Copyright Telia Company 2020
Kirjoitettu
13-09-2018
14:25
Muokattu
19-09-2018
15:44
JoonasLam
Jos käytät Telia TV palvelua MAC tai PC-tietokoneella, kannattaa käydä tarkistamassa uudet selainsuositukset Asiakastuki-ohjeistamme.
Ongelmanratkaisuun Telia TV-sovelluksen kanssa kannatttaa aloittaa ihan muutamista pienistä tarkistuksista.
Jonkun verran on itselläkin ollut ongelmia tuon Chrome-selaimen kanssa vaikka "tehokas" kone on käytössä. Ongelma on toistaiseksi aina korjaantunut kun on sulkenut ylimääräiset selaimet pois sekä asentanut pariinkiin otteeseen Windowsin Media Feature Packin uusiksi kun sovellus ei ole suostunut käynnistymään.
Jos tiedät jotain hyviä vinkkejä / huomioita mitä olet itse huomannut selaimen tai sovelluksen osalta niin osallistu keskusteluun!
Edit: JoonasLam Lisätty tekstiä ongelmanratkaisuun
02-12-2018 09:55
@Skrallanuk@ kirjoitti:
Ihan HooPeen läppäri kyseessä, ja Wintoosa 10. Store antaa viestin että sovellus ei saatavilla.
Täältä löytyy laitevaatimukset ja myös linkki mistä ladata sovellus. Kokeile vielä tuosta onnistuuko 😉
https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-sovellus/mobiilisovellukset-tvm
02-12-2018 09:59
Juu, ihan sama homma, ei ole saatavilla.
02-12-2018
17:30
Muokattu
02-12-2018
17:34
@Skrallanuk Saitko sovelluksen ladattua? Testasin itse ja sain sovelluksen ladattua tietokoneelle. Löytyi molemmista kaupoista, selaimen kautta sekä apin kautta.
02-12-2018 21:41
Hei, kiitos, muokkasinkin aikaisempaa viestiäni johon laitoin ongelman ratkaisun.
11-02-2019 18:15
Mites telian selainsuositukset kun microsoft kertoi että ie:ia ei kannata enää käyttää ja telia taas tuntuu suosittavan ie:in käyttöä ykkösvaihtoehdoksi?
11-02-2019 21:36
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Telialla kyllä tehdään kaikki mahdollinen, että tuosta Silverlightista päästäisiin lopullisesti eroon. Aikataulujahan sille ei ole annettu, mutta toimet ovat varmasti käynnissä.
18-09-2019 14:41
@LiAntti kirjoitti:Jollain tavalla tuntuu myös että osa selaimeen asennetuista muista laajennuksista (chrome) aiheuttaa ongelmia, näitä voi onneksi kokeeksi sulkea pois päältä näppärästi Chromen-selaimen asetuksista kirjoittamalla osoiteriville chrome://extensions/ --> liukukytkimellä naksuttelee laajennuksia pois.
Aika monesti tuo Chrome asentelee erilaisia laajennuksia vähän sivustosta riippuen ja toki sitten käyttäjän oman tietämättömyydenkin vuoksi esim. nettipelejä pelatessa. Nämä sitten hidastavat selaimen toimintaa. Sama asia toki koskee IE-selainta mutta fresh-un/install voi olla helpoin ja nopein reitti onneen.
Millä sivuilla sä käyt jos chrome asentelee jotain palikoita?.Itsellä tosin ublock orgin käytössä(siellä on myös suomi filter) joten en ehkä näe noita ehdotuksia että asenna.Flash taitaa olla ainoa jota voi vielä ehkä tarvita(chrome estää nykyään sen käytön tietoturvasyistä)
18-09-2019 14:42
@hazaal kirjoitti:En tiedä missä vika, kuvan laatu selaimilla todella surkea. Katselukelvoton toisin sanoen kun kiekkoa ei puolet ajasta erota, ja se vähän niinkuin olisi kiekkoa katsoessa se idea.
Dataa liikkuu speedtestin mukaan hetkestä riippuen 240-250M sisään ja 98-99M ulos, eli ei tarvitse sitä ehdottaa.
Muutama plugin on Chromeen asenneltu, mutta ne on pakollisia, ja jos TeliaTV:n katselu edellyttää niiden poistamista, niin sitten poistuu TeliaTV.
Se win10 appsi on paljon parempi eikä tota teliatv:tä kannata käyttää millään selaimella pöytäkoneessa.
18-09-2019 14:54
https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-sovellus/mobiilisovellukset-tvm
Chrome-selainta voi käyttää, jos lataa ja asentaa Telia TV -laajennuksen osoitteessa http://tv.telia.fi. Suosittelemme Edge- tai Internet Explorer -selaimen käyttöä, sillä Chrome-selaimen käyttäminen vaatii suorituskykyisen tietokoneen.
Tehokkaan tietokoneen määrittely ei ole täysin yksiselitteistä vaan siihen vaikuttaa monen eri tekijän summa. Jossain vanhemmissakin tietokoneissa sovellus voi toimia hyvin jos asennettuja ohjelmia on vähän, päivitykset ovat ajantasalla ja koneen käyttöjärjestelmä on puhdistettu/huollettu säännöllisesti. Tehokkaillakin koneilla ongelmia voi aiheuttaa esim. taustalla pyörivät ohjelmistot, haittaohjelmat tai vanhentuneet laiteajurit.
Jos käytät palvelua Chrome-selaimella ja et ole varma laitteesi suorituskyvystä, voit olla tarvittaessa yhteydessä Telia Helppi -palveluun asian ratkaisemiseksi.
Helpin saa kiinni numerosta 0600 10 100, palvelun hinta 2,25e/min, avoinna arkisin 8–20, lauantaina 9–16.30.
Eikös toi ole vähän vääristelevää tietoa ja vielä kehoitetaan soittamaan maksulliseen numeroon jos aikoo käyttää chromea?.Chrome käsittääkseni on paljon kevyempi kuin joku ie/edge?.Esim edge:n koko on 900MB kun asentaa win10 1903:n ja se sekä ie on integroitu osittain windowsiin.
19-09-2019 10:31
Chrome-selaimessa on käytössä lisäosa ja sen avulla TeliaTV:n katsomisen on todettu vaativan koneelta enemmän suorituskykyä kuin IE11 ja Edge-selaimissa toimivan HTML5-pohjaisen TeliaTV:n, joten siksi olemme suositelleet HTML5-tekniikkaa käyttäviä selaimia.