@JuhaPN kirjoitti:
@Amatoori kirjoitti:
Oikea vastaus asiakkaalle olisi: "ette saa hyvää kuvaa ennen kuin ostatte meiltä digiboksin ja laajakaistan."
Tässä törmätään siihen tosiseikkaan, ettei joka maan kolkkaan saa Telialta mitään järkevää nettiä. Esimerkkinä meidän kotiosoitteeseen saa Telialta 50M tai 100M Hybridin. TeliaTV ei hyödynnä tuosta kuin kiinteän kaistan osuutta, joka meille olisi max. 10M ADSL. Telian mobiili toimii osoitteessamme ihan ok, joten nettiselailuun tuolla hybridillä saisi lähes markkinointinopeudet, mutta se ei television katselussa auta. Toinen operaattori tarjoaa osoitteeseemme maksimissaan 1000/100M kaapelinettiä. Itselläni on käytössä riittävä 200/20M, joka toimii vakaasti ja täydellä myydyllä nopeudella molempiin suuntiin.
Tuntuu jotenkin typerältä, että saadakseen täyden TV-palvelun Telialta, joutuisin ottamaan nykyisen luotettavan nettiyhteyden rinnalle/tilalle tuon hikisen Hybridin. Nykyinen TeliaTV ilman laajakaistaa lanseerattiin valtavalla kiireellä ennen liigakauden alkua, mutta näin asiakkaan näkökulmasta kehitys tyssäsi siihen. Taustalla tehdään varmaan paljonkin, mutta vajaassa vuodessa ei ole saatu asiakkaan suuntaan yhtään mitään. Ei esimerkiksi samaa HD-sisältöä tänne unicast-maailman puolelle UHD:sta puhumattakaan...
Tässä törmätään myös siihen - toisaalta ihan ymmärrettävään - tosiseikkaan, että enempi maksava asiakas on Telialle parempi asiakas. Tuossa ei sinällään ole mitään ongelmaa, mutta ei niitä vähempi maksaviakaan kannattaisi ihan sumeilematta silmään kusta. Hyvää esimerkkiä tällaisesta vähempi asiakaslähtöisestä linjasta saa, kun lueskelee Telian edustajien vastauksia ( vastaus == valehtelu).
Itse olen tästä jo johtopäätökset vetänyt ja kun kauden viimeinen Liigamatsi on taputeltu, katkeaa tilaus välittömästi eikä uutta tule. Ei myöskään tule ensimmäistäkään laitetta tai muuta liittymää Telian kautta. Ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Liiga olisi voinut olla Telialle ihan oikea "sisäänheittotuote", mutta valitettavan karua kieltä organisaatiosta kertoo tapa, jolla tämä on ryssitty. Ja kuin pisteenä i:n päälle nämä asiakaspalvelijoiden asiakasta aliarvioivat "vastaukset".