Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

On melko naurettavaa, että tämän asian kanssa ylpeillään. Ominaisuus, joka on ollut muilla käytössään jo iät ajat, ei telialle vaan mitenkään onnistu. Onneksi meidän ei tarvitse enää odotella (ja odotella ja odotella ja odotella...) vaan olemme voineet nauttia ominaisuudesta toisen tarjoajan palvelussa jo puolen vuoden ajan... En ymmärrä miten kukaan vaivautuu telian palveluita käyttämään.

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Onko Telia-TV sovelluksesta Android televisiolle julkaisun ajankohdasta tarkempaa tietoa? Myös sovelluksen sisällöstä olisi kiva saada jotain tietoa.

Hankin tuossa muutama päivä sitten Telia tv:n ja huomasin, että äänenvoimakkuutta on joko aivan liian vähän tai liikaa. esimerkiksi painallus 3 on liian vähän ja 4 liikaa. saisi olla tarkemmin säädettävissä. toiseksi sellainen näkymä missä saa joka kanavan "Guiden" nyt katsottava jokainen kanava erikseen. 


 


edit katjane: siirretty tähän ketjuun

Kunniamerkki +6

Joo... 2 vuotta kehittivät tätä uutta digiboksia ja tässä nyt taas ollaan. Eli taas menee 2 vuotta, että saadaan päivityksillä käytännöllinen. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Onko niin, että Arriksen boksia ei kohta voi enää käyttää, varsinkin jos laajakaistatekniikka muuttuu kiinteästä langattomaksi? Itselläni on käytössä tällä hetkellä Telia tv digiboksi laajakaistalla-palvelu, joka tulee varmaan jo vuoden sisällä päivittymään langattomaksi - kun kuparit puretaan alueeltani. Voiko tätä Arriksen boksia kuitenkin käyttää jatkossakin ja päivitetäänkö myös sitä?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@jarkko35 Meillä on käytössä tuo Arris VIP5305W UHD-digiboksi ja yhteys tulee langattomasti YHTEYS KOTIIN XL+ 10-400MBIT/S, MAX 400 MBIT/S kautta. Kaikki toimii loistavasti, mutta palvelut ja kanavat ei ole yhtä kattavat kuin kiinteässä laajakaistassa. Toivottavasti me "mokkulalla" katsojat saataisi joskus samat palvelut kuin kiinteät asiakkaat.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Eeros  kirjoitti:

Onko Telia-TV sovelluksesta Android televisiolle julkaisun ajankohdasta tarkempaa tietoa? Myös sovelluksen sisällöstä olisi kiva saada jotain tietoa.


Valitettavasti minulla ei ole vielä antaa tarkempaa aikataulua. Palataan noihin sovelluksen sisältöihin kun aikataulu selkiytyy. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@JANIPOHJONEN  kirjoitti:

Hankin tuossa muutama päivä sitten Telia tv:n ja huomasin, että äänenvoimakkuutta on joko aivan liian vähän tai liikaa. esimerkiksi painallus 3 on liian vähän ja 4 liikaa. saisi olla tarkemmin säädettävissä. toiseksi sellainen näkymä missä saa joka kanavan "Guiden" nyt katsottava jokainen kanava erikseen. 

 

edit katjane: siirretty tähän ketjuun


Kiitos palautteesta, nämä ovat erittäin hyviä huomioita. 🙂>

Voit kokeilla muuttaa äänenvoimakkuutta television kaukosäätimellä, joissain tapauksissa näin volyymia voi säätää tarkemmin. 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@jarkko35  kirjoitti:

Onko niin, että Arriksen boksia ei kohta voi enää käyttää, varsinkin jos laajakaistatekniikka muuttuu kiinteästä langattomaksi? Itselläni on käytössä tällä hetkellä Telia tv digiboksi laajakaistalla-palvelu, joka tulee varmaan jo vuoden sisällä päivittymään langattomaksi - kun kuparit puretaan alueeltani. Voiko tätä Arriksen boksia kuitenkin käyttää jatkossakin ja päivitetäänkö myös sitä?


Voit käyttää Arriksen boksia ja sitä myös kehitetään jatkossakin. 🙂>

Kanavapakettien hinnoittelu näyttää ainaskin toimivan vallan mainiosti. Eli lisää vaan hintaa, vaikka palvelut vain huonontuvat...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Mistähän tämä sitten johtuu, että nykyään Ylen ohjelmien tekstitykset ovat keskellä ruutua ja vielä normaalia pienemmällä fontilla? Olen yrittänyt keksiä, että saako tämän jotenkin kaukosäätimellä sössittyä vai onko se vaan Telian syytä? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@madass  kirjoitti:

Mistähän tämä sitten johtuu, että nykyään Ylen ohjelmien tekstitykset ovat keskellä ruutua ja vielä normaalia pienemmällä fontilla? Olen yrittänyt keksiä, että saako tämän jotenkin kaukosäätimellä sössittyä vai onko se vaan Telian syytä? 




Olemme havainneet palvelussa bugin joka vaikuttaa tekstityksen kokoon ja sijaintiin. Ongelma koskee MTV:n ja YLE:n kanavia kun C More-sovellusta on käytetty VIP4302 ja VIP5305 bokseilla. Tekstitys palautuu normaaliksi kun boksi käynnistetaan asetus valikon kautta uusiksi. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

En jaksanut kahlata kaikkia ketjuja läpi, mutta onko tuolle sarjatallennukselle tulossa jotain päivitystä? Nyt kun tuo tallentaa kaikki uusinnat samasta ohjelmasta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Yle Areenakin siis näköjään saapui vanhoillekin (Arris-)boxeille - hyvä niin!

En tiedä, onko TeliaTV.n YleAreena-sovellukselle joku oma ryhmänsä täällä vai ei, mutta....

 

Päivän testailujen perusteella peruskuviot näyttävät pelaavan mukavasti.

 

Antiikkinen on kuitenkin Areenan hakutoiminne näiden asioiden osalta:

1: Ruutunäppäimistön pitäisi ilman muuta olla 4-rivinen ja mieluusti mallia QWERTY. Nyt 2-rivisellä näppiksellä liikaa pitkiä vasen-oikea-vasen -siirtymiä.

2: Haku näköjään hakee ohjelmia heti lennosta kirjain kirjaimelta näppäiltäessä.

    Mielestäni voisi olla, että lennosta haku alkaisi vasta, kun muutaman kirjaimen jälkeen painaisi jotain "Etsi"-näppäintä.

    Näin on vanhassa Samsung-monitoimilaitteessani, jolloin takeltelua ei esiinny hakusanaa kirjoitettaessa.

3: Kun haun perusteella käynnistää jonkin ohjelman sekunniksikin - ja palaa hakutoimintoon, niin se on tyhjentynyt, eikä hakunsa muita tuloksia enää näe, vaan haku on joka kerta kirjoitettava uudelleen.

   Mielestäni näppäilty haku tulisi pitää ruudulla, mikä tyhjennettäisiin erillisellä "Tyhjennä haku"-näppäimellä. 

   Näin on vanhassa Samsung-monitoimilaitteessani, jolloin saman haun useammat ohjelmat tarjolla, kunnes hakusanaa vaihtaa.

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Annetaan myös kehut TeliaTV.n YleAreena-sovellukselle siinä mielessä, että näköjään siinä useampikausisten sarjojen selaus on mahdollista myös kausittain.

Tätä mahkua em. "vanhassa Samsungissani" (= vm.2013) olevassa Areena-sovelluksessa ei ole.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tällä viikolla tullut päivitys rikkoi kai digiboksin ohjelmakirjastot. Käytössäni on Arriksen boksi 5305, ja esimerkiksi Paramount+ kirjastoon ei ole tullut tällä viikolla elokuvia The Big Sick, ja The Kids are all right... lisäksi C moren kirjastoon ei ole päivittynyt elokuvia Waves, sekä Michael Clayton... myös sarja Women of the movement- on jäänyt saapumatta. Miksi ohjelmakirjastoja ei enää päivitetä? Näistä maksetaan!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@jarkko35  kirjoitti:

Tällä viikolla tullut päivitys rikkoi kai digiboksin ohjelmakirjastot. Käytössäni on Arriksen boksi 5305, ja esimerkiksi Paramount+ kirjastoon ei ole tullut tällä viikolla elokuvia The Big Sick, ja The Kids are all right... lisäksi C moren kirjastoon ei ole päivittynyt elokuvia Waves, sekä Michael Clayton... myös sarja Women of the movement- on jäänyt saapumatta. Miksi ohjelmakirjastoja ei enää päivitetä? Näistä maksetaan!




Kiitos ilmoituksestasi!  Big Sick näyttäisi olevan tulossa huomenna (15.3.) Paramount+-ohjelmakirjastoon ja muutkin elokuvat ja sarjat ovat tulossa parin päivän sisään katsottavaksi ohjelmakirjastojen kautta. Eli kyllä näitä ehdottomasti edelleen päivitetään, ei hätää! 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Eeros  kirjoitti:

En jaksanut kahlata kaikkia ketjuja läpi, mutta onko tuolle sarjatallennukselle tulossa jotain päivitystä? Nyt kun tuo tallentaa kaikki uusinnat samasta ohjelmasta.


Olemme pyrkineet tekemään parannuksia ohjelmaoppaan ohjelmatietoihin. MTV:n kanavilla on nyt käytössä uudenlainen data, joten näiden uusintojen tallentumisen pitäisi vähentyä. Kerrothan huomaatko eroa aiempaan. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@DigiHate  kirjoitti:

Yle Areenakin siis näköjään saapui vanhoillekin (Arris-)boxeille - hyvä niin!

En tiedä, onko TeliaTV.n YleAreena-sovellukselle joku oma ryhmänsä täällä vai ei, mutta....

 

Päivän testailujen perusteella peruskuviot näyttävät pelaavan mukavasti.

 

Antiikkinen on kuitenkin Areenan hakutoiminne näiden asioiden osalta:

1: Ruutunäppäimistön pitäisi ilman muuta olla 4-rivinen ja mieluusti mallia QWERTY. Nyt 2-rivisellä näppiksellä liikaa pitkiä vasen-oikea-vasen -siirtymiä.

2: Haku näköjään hakee ohjelmia heti lennosta kirjain kirjaimelta näppäiltäessä.

    Mielestäni voisi olla, että lennosta haku alkaisi vasta, kun muutaman kirjaimen jälkeen painaisi jotain "Etsi"-näppäintä.

    Näin on vanhassa Samsung-monitoimilaitteessani, jolloin takeltelua ei esiinny hakusanaa kirjoitettaessa.

3: Kun haun perusteella käynnistää jonkin ohjelman sekunniksikin - ja palaa hakutoimintoon, niin se on tyhjentynyt, eikä hakunsa muita tuloksia enää näe, vaan haku on joka kerta kirjoitettava uudelleen.

   Mielestäni näppäilty haku tulisi pitää ruudulla, mikä tyhjennettäisiin erillisellä "Tyhjennä haku"-näppäimellä. 

   Näin on vanhassa Samsung-monitoimilaitteessani, jolloin saman haun useammat ohjelmat tarjolla, kunnes hakusanaa vaihtaa.

 

 


Areena on Ylen kehittämä sovellus, joten välitän palautteesi Ylelle. 🙂>

Kunniamerkki +3

Joskus viikko sitten katosi Netflixin 5.1 äänet. Einsiis kuulu mitään ja kun vaihtaa äänet Netflixissä ilman 5.1 niin kuuluvat. Tämä tapahtui joskus alkuviikosta yllättäen ja pyytämättä. Pyöreä Arris on boksi.

 

Käynnistin just uudelleen ja latasi uutta softaa. Ei auttanut ongelmaan.

 

Minkään muun lähteen, tv, Chromecast tms. kanssa ei ole ääniongelmia. Telia TV + Netflix siis.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@Likis  kirjoitti:

Joskus viikko sitten katosi Netflixin 5.1 äänet. Einsiis kuulu mitään ja kun vaihtaa äänet Netflixissä ilman 5.1 niin kuuluvat. Tämä tapahtui joskus alkuviikosta yllättäen ja pyytämättä. Pyöreä Arris on boksi.


 


Käynnistin just uudelleen ja latasi uutta softaa. Ei auttanut ongelmaan.


 


Minkään muun lähteen, tv, Chromecast tms. kanssa ei ole ääniongelmia. Telia TV + Netflix siis.




Arriksen vanhemmissa bokseissa on itse asiassa havaittu tuollaista oireilua Netflixin kanssa ja asiasta on laitevalmistajalle laitettu viestiä. Eli tutkinnassa on, mutta korjausaikataulu on tällä hetkellä vielä avoin. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Arris 4302.n kanssa ilmaantunut taas viimeaikoina/tänään sellaista, että

  a) kun tallennus (nyt YLE tv2) on alkanut, ko. ohjelmaa ei tallennuksen aikana pysty alkaa katsomaan (esim. Yleisurheilulähetys klo 15:45...)

  b) kun tallennetun ohjelman keskeyttää, se ei jatkukaan keskeytyskohdasta, vaan aina alusta (esim. aamun pitkä YU-lähetys tv2.ltä klo 10:30 alkaen)

Onkohan joidenkin ohjelmien kanssa jostain syystä jotain toimintaeroa siihen ns. normaaliin nähden

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@DigiHate  kirjoitti:

Arris 4302.n kanssa ilmaantunut taas viimeaikoina/tänään sellaista, että


  a) kun tallennus (nyt YLE tv2) on alkanut, ko. ohjelmaa ei tallennuksen aikana pysty alkaa katsomaan (esim. Yleisurheilulähetys klo 15:45...)


  b) kun tallennetun ohjelman keskeyttää, se ei jatkukaan keskeytyskohdasta, vaan aina alusta (esim. aamun pitkä YU-lähetys tv2.ltä klo 10:30 alkaen)


Onkohan joidenkin ohjelmien kanssa jostain syystä jotain toimintaeroa siihen ns. normaaliin nähden




Oletko tehnyt perustoimenpiteet eli ottanut virtajohdon pois seinästä, pitänyt irti n. 10sekuntia ja kytkenyt takaisin. Tämän jälkeen digiboksin palautumisen jälkeen, onko tämän kanssa vielä ongelmia? 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Pitääpä laittaa maikkarin tallennukset tarkailuun😎>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

No en noiden satunnaisten yksittäisten ohjelmien pulmatapauksissa ole joka kerta tuota piuhashowta kokeillut...

 

Voisiko tuohon liittyä jotenkin, että em. ohjelmat olivat suoria lähetyksiä?

Vaikuttaisiko siis tuon toiston aloituksen/jatkamisen em. ongelmiin yleensä jotenkin, että onko kyseinen lähetys suora vai ei ja että onko ko. suora lähetys vielä käynnissä, kun sen tallennetta "jotenkin käplätään"? 🙂>