Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

@madass  kirjoitti:

Ei pelkästään eilen, eikä vain Arriksella. Tökkii myös uudella susiboxilla. "Muilla katselutavoilla toimii normaalisti", eli kuva sumenee aika ajoin VHS-laatuakin huonommaksi, vaikka on muka HD-tasoinen lähetys.




@HannaMarikaLn mainitsema Arriksen C More -suoratoistosovelluksen pätkintä on meillä tiedossa ja korjauksessa. On kuitenkin mahdollista, että myös muilla alustoilla (muk. luk. DV8919-digiboksin C More -sovelluksella) lähetyksissä on ilmennyt tällaista samanlaista pätkintää / häiriötä, ja että se liittyy tuohon samaan. Tutkimme yhteistyössä CMoren kanssa mistä tämä johtuu ja teemme korjaavat toimenpiteet lähetyksiin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@mickem  kirjoitti:

@madass  kirjoitti:

Ei pelkästään eilen, eikä vain Arriksella. Tökkii myös uudella susiboxilla. "Muilla katselutavoilla toimii normaalisti", eli kuva sumenee aika ajoin VHS-laatuakin huonommaksi, vaikka on muka HD-tasoinen lähetys.


@HannaMarikaLn mainitsema Arriksen C More -suoratoistosovelluksen pätkintä on meillä tiedossa ja korjauksessa. On kuitenkin mahdollista, että myös muilla alustoilla (muk. luk. DV8919-digiboksin C More -sovelluksella) lähetyksissä on ilmennyt tällaista samanlaista pätkintää / häiriötä, ja että se liittyy tuohon samaan. Tutkimme yhteistyössä CMoren kanssa mistä tämä johtuu ja teemme korjaavat toimenpiteet lähetyksiin.


Tänään kun kokeilin, niin näköjään ne SM-Liigan talletuksien käynnistämiset (esim. maalikoosteet ja lehdistötilaisuudet) tuottavat vain, että katsoja lentää pihalle koko CMOREsta....  🙂>  ..vai.. 😞>  ...vai mitä...???

Kunniamerkki +2

Big Brother ohjeman jaksojen numerointi on viallinen ja sekoittaa jatkuvan nauhoituksen. Esim. Tämän päivän jakso oli numeroitu seiskaksi. Ohjelma on pyörinyt jo viikkokaupalla. Illan jakso ei tallentunut ollenkaan, vaan tallennus käynnistää vanhan jakson. Hienosti pelaa.

Valitettavasti olen jumissa tällä hetkellä teidän palvelun kanssa. Muuten olisi lähtenyt vaihtoon  jo ajat sitten.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12
@DigiHate  kirjoitti:

Tänään kun kokeilin, niin näköjään ne SM-Liigan talletuksien käynnistämiset (esim. maalikoosteet ja lehdistötilaisuudet) tuottavat vain, että katsoja lentää pihalle koko CMOREsta....  🙂>  ..vai.. 😞>  ...vai mitä...???

Nämä mainitsemani viat näköjään olivat korjaantuneet lauantain lähetyksissä - hienoa!

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia

Kunniamerkki +2

Tämänkin päivän Big Brother jakso oli jakso 7. Vaikka tallennukset on poistettu ja laitettu uudestaan nauhoitus, niin alkaa toistumaan vanha tallennettu jakso. Miten tämä on edes mahdollista? VASTATKAA!!!!!!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Telia TV:n tallennuspalvelu on täysi vitsi. Jatkuvasti vain vikaa vian perään. Joltakin laidalta saadaan purkkapaikalla "korjattua" ja toiselta reunalta repeää uutta..
Taas on vika Telialla ns. tiedossa:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_420613213&lang=fi

Otetaanpa em. viasta ihan esimerkki. Tallensin tänään klo 10:46 YLE TV1:ltä "Norjalaisia tarinoita", lyhyt 4 minuutin ohjelma.  Sitä sitten rupesin katsomaan ja ihmettelemään jo lähtökohtaisesti kun ohjelma muuttunut 15 minuutin mittaiseksi. Alkoihan siellä tallenteessa oikea ohjelma, mutta kas, olikin sellainen jonka olin jo aiemmin nähnyt... Katsoin kuitenkin tallenteen läpi ihmetellen. Norjalaisen ohjelman jälkeen tulikin sitten alueuutiset Uudeltamaalta. Ruudun yläreunassa lukee "Uusinta eiliseltä 19. 9. 2022" - WHAT!!!!!

Ihan vain sen verran ohjelmaoppaasta samaan henhgenvetoon. Telia repii jostakin ohjelman nimetkin omaan kuosiin. Tuo mainittu tallennettu ohjelma oli siis "Norjalaisia tarinoita". Kuitenkin YLE tuntee omissa tiedoissaan ohjelman nimellä "Norjaa ristiin rastiin". Tätä nimien muokkausta on erityisesti YLEn kanavilla jatkuvasti, osa niistä sotkee ihan todellakin ohjelmaoppaan käytön kun mm. ohjelman jakson nimi muuttuukin ohjelman nimeksi tai vaikka YLEn "MOT"-ohjelman nimi onkin "MOT Mikä Oli Tutkittava".  

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Aika monta viikkoa luvattu tallenteiden menevän kuntoon, mutta EI. Selitykset ei oikein uppoa.

Ohjelmaoppaassa ihan ok, joissakin käyttöliittymissä aika lähelle ok, mutta Arris VIP5305 käyttäen listaversioita ei ole muutosta aikoihin, muuta kuin kohti surkeampaa. Toki suunta on johdonmukainen.

  • vasenvalikko pitää valita, ei enää oletuksena vaan joku ... mikä siinä on niin vaikeaa, että voisi olla asetuksissa ihan asetettuna, että listoina halua katsella eikä kuvakkeina, jossa fontti on jollekin junnulle sopiva (kai?) ja tavattoman vähän näkee kerralla
  • listaversiossa tallenteissa edelleen edellä kuvattua sontaa. Turha selittää metadatalla, kun oppaassa on oikein ja joissakin graafisissa versioissakin ok
  • ensisijainen informaatio on ohjelman nimi = mikä on ohjelmaoppaissakin. Se, että perään tunkee erottimella (eikä ilman) sen verran kun sopii myös jakson nimeä, ei kai haittaa, toki toistuvissa jakson numero N/NN olisi jopa tärkeämpi. Siinä toki metadata hieman vaikuttaa, siinä kun tuntuu olevan laiskuutta eri kanavilla ihan riittävästi.
  • MOT ma onkin tallenteena "Kuka tienaa ruuan hintakriisissä" tai edellisen viikon "Costa del Crime". Toki YLEkin unohtanut kenen rahoilla saa toimia: mikä maa, mikä kieli. 
  • Lasten ohjelmat tosi haastavia, kun yrittää lapsenlapselle kasata materiaalia mammalassa vierailuun - tai siis löytää. Ryhmä Hau onkin "Pennut pelastavat norsuperheen".  Jne.
  • Aikanaan listaversiossa näkyi helposti minkä verran katsonut = katsomatta, nyt pitää mennä riville ja katsoa mitä oikealla puolella väripalkista tulkittavissa.  Ja kanava kaivettava vielä yksi klikkaus lisää. Erottuu tai erotu, riippuen mikä kuva ohjelmasta napattu taustaksi.
  • Edelleen kaipaa listana yksi lista, jossa symboli alussa kertoo yksittäinen vai toistuva - kuten oli joskus - voi olla vaihtoehto - ei sulje mitään pois - kuten graafisena on, mutta siellä pääosassa joku kuva joka kertoo jotain tai ei ja oleellinen info ihan syvältä olevana rullaavana ... pikkufontilla. Tuo rullaavan osasi TV-uutiset jo eri kanavilla korvata vaihtuvalla tekstillä - kun vihjasi hieman. Tuo rullaava teksti - voi ...  haluaa nähdä infon eikä odottaa mitähän jännää sieltä tulee ... - selainversiossa on tekstit jo siirtyneet kuvien päälle staattisiksi - hyvä, vielä kun laitatte tekstin alle vastavärin taustaksi ettei kuvan väri ratkaise saako selvää tekstistä vai ei.  Kyllä se kuva alta näkyy sen verran kuin tarvitseekin.
  • => asetuksissa voisi asettaa oletukset, kerran cookieta ei käytetä = muista viimeiset valinnat - pakkosyötetään markkinointitiimin näkemystä, ei vaan toimi, enemmän ärsyttää vain moinen pakko, josta ensin päästävä pois ja nopeasti
  • kerro siinä sitten ei niin teknisille käyttäjille, että Telian koodarit ovat unohtaneet teidät, opeteltava taas eri tavalla käyttämään. Saavuttamatta mitään, mutta menettäen jotain.
  • listaversiossa yksi valikko lisää: jatka katsomista - puuttuu edelleen

 

Ohessa muutama malliksi, joissa ohjelman nimi ei näy vaikka oppaassa oli ihan ok.

Kunniamerkki +1

Jotkut ohjelmakirjastot loppuvat t kirjaimeen, siis esim ID:n kirjastossa viimeinen ohjelma on Torn from The Headlines, vaikka siellä pitäisi olla muutakin. Huomasin tämän kun yritin etsiä Two Shallow Graves sarjan kirjastoa, tämä näin esimerkiksi puuttuu. Nopealla vilkaisulla jotkin muut kirjastot näyttävät !loppuvan samoin siihen t kirjaimeen. Tämä vika vaikuttaisi tulleen samoihin aikoihin kun tuo käyttöliittymä sotkettiin muutenkin. Esim noiden kirjaston ohjelmien selaaminen on hankalaa, kun ohjelman nimi näkyy vasta kun onnistuu pääsemään tuolla tahmealla kursorilla kirjaston kohdalle.


 


Yksi parannus ehdotus olisi, voisiko olla mahdollista että tuonne kirjastoon saisi jaksojen numerot? Nyt saa miettiä jäljellä olevan esitys ajan pohjalta tuota järjestystä, että mistä jaksosta olisi syytä aloittaa. Ja tehkää nyt tuolle käyttöliittymällä jotain. Tämä nykyinen on kyllä kankea ja sekava.


 


-------


Muokkaaja katjane: Siiretty toiseen keskusteluketjuun


 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

YLEn kanavilta ei löydy mm. ohjelmasarjaa PRISMA tai ULKOLINJA ja esim AKUUTTI-sarjassa ei tänä iltanakaan lue jakson sisällöstä muuta kuin se yleinen liirumlaarum. Onneksi on olemassa Ylen AREENA-palvelu, mutta se EI saa olla perustelu Telialle että Telia TV:n osalta etenkin juuri YLEn ohjelmatarjonta tuhotaan täysin!!!! 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jahas, taas mentiin taaksepäin kun pitää tallentaa kanavia jotta pystyy katsomaan 🤔>

Eilen pystyi vielä katsomaan sovelluksen kautta suoraan mm. Frii kanavaa, nyt on tullut siihenkin tallennus ensin kun ei ole Telian digiboksia käytössä.

Tallennuspalvelun kautta näkyviä kanavia: FriiTLCFoxNational Geographic ja Alfa TV.

https://www.telia.fi/asiakastuki/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote?id=497ce2ae-b8d8-48d7-aa7b-d6e12ea2b296 

 

Kunniamerkki +2

Big Brotherin jakson numero tänäänkin 7. Alkaa toistaa edelleenkin vanhaa tallennusta (mitkä on poistettu), vaikka laittaa jakson kerrallaan tallennukseen.

Laittakaa jakso numerointi kuntoon. PRKL!!!! Mikä hemmetin amatööri tunti tämä on?

VASTATKAA!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@panukokko82  kirjoitti:

Big Brotherin jakson numero tänäänkin 7. Alkaa toistaa edelleenkin vanhaa tallennusta (mitkä on poistettu), vaikka laittaa jakson kerrallaan tallennukseen.


Laittakaa jakso numerointi kuntoon. PRKL!!!! Mikä hemmetin amatööri tunti tämä on?


VASTATKAA!




Tämä tilanne on tiedossamme ja korjauksessa. Häiriötiedotteesta voit seurata asian etenemistä. Pahoittelen vielä omasta puolestani tästä aiheutuvaa haittaa ja vaivaa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Morjesta ketjuun!


 


Tiedoksi pari asiaa:


 


1. Tulemme vaihtamaan käyttämämme yhteisöalustan kokonaan uuteen. Nykyinen Yhteisö sulkeutuu kokonaan ensi viikon perjantaina 14.10 ja uusi aukeaa marraskuun puolella. Kirjoitin aiheesta lisätietoja tänne --> Yhteisö sulkeutuu 14.10 ja avautuu uudistuneena marraskuussa 


 


Tässä välissä myös tämä ketju on kokonaan tavoittamattomissa siihen asti, kunnes uusi Yhteisö aukeaa uudella alustalla.


 


2. Mietimme samalla myös sitä, että miten voimme parantaa keskustelua ja tiedottamista Telia TV:n ympärillä. Harmillisesti tuotteessa on ollut viime aikoina paljon ongelmia ja tämän ketjun focus on mennyt isosti niiden käsittelyyn ja melkein pelkästään niihin. Ketju on paisunut todella pitkäksi, ja täältä on ruudun molemmin puolin vaikea enää poimia oleellisia asioita talteen ja eteenpäin. Näin ollen teillä on vastauksien kanssa vaikeuksia, saada niitä ja toisaalta kaikilla on vaikea nähdä, että mihin on vastattu jo ja mihin ei. Ja niin edelleen.


 


Haluamme olla avoimia mitä tulee mahdollisiin ongelmiin ja niiden korjaamiseen. Toisaalta haluamme myös keskittyä tulevaan, uudistuksiin ja ideointiin ja niin edelleen. Haluamme löytää tähän toimivamman ratkaisun, nykyisellään tämä megaketju ei oikein enää palvele ketään. Lähtökohta on toki se, että ongelmista ei tarvitsisi keskustella eikä tiedottaa ja ideaalitilanteessa voisimme keskittyä vain tulevaan. Käytännössä näin ei kuitenkaan ole, aina kun on kyse koodista ja teknisistä laitteista sekä ihmisistä niin ongelmia harmillisesti voi joskus esiintyä.


 


Yritetään löytää tähän hyvä ja paremmin toimiva malli tänne Yhteisöön, joka palvelisi kaikkia 🙂>


 


Kiitos ymmärryksestä ja pahoittelut ongelmista.

Tässä nyt alkuun heti mieleen tulevia asioita. Pahoitteluni jos nämä ovat toistoa aikaisempiin ehdotuksiin, ketju on liian pitkä läpi kahlattavaksi. Nämä huomiot ovat Apple TV käyttäjän näkökulmasta.


1. Tallennusnäyttö on erittäin sekava. Tallennukset pitäisi esittää ohjelmittain kansionäkymään järjestettynä, ei yksittäisinä tallennuksina. Jaksovalitsinnäkymä on mielestäni lähellä oikeaa lähestymistapaa.

2. Sarjatallennuksen pitäisi joko ohittaa dublikaatit tai mahdollistaa niiden automatisoitu poistaminen. Toivottavaa olisi että eri ohjelmille olisi määritettävissä omat poistoasetukset. Esimerkiksi säilytä 10 uutisista vain 2 uusinta jaksoa.

3. Kolmen kuukauden säilytysaika tallennuksille on liian lyhyt

4. Voisiko asetuksissa olla esivalinta tallennuksen käynnistämisen hyväksymiselle siten, ettei tallennuksen käynnistymistä tarvitse erikseen joka kerta hyväksyä suoraa lähetystä katsottaessa. Olisi myös erinomaista jos lähetyksen katsomisen johdosta käynnistetty tallennus menisi omaan kansioonsa ja sille olisi määritettävissä oma säilytysaikansa. Katso kohdat 1. ja 2.

5. Kanakohtaainen jatkuva tallennus olisi mainio ominaisuus, jossa ohjelmatiedoista voisi käynnistää esimerkiksi viikko sitten esitetyn ohjelman.

6. Ohjelmatiedoista käynnistetty suoran lähetyksen toiston ei pitäisi katketa ohjelman päätyttyä.

7. Tv-kanavat näyttö on app:in parhaiten toteutettu osuus. Mitä nyt joka kerta näkyviin ilmestyvä ohje liittyen ohjelman kuvaukseen on pieni kauneusvirhe.

8. Tallennuksien poistamisen ei tietenkään pitäisi lopettaa sarjan tallennusta. Vaikka asiaa onkin paikattu lisäämällä tallenna kaikki jaksot valinta näkymään on tuo hilpeyttä aiheuttava viritys.


Yleisiä huomioita

1. App:in perimmäinen tarkoitus lienee monelle lineaarisen television korvaaminen. Näinpä tätä näkökulmaa toivoisi korostettavan. App:in Pääsivu ja Kategoria näytöt vaikuttavat käyttökokemukseen perin negatiivisesti. Jos sisällön mainontaa on pakko tyrkyttää, tulisi se edes tehdä muualla kuin etusivulla.

2. Palvelun käyttäjätunnuksen ja yhteyssähköpostiosoitteen vaihtaminen ei ilmeisesti onnistu mitenkäään?

3. Viime aikoina palvelu on vaatinut uudelleen kirjautumista useasti. Ei hyvä.


@punakuon0  kirjoitti:

 

1. App:in perimmäinen tarkoitus lienee monelle lineaarisen television korvaaminen.


Erittäin hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan mutta otan tähän yhteen kohtaan kiinni. Kyllä Telia TV appin perimmäinen tarkoitus on korvata nk lineraarinen TV, sillä moni nykyään on tottunut käyttämään erinäisiä suoratoistopalveluita.

 

Mutta se perimmäinen kysymys tässä on se, että miksi asiakkaan tulisi käyttää ja maksaa Telia TV:n käytöstä, kun tosiaan vaihtoehtona on ostaa palvelu suoraan muualta? Mikä on se lisäarvoa tuottava ominaisuus, toiminta yms mitä Telia tuo suhteessa siihen, että maksan suoraan vaikka HBO:lle, Disney:lle, Viasat:lle yms? Itselläni ainakin on vaaka kallistumassa pois Telia sen huonon asiakaspalvelun, joustamattomien sopimusten, huono laitteiston, puutteellisten kirjastojen sekä ennen kaikkea vailinaisesta sisällöstä mitä se tarjoaa samaan hintaa kun mitä saisin ostamalla palvelun suoraan muualta.

Tätä minäkin ainakin yritin korostaa, eli sovelluksen lisäarvo on"antennijohdon" korvaaminen ja tallennuspalvelu, mutta itse en näe ohjelmakirjastojen keskittämiselle Telia TV:hen mitään tarvetta, oikeastaan päinvastoin. Näin ollen toivoisin että Telia TV kiinnittäisi huomiota kehitystyössä erityisesti TV palveluun, Ohjelmakirjastojen mainostaminen palvelun pääsivulla vaikuttaa mielestäni negatiivisesti käyttäjäkokemukseen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

 


@punakuon0  kirjoitti:

Tätä minäkin ainakin yritin korostaa, eli sovelluksen lisäarvo on"antennijohdon" korvaaminen ja tallennuspalvelu, mutta itse en näe ohjelmakirjastojen keskittämiselle Telia TV:hen mitään tarvetta, oikeastaan päinvastoin. Näin ollen toivoisin että Telia TV kiinnittäisi huomiota kehitystyössä erityisesti TV palveluun, Ohjelmakirjastojen mainostaminen palvelun pääsivulla vaikuttaa mielestäni negatiivisesti käyttäjäkokemukseen.


Samaa mieltä. Pitäisi asetuksista voida valita mitä haluaa 'pääsivulle' näkyviin. Osahan haluaa nähdä uusimmat vuokraleffat tmv. heti palvelun etusivulla ja osa ei sitten mitään ylimääräistä. Telia TV on ennenkaikkea TV-palvelu [piste] 

@Traveller  kirjoitti:

 

Samaa mieltä. Pitäisi asetuksista voida valita mitä haluaa 'pääsivulle' näkyviin. Osahan haluaa nähdä uusimmat vuokraleffat tmv. heti palvelun etusivulla ja osa ei sitten mitään ylimääräistä. Telia TV on ennenkaikkea TV-palvelu [PISTE] 

 

Tässä pitää muistaa se, että Telia ei itsessään tarjoa mitään sisältöä, vaan he toimivat täysin välittäjinä ja haluavat saada rahaa asiakkailta kokoamalla eri palveluntarjoajat yhteen paikkaan. Kilpailuetu tässä olisi se, että saisimme kaikki kontenni yhden kaukosäätimen hallintaan mutta käytäntö on osoittanut tämän olevan epäonnistunut ratkaisu varsinkin, kun Telia ei tarjoa asiakkailleen muiden tuottajien kirjastoja sellaisenaan vaan yrittävät ylläpitää jotain omaa (puutteellista ja epätoimivaa) viritelmää niistä. Unohtamatta sitten se epäonnistunut laitteisto millä Telia tarjoaa palvelujaan.

Tosiaan kuten olen jo sanonut, jatkossa annan rahani suoraan näille tuottajille kuten Disney:t, Ruudut, Viaplay:t etc jotta saan heidän kaiken mitä he tarjoavat erittäin joustavalla sopimuksella. Telia TV ei tuo mitään lisäarvoa minulle, varsinkaan kun en saa edes kaikkia Telialle maksamiani sisältöä näkyviin esim mobiilisti.

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia

Olen samaa mieltä siitä että geneerinen päätelaite on tässä tapauksessa parempi ratkaisu kuin palveluntarjoajan dedikoitu laiteratkaisu. Mitä ohjelmakirjastoihin tulee, Telialla on tietysti liiketaloudellinen peruste niiden tarjoamiselle, enkä pidä asiaa sinänsä huonona lisänä sovelluksen palveluihin. Kuten todettua, en vain näe että sovellus itsessään toisi näihin ainakaan itselleni lisäarvoa ja näkisin sovelluksen fokuksen olevan enemmän TV palvelussa. Mielestäni suoratoistopalveluiden vertaaminen Telia TV palveluun ei ole perusteltua.


@punakuon0  kirjoitti:

Mitä ohjelmakirjastoihin tulee, Telialla on tietysti liiketaloudellinen peruste niiden tarjoamiselle, enkä pidä asiaa sinänsä huonona lisänä sovelluksen palveluihin.

 

Niin, ongelma ei ole siinä että Telia tarjoaa eri kirjastoja, koska sieltä he saavat myös rahansa. Ongelma on siinä, ettei tarjota kaiken kattavaa / koko kirjastoa mitä sisällöntuottaja tarjoaa. Esimerkkinä vaikka Telian Viasat-kirjaston joka on vain murto-osa koko Viaplay:n kirjastosta.

No jos tilanne on tuo, niin se korostaa entisestään sitä tosiasiaa ettei tätä palvelua ainakaan kanavapakettien takia kannata ottaa.


@punakuon0  kirjoitti:

No jos tilanne on tuo, niin se korostaa entisestään sitä tosiasiaa ettei tätä palvelua ainakaan kanavapakettien takia kannata ottaa.


Kyllä se näin on. Kirjoitin aiemmin tämän viestin: tein vertailun Viaplay:n ja Telian V Film-kirjastojen välillä ja esimerkiksi kategoriassa "Komedia" niin:

  • Telian kirjastossa on 83 (kahdeksankymmentäkolme) elokuvaa...
  • ...kun taas vastaavasti Viaplay:n puolella elokuvia on 680 (kuusisataakahdeksankymmentä).

Jokainen voi omalta taholtaan arvioida onko ero merkittävä vai ei, varsinkin kun kumpikin maksavat yhtä paljon - toki Viaplay:n osalta voit irtisanoa sopparin milloin haluat, kun taas Telian osalta sopparit ovat pääsääntöisesti määräaikaisia - tässäkin voi jokainen arvioida kumpi on heille/meille joustavampi vaihtoehto. Saati sitten, että kaikille muille operaattorille Viaplay kuuluu heidän pakettiensa hintaan ilman lisäkustannuksia.

 

Itse urheilun suurkuluttajana missaan myös erittäin paljon live-urheilua sen vuoksi, että Telia ei tarjoa Viaplay:ta asiakkailleen.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Olipahan taas lätkäilta! Peli meni niinku meni, mutta kuvanlaatu oli taas aivan surkea. Joo joo, tiedän, vika on tiedossanne ja joku korjaa sitä  koko ajan ja häiriöilmoitus on annettu Pieksämäen Essolle. Tai SEOlle. Aivan sama miten kommentoitte, sillä sisältö on: Deedle deedle doo, wubba wubba wubba. Ostin 20 vuotta sitten VHS-nauhurin hintaan 1290 markkaa ja siinä on edelleen parempi kuva kuin teidän susiboxissanne. Eikö ole noloa?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Kiitokset kaikille palautteista!

Kirjoittelin tuonne uuden digiboksin ketjuun tilannetietoa Telia TV:n kehityksestä. Palataan telkkariaiheisiin kunhan uusi yhteisö avautuu. 🙂

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Uusi yhteisö - vanhat ropleemat…..

 

Lukuisten palstalla esitettyjen tallennusongelmien lisäksi YLE.n ohjelmien kohdalla pelannut erinomainen ohjelmatyyppikohtainen haku on ollut pimeänä suunnilleen elo-syyskuusta saakka…

 

Mulla on 15v vanha Humax-boxi, missä tämä ominaisuus pelaa yhä hienosti!!!

 

Arris-Boxissa nyt tämä ohjelmaversio (tarkemmin ottaen 8_11_72):

 

Päivitys 3.11. 2022

Päivitys versioon 8.11

  • Parannettu TV-ruudulla näkyvien ilmoitusten ulkoasua
  • Muita pieniä korjauksia ja viilauksia