Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Kunniamerkki +3

Miksi nyt uutisten ninessä on mukana päivä ja kellonaika. Ei toimi kaikkien uutisten tallennus vaan pitää olla jokaiset uutiset tallentamassa minkä haluaa talteen. Ollut näin muutaman päivän, en heti hoksannut mistä on kyse kun uutiset lakkasivat tallentumasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Likis  kirjoitti:

Miksi nyt uutisten ninessä on mukana päivä ja kellonaika. Ei toimi kaikkien uutisten tallennus vaan pitää olla jokaiset uutiset tallentamassa minkä haluaa talteen. Ollut näin muutaman päivän, en heti hoksannut mistä on kyse kun uutiset lakkasivat tallentumasta.




Toistuvaistallennusten ongelma johtuu juurikin tuosta, että jaksot eivät tunnistu samaksi ohjelmaksi ja näin toistuvan tallennuksen asetus ei onnistu. Tämä tilanne on tiedossa, joten tutkitaan ja korjataan mahdollisimman pian.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@DigiHate  kirjoitti:

Btw: Miksei näihin julkaisuihin voisi tallettua selkeä pvm + klo-aika, eikä tuollaista epämääräistä "kirjoitettu tiistai" tai "viikko sitten"?


Olisi helppo viitata täsmällisen aikaleiman omistavaan aiempaan kirjoitukseen.




Vinkki: Käy laita profiilisi asetuksista "Absoluuttiset päivät" päälle 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

"Vinkki: Käy laita profiilisi asetuksista "Absoluuttiset päivät" päälle"

 

Jeps, tuon asetukset soisi olla oletusarvo....  ...mikskähän eioo...??

 

Btw: Mistä saa vastauksen siten, että keskustelun aiemmat osiot tulevat mukaan - siis "lainaus"-tominne??

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Nyt tuli joku fixiversio 8.9.03, missä ei äkkiä katellen näyttäis olevan mitään muutosta (ainakaan fiboihin)...

 

Btw: Päivitys-infoon voisi samalla vaivalla lisätä tuon fix-version ali-versiotunnuksenkin - ei liene vaikeaa?? 🙂>

 

"

Päivitys 22.9.2022

Päivitys versioon 8.9

 

  • Korjasimme virheitä elokuvien vuokraamiseen ja ohjelmien esittelykuviin liittyen"

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Joissain talletetuissa ohjelmissa, osiossa "hallinnoi tallennuksia" avautuu vaihtoehdot "poista jakso" ja "aloita talletus".

 

Kuvittelin-arvailin, että tuolla jälkimmäisellä toiminteella voisi ohjelman "uudelleentallettaa" eli saisi esim. suosikkohjelmalleen aikaa uudet 90 päivää... ...mut valinta ei näköjään tee mitään.

 

Mitä ihmettä tuo toiminne mahtaa tarkoittaa eli mitä sillä pitäisi saada aikaan?

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@DigiHate  kirjoitti:

"Vinkki: Käy laita profiilisi asetuksista "Absoluuttiset päivät" päälle"


 


Jeps, tuon asetukset soisi olla oletusarvo....  ...mikskähän eioo...??


 


Btw: Mistä saa vastauksen siten, että keskustelun aiemmat osiot tulevat mukaan - siis "lainaus"-tominne??




Asetus on valittu ajatellen suurta osaa käyttäjistä, mutta onneksi asetuksen voi vaihtaa itselleen mieleiseksi! 😁>


 


Kun vastaat viestiin, voit yläpalkista "hapsu" -nappia klikkaamalla lainata viestiä, johon vastaat. Voit kurkata Ohje-sivultamme vinkkejä viestien kirjoittamiseen!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@DigiHate  kirjoitti:

Joissain talletetuissa ohjelmissa, osiossa "hallinnoi tallennuksia" avautuu vaihtoehdot "poista jakso" ja "aloita talletus".


 


Kuvittelin-arvailin, että tuolla jälkimmäisellä toiminteella voisi ohjelman "uudelleentallettaa" eli saisi esim. suosikkohjelmalleen aikaa uudet 90 päivää... ...mut valinta ei näköjään tee mitään.


 


Mitä ihmettä tuo toiminne mahtaa tarkoittaa eli mitä sillä pitäisi saada aikaan?


 




Kiitos @DigiHate nostosta! Demosin tilannetta itsekin, eikä tuolla "Aloita tallennus" valinnalla tosiaan näytä tapahtuvan mitään. Epäilen, että tuo valinta on tallennuksissa virheellisesti näkyvillä, joten laitoin palvelun kehittäjille pyynnön toiminteen tarkastamisesta. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@SakuMik  kirjoitti:

@DigiHate  kirjoitti:

Btw: Mistä saa vastauksen siten, että keskustelun aiemmat osiot tulevat mukaan - siis "lainaus"-tominne??


Kun vastaat viestiin, voit yläpalkista "hapsu" -nappia klikkaamalla lainata viestiä, johon vastaat. Voit kurkata Ohje-sivultamme vinkkejä viestien kirjoittamiseen!


Okei - toi sun "hapsu" vain on kai ihan kansankielellä "lainausmerkki" tai slangisanana paremminkin "tuplahipsu" ;----)  ??

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@DigiHate  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

Tosiaan pitäisi pystyä aloittamaan tulevan ohjelman katselu, jos kyseessä on uusinta. Kerrotko mitä ohjelmaa olet yrittänyt katsoa, ja saatko jonkun virheilmoituksen, vai päädytkö vain kyseisen kanavan meneillään olevaan ohjelmaan? 


 

Juu päädyn ko. kanavan meneillään olevaan ohjelmaan.

Useitakin ohjelmia oon koittanu - nyt juur koitin huomisen la TV2 klo 16 & 16:30 "Kohtaamiset ja erot" kahta uusintajaksoa mut eivät ne starttaa.

 

----

Muokkaus ReOlivia: Lisätty lainaus


Kyseessä on virhe. Oletko nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen kokeillut vieläkö tämä virhe toistuu? 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@LuMaria  kirjoitti:

@DigiHate  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

Tosiaan pitäisi pystyä aloittamaan tulevan ohjelman katselu, jos kyseessä on uusinta. Kerrotko mitä ohjelmaa olet yrittänyt katsoa, ja saatko jonkun virheilmoituksen, vai päädytkö vain kyseisen kanavan meneillään olevaan ohjelmaan? 


 

Juu päädyn ko. kanavan meneillään olevaan ohjelmaan.

Useitakin ohjelmia oon koittanu - nyt juur koitin huomisen la TV2 klo 16 & 16:30 "Kohtaamiset ja erot" kahta uusintajaksoa mut eivät ne starttaa.

 

----

Muokkaus ReOlivia: Lisätty lainaus


Kyseessä on virhe. Oletko nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen kokeillut vieläkö tämä virhe toistuu? 


Eikö näissä tilanteissa voisi olla niin, että kokeilette itse - ja sitten vastauksena toteatte, että

"Uusimmassa versiossa x.x.x tämä vika  on nyt korjattu / on päällä edelleen"

 

Boxissa Arris 4302 nyt softaversio 8.9.03 ja kokeilin käynnistää EPG.stä tän iltapäivän YLE2-uusintaa "Kentän laidalla" sekä MTV3-uusintaa "Posse", niin kaukosäätimen PLAY-näppäimellä ei tapahdu mitään ja OK-näppäin aiheuttaa kanavan vaihtumisen ko. kanavalle...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@SakuMik  kirjoitti:

@DigiHate  kirjoitti:

"Vinkki: Käy laita profiilisi asetuksista "Absoluuttiset päivät" päälle"

 

Jeps, tuon asetukset soisi olla oletusarvo....  ...mikskähän eioo...??


Asetus on valittu ajatellen suurta osaa käyttäjistä, mutta onneksi asetuksen voi vaihtaa itselleen mieleiseksi! 😁>

 


Tuo peruste jää hieman mietityttämään:

Miksi "suurta osaa käyttäjistä ajatellen" tuo epämääräinen julkaisujen luontiaika oletuksena on hyvä ellei paras?

 

Selkeä huono puoli valitussa oletusarvossa on ainakin se, että aina pitää kirjautua nähdäkseen minkä tahansa julkaisun tekoaika, kun kirjautumatta pysyy noi epämääräiset ajat näkyvillä...

Käyttäjätaso 1

@DigiHate  kirjoitti:


@SakuMik  kirjoitti:


@DigiHate  kirjoitti:

"Vinkki: Käy laita profiilisi asetuksista "Absoluuttiset päivät" päälle"


 


Jeps, tuon asetukset soisi olla oletusarvo....  ...mikskähän eioo...??




Asetus on valittu ajatellen suurta osaa käyttäjistä, mutta onneksi asetuksen voi vaihtaa itselleen mieleiseksi! 😁>


 




Tuo peruste jää hieman mietityttämään:


Miksi "suurta osaa käyttäjistä ajatellen" tuo epämääräinen julkaisujen luontiaika oletuksena on hyvä ellei paras?


 


Selkeä huono puoli valitussa oletusarvossa on ainakin se, että aina pitää kirjautua nähdäkseen minkä tahansa julkaisun tekoaika, kun kirjautumatta pysyy noi epämääräiset ajat näkyvillä...




Tuo suhteellinen aika tarjoaa varmasti riittävän tiedon viestin julkaisuajankohdasta suurimmalle osalle. Eli onko viesti julkaistu tunti sitten tai viikko sitten. Ainakaan itselleni ei tule juuri nyt mieleen asiaa, jossa absoluuttisen ajan esittämisellä tai suhteellisen ajan esittämisellä olisi ns. vaikutusta viestin sisältöön, esimerkiksi siihen että onko viestin sisältämä tieto mahdollisesti vanhentunutta. Mielestäni tätä voi pohtia yhtälailla vaikka käytössä onkin suhteellinen aika, eikä absoluuttinen aika. Kun aika esitetään suhteellisena niin se samalla tuo selkeyttä kommenttikenttään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13
@Se_Jesse  kirjoitti:

Tuo suhteellinen aika tarjoaa varmasti riittävän tiedon viestin julkaisuajankohdasta suurimmalle osalle. Eli onko viesti julkaistu tunti sitten tai viikko sitten. Ainakaan itselleni ei tule juuri nyt mieleen asiaa, jossa absoluuttisen ajan esittämisellä tai suhteellisen ajan esittämisellä olisi ns. vaikutusta viestin sisältöön, esimerkiksi siihen että onko viestin sisältämä tieto mahdollisesti vanhentunutta. Mielestäni tätä voi pohtia yhtälailla vaikka käytössä onkin suhteellinen aika, eikä absoluuttinen aika. Kun aika esitetään suhteellisena niin se samalla tuo selkeyttä kommenttikenttään.

 

Tämä on mielestäni ehkä mitä suurimmassa määrin mielipide ja/tai tottumiskysymys. Eri ratkaisuja näkee eri foorumeilla. Pääasiahan on, että sen saa kuitenkin muutettua asetuksistaan. No, se vaatii sen kirjautumisen kyllä... 

Nostin asian kuitenkin esille myös tuolla @TeroRe kanssa uudesta Yhteisöstä keskustellessa. 🙂>

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@DigiHate  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@DigiHate  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

Tosiaan pitäisi pystyä aloittamaan tulevan ohjelman katselu, jos kyseessä on uusinta. Kerrotko mitä ohjelmaa olet yrittänyt katsoa, ja saatko jonkun virheilmoituksen, vai päädytkö vain kyseisen kanavan meneillään olevaan ohjelmaan? 


 

Juu päädyn ko. kanavan meneillään olevaan ohjelmaan.

Useitakin ohjelmia oon koittanu - nyt juur koitin huomisen la TV2 klo 16 & 16:30 "Kohtaamiset ja erot" kahta uusintajaksoa mut eivät ne starttaa.

 

----

Muokkaus ReOlivia: Lisätty lainaus


Kyseessä on virhe. Oletko nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen kokeillut vieläkö tämä virhe toistuu? 


Eikö näissä tilanteissa voisi olla niin, että kokeilette itse - ja sitten vastauksena toteatte, että

"Uusimmassa versiossa x.x.x tämä vika  on nyt korjattu / on päällä edelleen"

 

Minusta pitäisi olla selkeä softaversion päivitysloki, josta selviää mitä kulloisessakin versiossa on korjattu ja mitä ei. Ohjelmointi-/tuotekehitystiimi sellaista lokia pitää yllä.

 

Se jos aikaisemmin tiedossa ollutta vikaa pitää kysyä asiakkaalta esiintyykö se vielä päivityksen jälkeen kertoo puutteista Telian sisäisissä prosesseissa.

Teillähän on olemassa ketjukin tähän 👍>, mutta eihän päivityslokin merkintä "Pieniä parannuksia ja bugikorjauksia" kerro kyllä yhtään mitään. 😉>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
@Se_Jesse  kirjoitti:

 

Tuo suhteellinen aika tarjoaa varmasti riittävän tiedon viestin julkaisuajankohdasta suurimmalle osalle. Eli onko viesti julkaistu tunti sitten tai viikko sitten. Ainakaan itselleni ei tule juuri nyt mieleen asiaa, jossa absoluuttisen ajan esittämisellä tai suhteellisen ajan esittämisellä olisi ns. vaikutusta viestin sisältöön, esimerkiksi siihen että onko viestin sisältämä tieto mahdollisesti vanhentunutta. Mielestäni tätä voi pohtia yhtälailla vaikka käytössä onkin suhteellinen aika, eikä absoluuttinen aika. Kun aika esitetään suhteellisena niin se samalla tuo selkeyttä kommenttikenttään.

 

Lisään muuten vielä sen, että tietokonekäyttäjät näkevät tarkemman ajan viemällä hiiren ajan päälle niin siihen aukeaa "hover", joka kertoo tarkan ajan.

 

Kuten @Yaria tuossa kirjoitti, niin tulemme vaihtamaan tämän nyt käytössä olevan yhteisöalustan kokonaan uuteen. Siinä uudessa ajan esitys on kuten täälläkin, ns. suhteellinen. Ylläpitäjänä en pysty sitä edes muuttamaan, se on aina ja kaikille käyttäjille suhteellinen. Siinäkin on sitten tuo "hover"-toiminto ja se toimii uudessa Yhteisössä myös puhelimelle selattaessa.

 

Jatketaan tästä aiheesta tarvittaessa täällä --> Kehitysideat ja toiveet. 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12
 
@Se_Jesse  kirjoitti:

Tuo suhteellinen aika tarjoaa varmasti riittävän tiedon viestin julkaisuajankohdasta suurimmalle osalle. Eli onko viesti julkaistu tunti sitten tai viikko sitten. Ainakaan itselleni ei tule juuri nyt mieleen asiaa, jossa absoluuttisen ajan esittämisellä tai suhteellisen ajan esittämisellä olisi ns. vaikutusta viestin sisältöön, esimerkiksi siihen että onko viestin sisältämä tieto mahdollisesti vanhentunutta. Mielestäni tätä voi pohtia yhtälailla vaikka käytössä onkin suhteellinen aika, eikä absoluuttinen aika. Kun aika esitetään suhteellisena niin se samalla tuo selkeyttä kommenttikenttään.

 

Absoluuttisen aikaleiman ehdoton etu olisi, että johonkin vanhempaan juttuun voisi sillä viitata, ilman että lainaa kokonaan mahdollisen pitkän jutun alustukseksi omaan pikku kommenttiinsa...  Mielestäni mitään haittaa absoluuttisesta aikaleimasta ei ole.

 

Olis se kaameeta, kun kalenteriakin käytettäisiin siten, että erinäiset tapahtumat merkattaisiin vain suhteellisina "5 päivän päästä on hammaslääkäri" ja "joulu on 3 kk.n kuluttua" - ja että "kesäloma päättyi 9 viikkoa sitten" ;---)

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia

Latailin tuon Telian Android-tv sovelluksen android televisiooni. Toimii hyvin, mutta siinä on yksi kummallisuus. Telia-tv kuvake ei näy alkuvalikossa muiden joukossa, (Ruutu, Areena ym.) se pitää hakea sovelluksen valikon kautta. Mulla kait on televisiossa android 9.

Katsellu sitä, että minne sitä digiboksia oikein tarvii, kun tässä sovelluksessa on kaikki. 

 


  kirjoitti:

Katsellu sitä, että minne sitä digiboksia oikein tarvii, kun tässä sovelluksessa on kaikki. 

 


Muuten hyvä mutta kaikki tilatut kanavia eivät näy sovelluksen kautta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

  kirjoitti:

Latailin tuon Telian Android-tv sovelluksen android televisiooni. Toimii hyvin, mutta siinä on yksi kummallisuus. Telia-tv kuvake ei näy alkuvalikossa muiden joukossa, (Ruutu, Areena ym.) se pitää hakea sovelluksen valikon kautta. Mulla kait on televisiossa android 9.


Katsellu sitä, että minne sitä digiboksia oikein tarvii, kun tässä sovelluksessa on kaikki. 


 




Useimmissa Android-TV:ssä sovellukset täytyy valita erikseen suosikiksi, jotta ne ovat siellä alkuvalikossa. Kokeilepa, jos saisit lisättyä sovelluksen alkuvalikkoon siten, että menet kuvakkeen kohdalle ja painat + -merkkiä, minkä alla lukee "Lisää sovellus suosikiksi". Toinen tapa on sovellukset -osiossa, jos painat OK:n pohjaan, aukeaa valikko mistä saat myös suosikki-valinnan tehtyä. Nämä vähän vaihtelee telkkarin mukaan, eli eivät toimi välttämättä samalla tavalla - mutta kokeilemalla selviää! 🙂> Ja toki television käyttöohjeestakin tämä tarkempi ohje saattaa löytyä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@DigiHate  kirjoitti:

 

"Kirjoitettu tiistai (siis 13.9.2022)

 

Kun tuo versio 8.7.04 siis palautui epäonnisen 8.8.xx tilalle, NIIN sellainen efekti näköjään on ilmaantunut, että monien sarjojen tapauksessa tulevien talletettavien ohjelmien nimenä onkin ko. jakson nimi, ei sarjan nimi.

Tästä on ainakin se haitta, että on hankalampaa siivilöidä ja poistaa etukäteen jaksojen uusintojen tallettamiset - ja muutenkin haittaa talletettavien ohjelmien tarkistamista...

En siis tiedä, onko toi palautettu 8.7.04 juuri sama (aliversioltaan) kuin se, mikä todellisuudessa oli ennen 8.8.xx -versiota, koska tässä kuvattu fiba ilmaantui - ainakin mun silmillä katottuna - vasta tuon 8.7.04.n tiimoilta...."

 


Aamulla lataantui (Arris 4302) softaversio 8.10.21

 

Tuo em. tän hetken tuskaisin vika ei siinäkään näköjään ole korjaantunut.

Esimerkkinä vaikkapa Ylen sarjat Hiljainen todistaja, Uusi Päivä ja Syyttäjä näkyvät kyllä EPG.ssä sarjan nimillä, mutta kun ne laittaa yksittäiseen tai sarjatalletukseen, näkyy tulevien tallenteiden listalla siis vain jaksonimet.

Kyseiset sarjojen jaksot kyllä sitten osaavat mennä sarjan nimen mukaisiin kansioihin, mutta nekin siten, että silloin tällöin satunnaisen oloisesti jakso tallettuukin saman sarjanimen mukaiseen uuteen kansioon.  Esim. siis "Uusi Päivä"-sarjakansioita saattaa viikossa kertyä useampia sisältäen sit a 1-x jaksoa....

 

Lisäksi tällä hetkellä näköjään esim. tuo Ylen Uusi Päivä ei suostu sarjatalletuskomennollakaan lisäämään listalle tulevia jaksoja, vaan vain sen, mistä sarjatalletuksen yrittää laittaa päälle.. ..jokainen jakso siis pitää pistää talletukseen erikseen - joko yksittäisenä tai sarjatalletuksena, jotta se tallettuisi.

Voi ilmaantua muidenkin sarjojen kohdalla mut esim. tuo nyt on helppo tarkistaa ja todeta.

 

Mahtaako softapäivitysketjun lokiin taas vain ilmaantua kommentti: "8.10.21 - pientä fixiä ja säätöä" 🙂>

 

Kumma, kun tämä toiminne pelasi moitteettomasti vaikka kuinka kauan - ja nyt vika on ollu päällä jo monen softapäivityksenkin jälkeen...???

...ja kumma, että näitä tarvii asiakkaiden täällä palstoilla noteerata ja vatvoa... 😞>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15
@DigiHate  kirjoitti:

 

Aamulla lataantui (Arris 4302) softaversio 8.10.21

 

Tuo em. tän hetken tuskaisin vika ei siinäkään näköjään ole korjaantunut.

Esimerkkinä vaikkapa Ylen sarjat Hiljainen todistaja, Uusi Päivä ja Syyttäjä näkyvät kyllä EPG.ssä sarjan nimillä, mutta kun ne laittaa yksittäiseen tai sarjatalletukseen, näkyy tulevien tallenteiden listalla siis vain jaksonimet.

Kyseiset sarjojen jaksot kyllä sitten osaavat mennä sarjan nimen mukaisiin kansioihin, mutta nekin siten, että silloin tällöin satunnaisen oloisesti jakso tallettuukin saman sarjanimen mukaiseen uuteen kansioon.  Esim. siis "Uusi Päivä"-sarjakansioita saattaa viikossa kertyä useampia sisältäen sit a 1-x jaksoa....

 

Lisäksi tällä hetkellä näköjään esim. tuo Ylen Uusi Päivä ei suostu sarjatalletuskomennollakaan lisäämään listalle tulevia jaksoja, vaan vain sen, mistä sarjatalletuksen yrittää laittaa päälle.. ..jokainen jakso siis pitää pistää talletukseen erikseen - joko yksittäisenä tai sarjatalletuksena, jotta se tallettuisi.

Voi ilmaantua muidenkin sarjojen kohdalla mut esim. tuo nyt on helppo tarkistaa ja todeta.

 

Mahtaako softapäivitysketjun lokiin taas vain ilmaantua kommentti: "8.10.21 - pientä fixiä ja säätöä" 🙂>

 

Kumma, kun tämä toiminne pelasi moitteettomasti vaikka kuinka kauan - ja nyt vika on ollu päällä jo monen softapäivityksenkin jälkeen...???

 

Viime viikonloppuna havaitsimme, että sarjatallenteiset joissakin Ylen sekä Nelosen ohjelmissa eivät toimi. Tämä on korjauksessa. Häiriö ei siis johdu softapäivityksestä. 

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

TeliaTV.n CMORE-app  -SM-Liigan suoratoisto on pätkinyt pahasti ke-to 28-29.9 ihan jokaisen ottelun kohdalla.

Peliä näkyy vaihtelevasti 5-60sek. ja sitten ruutu jymähtää paikalleen.  Kun lähetyksen keskeyttää ja palaa uudelleen, sama toistuu.

CMORE-elokuvat ja sarjat pyörii normaalisti - kuten kaikki muukin nettiliikenne (nopeus 100MBit/s) taloudessa.

 

Näköjään noi nettilähetykset enemmän tai vähemmän yhä tökkii säännöllisen epäsäännöllisin välein...

...siksi minulle kelpaa noista vain ilmaiset tarjousjaksot, niin ei ihan niin hirveesti ota pattiin... 🙂>

 

TeliaTV-softaversio on  8.10.21

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@DigiHate  kirjoitti:

TeliaTV.n CMORE-app  -SM-Liigan suoratoisto on pätkinyt pahasti ke-to 28-29.9 ihan jokaisen ottelun kohdalla.


Peliä näkyy vaihtelevasti 5-60sek. ja sitten ruutu jymähtää paikalleen.  Kun lähetyksen keskeyttää ja palaa uudelleen, sama toistuu.


CMORE-elokuvat ja sarjat pyörii normaalisti - kuten kaikki muukin nettiliikenne (nopeus 100MBit/s) taloudessa.


 


Näköjään noi nettilähetykset enemmän tai vähemmän yhä tökkii säännöllisen epäsäännöllisin välein...


...siksi minulle kelpaa noista vain ilmaiset tarjousjaksot, niin ei ihan niin hirveesti ota pattiin... 🙂>


 


TeliaTV-softaversio on  8.10.21




Vastailinkin sulle tähän ketjuun aiheesta. Eli tosiaan eilen ottelu on saattanut pätkiä Arris-digiboksilla C More -sovelluksella. Muilla katselutavoilla lähetys on toiminut normaalisti. Kyseinen häiriö on meillä tutkinnassa, mikä pätkimisen oli mahdollisesti aiheuttanut.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Ei pelkästään eilen, eikä vain Arriksella. Tökkii myös uudella susiboxilla. "Muilla katselutavoilla toimii normaalisti", eli kuva sumenee aika ajoin VHS-laatuakin huonommaksi, vaikka on muka HD-tasoinen lähetys.