Telia TV:n kuva muuttuu sumeaksi ja ääni katoaa


Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

4G reititin ja digiboksi ei pelitä.Ollut nyt noin viikon tilassa jossa kuva on hetken terävä ja muuttuu sen jälkeen sumeaksi ja ääni häipyy. Olen vedellyt vurtajohtoja irti ja kiinni  kyva on 10s.terävä ja taas mennään äänettömäksi sekä kuva sumeaksi.Alkaa huumori loppumaan kun yrittää NHL katsoa. Helpistä tuli että tutkitaan eikä sen jälkeen ole paljon häiritty. Onko jollakin parempaa neuvoa?

Edit IlariJR: otsikkoa tarkennettu.


79 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Saukkoliina@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:

@Anselmi_Panda 


 


Mukava kuulla, että Applen laitteilal lähetys on jo toiminut kirkkaasti ja sulavasti, jotta ottelut on pystynyt katsomaan. Digiboksin osalta toiminta tulee myös saada kuntoon, ei palvelu ole tietystikkään tarkoitettu pätkiväksi.




Milloinkahan tuo vika korjaantuu digiboxiin? Edelleen kuva pikselöityy ja jäätyy, tänään kuva jumiin vielä pahemmin kuin aikaisemmin. Vikatiedotteessa vika kuitenkin ilmoitettukorjatuksi jo 10.8.2020.




Se yleinen häiriö on korjattu, eikä vastaavaa laajaa häiriötä ole havaittu. Nuo oireilut eli kuvan pikselöityminen, jäätyminen ja lataus voi johtua eri syistä. Yleensä ongelman aiheuttaa hidas tai pätkivä internetyhteys. Oletko kokeillut digiboksin kytkemistä verkkokaapelilla reitittimeen/modeemiin?

Olethan myös käyttänyt digiboksin virtajohtoa irti häiriön päättymisen (10.8.) jälkeen? Virtajohdon irroitus 10 sekunnin ajaksi pakottaa digiboksin ohjelmiston sammumaan kokonaan ja uudelleenkäynnistys voi korjata myös tämän. Kaukosäätimestä virtojen katkaisu ei sammuta koko digiboksia / sen ohjelmistoa.

Jos verkkokaapelilla ei ole mahdollista kokeilla, kokeilethan sijoittaa modeemin ja digiboksin mahdollisimman lähekkäin, avonaiselle paikalle jotta WiFi -signaali olisi mahdollisimman vahva. Jos näistäkään toimenpiteistä ei ole hyötyä, otathan yhteyttä meidän asiakaspalveluun ja voimme tutkia tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

No täälläkin alkanutTAAS kuva sumenemaan hohhoijaa,johan tätä autuuttaa kestikin. Telaia tehkää JOTAIN!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Kiskoin db ja modeemin johdot irti ja kiinni,nyt näyttäisin kuva toimivan,saa nähdä kuinka kauan.

Toimi viikon ok ja nyt samat ongelmat palailevat taas...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Tällä hetkellä täällä toimii,pari kertaa kiskoin johdot irti,nyt kuva  pysynyt terävänä.

@Hessuho ja @Apkone@HenriLie antoikin tuossa jo hyvät vinkit mitä siinä voi itse tehdä, mutta jos näistä ei ole apua niin sitten asiaa olisi hyvä tutkia tarkemmin yhdessä meidän kanssamme. Tämä onnistuu meidän yhteydenottokanavissamme, joissa teidät on mahdollista tunnistaa.


 


Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa. 

"Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa."

Sitten sitä ei tarvitse kehittää/parantaa/korjata/palauttaa...? Samaa puuroa kuva taaskin. On irrotettu johtoja,resetoitu,päivitetty... Nyt ongelma havaittavissa varsinkin tallenteita katsellessa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@Hessuho ja @Apkone@HenriLie antoikin tuossa jo hyvät vinkit mitä siinä voi itse tehdä, mutta jos näistä ei ole apua niin sitten asiaa olisi hyvä tutkia tarkemmin yhdessä meidän kanssamme.


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@Hessuho ja @Apkone@HenriLie antoikin tuossa jo hyvät vinkit mitä siinä voi itse tehdä, mutta jos näistä ei ole apua niin sitten asiaa olisi hyvä tutkia tarkemmin yhdessä meidän kanssamme. Tämä onnistuu meidän yhteydenottokanavissamme, joissa teidät on mahdollista tunnistaa.

 

Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa. 



Tämä onnistuu meidän yhteydenottokanavissamme, joissa teidät on mahdollista tunnistaa.

 

Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa. 


 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Täällä on toiminut ok,jos noi toimenpiteet ei ole auttanut niin nyt yhteys teliaan.

Tervehdys pitkästä aikaa... En ole jaksanut ottaa yhteyttä Teliaan että saisin laitteet toimimaan. Kun siellä kuitenkin neuvotaan nyhtämään töpseliä irti seinästä ja niin edelleen...  Enkä ole katsellut viime aikoina paljoakaan telkkaria koska lomalla. Mutta nyt kun nuo NHL:n ratkaisupelit alkaa ja Sm-liigan startti (?) lähestyy, niin ajattelin että olisi hyvä jos näkisi ne kunnollisesti.
Ei ole viat hävinneet minnekään, kuva sumenee ja nykii vieläkin silloin tällöin ja tekstitys temppuilee kuten ennenkin.
Sen huomasin myös että kun resetoi boksin, eli menee sinne infon kautta missä pystyy tekemään sen "remove softwaren" ja "factory setin" niin en pysty remove softwaren jälkeen valitsemaan "save and rebootia", (kuten Telian ohjeet neuvoo) vaan ainoastaan pystyy valitsemaan "exit without saving". Samoiten kun tekee sen tehdasetuksien palauttamisen niin boksin näyttö jää ennalleen. Muistaakseni kun teki aikaisemmassa boksissa nuo temput, niin boksi käynnistyi uudestaan näyttö muuttui valkoiseksi ja keskellä luki ARRIS logoineen. Nyt niin ei käy, vaan pitää mennä factory setin jälkeen exitin kautta pois.
Hassua myöskin se, että välillä resetointien jälkeen nelosen kanavat näkyy, ja sitten välillä lukee: ei jakelulupaa, tilaa tallennuspalvelu. Mobiililaajakaistalla ei ilmeisesti sitten näe nelosen kanavia "ilmaiseksi". Vaikka välillä näkyy...
Lisäksi taloudesta häviää about kerran päivässä kokonaan netti, joka palautuu vain resetoimalla reititin. Ja välillä esimerkiksi kännykässäni lukee 3g, vaikka pitäisi olla 4g.
Joten ei se nettiyhteyskään tahi reititin toimi koko aikaa vaikka lähetin on 400 metrin päässä.
Tein tässä pihahommia eräänä päivänä, ja ajattelin kuunnella samalla nettiradiota kuulokkeilla kännykästä. No eihän siitäkään mitään tullut, lähetys katkesi noin minuutin välein.
Että kyllä tässä vuodesta 1995 Telen (ja sen manttelinperijöiden) asiakkaana olleena alkaa usko loppua. Kun nämä sopimuskaudet loppuvat, alkaa vakava mietintä jatkuuko asiakkuus enää Teliassa.
Kysymys Telialaisille, voinko tilata uudet laitteet omatoimisesti  vai pitääkö "chatata" ja sieltä sitten teknisen neuvonnan poikien kanssa vedellä töpseleitä ja sitten sieltä laittavat uudet laitteet?
Kysymys yhteisön jäsenille (ja Telialaisille) joilla Huawei B535-232 reititin: kuuluuko verkkoportin merkkivalon (4:s valo vasemmalta päin) vilkkua koko ajan? Välllä se pysähtyy pariksi sekunniksi, mutta aloittaa taas vilkkumisen. Tämä siis silloin kun yhteys digiboksi on yhdistetty reitittimeen johdolla.
Että tällaista tällä kertaa...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Apkone@  kirjoitti:

"Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa."

Sitten sitä ei tarvitse kehittää/parantaa/korjata/palauttaa...? Samaa puuroa kuva taaskin. On irrotettu johtoja,resetoitu,päivitetty... Nyt ongelma havaittavissa varsinkin tallenteita katsellessa.


Vilkkuu se,oletko läppärillä mennyt reitittimen asetuksiin ja laittanut: "vain 4G verkko"?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

Tervehdys pitkästä aikaa... En ole jaksanut ottaa yhteyttä Teliaan että saisin laitteet toimimaan. Kun siellä kuitenkin neuvotaan nyhtämään töpseliä irti seinästä ja niin edelleen...  Enkä ole katsellut viime aikoina paljoakaan telkkaria koska lomalla. Mutta nyt kun nuo NHL:n ratkaisupelit alkaa ja Sm-liigan startti (?) lähestyy, niin ajattelin että olisi hyvä jos näkisi ne kunnollisesti.
Ei ole viat hävinneet minnekään, kuva sumenee ja nykii vieläkin silloin tällöin ja tekstitys temppuilee kuten ennenkin.
Sen huomasin myös että kun resetoi boksin, eli menee sinne infon kautta missä pystyy tekemään sen "remove softwaren" ja "factory setin" niin en pysty remove softwaren jälkeen valitsemaan "save and rebootia", (kuten Telian ohjeet neuvoo) vaan ainoastaan pystyy valitsemaan "exit without saving". Samoiten kun tekee sen tehdasetuksien palauttamisen niin boksin näyttö jää ennalleen. Muistaakseni kun teki aikaisemmassa boksissa nuo temput, niin boksi käynnistyi uudestaan näyttö muuttui valkoiseksi ja keskellä luki ARRIS logoineen. Nyt niin ei käy, vaan pitää mennä factory setin jälkeen exitin kautta pois.
Hassua myöskin se, että välillä resetointien jälkeen nelosen kanavat näkyy, ja sitten välillä lukee: ei jakelulupaa, tilaa tallennuspalvelu. Mobiililaajakaistalla ei ilmeisesti sitten näe nelosen kanavia "ilmaiseksi". Vaikka välillä näkyy...
Lisäksi taloudesta häviää about kerran päivässä kokonaan netti, joka palautuu vain resetoimalla reititin. Ja välillä esimerkiksi kännykässäni lukee 3g, vaikka pitäisi olla 4g.
Joten ei se nettiyhteyskään tahi reititin toimi koko aikaa vaikka lähetin on 400 metrin päässä.
Tein tässä pihahommia eräänä päivänä, ja ajattelin kuunnella samalla nettiradiota kuulokkeilla kännykästä. No eihän siitäkään mitään tullut, lähetys katkesi noin minuutin välein.
Että kyllä tässä vuodesta 1995 Telen (ja sen manttelinperijöiden) asiakkaana olleena alkaa usko loppua. Kun nämä sopimuskaudet loppuvat, alkaa vakava mietintä jatkuuko asiakkuus enää Teliassa.
Kysymys Telialaisille, voinko tilata uudet laitteet omatoimisesti  vai pitääkö "chatata" ja sieltä sitten teknisen neuvonnan poikien kanssa vedellä töpseleitä ja sitten sieltä laittavat uudet laitteet?
Kysymys yhteisön jäsenille (ja Telialaisille) joilla Huawei B535-232 reititin: kuuluuko verkkoportin merkkivalon (4:s valo vasemmalta päin) vilkkua koko ajan? Välllä se pysähtyy pariksi sekunniksi, mutta aloittaa taas vilkkumisen. Tämä siis silloin kun yhteys digiboksi on yhdistetty reitittimeen johdolla.
Että tällaista tällä kertaa...


Vilkkuu se,oletko läppärillä mennyt reitittimen asetuksiin ja laittanut täpin "vain 4G verkko"

Nyt menin asetuksiin, missä se vain 4 g verkko pitäisi olla tai laittaa, en hetikään löydä....

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

Nyt menin asetuksiin, missä se vain 4 g verkko pitäisi olla tai laittaa, en hetikään löydä....


Verkkoasetuksissa


@Hessuho@  kirjoitti:

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

Nyt menin asetuksiin, missä se vain 4 g verkko pitäisi olla tai laittaa, en hetikään löydä....


Verkkoasetuksissa


 

Ensisijainen verkkotila oli auto-tilassa. Laitoin vain 4g. Mites tuo LTE-taajuusalue, siinäkin auto päällä. Vaihtoehtoina on 4g:tä eri Mhz-vaihtoehtoja... Sori Hessuho, katselet varmaan futista...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Anna olla se hertsit automat.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

Ensisijainen verkkotila oli auto-tilassa. Laitoin vain 4g. Mites tuo LTE-taajuusalue, siinäkin auto päällä. Vaihtoehtoina on 4g:tä eri Mhz-vaihtoehtoja... Sori Hessuho, katselet varmaan futista...


Anna sen olla


@Hessuho@  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Hyvä matsi,vauhtia ja vaarallisia tilanteita.


@Hessuho@  kirjoitti:

Hyvä matsi,vauhtia ja vaarallisia tilanteita.


Jep, vauhdikas peli menoillaan...


@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

@Hessuho@  kirjoitti:

Hyvä matsi,vauhtia ja vaarallisia tilanteita.


Jep, vauhdikas peli menoillaan...


By the way, nyt taas näkyy nelosen kanavat... siis ennenkin  tuota verkkotilan muuttamista. Hassua...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

@Hessuho@  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?


Etkös laittanut vain 4G, silloin se toimii vain 4G:ssä.Älä nyt vielä muuta,katson huomenna omasta.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

@Hessuho@  kirjoitti:

Hyvä matsi,vauhtia ja vaarallisia tilanteita.


Jep, vauhdikas peli menoillaan...


By the way, nyt taas näkyy nelosen kanavat... siis ennenkin  tuota verkkotilan muuttamista. Hassua...


Mitens muut?


@Hessuho@  kirjoitti:

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

@Hessuho@  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?


Etkös laittanut vain 4G, silloin se toimii vain 4G:ssä.Älä nyt vielä muuta,katson huomenna omasta.


Eiku asetuksissa on:

 

Ensisijainen verkkotila: vain 4g

LTE-taajuusalue:Auto

Verkon hakutila: Auto

 

Tuota alimmaista verkon hakutilaa tarkoitin.  Voi siis valita manuaaliseksikin. Ok, jos huomenna laitat viestiä sitten, kiitoksia näistä neuvoista! Pelin pariin...

Vastaa