Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Telia TV-sovellus, ongelmaratkaisu + selainsuositukset

Jos käytät Telia TV palvelua MAC tai PC-tietokoneella, kannattaa käydä tarkistamassa uudet selainsuositukset Asiakastuki-ohjeistamme.

 

Ongelmanratkaisuun Telia TV-sovelluksen kanssa kannatttaa aloittaa ihan muutamista pienistä tarkistuksista.

 

    • Nettiyhteyden nopeus. Varmista että nopeus on käyttämälläsi laitteella vähintään n. 6-8mbit. Nopeustestin voi tehdä www.speedtest.net tai Speedtest-applikaatiolla joka on ladattavissa sovelluskaupasta (Android / iOs)
    • tv.telia.fi - sivuston kautta käyttäminen. Käyttökokemus voi vaihdella vähän riippuen käytössä olevasta selaimesta sekä koneesi suorituskyvystä. Suositukset lyhkäisyydessään seuraavalla tavalla
      • Windows 7 = Internet Explorer + Silverlight
      • Windos 8 = Internet Explorer + Silverlight
      • Windows 10 = Telia TV -sovellus
      • Apple MAC = Chrome + Telia TV-laajennus
    • Jos ongelma jatkuu näiden varmistusten jälkeen, testaa toimivuus vielä mahdollisuuksien mukaan toisella laitteella esim. Tabletilla / tietokoneella tai puhelimella.

 

  • Chromecast. Jos ongelmia ilmenee Chromecast-laitteen kanssa peilatessa, kannattaa ensin rajata ongelma pelkällä laitteella millä kuvaa yrittää televisioon siirtää, jos ongelma ilmenee jo laitteesta katsottaessa niin silloin kannattaa aloittaa tämän viestin alusta olevista ohjeista.

 

  • AppleTV. Samat ohjeet koskettaa myös AppleTV kautta peilatessa kuin Chromecastin kautta. Eli testaus ensin pelkästä laitteesta ennenkuin kuvaa yrittää peilata televisioon.

 

Jonkun verran on itselläkin ollut ongelmia tuon Chrome-selaimen kanssa vaikka "tehokas" kone on käytössä. Ongelma on toistaiseksi aina korjaantunut kun on sulkenut ylimääräiset selaimet pois sekä asentanut pariinkiin otteeseen Windowsin Media Feature Packin uusiksi kun sovellus ei ole suostunut käynnistymään.

 

Jos tiedät jotain hyviä vinkkejä / huomioita mitä olet itse huomannut selaimen tai sovelluksen osalta niin osallistu keskusteluun!

 

Edit: JoonasLam Lisätty tekstiä ongelmanratkaisuun

25 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3722 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@Skrallanuk@  kirjoitti:

Ihan HooPeen läppäri kyseessä, ja Wintoosa 10. Store antaa viestin että sovellus ei saatavilla.


Täältä löytyy laitevaatimukset ja myös linkki mistä ladata sovellus. Kokeile vielä tuosta onnistuuko 😉

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-sovellus/mobiilisovellukset-tvm

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Skrallanuk
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Juu, ihan sama homma, ei ole saatavilla. 

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 500 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

@Skrallanuk  Saitko sovelluksen ladattua? Testasin itse ja sain sovelluksen ladattua tietokoneelle. Löytyi molemmista kaupoista, selaimen kautta sekä apin kautta.

Skrallanuk
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei, kiitos, muokkasinkin aikaisempaa viestiäni johon laitoin ongelman ratkaisun.

ZerDzo
Vakiokalustoa ☆☆
  • 42 custom-general.kudos
  • 270 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Mites telian selainsuositukset kun microsoft kertoi että ie:ia ei kannata enää käyttää ja telia taas tuntuu suosittavan ie:in käyttöä ykkösvaihtoehdoksi?

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1782 custom-general.kudos
  • 2740 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Telialla kyllä tehdään kaikki mahdollinen, että tuosta Silverlightista päästäisiin lopullisesti eroon. Aikataulujahan sille ei ole annettu, mutta toimet ovat varmasti käynnissä.

arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
  • 56 custom-general.kudos
  • 503 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions


@LiAntti  kirjoitti:

Jollain tavalla tuntuu myös että osa selaimeen asennetuista muista laajennuksista (chrome) aiheuttaa ongelmia, näitä voi onneksi kokeeksi sulkea pois päältä näppärästi Chromen-selaimen asetuksista kirjoittamalla osoiteriville chrome://extensions/  --> liukukytkimellä naksuttelee laajennuksia pois.

 

Aika monesti tuo Chrome asentelee erilaisia laajennuksia vähän sivustosta riippuen ja toki sitten käyttäjän oman tietämättömyydenkin vuoksi esim. nettipelejä pelatessa. Nämä sitten hidastavat selaimen toimintaa. Sama asia toki koskee IE-selainta mutta fresh-un/install voi olla helpoin ja nopein reitti onneen.

 

 


Millä sivuilla sä käyt jos chrome asentelee jotain palikoita?.Itsellä tosin ublock orgin käytössä(siellä on myös suomi filter) joten en ehkä näe noita ehdotuksia että asenna.Flash taitaa olla ainoa jota voi vielä ehkä tarvita(chrome estää nykyään sen käytön tietoturvasyistä)  

arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
  • 56 custom-general.kudos
  • 503 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions


@hazaal  kirjoitti:

En tiedä missä vika, kuvan laatu selaimilla todella surkea. Katselukelvoton toisin sanoen kun kiekkoa ei puolet ajasta erota, ja se vähän niinkuin olisi kiekkoa katsoessa se idea. 

Dataa liikkuu speedtestin mukaan hetkestä riippuen 240-250M sisään ja 98-99M ulos, eli ei tarvitse sitä ehdottaa.

Muutama plugin on Chromeen asenneltu, mutta ne on pakollisia, ja jos TeliaTV:n katselu edellyttää niiden poistamista, niin sitten poistuu TeliaTV.


Se win10 appsi on paljon parempi eikä tota teliatv:tä kannata käyttää millään selaimella pöytäkoneessa.

arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
  • 56 custom-general.kudos
  • 503 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-sovellus/mobiilisovellukset-tvm

 

Chrome-selainta voi käyttää, jos lataa ja asentaa Telia TV -laajennuksen osoitteessa http://tv.telia.fi. Suosittelemme Edge- tai Internet Explorer -selaimen käyttöä, sillä Chrome-selaimen käyttäminen vaatii suorituskykyisen tietokoneen.

 

 

Tehokkaan tietokoneen määrittely ei ole täysin yksiselitteistä vaan siihen vaikuttaa monen eri tekijän summa. Jossain vanhemmissakin tietokoneissa sovellus voi toimia hyvin jos asennettuja ohjelmia on vähän, päivitykset ovat ajantasalla ja koneen käyttöjärjestelmä on puhdistettu/huollettu säännöllisesti. Tehokkaillakin koneilla ongelmia voi aiheuttaa esim. taustalla pyörivät ohjelmistot, haittaohjelmat tai vanhentuneet laiteajurit.

Jos käytät palvelua Chrome-selaimella ja et ole varma laitteesi suorituskyvystä, voit olla tarvittaessa yhteydessä Telia Helppi -palveluun asian ratkaisemiseksi.

Helpin saa kiinni numerosta 0600 10 100, palvelun hinta 2,25e/min, avoinna arkisin 8–20, lauantaina 9–16.30.

 

Eikös toi ole vähän vääristelevää tietoa ja vielä kehoitetaan soittamaan maksulliseen numeroon jos aikoo käyttää chromea?.Chrome käsittääkseni on paljon kevyempi kuin joku ie/edge?.Esim edge:n koko on 900MB kun asentaa win10 1903:n ja se sekä ie on integroitu osittain windowsiin.

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Chrome-selaimessa on käytössä lisäosa ja sen avulla TeliaTV:n katsomisen on todettu vaativan koneelta enemmän suorituskykyä kuin IE11 ja Edge-selaimissa toimivan HTML5-pohjaisen TeliaTV:n, joten siksi olemme suositelleet HTML5-tekniikkaa käyttäviä selaimia.