi liittymässäni laajakaista on vain 16mbit...

 

Ohjelmien haku

 

GUIDE--> keltainen namiskuukkeli

 

huh huh, tätä ei voi edes kuvailla, miten tätä voi sanoa edes hauksi ?

 

Automaattinen virrankatkaisu digiboxille. Eikö tähän boxiin sellaista ohjelmaa saisi, esim parin tunnin käyttämättömyyden jälkeen sammuttaisi itsensä, tai saisi itse valita ajan minkä jälkeen sammuu jos mitään ei ole tapahtunut.

 

Aiheuttaa turhaa virran kulutusta ja välillä koko boxi on jumissa kun on kuumentunut niin paljon, jos on vaikka jäänyt päälle yöksi

 

 

Kunniamerkki +6

Yle 1, uutisikkuna klo 01.00-04.00 Jatkuva äänitys ei onnistu. Huomenna näkyy onnistuuko yksittäin laitettuna. Tämä on toiminut aikaisemmin jatkuvana äänityksenä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@madass  kirjoitti:

Kesäkuun ohjelmia.


Tuo mainitsemani virhetilanne ilmeni jo kesäkuun loppupuolella, eli kyse voi olla samasta virheestä. Onko tätä virheilmoitusta ilmennyt elokuussa tallennettujen ohjelmien kanssa? 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Massabanaani  kirjoitti:

Haku toiminto on todella huono.

 

MENU-->haku

 

Hakua käyttämällä ei löydy kuin muutamien kanavien ohjelmat, ei löydä Simpsoneita, saatikka Walkin Dead sarjaa, salatut elämätkin hukassa, H2 ja History, National geograph kanavilta, sekä Discoveryltä löytää ohelmia.

 

Ohjelman laittaminen suosikkeihin.

 

Tämäkin on jotenkin ärsyttävästi rajattu ettei voi kuin muutamilta kanavilta laittaa suosikkeihin.

 

Esim: Foxin Walking dead, sitä ei voi laittaa suosikkeihin...

 

Miksi en tallenna ohjelmia:

 

Koska samaan aikaan ei voi katsoa kuin vain sitä kanavaa jota tallentaa HD-laadulla, koska hybridi liittymässäni laajakaista on vain 16mbit...

 

Ohjelmien haku

 

GUIDE--> keltainen namiskuukkeli

 

huh huh, tätä ei voi edes kuvailla, miten tätä voi sanoa edes hauksi ?

 

Automaattinen virrankatkaisu digiboxille. Eikö tähän boxiin sellaista ohjelmaa saisi, esim parin tunnin käyttämättömyyden jälkeen sammuttaisi itsensä, tai saisi itse valita ajan minkä jälkeen sammuu jos mitään ei ole tapahtunut.

 

Aiheuttaa turhaa virran kulutusta ja välillä koko boxi on jumissa kun on kuumentunut niin paljon, jos on vaikka jäänyt päälle yöksi

 

 


Kiitoksia hyvistä huomioistasi! 🙂>

 

Päävalikon haku löytää ohjelmakirjastojen ja elokuvavuokraamon ohjelmia ja elokuvia. Tämä haku ei kata kanavien ohjelmatietoja eikä tallenteita.

Ohjelmaoppaassa on oma hakutoimintonsa, johon pääsee kun painaa Ohjelmaoppaassa keltaista kaukosäätimen näppäintä. Haluaisitko kertoa tarkemmin mikä haussa voisi toimia paremmin?

 

Suosikkeihin lisääminen onnistuu Kirjastojen ja elokuvavuokraamon ohjelmista ja elokuvista. Ohjelmaoppaassa voi myös asettaa muistutuksia painamalla kaukosäätimen punaista näppäintä.

 

Onko sinulla kovalevytallennus käytössä? Tallennuspalvelulla verkkotallentaminen ei kuormita liittymää, eli voisit kyllä katsoa toista ohjelmaa samaan aikaan kun tallennat muita ohjelmia.

 

Kiitos myös palautteesta koskien automaattista virrankatkaisua, lisätään tämä toivelistaan. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Wiikari  kirjoitti:

Yle 1, uutisikkuna klo 01.00-04.00 Jatkuva äänitys ei onnistu. Huomenna näkyy onnistuuko yksittäin laitettuna. Tämä on toiminut aikaisemmin jatkuvana äänityksenä.


Kiitos tiedosta, selvitän tätä tarkemmin. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Glasier  kirjoitti:

Tallennetut elokuvat kyllä hakee, mutta tallennettuja tv-ohjelmia ei. Ja piilota vuokraamo "nappi" toimii päinvastoin.


Päävalikon haku kattaa ohjelmakirjastojen ja elokuvien sisällöt. Tuota vuokraamon napin nurinkurisuutta emme ole pystyneet toistamaan. Jatkuuko tämä ongelma sinulla yhä? 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Päivitys 31.8.2021

Päivitys versioon 7.42

 

  • Yle Lasten Areena -sovellus Arris 5305 - digibokseille
  • Asetukset-valikon uusi ulkoasu

Mihkäs tuolta nyt on piilotettu vallitseva softaversio, että siihen voisi yhä viitata + tsekata, mikä koneessa on????

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@DigiHate  kirjoitti:

Päivitys 31.8.2021


Päivitys versioon 7.42


 



  • Yle Lasten Areena -sovellus Arris 5305 - digibokseille

  • Asetukset-valikon uusi ulkoasu


Mihkäs tuolta nyt on piilotettu vallitseva softaversio, että siihen voisi yhä viitata + tsekata, mikä koneessa on????




Muokkaus: Ei mitään, minä sekoilen. Pahoittelut, lisää kahvia.

Eli nykyinen GUIDE-->keltainen nappula "haku" , toimii sillä tavalla että sillä ei voi etsiä varsinaisesti ohjelman nimellä, vaan se toimii tyyliin: Valitaan kanava, päivä, ja kellon aika, sitten ruvetaan "hakemaan" ... Eli pitää itse etsiä jostakin netistä seuraavat esitys ajat jotta voi sitten käyttää tuota boxin hakua ja pistää tallennukseen vaikka yölle, jotta voi katsoa illalla muita ohjelmia tai sen muistutuksen.

 

No miksei tämä voisi toimia että saisi suoraan kirjoittaa ohjelman/elokuvan nimen, ja se sitten näyttäisi kyseisen ohjelman/elokuvan seuraavat esitys ajat kaikilta kanavilta, tai joltain tietyltä kanavalta, vaikka 2 viikkoa eteen päin, viikkokin olisi hyvä.

 

Se miksi en käyttä verkkotallennusta on yksinkertaisesti hinta. 6.50€/kk  sekä rajatut kanavat miltä voi tallentaa:

 

Tallennuksen piiriin kuuluvat kanavat:

  • Yle TV1, Yle TV2, Yle Teema & Fem
  • MTV3, AVA, Sub
  • Nelonen, Hero, Jim, Liv
  • Vitonen, Kutonen
  • Frii
  • TLC
  • FOX
  • Alfa
  • National Geographic

 

Ja olenkin miettinyt että kun saan jonkun 4g/5g liittymän ja canal digitalin hinnan polettua alemmaksi kuin tämä hybridi on, niin harkitsen vaihtoa.

 

Toki olen tykännyt hybridistä kun vakaa liittymä, ja kanavat hd-laadulla mutta kun boxia ei kehitetä ihan hirveän nopeaa vauhtia ..

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12
 




@TeroRe kirjoitti:
Muokkaus: Ei mitään, minä sekoilen. Pahoittelut, lisää kahvia.


En tajua, mitä tuo vastaus koittaa sanoa, mut onko tietoo mihkä sw-versiotieto on kadonnu uusitun Asetusnäytön myötä?

Edit JoonasLam: korjattu tägäys ja lisätty lainaus




Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@DigiHate  kirjoitti:

 




@TeroRe kirjoitti:
Muokkaus: Ei mitään, minä sekoilen. Pahoittelut, lisää kahvia.


En tajua, mitä tuo vastaus koittaa sanoa, mut onko tietoo mihkä sw-versiotieto on kadonnu uusitun Asetusnäytön myötä?







Minä siis aamulla sekoilin, luin ensin että siitä tiedotteesta puuttui versionumero ja sitä muka sitten meni sinne lisäämään. Kunnes huomasin, että se siellä onkin ja että sinä tarkoitit, ettei versionumeroa löydä enää boxilta 🙂>


 


En osaa sanoa tuohon varsinaiseen kysymykseesi, odotetaan @LuMaria vastaus 🙂>



Lainaus löytyy tuosta toimintopalkista, tässä kuvankaappaus puhelinnäkymästä. Samasta kohtaa lainausnappi löytyy myös tietokonenäkymästä.