Telia TV kirjastot


  • Savumerkittäjä
  • 172 kommenttia

Meillä on perus Telia TV digiboksilla. Kirjastot tilatut kohdassa on Telia TV, foxhd ja cnn. Kuinka sinne saisi jotain muutakin? 


 


Edit SannaMKoo: Korjattu kirjoitusvirhe otsikossa


39 kommenttia

Kunniamerkki +14

Tilaamalla niitä tilattavissa olevia kanavia jotka näkyvät siinä samalla näytöllä kuin tilatut painamalla kaukosäätimen nuoli alas painiketta. Siitä et pysty tilaamaan, mutta voit katsoa helposti mitä on saatavilla. Tilata voi sitten omilta sivuilta, puhelimitse tai chatista.


Kanavakartat joihin on merkitty mitkä sisältää ohjelmakirjaston https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/kanavakartat ja kanavapaketit https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/kanavapaketit

Mutta miksi systeemi on muuttunut huonompaan suuntaan? Aikaisemmin tilatut kohdassa oli pitkä rivi kanavia peruskäyttäjillä. Katselin ennen mielelläni sieltä NatGeographyä. Mitä teillä muilla peruskäyttäjillä on tilatut kohdassa?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tässä onkin varmaan kyseessä tallennus-muutos, mikä koski juuri National Geographic -kanavaa, sekä Friitä, AlfaTV:tä ja TLC:tä. Näissä kanavissa on ennen ollut Catch up -toiminne, joka tallentaa ohjelmia automaattisesti katsottavaksi kirjastoon 7 päivän ajaksi. Kanavat lisättiin 15.10. tallennusominaisuuden piiriin, jolloin kanavia pystyy itse tallentamaan eikä tästä syystä sisällöt jää talteen automaattisesti kuten ennen.


 


Jatkossa voi siis itse ajastaa näiltäkin kanavilta mieluisia ohjelmia myöhemmin katsottavaksi ja ne pysyvät tallessa 90 päivän ajan. :smileyhappy: Täältä voi lukaista vielä tiedotteen asiasta! 

Sen verran olen epäluuloinen että uudistan kysymyksen, mitä kanavia teillä peruskäyttäjillä näkyy digiboksin valikossa Kirjastot-Tilatut kanavat? 

Uppia kysymykselle

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

No en nyt tiedä olenko peruskäyttäjä (käytössä siis mobiilitv tekniikalla toteutettu aIPTV) mutta minulla näkyy seuraavaa digiboksin kirjaston tilatuissa kanavissa : YouTube, Liiga, HBO Nordic ja kaikki liigajoukkueet.


 


Tilattavissa kohdassa näkyy sitten kaikki muut kanavat, mutta ei tilattuna.


 


Tosin näen digiboksilta tv-kanavilta kaukosäätimellä valitsemalla kyllä kaikki normaalikanavat (ilmaiset) koska minulla on tallennuspalvelu (esim National Geographic HD kanavapaikka numero 20).


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Heippa! Minulla on esimerkiksi Telia TV digiboksi laajakaistalla, johon tilattuna seuraavanlaiset lisäpalvelut:


 


___________________


___________________


- Liiga-passi 24,90 €/kk


- HBO Nordic 9,95 €/kk


- Tallennuspalvelu 6,50 €/kk


 


Telia TV mobiilipalvelun TV-kanavat:


Telia TV sovelluksen ohjelmapalvelut (pdf)


 


> Telia TV digiboksi laajakaistalla TV-kanavat:


Telia TV -ohjelmapalvelut (pdf)


___________________


___________________


 


Telia Arris VIP 4302W -digiboksin Kirjastot-välilehdeltä löytyy Liiga, HBO, Netflix ja Youtube sekä tilattavissa olevat kanavakirjastot omassa osiossa. Minulla on toistaiseksi käytössä digiboksilla aIPTV:n ohjelmisto, kunnes uusi laajakaista on asennettu ensi viikolla ja pääsen lataamaan IPTV:n ohjelmiston digiboksiin Telian kiinteän verkon kautta. IPTV:ssä tulee olemaan esimerkiksi enemmän TV-kanavia katsottavana.


 


Sama Telia TV -paketti (eli Liiga, HBO & Tallennuspalvelu) on myös tilattu asiakaspalvelun kautta maksutta Telia TV mobiilipalveluun ns. peiliheijastuksena. Kaikki pelittää toisin sanoen sulavasti täällä :smileyvery-happy:


 



 


Aika sekavaksi menee. Ei ole peruskäyttä jos on ostanut jotain lisäkanavia.

 

Chatissa kerroin kanavien poistumisesta tilatut kohdasta, jolloin työntekijä kysyi onko siitä mitään haittaa?! Eikä osannut kertoa mitkä kanavat pitäisi olla peruskäyttäjällä. Kysyin onko hänellä itsellään lainkaan Telia Tveetä kun tiedot on tuota tasoa. Jostain hän kaivoi tiedon, että vain CNN näkyy. Kerroin hänelle että minulla on tilatut kohdassa myös Telia TV ja Fox HD. Nyt hän keksi, että menee katsomaan Telian Telia Tveetä, ja tuli takaisin se tiedon kanssa, että myös Telia TV ja Fox HD näkyy tilatut kohdassa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Baron, teillä pitäisi näkyä Telia TV digiboksissa (ilman laajakaistaa) seuraavat peruskanavat ohjelmaoppaassa:


 



Huom! National Geographic on HD-kanava ja Nelonen Media ilmaiskanavat (Nelonen, Liv, Jim ja Hero) vaativat Tallennuspalvelun käytön


 


 


Jos haluat sisältöä Kirjastot-osioon Youtuben lisäksi, niin tilattavissa on aika paljon erilaisia kanavapaketteja tilattavissa Telialta:


https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/kanavapaketit


 


ja unohtamatta erillistä Netflix-palvelua alk. 7,99€ :smileyhappy:


 


Oliko sinulla jokin kanavapaketti tilattuna jo ennestään? Tilamaasi palvelut näkyvät myös mm. Omilta Sivuilta. Viasatin kanavapaketeissa näkyy olevan saatavilla mm. CNN.


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia TV sovelluksen eli mobiilipalvelun TV-kanavat


 


Tallennuksen piiriin kuuluvat kanavat:



  • Yle TV1, Yle TV2, Yle Teema & Fem

  • MTV3, AVA, Sub

  • Nelonen, Hero, Jim, Liv

  • Vitonen, Kutonen

  • Frii

  • TLC

  • FOX

  • Alfa

  • National Geographic


Tallentamisen lisäksi palvelussa on mahdollista katsoa seuraavien kanavien suoria lähetyksiä:



  • Yle TV1

  • Yle TV2

  • Yle Teema & Fem

  • FOX

  • TLC

  • Frii

  • National Geographic


Mikäli käytössäsi on Telia TV digiboksi ja siinä Tallennuspalvelu, voit tilata palvelun mobiiliin ilman lisämaksua kirjautumalla Teliaan. Telia TV sovelluksessa National Geographic -kanava on toistaiseksi saatavana SD-versioina, minkä vuoksi National Geographic -tallennukset ovat tässä vaiheessa katsottavissa vain sillä laitteella, jolla tallennus on tehty.


 


Lähteet:


Ei tunnu Sekuntti ymmärtävän selvää kysymystä kun puhuu asian vierestä.

 

Uudestaan: Mitä teillä peruskäyttäjillä näkyy kohdassa Kirjastot-tilatut kanavat? Ei peruskäyttäjät (ne joilla on erikseen ostettuja kanavia) voivat vastata kysymykseen miinustamalla nämä erikseen ostetut kaikista tilatuista. 

Älkää lähettäkö kuvia Telian sivuilta vaan menkää oman digiboksin menuun katsomaan mikä on tilanne. Tack

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Aivan @Baron, tältä se siis näyttäisi..


 


Kirjaston Tilatut-osiossa näkyisi ainoastaan Netflix ja Youtube. Liiga (joukkueineen) ja HBO näkyvät mukana kun ovat tällä hetkellä tilattuja kanavapaketteja minulla :smileyhappy:

Mielenkiintoista..HBO ja Netflix voidaan sivuuttaa koska niitä ei ole peruskäyttäjällä. YouTubea meillä ei koskaan ole näkynyt tilatuissa. Mistähän tämä ero johtuu? Onko digiboksi riippuvainen.

Peruskäyttäjänä mulla tilatuissa siis Telia TV, CNN ja Fox HD. Näiden takaa siis löytyy ohjelmia, joita ei ole tarvinnut itse tallentaa.

YouTuben pitäisi löytyä kaikista uudemmista Telia TV digibokseista. Muistatko mikä malli on kyseessä?

 Arris vip 2853. Nyt katson YouTubea PS kolmosen kautta

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16



Arris VIP 2853 -digiboksissa ei ole tukea Youtubelle ja Netflixille @Baron. Lisätietoa aiheesta löytyy täällä. Suosittelisin päivittämään uudempaan Telia TV digiboksiin maksutta:


https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mika-telia-tv/tv-boksi/uusi-digiboksi


 


Ainakin itse olen tykännyt, joten voin suositella :smileyvery-happy:

Tanks vaan.

Tuee kysymys miksi teliaei ole aloitteellunen digiboksn vaihtamisessa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Oletko antanut omilla sivuilla markkinointiluvan Telialle?


Silloin tarjoukset on helpompi kohdistaa.



 


 


 


 


 

Aha..Vaikea vaan ymmärtää miten asiakkaan digiboksin vaihtaminen ilmaiseksi parempaan versioon olisi suoramarkkinointia. Minusta se on tukitoimi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Markkinointia sekin. Vanhan boksin voi tosiaan vaihtaa 4302W-malliseen digiboksiin soittamalla Telian asiakaspalveluun 020 690 400 (mpm/pvm) tai 24/7 chatin kautta :smileyhappy:

Nyt on soitettu. Työntekijälle oli kai uusi asia. Kun esitin vaihtoidean, hän kysyi mikä siinä on vikana, sehän on melko uusikin. Sitten hän siirsi asian häiriöpuolelle. Katsotaan tuleeko se digiboksi vai lisää jankutusta..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hienoa, että asiasi edistyy siitä huolimatta. Täällä Yhteisön blogissa voi jatkaa keskustelua digiboksin aiheesta:


https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Uusi-Langaton-Telia-TV-on-taalla/ba-p/135450#comments


 


En meinannut löytää tuota blogia, mutta etsivä löytää :smileyvery-happy:

Laitettiinhan sinulle uusi digiboksi matkaan? 🙂 Tosissaan automaattisesti noita uusia laitteita ei lähetetä, vaan laitteiden vikaantuessa laitteita uusitaan tai asiakkaan ottaessa yhteyttä. Markkinointiviestinä lähetettiin asiakkaille, joilla oli vanha digiboksi viestiä, että voivat sen veloituksetta uusia, ilmeisesti tämä ei ole sinua tavoittanut? Ymmärrän kyllä pointtisi siitä, että voitaisiin boksit lähettää automaattisestikin, mutta toimivia laitteita nuo vanhemmatkin kuitenkin ovat :)

Niin siinä kävi, että telian työntekijöillä oli eri linja kuin tässä ketjussa esitettiin. Minulle lähetettiin toinen samanmerkkinen digiboksi kuin nyt on Arris vip2853. Hohhoijaa..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Baron@  kirjoitti:

Niin siinä kävi, että telian työntekijöillä oli eri linja kuin tässä ketjussa esitettiin. Minulle lähetettiin toinen samanmerkkinen digiboksi kuin nyt on Arris vip2853. Hohhoijaa..




No tuliko sinulle nyt Arris VIP 4302W digiboksi?


Siinä näkyy myös YouTube ja Netflix jos olet tilannut sen.


Itsellä tuo boksi käytössä aIPTV toteutuksena, kun ei ole kiinteää laajakaistaa.

Vastaa