Telia TV:n tulevan selainversion ohjelmaopas odottaa palautettasi

  • 1 September 2021
  • 18 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Oheisesta kuvasta näkyy Telia TV:n myöhemmin tänä vuonna julkaistavan selainversion ohjelmaoppaan viimeisin hahmotelma. Millaisia ajatuksia tämä herättää? Mikä näkymässä on hyvää ja mikä huonoa?


 



 


Koska tätä näkymää testataan ensin Ruotsissa, on käyttöliittymä tässä esimerkkikuvassakin ruotsiksi. Keskeiset elementit suomentuvat seuraavasti:


Igår = Eilen


Nu & Snart = Nyt ja pian


Ikväll = Tänään illalla


Imorgon = Huomenna


Visa tidigare program = Näytä aiemmat ohjelmat


Visa fler = Näytä lisää


18 kommenttia

Kunniamerkki +5

Huhu huh...onpa kaameen näköinen verrattuna nykyiseen.

 


@Kari2015  kirjoitti:

Huhu huh...onpa kaameen näköinen verrattuna nykyiseen.


 




Haluaisitko kertoa tarkemmin, mikä uudessa näkymässä ei miellytä? Kuulisimme mielellämme palautetta. 🙂>

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

 Mulle ainakin ovat aivan turhia tuollaiset nyt ja pian valikot. Samoin illalla tulevat. Pyrin aina ajastamaan tallennukset viikoksi eteenpäin, joten isompi näkymä on parempi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Omaan silmään näyttää ihan hyvältä ja selkeältä. En tosin näe pikatallennuspainiketta, eli olisi kätevää jos ohjelmia saisi napsittua tallennukseen suoraan tuosta näkymästä yhdellä klikkauksella. Siihen liittyen myös arvostaisin kaikkien kanavien koko päivän ohjelmanäkymää ilman 'näytä lisää' klikkailuja.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7
Kiitos tähänastisista kommenteista. Jos voisitte täysin vapaasti ehdottaa jotain muuta niin onko teillä esimerkkiä ohjelmaoppaasta tai vaikka saitista, joka on mielestänne hyvä tai jopa loistava? Toisin sanoen, mistä tykkäätte katsoa mitä telkkarista seuraavaksi tulee? Kuvat, linkit jne. ovat tervetulleita. 🙂>
Kunniamerkki +6

Tähänkö ollaan parannusta tekemässä. Täysin toimivaan ja yksinkertaiseen oppaaseen. Ainoa asia jota muuttaisin olisi jatkuva tallennus. Nyt vaihtoehdot "katso ja tallenna" tai "katso". Lisäisin jatkuvatallennus.


 



 


 


 


Edit AaTanja: upotettu kuva kommenttiin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

 


@LuMaria  kirjoitti:
Kiitos tähänastisista kommenteista. Jos voisitte täysin vapaasti ehdottaa jotain muuta niin onko teillä esimerkkiä ohjelmaoppaasta tai vaikka saitista, joka on mielestänne hyvä tai jopa loistava? Toisin sanoen, mistä tykkäätte katsoa mitä telkkarista seuraavaksi tulee? Kuvat, linkit jne. ovat tervetulleita. 🙂>

Käytän nyt esimerkkinä suoraan kilpailijanne tuotosta. Tämä on melko OK, mutta muuttaisin muutaman asian.

 

Tässä koko päivän näkymä jollaista toivoisin teillekin, tosin erotuksella että tuo alhaalla oleva scrollauspalkki olisi poissa ja kanavat olisi päällekkäin kuten tuossa teidän esimerkkinäkymässä. Scrollattavaa olisi koko päivän näkymässä enemmän pituussuunnassa, mutta se olisi helpompaa kuin tuon vaakasuuntaisen palkin liikuttelu ja siihen lisäksi selailu ylös-alas. Tuossa on siis myös pituussuunnassa scrollauspalkki jota kuvassa ei näy koska tuo on suora screenshotti koko nettisivusta.

 

 Sitten esimerkki siitä pikatallennuspainikkeesta josta mainitsin edellisessä viestissä. Tuo tulee näkyviin ihan viemällä kursorin ohjelman nimen päälle ja yksittäisen ohjelman saa kliksautettua tallennukseen helposti.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Poksuvau  kirjoitti:

Käytän nyt esimerkkinä suoraan kilpailijanne tuotosta.



Tuosta tulee mieleen telkku.com 🙂> Pidätkö siis tästä tavasta enemmän? Tosin siellä scrollaus on vain ylös/alas-suunnassa. 


 


 


Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@TeroRe  kirjoitti:

@Poksuvau  kirjoitti:

Käytän nyt esimerkkinä suoraan kilpailijanne tuotosta.

Tuosta tulee mieleen telkku.com 🙂> Pidätkö siis tästä tavasta enemmän? Tosin siellä scrollaus on vain ylös/alas-suunnassa. 

 


Hep! Kyllä ja sitähän tuossa jo sanoinkin, että paras olisi jos alhaalla oleva scrollauspalkki olisi poissa ja kanavat kuten teidän esimerkissä päällekkäin. Telkussa saa myös näppärästi tuon koko päivän näkymän.

 

Enpä tiennyt telkun olevan enää edes hengissä 😁>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Jos siis tarvitsisin kanavaopasta, niin @Poksuvau'n Telkun opas olisi kyllä miellyttävämmän näköinen.

Jo siitä syystä, että näkymä on Valoisa. Sen yhden kuukauden kun kokeilin Telia Tv:tä ärsytti huononäköistä tuo tummuus! Sen lisäksi että ei ole TV-sovellusta joka toimisi ilman tv-boxia. Tuo uusi joka näyttää tabletin yötilalta, näyttää kyllä vanhalta jossa on yötila...🤣>

Toimivuuteen en ota kantaa, koska en siitä mitään tiedä.😁>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Kolahti  kirjoitti:

Jos siis tarvitsisin kanavaopasta, niin @Poksuvau'n Telkun opas olisi kyllä miellyttävämmän näköinen.


Jo siitä syystä, että näkymä on Valoisa. Sen yhden kuukauden kun kokeilin Telia Tv:tä ärsytti huononäköistä tuo tummuus!




Itse tykkään tummasta teemasta, se on "hellempi" silmille. Jos minä saisin päättää niin käyttäjä voisi itse valita, onko teema vaalea vai tumma 🙂>


 



@Kolahti  kirjoitti:
Sen lisäksi että ei ole TV-sovellusta joka toimisi ilman tv-boxia.

Mitä tarkoitat tällä? Meiltä saat sovelluksen, jota voit käyttää puhelimella ja tabletilla ja siihen ei kyllä tarvitse tv-boxia --> Telia TV sovellus 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Moi @TeroRe  Tarkoitin sitä ettei Telia Tv:tä tietojeni mukaan voi käyttää ILMAN puhelinta yms. Eli kyllästyin peilaamaan (vai miksi sitä sanotaan?) tabletilla töllöön kuvaa. Minun uusi (ja sikamaisen kallis) Samsugin tv ei Teliaa löydä. Minä kyllä osaan tv:seen kuvan saada, muttei Vaimoni. "Jota ei tv:n kapulalla pysty katsoon niin en halua katsoakkaan!" Suora lainaus vaimoni suusta telia tv:tä kokeillessamme.😉>

Hyvää syksyä kaikille Telian "Kansanradiopuheliaille".😂> Ei vaan, tää on kiva palvelu!👍>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Selkeä ohjelmaopas. Voisiko tuon sivuston värityksen muuttaa, koska violetti ja musta värimaailma on epämiellyttävä silmille 😕>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Kiitos kaikille erittäin hyvistä huomioista ja toiveista ohjelmaoppaaseen liittyen! Olemme tiimin kanssa keskustelleet tähän ketjuun tulleista palautteista, ja palautetta voi tottakai laittaa lisää, jos jotain tulee vielä mieleen. Palataan siis aiheeseen kun selainversion kehitys etenee. 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe  kirjoitti:

@Kolahti  kirjoitti:

Jos siis tarvitsisin kanavaopasta, niin @Poksuvau'n Telkun opas olisi kyllä miellyttävämmän näköinen.

Jo siitä syystä, että näkymä on Valoisa. Sen yhden kuukauden kun kokeilin Telia Tv:tä ärsytti huononäköistä tuo tummuus!


Itse tykkään tummasta teemasta, se on "hellempi" silmille. Jos minä saisin päättää niin käyttäjä voisi itse valita, onko teema vaalea vai tumma 🙂>

 Minä pidän myös tummasta teemasta, se ei rasita silmiä 🤓>

Ohjelmaoppaaseen on saatava HAKU-ominaisuus. On täysin käsittämätöntä, että oppaassa joka sisältää toimintoja (tallennus) ei ole hakua. Olenko ainoa, joka tietää minkä (nimisen) ohjelman haluaa tallentaa, mutta ei tiedä/muista koska se tulee ja/tai miltä kanavalta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@mantelipuurossa  kirjoitti:

Ohjelmaoppaaseen on saatava HAKU-ominaisuus. On täysin käsittämätöntä, että oppaassa joka sisältää toimintoja (tallennus) ei ole hakua. Olenko ainoa, joka tietää minkä (nimisen) ohjelman haluaa tallentaa, mutta ei tiedä/muista koska se tulee ja/tai miltä kanavalta.




Kiitokset tästä nostosta. Palaamme tähän tekniikan väen kanssa sitten uudelleen vielä alkuviikosta. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@mantelipuurossa  kirjoitti:

Ohjelmaoppaaseen on saatava HAKU-ominaisuus. On täysin käsittämätöntä, että oppaassa joka sisältää toimintoja (tallennus) ei ole hakua. Olenko ainoa, joka tietää minkä (nimisen) ohjelman haluaa tallentaa, mutta ei tiedä/muista koska se tulee ja/tai miltä kanavalta.




Tämäkin palaute ja toive on kuultu, ja @LuMaria korostaa kehitystiimissään sen tärkeyttä. Kiitos, kun nostit vielä asiaa esiin!

Vastaa