Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Syltty11
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV sovellus ja Chrome Cast

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sovellus on ladattu Samsungin tabletille josta otan yhteyden Chromella telkkariin. Hyvin usein pykii varsinkin tallennukset, nyt myös ihan suorat ohjelmat. Ilmoittaa ”Something went wrong-please try again later.” Yritän uudelleen, kohta sama juttu. Mistä mahtaa johtua? Olen päivittänyt niin Chromen kuin apinkin. 
Telkkarin selaimesta telia tv ei toimi, se ilmoittaa jotain ihan muuta. Tv on LG. Miksei Telia tv:ta saa appina telkkariin? Mm. Elisan saa.

18 vastausta
Syltty11
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HeikkiSul Aiemmin vain tallennuksia katsoessa, nyt myös suorien lähetysten kanssa. Juuri äsken sama tapahtui kun katsoin tallennusta tabletilta, ensimmäinen kerta. 

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 148 custom-general.kudos
  • 551 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Syltty11  kirjoitti:

@HeikkiSul Aiemmin vain tallennuksia katsoessa, nyt myös suorien lähetysten kanssa. Juuri äsken sama tapahtui kun katsoin tallennusta tabletilta, ensimmäinen kerta. 



Varmistan vielä että onko sinulla sellainen erillinen Chromecast-laite, eikä television sisäänrakennettu? Mikäli se on tuo erillinen laite niin minkä sukupolven Chromecast on kyseessä?

Syltty11
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhoOlliLo  Kyllä, erillinen Chromecast, ei television sisäinen.

Ja kumpikin Chrome ovat 2.sukupolven laitteita.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 114 custom-general.kudos
  • 656 custom-general.replies
  • 55 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Syltty11  kirjoitti:

@JuhoOlliLo  Kyllä, erillinen Chromecast, ei television sisäinen.

Ja kumpikin Chrome ovat 2.sukupolven laitteita.


Hyvä, noille Chromecasteille vielä tuki löytyy!

Eihän ole mahdollisesti VPN päällä millään laitteella? Chomecast ja kauko-ohjaimena toimiva laite on yhdistetty saman reitittimen WLaniin? Eli ei ole siis erillistä reititintä tai laajenninta välissä?

Syltty11
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei ole päällä millään laitteella. Saman reitittimen WLAnissa ovat. Eikä ole erillistä reititintä tai laajenninta välissä.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 114 custom-general.kudos
  • 656 custom-general.replies
  • 55 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Syltty11  kirjoitti:

Ei ole päällä millään laitteella. Saman reitittimen WLAnissa ovat. Eikä ole erillistä reititintä tai laajenninta välissä.


Hyvä! Todennäköisesti ongelma johtunee siis meillä meneillään olevasta Telia TV-sovelluksen häiriöstä tallennusten kanssa

 

Ongelmia ei tulisi esiintyä "live" kanavilla jotka eivät vaadi tallennuksen tekemistä ennen katselun aloittamista. Näitä ovat Ylen kanavat, Frii, Fox, TLC, Nat Geo, Alfa TV. Muut kanavat vaativat tallennuksen ja niissä voi häiriöitä näkyä. 

 

Se mikä tilanteesta tekee erikoisen on se, että samalla tunnuksella ongelma ei toistu ilman Chromecastia. Suosittelen vielä kokeilemaan Chromecastin resetointia jos siitä sattuisi olemaan apua ongelman kanssa. Muutoin joudutaan odottelemaan korjausta tallenne vikaan.

Syltty11
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ahaa, ainakin nyt ne pari kyseistä live ohjelmaa joissa ongelmia esiintyi tulivat nimenomaan kanavalta joka vaatii tallennuksen, Ava. TLC:ltä tulee katsottua jokseenkin paljon enkä sen muista katkeilleen. Tai Ylen kanavat.

 

 

 Kokeilen vielä kuitenkin Chromecastin resetointia. Vaikuttaa kuitenkin että vika voisi olla tuosta tallennushäiriöstä johtuva. Kiitokset!!

Liigakatsoja
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sama ongelma meillä toisessa Chrome Castissä. Alkoi jo jokin aika sitten. Kaikki muut, esim. YouTube, Yle Areena jne. menee hienosti Chrome Castille, mutta Telia.tv ilmoittaa: "Something went wrong - please try later". Otettu Chrome Cast seinästä irti toviksi, ei vaikutusta. Toisessa televisiossa toimii Telia.tvkin ihan ongelmitta, mutta ei toisessa. Molemmat Chrome Castit Gen3 ja ostettu yhtä aikaa.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 140 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Liigakatsoja  kirjoitti:

Sama ongelma meillä toisessa Chrome Castissä. Alkoi jo jokin aika sitten. Kaikki muut, esim. YouTube, Yle Areena jne. menee hienosti Chrome Castille, mutta Telia.tv ilmoittaa: "Something went wrong - please try later". Otettu Chrome Cast seinästä irti toviksi, ei vaikutusta. Toisessa televisiossa toimii Telia.tvkin ihan ongelmitta, mutta ei toisessa. Molemmat Chrome Castit Gen3 ja ostettu yhtä aikaa.


Moikka @Liigakatsoja ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Kyllä ongelma vaikuttaisi jäävän tälle yksittäiselle laitteelle, kun palvelu toimii normaalisti toisella. Joskus apuna on Chrome Castin ja nettiä jakavan reitittimen uudelleenkäynnistys yhtäaikaa, eli molemmista virrat pois 30sek ja takaisin päälle. Se pakottaa hakemaan yhtedet laitteille uudellen ja ohjelman toisto voi alkaa jo silläkin toimimaan.

Jos sekään ei auta, niin suosittelen palauttamaan Chrome Castin tehdasasetuksille, jolla ongelmaa esiintyy. Tämän jälkeen varmista, että laite jolla lähetystä olet jakamssa, on samassa langattomassa verkossa (WiFi/WLAN).

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.