Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64298
Kirjoituksia 174894

Telia TV-sovellus, ongelmaratkaisu + selainsuositukset



Highlighted

Telia TV-sovellus, ongelmaratkaisu + selainsuositukset

Telialainen
Viestejä 347 kpl

Telia TV-sovellus, ongelmaratkaisu + selainsuositukset

1/26

Jos käytät Telia TV palvelua MAC tai PC-tietokoneella, kannattaa käydä tarkistamassa uudet selainsuositukset Asiakastuki-ohjeistamme.

 

Ongelmanratkaisuun Telia TV-sovelluksen kanssa kannatttaa aloittaa ihan muutamista pienistä tarkistuksista.

 

    • Nettiyhteyden nopeus. Varmista että nopeus on käyttämälläsi laitteella vähintään n. 6-8mbit. Nopeustestin voi tehdä www.speedtest.net tai Speedtest-applikaatiolla joka on ladattavissa sovelluskaupasta (Android / iOs)
    • tv.telia.fi - sivuston kautta käyttäminen. Käyttökokemus voi vaihdella vähän riippuen käytössä olevasta selaimesta sekä koneesi suorituskyvystä. Suositukset lyhkäisyydessään seuraavalla tavalla
      • Windows 7 = Internet Explorer + Silverlight
      • Windos 8 = Internet Explorer + Silverlight
      • Windows 10 = Telia TV -sovellus
      • Apple MAC = Chrome + Telia TV-laajennus
    • Jos ongelma jatkuu näiden varmistusten jälkeen, testaa toimivuus vielä mahdollisuuksien mukaan toisella laitteella esim. Tabletilla / tietokoneella tai puhelimella.

 

  • Chromecast. Jos ongelmia ilmenee Chromecast-laitteen kanssa peilatessa, kannattaa ensin rajata ongelma pelkällä laitteella millä kuvaa yrittää televisioon siirtää, jos ongelma ilmenee jo laitteesta katsottaessa niin silloin kannattaa aloittaa tämän viestin alusta olevista ohjeista.

 

  • AppleTV. Samat ohjeet koskettaa myös AppleTV kautta peilatessa kuin Chromecastin kautta. Eli testaus ensin pelkästä laitteesta ennenkuin kuvaa yrittää peilata televisioon.

 

Jonkun verran on itselläkin ollut ongelmia tuon Chrome-selaimen kanssa vaikka "tehokas" kone on käytössä. Ongelma on toistaiseksi aina korjaantunut kun on sulkenut ylimääräiset selaimet pois sekä asentanut pariinkiin otteeseen Windowsin Media Feature Packin uusiksi kun sovellus ei ole suostunut käynnistymään.

 

Jos tiedät jotain hyviä vinkkejä / huomioita mitä olet itse huomannut selaimen tai sovelluksen osalta niin osallistu keskusteluun!

 

Edit: JoonasLam Lisätty tekstiä ongelmanratkaisuun

25 vastausta
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 430 kpl

11/26

@Skrallanuk@  kirjoitti:

Ihan HooPeen läppäri kyseessä, ja Wintoosa 10. Store antaa viestin että sovellus ei saatavilla.


Täältä löytyy laitevaatimukset ja myös linkki mistä ladata sovellus. Kokeile vielä tuosta onnistuuko 😉

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-sovellus/mobiilisovellukset-tvm

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

12/26

Juu, ihan sama homma, ei ole saatavilla. 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 393 kpl

13/26

@Skrallanuk  Saitko sovelluksen ladattua? Testasin itse ja sain sovelluksen ladattua tietokoneelle. Löytyi molemmista kaupoista, selaimen kautta sekä apin kautta.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

14/26

Hei, kiitos, muokkasinkin aikaisempaa viestiäni johon laitoin ongelman ratkaisun.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 270 kpl

15/26

Mites telian selainsuositukset kun microsoft kertoi että ie:ia ei kannata enää käyttää ja telia taas tuntuu suosittavan ie:in käyttöä ykkösvaihtoehdoksi?

Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 394 kpl

16/26

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Telialla kyllä tehdään kaikki mahdollinen, että tuosta Silverlightista päästäisiin lopullisesti eroon. Aikataulujahan sille ei ole annettu, mutta toimet ovat varmasti käynnissä.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

17/26

@LiAntti  kirjoitti:

Jollain tavalla tuntuu myös että osa selaimeen asennetuista muista laajennuksista (chrome) aiheuttaa ongelmia, näitä voi onneksi kokeeksi sulkea pois päältä näppärästi Chromen-selaimen asetuksista kirjoittamalla osoiteriville chrome://extensions/  --> liukukytkimellä naksuttelee laajennuksia pois.

 

Aika monesti tuo Chrome asentelee erilaisia laajennuksia vähän sivustosta riippuen ja toki sitten käyttäjän oman tietämättömyydenkin vuoksi esim. nettipelejä pelatessa. Nämä sitten hidastavat selaimen toimintaa. Sama asia toki koskee IE-selainta mutta fresh-un/install voi olla helpoin ja nopein reitti onneen.

 

 


Millä sivuilla sä käyt jos chrome asentelee jotain palikoita?.Itsellä tosin ublock orgin käytössä(siellä on myös suomi filter) joten en ehkä näe noita ehdotuksia että asenna.Flash taitaa olla ainoa jota voi vielä ehkä tarvita(chrome estää nykyään sen käytön tietoturvasyistä)  

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

18/26

@hazaal  kirjoitti:

En tiedä missä vika, kuvan laatu selaimilla todella surkea. Katselukelvoton toisin sanoen kun kiekkoa ei puolet ajasta erota, ja se vähän niinkuin olisi kiekkoa katsoessa se idea. 

Dataa liikkuu speedtestin mukaan hetkestä riippuen 240-250M sisään ja 98-99M ulos, eli ei tarvitse sitä ehdottaa.

Muutama plugin on Chromeen asenneltu, mutta ne on pakollisia, ja jos TeliaTV:n katselu edellyttää niiden poistamista, niin sitten poistuu TeliaTV.


Se win10 appsi on paljon parempi eikä tota teliatv:tä kannata käyttää millään selaimella pöytäkoneessa.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

19/26

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-sovellus/mobiilisovellukset-tvm

 

Chrome-selainta voi käyttää, jos lataa ja asentaa Telia TV -laajennuksen osoitteessa http://tv.telia.fi. Suosittelemme Edge- tai Internet Explorer -selaimen käyttöä, sillä Chrome-selaimen käyttäminen vaatii suorituskykyisen tietokoneen.

 

 

Tehokkaan tietokoneen määrittely ei ole täysin yksiselitteistä vaan siihen vaikuttaa monen eri tekijän summa. Jossain vanhemmissakin tietokoneissa sovellus voi toimia hyvin jos asennettuja ohjelmia on vähän, päivitykset ovat ajantasalla ja koneen käyttöjärjestelmä on puhdistettu/huollettu säännöllisesti. Tehokkaillakin koneilla ongelmia voi aiheuttaa esim. taustalla pyörivät ohjelmistot, haittaohjelmat tai vanhentuneet laiteajurit.

Jos käytät palvelua Chrome-selaimella ja et ole varma laitteesi suorituskyvystä, voit olla tarvittaessa yhteydessä Telia Helppi -palveluun asian ratkaisemiseksi.

Helpin saa kiinni numerosta 0600 10 100, palvelun hinta 2,25e/min, avoinna arkisin 8–20, lauantaina 9–16.30.

 

Eikös toi ole vähän vääristelevää tietoa ja vielä kehoitetaan soittamaan maksulliseen numeroon jos aikoo käyttää chromea?.Chrome käsittääkseni on paljon kevyempi kuin joku ie/edge?.Esim edge:n koko on 900MB kun asentaa win10 1903:n ja se sekä ie on integroitu osittain windowsiin.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

20/26

Chrome-selaimessa on käytössä lisäosa ja sen avulla TeliaTV:n katsomisen on todettu vaativan koneelta enemmän suorituskykyä kuin IE11 ja Edge-selaimissa toimivan HTML5-pohjaisen TeliaTV:n, joten siksi olemme suositelleet HTML5-tekniikkaa käyttäviä selaimia.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.