Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64328
Kirjoituksia 174987

Telia TV:n kuva muuttuu sumeaksi ja ääni katoaa



Highlighted

Telia TV:n kuva muuttuu sumeaksi ja ääni katoaa

Kommentaattori
Viestejä 45 kpl

Telia TV:n kuva muuttuu sumeaksi ja ääni katoaa

1/80

4G reititin ja digiboksi ei pelitä.Ollut nyt noin viikon tilassa jossa kuva on hetken terävä ja muuttuu sen jälkeen sumeaksi ja ääni häipyy. Olen vedellyt vurtajohtoja irti ja kiinni  kyva on 10s.terävä ja taas mennään äänettömäksi sekä kuva sumeaksi.Alkaa huumori loppumaan kun yrittää NHL katsoa. Helpistä tuli että tutkitaan eikä sen jälkeen ole paljon häiritty. Onko jollakin parempaa neuvoa?

Edit IlariJR: otsikkoa tarkennettu.

0 tykkäystä
79 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 439 kpl

71/80

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

993B067B-7B1B-49F8-8DC8-7D23A194D55C.jpeg

@kiisseli67  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:


@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?


Etkös laittanut vain 4G, silloin se toimii vain 4G:ssä.Älä nyt vielä muuta,katson huomenna omasta.


Eiku asetuksissa on:

 

Ensisijainen verkkotila: vain 4g

LTE-taajuusalue:Auto

Verkon hakutila: Auto

 

Tuota alimmaista verkon hakutilaa tarkoitin.  Voi siis valita manuaaliseksikin. Ok, jos huomenna laitat viestiä sitten, kiitoksia näistä neuvoista! Pelin pariin...


Anna olla ne muut autom. Mitenkä kanavat näkyy?


@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?


Etkös laittanut vain 4G, silloin se toimii vain 4G:ssä.Älä nyt vielä muuta,katson huomenna omasta.


Eiku asetuksissa on:

 

Ensisijainen verkkotila: vain 4g

LTE-taajuusalue:Auto

Verkon hakutila: Auto

 

Tuota alimmaista verkon hakutilaa tarkoitin.  Voi siis valita manuaaliseksikin. Ok, jos huomenna laitat viestiä sitten, kiitoksia näistä neuvoista! Pelin pariin...


Anna olla ne muut autom. Mitenkä kanavat näkyy?


En ole tuon asetusmuutoksen jälkeen resetoinut laitteita. Tässä cmoren kautta katselen potkupalloa.Sen mitä nyt tämän keskustelun näppäilyltä kerkeää katsoa niin pari kertaa on sumentunut kuva hetkeksi aikaa. Pitänee huomenna vielä resetoida laitteet, paitsi kun ei tuota digiboksia pysty kun ei voi sitä save and rebootia valita... Huomenna tosiaan pitää seurata tarkemmin kuvanlaatua ja sitten ehkä ottaa yhteyttä Teliaan... Hassua muuten tuo Nelosen kanavien näkyminen välillä, siis Nelonen, Liv, Jim ja Hero näkyy nyt ja sitten välillä kun rämppää laitteita ja kirjautuu sisään niin huutaa että pitää tilata tallennuspalvelu (maksullinen tietty). Perin outoa. Onkohan sinulla tai muilla ollut samaa vikaa? Puhelimella kun katsoo TeliaTv:tä sovelluksen kautta niin siellä Nelosen kanavia ei ole koskaan näkynyt jonka ymmärrän kyllä koska en ole tilannut maksullista tallennusta ja se on yleisessä tiedossa ettei mobiilissa näy Nelosen kanavat. Mutta digiboksilla näkyy välillä, kuten nyt vaikka kyseessä on mobiililaajakaista.

Heh.


Hei @Anselmi_Panda !

Oletko kokeillut digiboksia resetoidessa, että pääsisikö valitsemaan tuon save and reboot jos painat kaukosäätimen nuolinäppäimiä ylös tai alas päin?

Näin minulla ainakin toimii 🤔


No ei auttanut tuokaan, kiitos kuitenkin vinkistä!

Tuohon laitoin kuvan resetoinnin jälkeen. Ei siihen kohtaan pääse sitten millään...


Jos käytössäsi on Arris 5305 -mallin digiboksi ja lukenut sen ohjetta asiakastuessamme, huomattiin siellä virhe. Eli resetin aikana tulee valita (remove software jälkeen) tuo "Exit without saving.", kuten on vain mahdollista.

Pahoittelut virheellisestä ohjeesta, korjautetaan tuo virheellinen opastus samantien.


Ok. Mutta eikö joko tehdasasetuksien tai tuon reboottaamisen jälkeen boksin pitäisi käynnistyä uudelleen ja näytölle pitäisi ilmestyä jo aikaisemmin mainitsemani Arriksen logo? Vanhemmassa Arriksessa teki sen. Nyt vaan exitin kautta pois ja kaikki on ennallaan reboottauksesta huolimatta. Ei käynnisty siis uudelleen ja nuo toimet ei vaikuta toimivuuteen.


Lähtisin oikeastaan ensimmäisenä miettimään lähinnä sitä, että minkälaista yhteysnopeutta saat 4G-verkossa? Kuulostaisi lähinnä sille, kun kuva kuitenkin hetken toimii ja sitten ei, niin yhteysnopeudessa voisi olla tarkistamisen paikka. 


Laittelin niitä nopeuksia tässä joku viikko sitten, löytyy viestiketjusta. Kyllähän täällä tuntuu yhteydetkin pätkivän, kännykkä mobiilidatalla, välillä näytössä lukee 3G. Nettiradio pätkii vähän väliä  kuulokkeiden kanssa pihahommissa. Netti häviää kämpästä kerran päivässä, välillä harvemmin. Pitää reititintä käynnistellä sitten. Näistäkin kirjoittelin muistaakseni eilen tänne. Lähin lähetin on 400 metrin päässä. Kuukauden verran jos jo ylikin ollut näitä ongelmia. 


No kokeilin äsken nopeuksia. Telia Tv ainoa wifillä käytössä ollut laite testien aikana. Testi 1: lataus 2.0,  lähetys 13,2. Testi 2 lataus 6,2, lähetys 23,6. Testi 3 lataus 12,8, lähetys 22,5. Testiit otettu muutaman minuutin välein. Eli vika varmaan sitten tuossa kun telkkari ei näy kunnolla. Mutta  joku vika boksissakin koska ei se factory set toimi niin kuin pitäisi. En tiiä. Kunpa saisin takaisin sen hybridireitittimen😢


Näillä latausnopeuksilla (alle 8Mbit/s) kuvanlaadun heikkeneminen on ominaisuus. Kuvanlaatu vaihtuu sen mukaisesti, paljonko on käytettävissä kaistaa. Myös toiset laitteet vievät oman osansa kaistasta, jolloin digibokosille sitä jää vähemmän = kuvanlaatu heikkenee.

Hitaista yhteysongelmista on tärkeää olla meihin yhteydessä, voidaan tarkistella esim. 4G verkon nopeutta ja suositella jotain taajuutta lukittavaksi. 4G pakotuksenhan olittekin jo @Hessuho :n kanssa käynyt läpi. Sieltä voi vielä sen tietyn taajuuden valita, kun tietää mitä alueella toimii. Joskus myös 3G verkossa voi tulla nopeampaa yhteyttä. Nämä täytyisi siis selvittää liittymätietojen ja kotiosoitteen kanssa, siksi pyydänkin olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

72/80

@HenriLie  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

993B067B-7B1B-49F8-8DC8-7D23A194D55C.jpeg

@kiisseli67  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:


@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?


Etkös laittanut vain 4G, silloin se toimii vain 4G:ssä.Älä nyt vielä muuta,katson huomenna omasta.


Eiku asetuksissa on:

 

Ensisijainen verkkotila: vain 4g

LTE-taajuusalue:Auto

Verkon hakutila: Auto

 

Tuota alimmaista verkon hakutilaa tarkoitin.  Voi siis valita manuaaliseksikin. Ok, jos huomenna laitat viestiä sitten, kiitoksia näistä neuvoista! Pelin pariin...


Anna olla ne muut autom. Mitenkä kanavat näkyy?


@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?


Etkös laittanut vain 4G, silloin se toimii vain 4G:ssä.Älä nyt vielä muuta,katson huomenna omasta.


Eiku asetuksissa on:

 

Ensisijainen verkkotila: vain 4g

LTE-taajuusalue:Auto

Verkon hakutila: Auto

 

Tuota alimmaista verkon hakutilaa tarkoitin.  Voi siis valita manuaaliseksikin. Ok, jos huomenna laitat viestiä sitten, kiitoksia näistä neuvoista! Pelin pariin...


Anna olla ne muut autom. Mitenkä kanavat näkyy?


En ole tuon asetusmuutoksen jälkeen resetoinut laitteita. Tässä cmoren kautta katselen potkupalloa.Sen mitä nyt tämän keskustelun näppäilyltä kerkeää katsoa niin pari kertaa on sumentunut kuva hetkeksi aikaa. Pitänee huomenna vielä resetoida laitteet, paitsi kun ei tuota digiboksia pysty kun ei voi sitä save and rebootia valita... Huomenna tosiaan pitää seurata tarkemmin kuvanlaatua ja sitten ehkä ottaa yhteyttä Teliaan... Hassua muuten tuo Nelosen kanavien näkyminen välillä, siis Nelonen, Liv, Jim ja Hero näkyy nyt ja sitten välillä kun rämppää laitteita ja kirjautuu sisään niin huutaa että pitää tilata tallennuspalvelu (maksullinen tietty). Perin outoa. Onkohan sinulla tai muilla ollut samaa vikaa? Puhelimella kun katsoo TeliaTv:tä sovelluksen kautta niin siellä Nelosen kanavia ei ole koskaan näkynyt jonka ymmärrän kyllä koska en ole tilannut maksullista tallennusta ja se on yleisessä tiedossa ettei mobiilissa näy Nelosen kanavat. Mutta digiboksilla näkyy välillä, kuten nyt vaikka kyseessä on mobiililaajakaista.

Heh.


Hei @Anselmi_Panda !

Oletko kokeillut digiboksia resetoidessa, että pääsisikö valitsemaan tuon save and reboot jos painat kaukosäätimen nuolinäppäimiä ylös tai alas päin?

Näin minulla ainakin toimii 🤔


No ei auttanut tuokaan, kiitos kuitenkin vinkistä!

Tuohon laitoin kuvan resetoinnin jälkeen. Ei siihen kohtaan pääse sitten millään...


Jos käytössäsi on Arris 5305 -mallin digiboksi ja lukenut sen ohjetta asiakastuessamme, huomattiin siellä virhe. Eli resetin aikana tulee valita (remove software jälkeen) tuo "Exit without saving.", kuten on vain mahdollista.

Pahoittelut virheellisestä ohjeesta, korjautetaan tuo virheellinen opastus samantien.


Ok. Mutta eikö joko tehdasasetuksien tai tuon reboottaamisen jälkeen boksin pitäisi käynnistyä uudelleen ja näytölle pitäisi ilmestyä jo aikaisemmin mainitsemani Arriksen logo? Vanhemmassa Arriksessa teki sen. Nyt vaan exitin kautta pois ja kaikki on ennallaan reboottauksesta huolimatta. Ei käynnisty siis uudelleen ja nuo toimet ei vaikuta toimivuuteen.


Lähtisin oikeastaan ensimmäisenä miettimään lähinnä sitä, että minkälaista yhteysnopeutta saat 4G-verkossa? Kuulostaisi lähinnä sille, kun kuva kuitenkin hetken toimii ja sitten ei, niin yhteysnopeudessa voisi olla tarkistamisen paikka. 


Laittelin niitä nopeuksia tässä joku viikko sitten, löytyy viestiketjusta. Kyllähän täällä tuntuu yhteydetkin pätkivän, kännykkä mobiilidatalla, välillä näytössä lukee 3G. Nettiradio pätkii vähän väliä  kuulokkeiden kanssa pihahommissa. Netti häviää kämpästä kerran päivässä, välillä harvemmin. Pitää reititintä käynnistellä sitten. Näistäkin kirjoittelin muistaakseni eilen tänne. Lähin lähetin on 400 metrin päässä. Kuukauden verran jos jo ylikin ollut näitä ongelmia. 


No kokeilin äsken nopeuksia. Telia Tv ainoa wifillä käytössä ollut laite testien aikana. Testi 1: lataus 2.0,  lähetys 13,2. Testi 2 lataus 6,2, lähetys 23,6. Testi 3 lataus 12,8, lähetys 22,5. Testiit otettu muutaman minuutin välein. Eli vika varmaan sitten tuossa kun telkkari ei näy kunnolla. Mutta  joku vika boksissakin koska ei se factory set toimi niin kuin pitäisi. En tiiä. Kunpa saisin takaisin sen hybridireitittimen😢


Näillä latausnopeuksilla (alle 8Mbit/s) kuvanlaadun heikkeneminen on ominaisuus. Kuvanlaatu vaihtuu sen mukaisesti, paljonko on käytettävissä kaistaa. Myös toiset laitteet vievät oman osansa kaistasta, jolloin digibokosille sitä jää vähemmän = kuvanlaatu heikkenee.

Hitaista yhteysongelmista on tärkeää olla meihin yhteydessä, voidaan tarkistella esim. 4G verkon nopeutta ja suositella jotain taajuutta lukittavaksi. 4G pakotuksenhan olittekin jo @Hessuho :n kanssa käynyt läpi. Sieltä voi vielä sen tietyn taajuuden valita, kun tietää mitä alueella toimii. Joskus myös 3G verkossa voi tulla nopeampaa yhteyttä. Nämä täytyisi siis selvittää liittymätietojen ja kotiosoitteen kanssa, siksi pyydänkin olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä.


Juupa juu. Ei auta kuin nostaa kädet ylös ja antaa olla. Tarpeeksi jo tapellut laitteiden ja yhteyksien kanssa. Yhteydet on mitä on, ei ne miksikään muutu. Yritän sitten katsella lätkät ja muut urheilut iPadin ja AppleTv:n kautta. Mutta kai se silläkin yhdistelmällä yhteys/lähetys pätkii. Tai sitten hommaan toisen operaattorin sim-kortin iPadiin. Jos sillä tavalla voi nyt yleensä katsella Telia Tv:tä...Telkkaria katson sitten normaalisti antennin kautta. 
Pystyisikö joku Telialainen kysymään tekniseltä puolelta, milloin Lappeenrannan Joutsenossa poistetaan nuo puhelinlangat ja -tolpat? Kun keväällä piti vaihtaa hybridireititin tuohon mobiiliversioon koska Telialta soitettiin, että pitää vaihtaa. Tällaista operaatiota ei ole ilmoitettu paikallisen yhtiön puolelta missään vaiheessa joka niitä asioita hoitaa. Haaveissa vaan on että jos saisi sen hybridiboksin takaisin, jos eivät katko piuhoja vielä lähikuukausina...
Postinumero on 54100,  jos Telialla sitten olisi tarkkoja tietoja lankojen ja tolppien poistamisen ajankohdasta.

 

Päätän raporttini ja asiasta valituksen tähän, kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille!

Highlighted

Telialainen
Viestejä 422 kpl

73/80

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

993B067B-7B1B-49F8-8DC8-7D23A194D55C.jpeg

@kiisseli67  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:


@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?


Etkös laittanut vain 4G, silloin se toimii vain 4G:ssä.Älä nyt vielä muuta,katson huomenna omasta.


Eiku asetuksissa on:

 

Ensisijainen verkkotila: vain 4g

LTE-taajuusalue:Auto

Verkon hakutila: Auto

 

Tuota alimmaista verkon hakutilaa tarkoitin.  Voi siis valita manuaaliseksikin. Ok, jos huomenna laitat viestiä sitten, kiitoksia näistä neuvoista! Pelin pariin...


Anna olla ne muut autom. Mitenkä kanavat näkyy?


@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

@Anselmi_Panda  kirjoitti:

@Hessuho  kirjoitti:

Anna olla se hertsit automat.


Ok, ja verkon hakutila autolla kanssa?


Etkös laittanut vain 4G, silloin se toimii vain 4G:ssä.Älä nyt vielä muuta,katson huomenna omasta.


Eiku asetuksissa on:

 

Ensisijainen verkkotila: vain 4g

LTE-taajuusalue:Auto

Verkon hakutila: Auto

 

Tuota alimmaista verkon hakutilaa tarkoitin.  Voi siis valita manuaaliseksikin. Ok, jos huomenna laitat viestiä sitten, kiitoksia näistä neuvoista! Pelin pariin...


Anna olla ne muut autom. Mitenkä kanavat näkyy?


En ole tuon asetusmuutoksen jälkeen resetoinut laitteita. Tässä cmoren kautta katselen potkupalloa.Sen mitä nyt tämän keskustelun näppäilyltä kerkeää katsoa niin pari kertaa on sumentunut kuva hetkeksi aikaa. Pitänee huomenna vielä resetoida laitteet, paitsi kun ei tuota digiboksia pysty kun ei voi sitä save and rebootia valita... Huomenna tosiaan pitää seurata tarkemmin kuvanlaatua ja sitten ehkä ottaa yhteyttä Teliaan... Hassua muuten tuo Nelosen kanavien näkyminen välillä, siis Nelonen, Liv, Jim ja Hero näkyy nyt ja sitten välillä kun rämppää laitteita ja kirjautuu sisään niin huutaa että pitää tilata tallennuspalvelu (maksullinen tietty). Perin outoa. Onkohan sinulla tai muilla ollut samaa vikaa? Puhelimella kun katsoo TeliaTv:tä sovelluksen kautta niin siellä Nelosen kanavia ei ole koskaan näkynyt jonka ymmärrän kyllä koska en ole tilannut maksullista tallennusta ja se on yleisessä tiedossa ettei mobiilissa näy Nelosen kanavat. Mutta digiboksilla näkyy välillä, kuten nyt vaikka kyseessä on mobiililaajakaista.

Heh.


Hei @Anselmi_Panda !

Oletko kokeillut digiboksia resetoidessa, että pääsisikö valitsemaan tuon save and reboot jos painat kaukosäätimen nuolinäppäimiä ylös tai alas päin?

Näin minulla ainakin toimii 🤔


No ei auttanut tuokaan, kiitos kuitenkin vinkistä!

Tuohon laitoin kuvan resetoinnin jälkeen. Ei siihen kohtaan pääse sitten millään...


Jos käytössäsi on Arris 5305 -mallin digiboksi ja lukenut sen ohjetta asiakastuessamme, huomattiin siellä virhe. Eli resetin aikana tulee valita (remove software jälkeen) tuo "Exit without saving.", kuten on vain mahdollista.

Pahoittelut virheellisestä ohjeesta, korjautetaan tuo virheellinen opastus samantien.


Ok. Mutta eikö joko tehdasasetuksien tai tuon reboottaamisen jälkeen boksin pitäisi käynnistyä uudelleen ja näytölle pitäisi ilmestyä jo aikaisemmin mainitsemani Arriksen logo? Vanhemmassa Arriksessa teki sen. Nyt vaan exitin kautta pois ja kaikki on ennallaan reboottauksesta huolimatta. Ei käynnisty siis uudelleen ja nuo toimet ei vaikuta toimivuuteen.


Lähtisin oikeastaan ensimmäisenä miettimään lähinnä sitä, että minkälaista yhteysnopeutta saat 4G-verkossa? Kuulostaisi lähinnä sille, kun kuva kuitenkin hetken toimii ja sitten ei, niin yhteysnopeudessa voisi olla tarkistamisen paikka. 


Laittelin niitä nopeuksia tässä joku viikko sitten, löytyy viestiketjusta. Kyllähän täällä tuntuu yhteydetkin pätkivän, kännykkä mobiilidatalla, välillä näytössä lukee 3G. Nettiradio pätkii vähän väliä  kuulokkeiden kanssa pihahommissa. Netti häviää kämpästä kerran päivässä, välillä harvemmin. Pitää reititintä käynnistellä sitten. Näistäkin kirjoittelin muistaakseni eilen tänne. Lähin lähetin on 400 metrin päässä. Kuukauden verran jos jo ylikin ollut näitä ongelmia. 


No kokeilin äsken nopeuksia. Telia Tv ainoa wifillä käytössä ollut laite testien aikana. Testi 1: lataus 2.0,  lähetys 13,2. Testi 2 lataus 6,2, lähetys 23,6. Testi 3 lataus 12,8, lähetys 22,5. Testiit otettu muutaman minuutin välein. Eli vika varmaan sitten tuossa kun telkkari ei näy kunnolla. Mutta  joku vika boksissakin koska ei se factory set toimi niin kuin pitäisi. En tiiä. Kunpa saisin takaisin sen hybridireitittimen😢


Näillä latausnopeuksilla (alle 8Mbit/s) kuvanlaadun heikkeneminen on ominaisuus. Kuvanlaatu vaihtuu sen mukaisesti, paljonko on käytettävissä kaistaa. Myös toiset laitteet vievät oman osansa kaistasta, jolloin digibokosille sitä jää vähemmän = kuvanlaatu heikkenee.

Hitaista yhteysongelmista on tärkeää olla meihin yhteydessä, voidaan tarkistella esim. 4G verkon nopeutta ja suositella jotain taajuutta lukittavaksi. 4G pakotuksenhan olittekin jo @Hessuho :n kanssa käynyt läpi. Sieltä voi vielä sen tietyn taajuuden valita, kun tietää mitä alueella toimii. Joskus myös 3G verkossa voi tulla nopeampaa yhteyttä. Nämä täytyisi siis selvittää liittymätietojen ja kotiosoitteen kanssa, siksi pyydänkin olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä.


Juupa juu. Ei auta kuin nostaa kädet ylös ja antaa olla. Tarpeeksi jo tapellut laitteiden ja yhteyksien kanssa. Yhteydet on mitä on, ei ne miksikään muutu. Yritän sitten katsella lätkät ja muut urheilut iPadin ja AppleTv:n kautta. Mutta kai se silläkin yhdistelmällä yhteys/lähetys pätkii. Tai sitten hommaan toisen operaattorin sim-kortin iPadiin. Jos sillä tavalla voi nyt yleensä katsella Telia Tv:tä...Telkkaria katson sitten normaalisti antennin kautta. 
Pystyisikö joku Telialainen kysymään tekniseltä puolelta, milloin Lappeenrannan Joutsenossa poistetaan nuo puhelinlangat ja -tolpat? Kun keväällä piti vaihtaa hybridireititin tuohon mobiiliversioon koska Telialta soitettiin, että pitää vaihtaa. Tällaista operaatiota ei ole ilmoitettu paikallisen yhtiön puolelta missään vaiheessa joka niitä asioita hoitaa. Haaveissa vaan on että jos saisi sen hybridiboksin takaisin, jos eivät katko piuhoja vielä lähikuukausina...
Postinumero on 54100,  jos Telialla sitten olisi tarkkoja tietoja lankojen ja tolppien poistamisen ajankohdasta.

 

Päätän raporttini ja asiasta valituksen tähän, kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille!


Tarkkaa aikataulua ei voida tässä vaiheessa sanoa tolppien ja linjojen purkamiselle. Omalla kadulla tolpat ja linjat voivat olla pystyssä pidempään vaikka muu verkko onkin alueelta purettu tai poistettu käytöstä.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

74/80

Minulla on alkanut hybridi modeemi ja arris vip5305boksi yhdistelmä taas temppuilemaan. Alusta alkaen ollut kuvassa pätkimistä kun alkaa tapahtumaan enemmän. Esimerkiksi tänään tvstä Transformers elokuvaa ei pystynyt katsomaan, koska jos elokuvassa vaikka räjähti niin kuva pikselöityi ja pysähteli. Tallennuksilla tekee saman, mutta vuokratussa elokuvassa ei ongelmaa. Netti toimii muissa laitteissa täydellisesti. Olen ottanut johtoja irti ja resetoinut  modeemin ja boksin ja tehnyt kaiken mitä on pyydetty. Viimeksi otin tukeen yhteyttä kun kerrottiin että sieltä pystytään auttamaan. Pyysivät resetoimaan laitteet ja ottamaan johdot irti vaikka olin sen juuri tehnyt. Ei ollut apua. Esimerkkinä sarja Rillit huurussa, kun tulee alku video ja kuvat vaihtuvat nopeasti niin kuva ei pysy perässä vaan pysähtelee. Modeemistakin otettu kaikki muut laitteet irti, mutta ei auta. Ennen hybridi modeemiin siirtymistä kaikki toimi hyvin. Mitä voisin vielä kokeilla? Olisi kiva, että kaikki toimii, kun hintakin noussut paljon.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 692 kpl

75/80

@Nipa1315  kirjoitti:

Ennen hybridi modeemiin siirtymistä kaikki toimi hyvin. Mitä voisin vielä kokeilla?


Eli ennen hybridiä käytössä oli tavallinen adsl tai vdsl2?

 

Ota sim-kortti pois hybridimodeemista, jolloin se käyttää vain adsl/vdsl2-yhteyttä. Tai jos sinulla on vielä vanha adsl/vdsl2-modeemi tallella, vaihda se puhelinlinjalle ja kytke Arris vanhaan modeemiin.

 

Mikäli Telia TV ei edelleenkään toimi, digiboksissa tai dsl-yhteydessä voi olla vikaa, jolloin on syytä tehdä vikailmoitus Telialle.

 

Jos Telia TV toimii pelkällä adsl/vdsl2-yhteydellä hyvin, todennäköisin ongelma on matkapuhelinverkossa esiintyvä ruuhka. Hybridin tapauksessa tälle asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään, sillä hybridi toimii hybridinä ainoastaan Telian sim-kortilla.

 

Hybridiliittymääsi voi kuitenkin hyödyntää tuplalaajakaistana. Pidä vanha dsl-modeemi puhelinlinjalla ja kytke siihen ainoastaan Arriksen digiboksi ja pelikonsoli, jos sinulla sellainen on. Kytke muut nettiyhteyttä tarvitsevat laitteesi hybridimodeemiin, jossa on pelkkä sim-kortti, eli puhelinlinja on irti.

 

Mikäli sinulla ei ole vanhaa toimivaa dsl-modeemia, voit toki käyttää hybridimodeemia dsl-modeemina ja siirtää sim-kortin mihin laitteeseen haluat. Esimerkiksi mobiilireitittimeen tai tablettiin.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

76/80

@irritus  kirjoitti:

@Nipa1315  kirjoitti:

Ennen hybridi modeemiin siirtymistä kaikki toimi hyvin. Mitä voisin vielä kokeilla?


Eli ennen hybridiä käytössä oli tavallinen adsl tai vdsl2?

 

Ota sim-kortti pois hybridimodeemista, jolloin se käyttää vain adsl/vdsl2-yhteyttä. Tai jos sinulla on vielä vanha adsl/vdsl2-modeemi tallella, vaihda se puhelinlinjalle ja kytke Arris vanhaan modeemiin.

 

Mikäli Telia TV ei edelleenkään toimi, digiboksissa tai dsl-yhteydessä voi olla vikaa, jolloin on syytä tehdä vikailmoitus Telialle.

 

Jos Telia TV toimii pelkällä adsl/vdsl2-yhteydellä hyvin, todennäköisin ongelma on matkapuhelinverkossa esiintyvä ruuhka. Hybridin tapauksessa tälle asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään, sillä hybridi toimii hybridinä ainoastaan Telian sim-kortilla.

 

Hybridiliittymääsi voi kuitenkin hyödyntää tuplalaajakaistana. Pidä vanha dsl-modeemi puhelinlinjalla ja kytke siihen ainoastaan Arriksen digiboksi ja pelikonsoli, jos sinulla sellainen on. Kytke muut nettiyhteyttä tarvitsevat laitteesi hybridimodeemiin, jossa on pelkkä sim-kortti, eli puhelinlinja on irti.

 

Mikäli sinulla ei ole vanhaa toimivaa dsl-modeemia, voit toki käyttää hybridimodeemia dsl-modeemina ja siirtää sim-kortin mihin laitteeseen haluat. Esimerkiksi mobiilireitittimeen tai tablettiin.


Vanha adsl modeemi oli minkä tilalle telia tarjosi hybridiä minkä piti olla nopeampi ja varmempi. Nopeudet on melko ala arvoiset. Vanha modeemi piti lähettää takasin. Kokeilen ilman simmiä. Jos ei pelaa niin luulisi, että pitää vaihtaa varuiksi molemmat laitteet. Harmi vain kun vanhalla systeemillä pelasi todella hyvin. 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 420 kpl

77/80

@Nipa1315  kirjoitti:
Vanha adsl modeemi oli minkä tilalle telia tarjosi hybridiä minkä piti olla nopeampi ja varmempi. Nopeudet on melko ala arvoiset. Vanha modeemi piti lähettää takasin. Kokeilen ilman simmiä. Jos ei pelaa niin luulisi, että pitää vaihtaa varuiksi molemmat laitteet. Harmi vain kun vanhalla systeemillä pelasi todella hyvin. 

Edellä mainittuihin vinkkeihin lisään vielä että mikäli olet testannut meidän tekniseltä tuelta saadut toimenpiteet ja näistä ei ole ollut apua, niin seuraavaksi ongelmaa pitäisi tutkia hieman tarkemmin häiriöilmoituksella. Tämä tehdään meidän teknisenpuolen (Häiriöilmoitukset) kautta. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

78/80

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@Nipa1315  kirjoitti:
Vanha adsl modeemi oli minkä tilalle telia tarjosi hybridiä minkä piti olla nopeampi ja varmempi. Nopeudet on melko ala arvoiset. Vanha modeemi piti lähettää takasin. Kokeilen ilman simmiä. Jos ei pelaa niin luulisi, että pitää vaihtaa varuiksi molemmat laitteet. Harmi vain kun vanhalla systeemillä pelasi todella hyvin. 

Edellä mainittuihin vinkkeihin lisään vielä että mikäli olet testannut meidän tekniseltä tuelta saadut toimenpiteet ja näistä ei ole ollut apua, niin seuraavaksi ongelmaa pitäisi tutkia hieman tarkemmin häiriöilmoituksella. Tämä tehdään meidän teknisenpuolen (Häiriöilmoitukset) kautta. 


Kiitos avusta. Pitää hetki mennä ilman simmiä. Onhan se tietysti hölmöä olla ilman sitä, kun hintakin osaksi koostuu tuosta, mutta kortin kanssa ei toimisi. Seuraillaan nyt hetki.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

79/80

@irritus  kirjoitti:

@Nipa1315  kirjoitti:

Ennen hybridi modeemiin siirtymistä kaikki toimi hyvin. Mitä voisin vielä kokeilla?


Eli ennen hybridiä käytössä oli tavallinen adsl tai vdsl2?

 

Ota sim-kortti pois hybridimodeemista, jolloin se käyttää vain adsl/vdsl2-yhteyttä. Tai jos sinulla on vielä vanha adsl/vdsl2-modeemi tallella, vaihda se puhelinlinjalle ja kytke Arris vanhaan modeemiin.

 

Mikäli Telia TV ei edelleenkään toimi, digiboksissa tai dsl-yhteydessä voi olla vikaa, jolloin on syytä tehdä vikailmoitus Telialle.

 

Jos Telia TV toimii pelkällä adsl/vdsl2-yhteydellä hyvin, todennäköisin ongelma on matkapuhelinverkossa esiintyvä ruuhka. Hybridin tapauksessa tälle asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään, sillä hybridi toimii hybridinä ainoastaan Telian sim-kortilla.

 

Hybridiliittymääsi voi kuitenkin hyödyntää tuplalaajakaistana. Pidä vanha dsl-modeemi puhelinlinjalla ja kytke siihen ainoastaan Arriksen digiboksi ja pelikonsoli, jos sinulla sellainen on. Kytke muut nettiyhteyttä tarvitsevat laitteesi hybridimodeemiin, jossa on pelkkä sim-kortti, eli puhelinlinja on irti.

 

Mikäli sinulla ei ole vanhaa toimivaa dsl-modeemia, voit toki käyttää hybridimodeemia dsl-modeemina ja siirtää sim-kortin mihin laitteeseen haluat. Esimerkiksi mobiilireitittimeen tai tablettiin.


Kortin ottaminen pois auttoi. Tosin nyt on mentävä noin 10mb netillä koko taloudessa jotta telia tv toimii. Onkohan telialle tulossa koska pätevämpiä laitteita, kun älykotilaitteet sun muut yleistyy niin ei riitä netissä potku enää? Pitää tiedustella hinnan alennusta kun ei pysty tuota uutta modeemia käyttämään kuten on mainostettu.

Highlighted

Telialainen
Viestejä 439 kpl

80/80

@Nipa1315  kirjoitti:

@irritus  kirjoitti:

@Nipa1315  kirjoitti:

Ennen hybridi modeemiin siirtymistä kaikki toimi hyvin. Mitä voisin vielä kokeilla?


Eli ennen hybridiä käytössä oli tavallinen adsl tai vdsl2?

 

Ota sim-kortti pois hybridimodeemista, jolloin se käyttää vain adsl/vdsl2-yhteyttä. Tai jos sinulla on vielä vanha adsl/vdsl2-modeemi tallella, vaihda se puhelinlinjalle ja kytke Arris vanhaan modeemiin.

 

Mikäli Telia TV ei edelleenkään toimi, digiboksissa tai dsl-yhteydessä voi olla vikaa, jolloin on syytä tehdä vikailmoitus Telialle.

 

Jos Telia TV toimii pelkällä adsl/vdsl2-yhteydellä hyvin, todennäköisin ongelma on matkapuhelinverkossa esiintyvä ruuhka. Hybridin tapauksessa tälle asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään, sillä hybridi toimii hybridinä ainoastaan Telian sim-kortilla.

 

Hybridiliittymääsi voi kuitenkin hyödyntää tuplalaajakaistana. Pidä vanha dsl-modeemi puhelinlinjalla ja kytke siihen ainoastaan Arriksen digiboksi ja pelikonsoli, jos sinulla sellainen on. Kytke muut nettiyhteyttä tarvitsevat laitteesi hybridimodeemiin, jossa on pelkkä sim-kortti, eli puhelinlinja on irti.

 

Mikäli sinulla ei ole vanhaa toimivaa dsl-modeemia, voit toki käyttää hybridimodeemia dsl-modeemina ja siirtää sim-kortin mihin laitteeseen haluat. Esimerkiksi mobiilireitittimeen tai tablettiin.


Kortin ottaminen pois auttoi. Tosin nyt on mentävä noin 10mb netillä koko taloudessa jotta telia tv toimii. Onkohan telialle tulossa koska pätevämpiä laitteita, kun älykotilaitteet sun muut yleistyy niin ei riitä netissä potku enää? Pitää tiedustella hinnan alennusta kun ei pysty tuota uutta modeemia käyttämään kuten on mainostettu.


Ongelma rajautuu nyt selvästi mobiiliverkon puolelle. Tähän ongelmaan ratkaisua tulee lähteä selvittämään meidän häiriöilmoituksen puolelta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai lähettämällä Minun Telia -sivuilta kirjautuneena liittymän tiedoista häiriöilmoitus. Häiriöilmoituksessa tulee kertoa nykyinen tilanne, kuinka kiinteällä kaistalla Telia TV -toimii mutta mobiiliyhteyden kanssa ei.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.