Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64328
Kirjoituksia 174987

Telia TV:n kuva muuttuu sumeaksi ja ääni katoaa



Highlighted

Telia TV:n kuva muuttuu sumeaksi ja ääni katoaa

Kommentaattori
Viestejä 45 kpl

Telia TV:n kuva muuttuu sumeaksi ja ääni katoaa

1/80

4G reititin ja digiboksi ei pelitä.Ollut nyt noin viikon tilassa jossa kuva on hetken terävä ja muuttuu sen jälkeen sumeaksi ja ääni häipyy. Olen vedellyt vurtajohtoja irti ja kiinni  kyva on 10s.terävä ja taas mennään äänettömäksi sekä kuva sumeaksi.Alkaa huumori loppumaan kun yrittää NHL katsoa. Helpistä tuli että tutkitaan eikä sen jälkeen ole paljon häiritty. Onko jollakin parempaa neuvoa?

Edit IlariJR: otsikkoa tarkennettu.

0 tykkäystä
79 vastausta
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 45 kpl

31/80

Tällä hetkellä täällä toimii,pari kertaa kiskoin johdot irti,nyt kuva  pysynyt terävänä.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 420 kpl

32/80

@Hessuho ja @Apkone@HenriLie antoikin tuossa jo hyvät vinkit mitä siinä voi itse tehdä, mutta jos näistä ei ole apua niin sitten asiaa olisi hyvä tutkia tarkemmin yhdessä meidän kanssamme. Tämä onnistuu meidän yhteydenottokanavissamme, joissa teidät on mahdollista tunnistaa.

 

Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

33/80

"Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa."

Sitten sitä ei tarvitse kehittää/parantaa/korjata/palauttaa...? Samaa puuroa kuva taaskin. On irrotettu johtoja,resetoitu,päivitetty... Nyt ongelma havaittavissa varsinkin tallenteita katsellessa.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 45 kpl

34/80

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@Hessuho ja @Apkone@HenriLie antoikin tuossa jo hyvät vinkit mitä siinä voi itse tehdä, mutta jos näistä ei ole apua niin sitten asiaa olisi hyvä tutkia tarkemmin yhdessä meidän kanssamme.


@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@Hessuho ja @Apkone@HenriLie antoikin tuossa jo hyvät vinkit mitä siinä voi itse tehdä, mutta jos näistä ei ole apua niin sitten asiaa olisi hyvä tutkia tarkemmin yhdessä meidän kanssamme. Tämä onnistuu meidän yhteydenottokanavissamme, joissa teidät on mahdollista tunnistaa.

 

Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa. 



Tämä onnistuu meidän yhteydenottokanavissamme, joissa teidät on mahdollista tunnistaa.

 

Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa. 


 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 45 kpl

35/80

Täällä on toiminut ok,jos noi toimenpiteet ei ole auttanut niin nyt yhteys teliaan.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

36/80

Tervehdys pitkästä aikaa... En ole jaksanut ottaa yhteyttä Teliaan että saisin laitteet toimimaan. Kun siellä kuitenkin neuvotaan nyhtämään töpseliä irti seinästä ja niin edelleen...  Enkä ole katsellut viime aikoina paljoakaan telkkaria koska lomalla. Mutta nyt kun nuo NHL:n ratkaisupelit alkaa ja Sm-liigan startti (?) lähestyy, niin ajattelin että olisi hyvä jos näkisi ne kunnollisesti.
Ei ole viat hävinneet minnekään, kuva sumenee ja nykii vieläkin silloin tällöin ja tekstitys temppuilee kuten ennenkin.
Sen huomasin myös että kun resetoi boksin, eli menee sinne infon kautta missä pystyy tekemään sen "remove softwaren" ja "factory setin" niin en pysty remove softwaren jälkeen valitsemaan "save and rebootia", (kuten Telian ohjeet neuvoo) vaan ainoastaan pystyy valitsemaan "exit without saving". Samoiten kun tekee sen tehdasetuksien palauttamisen niin boksin näyttö jää ennalleen. Muistaakseni kun teki aikaisemmassa boksissa nuo temput, niin boksi käynnistyi uudestaan näyttö muuttui valkoiseksi ja keskellä luki ARRIS logoineen. Nyt niin ei käy, vaan pitää mennä factory setin jälkeen exitin kautta pois.
Hassua myöskin se, että välillä resetointien jälkeen nelosen kanavat näkyy, ja sitten välillä lukee: ei jakelulupaa, tilaa tallennuspalvelu. Mobiililaajakaistalla ei ilmeisesti sitten näe nelosen kanavia "ilmaiseksi". Vaikka välillä näkyy...
Lisäksi taloudesta häviää about kerran päivässä kokonaan netti, joka palautuu vain resetoimalla reititin. Ja välillä esimerkiksi kännykässäni lukee 3g, vaikka pitäisi olla 4g.
Joten ei se nettiyhteyskään tahi reititin toimi koko aikaa vaikka lähetin on 400 metrin päässä.
Tein tässä pihahommia eräänä päivänä, ja ajattelin kuunnella samalla nettiradiota kuulokkeilla kännykästä. No eihän siitäkään mitään tullut, lähetys katkesi noin minuutin välein.
Että kyllä tässä vuodesta 1995 Telen (ja sen manttelinperijöiden) asiakkaana olleena alkaa usko loppua. Kun nämä sopimuskaudet loppuvat, alkaa vakava mietintä jatkuuko asiakkuus enää Teliassa.
Kysymys Telialaisille, voinko tilata uudet laitteet omatoimisesti  vai pitääkö "chatata" ja sieltä sitten teknisen neuvonnan poikien kanssa vedellä töpseleitä ja sitten sieltä laittavat uudet laitteet?
Kysymys yhteisön jäsenille (ja Telialaisille) joilla Huawei B535-232 reititin: kuuluuko verkkoportin merkkivalon (4:s valo vasemmalta päin) vilkkua koko ajan? Välllä se pysähtyy pariksi sekunniksi, mutta aloittaa taas vilkkumisen. Tämä siis silloin kun yhteys digiboksi on yhdistetty reitittimeen johdolla.
Että tällaista tällä kertaa...

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 45 kpl

37/80

@Apkone  kirjoitti:

"Tällä hetkellä ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa palvelun kanssa."

Sitten sitä ei tarvitse kehittää/parantaa/korjata/palauttaa...? Samaa puuroa kuva taaskin. On irrotettu johtoja,resetoitu,päivitetty... Nyt ongelma havaittavissa varsinkin tallenteita katsellessa.


Vilkkuu se,oletko läppärillä mennyt reitittimen asetuksiin ja laittanut: "vain 4G verkko"?

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 45 kpl

38/80

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

Tervehdys pitkästä aikaa... En ole jaksanut ottaa yhteyttä Teliaan että saisin laitteet toimimaan. Kun siellä kuitenkin neuvotaan nyhtämään töpseliä irti seinästä ja niin edelleen...  Enkä ole katsellut viime aikoina paljoakaan telkkaria koska lomalla. Mutta nyt kun nuo NHL:n ratkaisupelit alkaa ja Sm-liigan startti (?) lähestyy, niin ajattelin että olisi hyvä jos näkisi ne kunnollisesti.
Ei ole viat hävinneet minnekään, kuva sumenee ja nykii vieläkin silloin tällöin ja tekstitys temppuilee kuten ennenkin.
Sen huomasin myös että kun resetoi boksin, eli menee sinne infon kautta missä pystyy tekemään sen "remove softwaren" ja "factory setin" niin en pysty remove softwaren jälkeen valitsemaan "save and rebootia", (kuten Telian ohjeet neuvoo) vaan ainoastaan pystyy valitsemaan "exit without saving". Samoiten kun tekee sen tehdasetuksien palauttamisen niin boksin näyttö jää ennalleen. Muistaakseni kun teki aikaisemmassa boksissa nuo temput, niin boksi käynnistyi uudestaan näyttö muuttui valkoiseksi ja keskellä luki ARRIS logoineen. Nyt niin ei käy, vaan pitää mennä factory setin jälkeen exitin kautta pois.
Hassua myöskin se, että välillä resetointien jälkeen nelosen kanavat näkyy, ja sitten välillä lukee: ei jakelulupaa, tilaa tallennuspalvelu. Mobiililaajakaistalla ei ilmeisesti sitten näe nelosen kanavia "ilmaiseksi". Vaikka välillä näkyy...
Lisäksi taloudesta häviää about kerran päivässä kokonaan netti, joka palautuu vain resetoimalla reititin. Ja välillä esimerkiksi kännykässäni lukee 3g, vaikka pitäisi olla 4g.
Joten ei se nettiyhteyskään tahi reititin toimi koko aikaa vaikka lähetin on 400 metrin päässä.
Tein tässä pihahommia eräänä päivänä, ja ajattelin kuunnella samalla nettiradiota kuulokkeilla kännykästä. No eihän siitäkään mitään tullut, lähetys katkesi noin minuutin välein.
Että kyllä tässä vuodesta 1995 Telen (ja sen manttelinperijöiden) asiakkaana olleena alkaa usko loppua. Kun nämä sopimuskaudet loppuvat, alkaa vakava mietintä jatkuuko asiakkuus enää Teliassa.
Kysymys Telialaisille, voinko tilata uudet laitteet omatoimisesti  vai pitääkö "chatata" ja sieltä sitten teknisen neuvonnan poikien kanssa vedellä töpseleitä ja sitten sieltä laittavat uudet laitteet?
Kysymys yhteisön jäsenille (ja Telialaisille) joilla Huawei B535-232 reititin: kuuluuko verkkoportin merkkivalon (4:s valo vasemmalta päin) vilkkua koko ajan? Välllä se pysähtyy pariksi sekunniksi, mutta aloittaa taas vilkkumisen. Tämä siis silloin kun yhteys digiboksi on yhdistetty reitittimeen johdolla.
Että tällaista tällä kertaa...


Vilkkuu se,oletko läppärillä mennyt reitittimen asetuksiin ja laittanut täpin "vain 4G verkko"

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

39/80

Nyt menin asetuksiin, missä se vain 4 g verkko pitäisi olla tai laittaa, en hetikään löydä....

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 45 kpl

40/80

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

Nyt menin asetuksiin, missä se vain 4 g verkko pitäisi olla tai laittaa, en hetikään löydä....


Verkkoasetuksissa

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.