Telia TV sovellus ja Chromecast kelaaminen


Kun katson liigaa huawei P20 Pro puhelimen Telia tv stv sovelluksella pystyn kelaamaan lähetystä miten haluan. Mutta jos peilaan lähetystä Chromecastiin katoaa kaikki mahdollisuudet kelata lähetystä. Joudun katkaisemaan yhteyden chromecastiin, kelaamaan oikeaan kohtaan mistä haluan jatkaa katsomista ja taas yhdistää takaisin chromecastiin.


18 kommenttia

Sama vika Rahikaisella. Olen huomannut, että aiemmin tallennetuissa pystyy kelaamaan chromecastillakin, mutta 'livenä' ei ja se on ärr syt tä vää. Onkohan se tarkoituksella  ettei skippailtas mainoksia .. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Hei @Decibel1987 ja @Hpniemi ja kummallekin lämpimästi tervetuloa Yhteisöön! :smileyhappy:


 


Livenä katsellessa kelaaminen ei tosiaan onnistu, mutta tallenteena jos katselee niin tuon pitäisi olla kyllä mahdollista. 


Ymmärsinkö @Decibel1987 oikein että sinä katselisit nimenomaan tallennetta ja tällöinkään ei Chromecastia käytettäessä tuo toiminne pelitä? 

Ymmärrän ettei sovellus mikään aikakone ole, mutta tarkennan vielä: lähetys saattaa olla käynnissä livenä, mutta minä painan silloin katso alusta (koska työni takia en ehdi katsoa liigapelejä aina silloin kun ne oikeasti alkaa) ja kun aloitan alusta kelaan kaikkien tylsien kohtien ohi jotta pikku hiljaa ehdin livelähetykseen "kiinni". Puhelimen näytöllä tämä onnistuu, mutta kun peilaan lähetystä chromecastiin se pallo mistä kelataan lähetystä katoaa puhelimen näytöltä. Tämä pitäisi teknisesti olla mahdollista, koska muutkin vastaavat palveluntoimittajat pystyvät tämän toteuttamaan (ja se toimii Telia sovelluksella jos ei käytä chromecastia!). Luultavasti joku kämmi kyseessä.

Ei vieläkään onnistu tämä. Joskus olen onnistunut kikkailemaan peilauksen niin, että olen ensin kelannut puhelimella siihen kohtaan mistö haluan katsoa ja vaikka sen jälkeen painan chromecast-kuvaketta. Lähetys on tällöin lähtenyt siitä kohdasta pyörimään telkkarista, mutta tänään kun yritin tätä samaa, lähti lähetys joka kerta vain alusta. 


 


(Jos sillä on merkitystä, niin kyseessä oli live lähetys jota aloin katsomaan alusta sillä aikaa kun matsi oli vielä kesken)


@Decibel1987@  kirjoitti:

Ei vieläkään onnistu tämä. Joskus olen onnistunut kikkailemaan peilauksen niin, että olen ensin kelannut puhelimella siihen kohtaan mistö haluan katsoa ja vaikka sen jälkeen painan chromecast-kuvaketta. Lähetys on tällöin lähtenyt siitä kohdasta pyörimään telkkarista, mutta tänään kun yritin tätä samaa, lähti lähetys joka kerta vain alusta. 

 

(Jos sillä on merkitystä, niin kyseessä oli live lähetys jota aloin katsomaan alusta sillä aikaa kun matsi oli vielä kesken)


Tästä onkin selvitys käynnissä täältä meidän päästä. Toimiiko kelaus tallenteissa tai kirjaston kautta katsoessa?

Yritin eilen katsoa viivästettynä (ottelu oli siis menossa) KalPa-Kärpät peliä. Aloitin toiston lähetyksen alusta mobiililaitteessa, kelasin varsinaisen ottelun alkuun ja yritin siirtää sen Chromecastille, mutta Chromecast siirtyi aina takaisin lähetyksen alkuun. Yritin tätä sekä kanavien että tallennekirjaston kautta, mutta aina samalla tuloksella.

 

Yllättäen nyt tänään yrittäessäni tuota samaa sillä eilisellä tallenteella, niin se toimiikin halutusti. Eli jostain syystä tuo meneillään oleva lähetys ei toimi, mutta vanhat tallenteet toimii. Tämä toiminnallisuus toimi kyllä vielä syyskaudella ja on nyt rikki (ollut jo jonkin aikaa).

 

Koittakaa nyt ihmeessä saada tuo korjattua, jälleen ottelu piti katsoa muutaman tuuman mobiililaitteelta (ties monennenko kerran) ja seinällä suuri taulu-TV tyhjänpanttina.

 

P.S. Vielä parempi olisi jos sitä viivästettynä Chromecastilla katsomaa ottelua voisi kelata suoraan mobiililaitteen ruudulta, eikä käyttää tuota hankalaa kikkailua, missä jokaisen kelauksen kohdalla joutuu katsomisen aloittamaan alusta mobiililaitteella, kelaamaan oikeaan kohtaan ja taas siirtämään takaisin Chromecastille.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moikka @chrisfin ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Yritin eilen katsoa viivästettynä (ottelu oli siis menossa) KalPa-Kärpät peliä. Aloitin toiston lähetyksen alusta mobiililaitteessa, kelasin varsinaisen ottelun alkuun ja yritin siirtää sen Chromecastille, mutta Chromecast siirtyi aina takaisin lähetyksen alkuun. Yritin tätä sekä kanavien että tallennekirjaston kautta, mutta aina samalla tuloksella.


Eli Live lähetyksissä tämä kelaus ei toimi, kun castaus on käynnissä. Tämä on meidän kehitystiimillä tiedossa ja tähän haetaan ratkaisua tulevissa päivityksissä. Tallenteissa tätä samaa ongelmaa ei tällä hetkellä ole.

 

Tällä hetkellä kelaus toimii kuten @Decibel1987 on maininnut: Ensin puhelimella kelaa haluttuun kohtaan ja jakaa sitten lähetyksen Chromecastille. Tällöin lähetys jatkuu kyseiseltä kohdalta Chrome castilla.
Huom! Tästä oli syksyllä häiriö, jolloin Live lähetykset ei toiminut tälläkään tavalla, mutta korjaus tähän on tehty ja Chromecast tulee käyttää virroitta (irroita virtajohot ja/tai USB -johto Chromecastista hetkeksi).


@HenriLie@  kirjoitti:

 

Tällä hetkellä kelaus toimii kuten @Decibel1987 on maininnut: Ensin puhelimella kelaa haluttuun kohtaan ja jakaa sitten lähetyksen Chromecastille. Tällöin lähetys jatkuu kyseiseltä kohdalta Chrome castilla.


@HenriLie Ei. @chrisfin on oikeassa. Tällä hetkellä edes tuo kikkailu ei toimi eikä ole mulla toiminut moneen kuukauteen käynnissä olevissa otteluissa. Ainoastaan tallenteissa ja siellä toimii ihan puhelimella kelaaminen samalla kun chromecast on yhdistetty, eli juuri näin sen kuuluisi toimia myös Live-lähetyksien kanssa. Tämä on pakko onnistua, koska kaikki muut streamingpalvelut mitä olen ikinä käyttänyt chromecastilla pystyy tähän, vaikka olisi kyseessä live-lähetys. Kokeilkaa vaikka aluksi huviksenne kuinka hienosti toimii: Viaplay, Youtube, Ruutu+, CMore...

 

Olen kiltisti maksanut tästä palvelusta pian kaksi Liiga-kautta eikä ole vieläkään korjattu vaikka 2018 jo otin parissa ketjussa puheeksi tämän jo. Ei varmana tule maksettua kolmatta kautta jos tällaiset perusasiat eivät toimi hyvin pian!!

 

 

Olen tietoinen, että ongelmaan on aiemmin tullut korjaus ja olen bootannut Chromecastin tuon korjauksen jälkeen. Mutta kokemukseni on, että tällä hetkellä kelaus on (jälleen?) rikki.

 

Edit: ja kelauksella tarkoitan tuota kikkailua missä puhelimella kelataan ja sen jälkeen siirretään Chromecastille. Se ei siis toimi.

Testasimme Chromecast 2, 3 ja Ultran ja kaikilla noilla toimii tuo kelaus niin että menossa olevan lähetyksen tallennetta pystyi kelaamaan puhelimesta/tabletista haluttuun kohtaan ja sen jälkeen aloittamaan castauksen, eikä lähetys siirtynyt alkuun. 

 

Tuossa tosiaan oli bugi joka korjattiin ennen joulua. Jos ongelma ei ole poistunut Chromecastin virrattomana käyttämisellä niin seuraavaksi kannattaa palauttaa laite tehdasasetuksille Google Home sovelluksen kautta tai painamalla Chromecastissa olevaa painikketta niin kauan että sen valo muuttuu valkoiseksi. 

Nyt menee erikoiseksi. En ole käynnistänyt uudelleen Chromecastiani tuon edellisen ottelun jälkeen, mutta nyt live-lähetystä kokeillessani tuo kelauskikkailu toimiikin jälleen. Siis samat laitteet kuin viimeksi, ei boottailuja välissä, mutta nyt toimii ja viimeksi ei. Kuinka tämä on selitettävissä?

 

Muistan kelauskikkailun alkaneen toimimaan sen aiemmin tekemänne korjauksen jälkeen, mutta kuten mainitsin se ei ole nyt toiminut joissain viimeisimmissä otteluissa mitä olen viiveellä katsonut (nämä kaikki Kärppä-pelejä). Onko mahdollista, että teidän päässä on joidenkin otteluiden kohdalla jokin "vipu" väärässä asennossa, mikä vaikuttaa tuohon kelaukseen?

Kollega oli viime perjantaina Kärppä-ottelun kanssa tätä kelausta testannut ja se oli toiminut. 

 

Testiinhän tuo pitää vielä laittaa huomenna Pelicans-Kärpät matsissa että toistuuko ongelma.  

Kun pelin aloittaa kanavalta alusta niin silloin tuo toimii oikein. Aloita alusta, kelaa haluttuun kohtaan ja aloita castaus. Mutta jos pelin aloittaa joukkueen kirjaston kautta, kelaa ja aloittaa castauksen niin silloin tallenne alkaa alusta, kun peli on vielä käynnissä. 

Laitan tästä kehityspuolelle kysymystä menemään. 

Kyselinkin tästä jo tuolla toisaalla, mutta kysästäänpä täälläkin kun vastaavia ongelmia näköjään on muillakin. 

 

Eli onko tähän jo pian tulossa jotain korjausta? 

 

Toimii aivan miten sattuu edelleen. Välillä parhaillaan tulossa olevan ohjelman tallennuksen katselu alkaa aina siitä kohdasta missä ohjelma parhaillaan menee ja välillä taas ohjelman alusta. Myös aiemmin tulleen tallennetun ohjelman kanssa on välillä samoja ongelmia. Välillä olen onnistunut kikkailemaan tallennuksen alkamaan alusta ja välillä onnistui jopa kelaaminen tuolla muidenkin mainitsemalla kikkailulla, että tabletilla ensin hakee kohdan ja sitten vasta siirtää chromecastiin.

 

Mikään näistä keinoista ei ole kuitenkaan mikään ratkaisu ongelmaan vaan kyllä tämä pitäisi saada toimimaan niinkuin sen kuuluu. Muuten pitää kyllä siirtyä muiden operaattoreiden vastaaviin palveluihin. Meillä oli ennen käytössä Telia tv digiboksi jolla tuo onnistui ongelmitta sekä parhaillaan tulevan ohjelman kanssa, että aiemmin tulleen kanssa kunhan oli tallennus päällä. Ja sitä totuttiin paljon käyttämään niin ei todellakaan miellytä ettei se tässä nyt toimi kun hommasin chromecast ultran ja siirryin mobiilin puolelle.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Tarkentaisitko vielä hieman, mitä ohjelmia ja tallennuksia tarkoitat kun ongelma esiintyy?

Kerrotko siis vielä esimerkkien kanssa, miltä kanavalta olet tallennusta katsonut ja onko kyse omasta asetetusta tallennuksesta vai katsotko ohjelmakirjaston kautta, kun ohjelma on vielä meneillään kanavalla?


 


Ohjelmakirjaston kautta katsoessa Live -tilaan siirtyminen puuttuu ja tämä on korjauksessa kyllä, tarkempaa aikataulutietoa korjauksen sisältävästä päivityksestä ei ole.

Moikka

 

Mielestäni se on tehnyt samaa sekä parhaillaan tulevaa ohjelmaa katsomaan aloittaessa (TV->nyt ja kohta->tallenna ja katso) sekä aiemmin ajastettuja tallennuksia katsomaan aloittaessa (TV->tänä iltana->tallennus ja sitten Tallennukset->tallennetut->tänään tai parhaillaan)

 

Esimerkkinä eilinen masked singer. Olin aiemmin päivällä ajastanut sen tallennukselle ja piti aloittaa katsomaan sitä kun sitä oli yli puolet tullut. Ohjelma suostui kyllä alkamaan alusta, mutta kelaaminen ei toiminut millään konstilla. Taistelin sen kanssa niin kauan, että ohjelman lähetys oli jo loppunut eikä sittenkään onnistunut kelaamaan. Vasta kun käynnistin kaikki vehkeet uusiksi niin pystyi taas kelaamaan.

 

Edit: ja siis useammalla kanavalla olen koittanut ja sama homma aina. Näitä peruskanavia pääasiassa mitä ei ohjelmakirjaston kautta edes löydy.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Nyt testilaitteilla testattu:

Livekanavalla voi ohjelmaa castauksen aikana katsoa alusta tai livenä, kelata ei pysty.
Omaa tallennusta ei voi kelata chromecastin kanssa. Castaus täytyy lopettaa ja kelata ohjelmaa sovelluksella ja yhdistää uudelleen chromecastiin.

Kysellään tämän ominaisuuden muutoksista ensiviikon aikana ja palataan tähän ketjuun ajankohtaisella tiedolla. Kiitos selvennyksestä ja esimerkistäsi!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Tämä huomio kelauksen toiminnasta on viety nyt kehitystiimille tietoon, jotta toimintaa voidaan parantaa jatkossa. Tarkempia aikatauluja tämän parannuksen osalta ei ole.

Vastaa