14-08-2020 05:48
Koska toisen ketjun viimeiseen kysymykseeni ei vastattu, vaikka telialaisia pyörii useita täällä yhteisössä, niin teen kysymykselle oman ketjun.
Jos talon johdot on surkeat eikä köyhä taloyhtiö korjaa, niin eikö ole houkuttavaa maksaa nopeasta simkorttiyhteydestä, jonka kaistaa Telia-TV osaa hyödyntää sen verran kuin tarvii? Parempi kuin tämä noin 7 Mb kiinteä osuus hybridissä, joka ei riitä kovalevytallennuksen ja toisen kanavan katseluun samalla?
Esitin tämän kysymyksen myös chatissa, mutta kun työntekijä alkoi kertoa uskonasioistaan, niin meni motivaatio jatkaa hänen kanssaan.
Asumme siis Lappeenrannan keskustassa.
Tiedolla alkaa olla kiire. Nyt perjantaina on puhelinnneuvotteluaika Elisan kanssa.
14-08-2020 10:02
Kyllähän täällä tosiaan meitä telialaisia on aamusta iltaan passissa, ja vastaillaankin niihin kysymyksiin, jotka on osoitettu meille ja joissa selkeästi voidaan olla avuksi niin kysyjälle itselleen kuin muillekin lukijoille.
Telia TV:n katselu onnistuu monin eri keinoin, joista yksi on sovellus ja mobiiliyhteys. Tuo sinun tilanteesi tulee hoitaa meidän asiakaspalvelussa häiriöilmoitusten väen kanssa, sillä he pystyvät tarkistamaan osoitteesi verkon toiminnan ym. taustat, jotka käyttökokemukseen vaikuttaa, ja päättämään jatkotoimista. Ja niin olet tainnut tehdäkin, vai mitä?
14-08-2020 10:33
Ei tämä ole häiriöilmoitus.
Kysyin mikä on simkortillinen vaihtoehto Telialla hybridimodemille. Ja ne telialaiset, jotka tietää, tai kuka vaan, voi kertoa kuinka sellainen modeemi pyörittää Telia-TVtä ja perheen muita tarpeita.
Nyt on asia rautalangasta väännetty. Älkää nyt ainakaan tulko kertomaan mistään sovelluksesta. Face palm.
14-08-2020 15:57
Hybridin toteutus olisi aina parempi, kuin pelkkä 4G, kun siinä yhdistyy kiinteä ja mobiiliverkon nopeus yhdeksi. Mutta vastaus kysymykseesi on: Telia TV digiboksin voi tilata yhdessä meidän Yhteys kotiin 4G -liittymän kanssa tai ilman. Hybrid saatavuuden osoitteisiin tätä liittymä+yhteys palvelua ei kuitenkaan ole suoraan saatavilla, koska haluamme aina tarjota parasta mahdollista yhteyttä. Siksi sisäverkon korjaus olisi kaikista parhain vaihtoehto.
Oletko kokeillut Hybridiä pelkällä SIM-kortilla? Eli kun otat puhelinkaapelin irti modeemin DSL-portista, alkaa modeemi hetken kuluttua käyttämään vain 4G verkkoa. Tällä tavalla voit käyttää pelkää 4G verkkoa kuten normaalisti muilla mobiilireitittimellä. Digiboksin sammutuksen (virtajohto irti 10 sek) jälkeen voit kirjautua sisään Telia TV:n digiboksille sovellustunnuksillasi.
Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa
osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
14-08-2020 16:25
Eipä tullut mieleen kokeilla vain 4g yhteydellä.
Olin siinä käsityksessä, että Telia tv käyttää vain kiinteää kaistaa tässä hybridimodemissa.
No sittenhän ei tarvitse toista modeemia metsästää vaan maksaa vähän nopeammasta Sim kortista, jos sisäverkkoa ei saada pienellä vaivalla kuntoon.
@HenriLie@ kirjoitti:Hybridin toteutus olisi aina parempi, kuin pelkkä 4G, kun siinä yhdistyy kiinteä ja mobiiliverkon nopeus yhdeksi. Mutta vastaus kysymykseesi on: Telia TV digiboksin voi tilata yhdessä meidän Yhteys kotiin 4G -liittymän kanssa tai ilman. Hybrid saatavuuden osoitteisiin tätä liittymä+yhteys palvelua ei kuitenkaan ole suoraan saatavilla, koska haluamme aina tarjota parasta mahdollista yhteyttä. Siksi sisäverkon korjaus olisi kaikista parhain vaihtoehto.
Oletko kokeillut Hybridiä pelkällä SIM-kortilla? Eli kun otat puhelinkaapelin irti modeemin DSL-portista, alkaa modeemi hetken kuluttua käyttämään vain 4G verkkoa. Tällä tavalla voit käyttää pelkää 4G verkkoa kuten normaalisti muilla mobiilireitittimellä. Digiboksin sammutuksen (virtajohto irti 10 sek) jälkeen voit kirjautua sisään Telia TV:n digiboksille sovellustunnuksillasi.
14-08-2020 18:01
Digiboksi toimii joko meidän kiinteällä yhteydellä (pl. ADSL 8Mbit/s ja kaapeliyhteys) eri tavalla, kuin ilman kiinteää kaistaa. Tässä erona on tunnukset joilla kirjaudutaan. Kiinteää kaistaa käytteässä digiboksi kysyy vain numeraalista aktivointitunnusta, muulloin sovellustunnusta.
Suosittelenkin siis käyttämää sovellustunnusta ja pelkkää 4G yhteyttä, kunnes kiinteä osuus tulee taas kuntoon. Kiinteän kaistan kautta katsoessa Telia TV digiboksi laajakaistalla (000-alkuista aktivointitunnusta käyttäessä) toimii hieman paremmalla kuvanlaadulla kuin ilman kiinteää kaistaa.
Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa
osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
15-08-2020 15:49
@Baron@ kirjoitti:
.. Tiedolla alkaa olla kiire. Nyt perjantaina on puhelinnneuvotteluaika Elisan kanssa.
Päivitetään nyt tuota kilpailutusta myös, jos joku siitä hyötyisi.
Sanoin Elisalle, että heidän(viihde + laajakaista) lähimmät kaksi vuotta kustantavat saman kuin Telialla, paitsi että joudun ostamaan modeemin, koska Elisa ei anna lainaksi kahdelle vuodelle. Elisa tarjosi muutamaa leffalippua heidän vuokraamoon hyvityksenä. Minun mielestäni olisi pitänyt saada 16 lippua, koska löysin heidän uusimman modeemin Torista kahdeksalla kympillä. Kumpikaan ei antanut periksi ja toivotettiin päivänjatkot.
Kun kysyin Telialta kuinka he houkuttelee tässä tasatilanteessa meidän perhettä pysymään asiakkaana, niin työntekijä lupasi kolme leffalippua. 💪
Eipä muuta tällä erää.