Telia TV maksukanavat ja markkinointi


Miksi TeliaTV:tä (sen mobiiliversiota) markkinoidaan palveluna josta voi katsoa kaikki tilaamansa maksukanavat? Voisiko myyjille antaa ohjeeksi että oikaisisivat kun huomaavat että asiakas luulee saavansa kaikki tilaamansa maksukanvat mobiililaitteeseen.


11 kommenttia

Moi @ihanjokumuu! Telia TV mobiilipalvelun kanavapakettitarjoama poikkeaa hieman digiboksin tarjoamasta ja tämä johtuu sopimuksiin liittyvistä seikoista. Toki myyjän pitäisi asiasta mainita tarvittaessa. Oliko tässä siis millaisesta tilanteesta kyse? Tarkemmat kanavakartat löydät täältä.

Olen digiboxin toimimattomuuden (eri ongelma) takia asioimaan useasti sekä asiointipalvelussa (puhelin) ja palvelupisteissä. Joka paikassa kun on puhuttu että kanavista, sekä ilmaisista että maksukanavista, on käyty läpi ja on (telian henkilöiden toimesta) kehuttu että kanavat näkyvät mobiililaitteilla. Jos minä kysyn että näkyykö CMore Sports, niin asiakaspalveluhenkilö sanoo että joo. Jos seuraavassa puhutaan viasat Historysta, niin asiakaspalveluhenkilö ei huomata että kyseinen kanava ei näy mobiililaitteilla.

 

Miksi kyseiset Viasatin kanavat näkyvät valintoina puhelimessa ennen kuin kirjaudun sisään ja häipyvät valintalista kun olen kirjautunut sisään?

Okei, tässä on selkeästi skarppaamisen paikka meidän osalta. Kiitos palautteesta, välitän sen eteenpäin.

Viasatin kanavat saa näkymään myös mobiilipalvelussa, jos ne on jo tilattuna Telia TV digiboksille. Tämän vuoksi ne löytyvät myös kanavalistauksesta. Näitä ei siis pysty tilaamaan erikseen pelkästään mobiilipalveluun.

Kunniamerkki +9

Hei

Tämä on vanha viestiketju, jonka löysin sattumalta. Kerron oman kokemukseni.

 

Olin muuta asioimassa Telian palvelupisteessä, kyn esittelijä tarjosi Telia tv -sovellusta. Koska katson iPADilla kesämökillä jonkin verran uutisia ja muita tv-ohjelmia, ajattelin kokeilla sitä. Sain käsityksen, että myös maksulliset kanavat näkyisivät sen avulla (kesämökillä).

 

Sain sovelluksen toimimaan ja katsoin ilmaiskanavia sen avulla kokeeksi. Kuitenkin selvisi, että esimerkiksi MIX-kanavia ei näkynyt. Irtisanoin Telia tv-sopimuksen ja maksoin vähän tallennuspalvelusta, joa olin käyttänyt. Se on ohi nyt. Tulen toimeen ilman tuota sovellusta.

Joko sanottiin väärin tai oletin väärin, vaikka ei sanottu.

 

Asia ei jäänyt vaivaamaan. Kiitos Telialle sen kaapelitelevisiosta, joka on minulle tärkeämpää, kuin liikkuva yhteys.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@soittajaeino@  kirjoitti:

 


 


Sain sovelluksen toimimaan ja katsoin ilmaiskanavia sen avulla kokeeksi. Kuitenkin selvisi, että esimerkiksi MIX-kanavia ei näkynyt. Irtisanoin Telia tv-sopimuksen ja maksoin vähän tallennuspalvelusta, joa olin käyttänyt. Se on ohi nyt. Tulen toimeen ilman tuota sovellusta.


Joko sanottiin väärin tai oletin väärin, vaikka ei sanottu.


 


Asia ei jäänyt vaivaamaan. Kiitos Telialle sen kaapelitelevisiosta, joka on minulle tärkeämpää, kuin liikkuva yhteys.




Mix -kanavapaketit ovat tosiaan yksi sellainen kokonaisuus, joita ei ole saatavilla mobiilisovellukselle lainkaan. Hyvä juttu, ettei tämä mobiililaitteelta katselu tässä kohtaa ollut sinulle välttämättömyys, mutta selkeästi meillä on yhäkin hieman parannettavaa tämän esille tuomisessa. 


 


Todella mukava kuulla, että kaapeli-tv:n puolella on mieluinen sisältö, ja se on kovassa käytössä. :smileyhappy: Kiitos kovasti palautteestasi!

Kunniamerkki +9

Kiitos yllätyksestä perjantaina 15.2.

 

Sattumalta selaisin eri kaapelikanavia, kun mietin mitä ehkä tilaisin tulevaisuudessa Telialta. Sain kokeilemalla näkyviin seuraavia minua kiinnostavia kanavia, joita en ole maksanut:

 

Discovery, Discovery Science,

CMore Max, Viasat Nature HD,

Viasat Explore HD ja Investigation Discovery.

 

Löysin vasta tämän jälkeen tiedotteeni asiasta. Jokainen muukin, joka haluaa, voi katsoa.näytö ja useita muita kanavia sunnuntain iltaan asti 17.2. Kiitos tästä.

 

Useimmat näistä kanavista liittyvät urheiluun. Niitä en aio katsoa, ne ovat muita ihmisiä varten.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@soittajaeino@  kirjoitti:

Kiitos yllätyksestä perjantaina 15.2.


 


Sattumalta selaisin eri kaapelikanavia, kun mietin mitä ehkä tilaisin tulevaisuudessa Telialta. Sain kokeilemalla näkyviin seuraavia minua kiinnostavia kanavia, joita en ole maksanut:


 


Discovery, Discovery Science,


CMore Max, Viasat Nature HD,


Viasat Explore HD ja Investigation Discovery.


 




Juuri näin! :smileyhappy: Valtakunnallisen televisioviikon kunniaksi on avattu näkyviin pitkä lista eri maksukanavia veloituksettomaan katseluun koko viikonlopuksi. Onneksi pongasit ne sieltä ja hyvissä ajoin viikonlopun alettua! 


 


Itsekin selailin jo kanavien tarjontaa, ja useampi dokumentti tulee varmasti viikonlopun aikana katsottua! Täältä löytyy koko avattujen kanavien lista, ja muutamat ohjelmatärpit :smileyhappy:

Kunniamerkki +9

Hei.

Mainostaminen ja markkinointi kannattaa. Yllätyin itsekin kun innostuin.

 

Tilasin uudelleen MIX S -paketin, josta luovuin jokin aika sitten. Nyt minulla on taas sekä MIX M että MIX S -paketti eli 16+ 2 maksullista kaapelikanavaa. Lisäksi olin ottanut 2 ylimääräistä puolen vuoden sopimuksella.

 

Tarkoitukseni on seurata mielenkiinnon säilymistä kesään asti, jolloin voin vähentää kokonaismäärän hallitusti kahdella. Runsaus on myös rikkautta. Se maksaa vain muutaman kympin kuukaudessa. Useamman vieraan kielen taitoni on tässä tapauksessa hyödyksi.

Kunniamerkki +9

Hei

Minulla on ongelma, johon yritin saada vastausta suoralla viestillä Telialle. Minut ohjattiin kuitenkin esittämään asia täällä. Ehkä saan vastauksen.

 

Minulla on tapana tilata erilaisia MIX -kanavia kuten asioita seuraavat ovat huomanneet. Huomasin ongelman: en pysty tekemään tilausta eräisiin kaapelikanavien, joita lupaatte.

 

Löysin 3 Ruotsalaista kanavaa, jotka eivät aukea tilaustilanteessa suorakäytössä valittavaksi:

Ne ovat

    Ruotsin TV3, Ruotsin TV4 ja Ruotsin TV6.

 

Ensimmäisen tilasin ja katsoin 6 kuukauden sopimuksella. Miksi TV3  ei löydy MIX-valikosta?

 

Seuraavaksi haluaisin tilata TV4-kanavan maaliskuun alusta alkaen. Sitä ei löydy MIX-tilausvalikosta.

 

Kolmanneksi puuttuu myös Ruotsin TV6. Siitä ei ole minulle haittaa, koska sitä en tilaa. Joku toinen voisi kiinnostua sitä, jos se olisi tarjolla.

 

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Kiitos havannostasi! Laitoin häiriön tutkintaan Omat Sivut-palvelun kanavien valinnasta. Sieltä tosiaan puuttuvat nuo mainitsemasi kolme Ruotsin kanavaa: TV3, TV4 ja TV6. Asiakaspalvelussamme voidaan vaihtaa kanavat Omat Sivut häiriön aikana esimerkiksi Telia.fi-etusivulta löytyvän chatin kautta.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@AnneAn@  kirjoitti:

Kiitos havannostasi! Laitoin häiriön tutkintaan Omat Sivut-palvelun kanavien valinnasta. Sieltä tosiaan puuttuvat nuo mainitsemasi kolme Ruotsin kanavaa: TV3, TV4 ja TV6. Asiakaspalvelussamme voidaan vaihtaa kanavat Omat Sivut häiriön aikana esimerkiksi Telia.fi-etusivulta löytyvän chatin kautta.




Tähän on nyt tullut myös korjaus eli MIX-paketteihin on taas valittavissa myös itsepalvelussa TV3, TV4 ja TV6 :) 

Vastaa