Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62378
Kirjoituksia 170442

Telia TV sovellus ja Chromecast kelaaminen

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎17-10-2018
Kirjoituksia: 5
1/19

Telia TV sovellus ja Chromecast kelaaminen

Kun katson liigaa huawei P20 Pro puhelimen Telia tv stv sovelluksella pystyn kelaamaan lähetystä miten haluan. Mutta jos peilaan lähetystä Chromecastiin katoaa kaikki mahdollisuudet kelata lähetystä. Joudun katkaisemaan yhteyden chromecastiin, kelaamaan oikeaan kohtaan mistä haluan jatkaa katsomista ja taas yhdistää takaisin chromecastiin.

18 vastausta
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎19-10-2018
Kirjoituksia: 1
2/19

Vs: Telia TV sovellus ja Chromecast kelaaminen

Sama vika Rahikaisella. Olen huomannut, että aiemmin tallennetuissa pystyy kelaamaan chromecastillakin, mutta 'livenä' ei ja se on ärr syt tä vää. Onkohan se tarkoituksella  ettei skippailtas mainoksia .. 

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 523
3/19

Hei @Decibel1987 ja @Hpniemi ja kummallekin lämpimästi tervetuloa Yhteisöön! Hymiö Onnellinen

Livenä katsellessa kelaaminen ei tosiaan onnistu, mutta tallenteena jos katselee niin tuon pitäisi olla kyllä mahdollista. 

Ymmärsinkö @Decibel1987 oikein että sinä katselisit nimenomaan tallennetta ja tällöinkään ei Chromecastia käytettäessä tuo toiminne pelitä? 

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
4/19

Ymmärrän ettei sovellus mikään aikakone ole, mutta tarkennan vielä: lähetys saattaa olla käynnissä livenä, mutta minä painan silloin katso alusta (koska työni takia en ehdi katsoa liigapelejä aina silloin kun ne oikeasti alkaa) ja kun aloitan alusta kelaan kaikkien tylsien kohtien ohi jotta pikku hiljaa ehdin livelähetykseen "kiinni". Puhelimen näytöllä tämä onnistuu, mutta kun peilaan lähetystä chromecastiin se pallo mistä kelataan lähetystä katoaa puhelimen näytöltä. Tämä pitäisi teknisesti olla mahdollista, koska muutkin vastaavat palveluntoimittajat pystyvät tämän toteuttamaan (ja se toimii Telia sovelluksella jos ei käytä chromecastia!). Luultavasti joku kämmi kyseessä.

Highlighted
Uusi keskustelija
5/19

Ei vieläkään onnistu tämä. Joskus olen onnistunut kikkailemaan peilauksen niin, että olen ensin kelannut puhelimella siihen kohtaan mistö haluan katsoa ja vaikka sen jälkeen painan chromecast-kuvaketta. Lähetys on tällöin lähtenyt siitä kohdasta pyörimään telkkarista, mutta tänään kun yritin tätä samaa, lähti lähetys joka kerta vain alusta. 

(Jos sillä on merkitystä, niin kyseessä oli live lähetys jota aloin katsomaan alusta sillä aikaa kun matsi oli vielä kesken)

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎12-10-2018
Kirjoituksia: 320
6/19

@Decibel1987  kirjoitti:

Ei vieläkään onnistu tämä. Joskus olen onnistunut kikkailemaan peilauksen niin, että olen ensin kelannut puhelimella siihen kohtaan mistö haluan katsoa ja vaikka sen jälkeen painan chromecast-kuvaketta. Lähetys on tällöin lähtenyt siitä kohdasta pyörimään telkkarista, mutta tänään kun yritin tätä samaa, lähti lähetys joka kerta vain alusta. 

(Jos sillä on merkitystä, niin kyseessä oli live lähetys jota aloin katsomaan alusta sillä aikaa kun matsi oli vielä kesken)

Tästä onkin selvitys käynnissä täältä meidän päästä. Toimiiko kelaus tallenteissa tai kirjaston kautta katsoessa?

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎30-01-2020
Kirjoituksia: 3
7/19

Yritin eilen katsoa viivästettynä (ottelu oli siis menossa) KalPa-Kärpät peliä. Aloitin toiston lähetyksen alusta mobiililaitteessa, kelasin varsinaisen ottelun alkuun ja yritin siirtää sen Chromecastille, mutta Chromecast siirtyi aina takaisin lähetyksen alkuun. Yritin tätä sekä kanavien että tallennekirjaston kautta, mutta aina samalla tuloksella.

Yllättäen nyt tänään yrittäessäni tuota samaa sillä eilisellä tallenteella, niin se toimiikin halutusti. Eli jostain syystä tuo meneillään oleva lähetys ei toimi, mutta vanhat tallenteet toimii. Tämä toiminnallisuus toimi kyllä vielä syyskaudella ja on nyt rikki (ollut jo jonkin aikaa).

Koittakaa nyt ihmeessä saada tuo korjattua, jälleen ottelu piti katsoa muutaman tuuman mobiililaitteelta (ties monennenko kerran) ja seinällä suuri taulu-TV tyhjänpanttina.

P.S. Vielä parempi olisi jos sitä viivästettynä Chromecastilla katsomaa ottelua voisi kelata suoraan mobiililaitteen ruudulta, eikä käyttää tuota hankalaa kikkailua, missä jokaisen kelauksen kohdalla joutuu katsomisen aloittamaan alusta mobiililaitteella, kelaamaan oikeaan kohtaan ja taas siirtämään takaisin Chromecastille.

Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎08-04-2019
Kirjoituksia: 342
Kirjautuneena
8/19

Moikka @chrisfin ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Yritin eilen katsoa viivästettynä (ottelu oli siis menossa) KalPa-Kärpät peliä. Aloitin toiston lähetyksen alusta mobiililaitteessa, kelasin varsinaisen ottelun alkuun ja yritin siirtää sen Chromecastille, mutta Chromecast siirtyi aina takaisin lähetyksen alkuun. Yritin tätä sekä kanavien että tallennekirjaston kautta, mutta aina samalla tuloksella.

Eli Live lähetyksissä tämä kelaus ei toimi, kun castaus on käynnissä. Tämä on meidän kehitystiimillä tiedossa ja tähän haetaan ratkaisua tulevissa päivityksissä. Tallenteissa tätä samaa ongelmaa ei tällä hetkellä ole.

Tällä hetkellä kelaus toimii kuten @Decibel1987 on maininnut: Ensin puhelimella kelaa haluttuun kohtaan ja jakaa sitten lähetyksen Chromecastille. Tällöin lähetys jatkuu kyseiseltä kohdalta Chrome castilla.
Huom! Tästä oli syksyllä häiriö, jolloin Live lähetykset ei toiminut tälläkään tavalla, mutta korjaus tähän on tehty ja Chromecast tulee käyttää virroitta (irroita virtajohot ja/tai USB -johto Chromecastista hetkeksi).

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
9/19

@HenriLie  kirjoitti:

Tällä hetkellä kelaus toimii kuten @Decibel1987 on maininnut: Ensin puhelimella kelaa haluttuun kohtaan ja jakaa sitten lähetyksen Chromecastille. Tällöin lähetys jatkuu kyseiseltä kohdalta Chrome castilla.

@HenriLie Ei. @chrisfin on oikeassa. Tällä hetkellä edes tuo kikkailu ei toimi eikä ole mulla toiminut moneen kuukauteen käynnissä olevissa otteluissa. Ainoastaan tallenteissa ja siellä toimii ihan puhelimella kelaaminen samalla kun chromecast on yhdistetty, eli juuri näin sen kuuluisi toimia myös Live-lähetyksien kanssa. Tämä on pakko onnistua, koska kaikki muut streamingpalvelut mitä olen ikinä käyttänyt chromecastilla pystyy tähän, vaikka olisi kyseessä live-lähetys. Kokeilkaa vaikka aluksi huviksenne kuinka hienosti toimii: Viaplay, Youtube, Ruutu+, CMore...

Olen kiltisti maksanut tästä palvelusta pian kaksi Liiga-kautta eikä ole vieläkään korjattu vaikka 2018 jo otin parissa ketjussa puheeksi tämän jo. Ei varmana tule maksettua kolmatta kautta jos tällaiset perusasiat eivät toimi hyvin pian!!

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎30-01-2020
Kirjoituksia: 3
10/19

Olen tietoinen, että ongelmaan on aiemmin tullut korjaus ja olen bootannut Chromecastin tuon korjauksen jälkeen. Mutta kokemukseni on, että tällä hetkellä kelaus on (jälleen?) rikki.

Edit: ja kelauksella tarkoitan tuota kikkailua missä puhelimella kelataan ja sen jälkeen siirretään Chromecastille. Se ei siis toimi.

0 tykkäystä