Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ZiorZio
Uusi keskustelija
  • 13 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV tallennusten näkymä

No nyt - käytössä Arris VP2853 digiboksi ja nyt Telia TV tallennukset eivät enää näy listana vaan kuvakkeina, iso fail.

 

Aiemminkin välillä tökkinyt tallennusten selaus meni nyt aivan mahdottomaksi. Kovalevyllä olevat tallennukset näkyy yhä listana. Verkossa olevat tallennukset ja tulevat tallennukset näkyvät vain kuvakkeina ja niiden selaaminen on todella hidasta, hankalaa ja tökkivää.

 

Palauttakaa nyt ihmeessä entiselleen, tai sitten asetuksista valittavaksi miten ne haluaa näkyviin. Tuli sen luokan heikennys käytettävyyteen ettei mitään mieltä.

64 vastausta
hpaju
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@SpurenVonNussen  kirjoitti:

@ZiorZio  kirjoitti:

No nyt - käytössä Arris VP2853 digiboksi ja nyt Telia TV tallennukset eivät enää näy listana vaan kuvakkeina, iso fail.

 

Aiemminkin välillä tökkinyt tallennusten selaus meni nyt aivan mahdottomaksi. Kovalevyllä olevat tallennukset näkyy yhä listana. Verkossa olevat tallennukset ja tulevat tallennukset näkyvät vain kuvakkeina ja niiden selaaminen on todella hidasta, hankalaa ja tökkivää.

 

Palauttakaa nyt ihmeessä entiselleen, tai sitten asetuksista valittavaksi miten ne haluaa näkyviin. Tuli sen luokan heikennys käytettävyyteen ettei mitään mieltä.


Ehdottomasti teidän pitää palauttaa tallennusten luettelo entiselleen, ehkä asetuksista valittavaksi miten ne haluaa näkyviin.

On välttämätöntä tietää minkä niminen ohjelma, miten pitkä, millon ja miltä kanavalta ja nähdä selsteteksti (joka saiai olla pitempikn). Kuvakkeet ovat turhia, niiden informaatioarvo on pieni, mutta vievät tilan tarpeelliselta tiedolta.

 

Tämä tallennusten tekstimuotoisen luettelon puute pilaa tallennuspalvelun. Pitää tutkia löytyykö muilta operaattoreilta kuunnollinen palvelu ellette saa tätä PIAN  korjattua!


Täysin samaa mieltä. Tallennuslista takaisin tai ainakin mahdollisuus valita kumpaa käyttää.

Nipa1315
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 46 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huomasin sellaisenkin, että osa nauhoituksista ei tallentunutkaan. Tallennettaessa jokainen kerta pitää painaa rec 2 kertaa jotta toimii. Olen samaa mieltä, että pitäisi olla mahdollisuus valita käyttääkö vanhaa teksti listaa tai tuota uutta. Täysin ohjelmoitavissa tuollaiseen laitteeseen kyseinen ominaisuus.

VistoKettu
Uusi jäsen
  • 7 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@hpaju  kirjoitti:

@SpurenVonNussen  kirjoitti:

@ZiorZio  kirjoitti:

No nyt - käytössä Arris VP2853 digiboksi ja nyt Telia TV tallennukset eivät enää näy listana vaan kuvakkeina, iso fail.

 

Aiemminkin välillä tökkinyt tallennusten selaus meni nyt aivan mahdottomaksi. Kovalevyllä olevat tallennukset näkyy yhä listana. Verkossa olevat tallennukset ja tulevat tallennukset näkyvät vain kuvakkeina ja niiden selaaminen on todella hidasta, hankalaa ja tökkivää.

 

Palauttakaa nyt ihmeessä entiselleen, tai sitten asetuksista valittavaksi miten ne haluaa näkyviin. Tuli sen luokan heikennys käytettävyyteen ettei mitään mieltä.


Ehdottomasti teidän pitää palauttaa tallennusten luettelo entiselleen, ehkä asetuksista valittavaksi miten ne haluaa näkyviin.

On välttämätöntä tietää minkä niminen ohjelma, miten pitkä, millon ja miltä kanavalta ja nähdä selsteteksti (joka saiai olla pitempikn). Kuvakkeet ovat turhia, niiden informaatioarvo on pieni, mutta vievät tilan tarpeelliselta tiedolta.

 

Tämä tallennusten tekstimuotoisen luettelon puute pilaa tallennuspalvelun. Pitää tutkia löytyykö muilta operaattoreilta kuunnollinen palvelu ellette saa tätä PIAN  korjattua!


Täysin samaa mieltä. Tallennuslista takaisin tai ainakin mahdollisuus valita kumpaa käyttää.


Täysin samaa mieltä minäkin!!!

Kuka he*vetin i*iootti onkaan tämän uudistuksen taustalla, olisi voinut kokeilla miten hyvin tämä käytännössä toimii. Vai lieneekö Elisa Viihteen käyttäjä, jonne me muutkin asiakkaat kohta siirrymme, jos päivitykset ovat näin asiakasystävällisiä.

 

Hyvää Joulua kaikille (jopa sille *********** ohjelmistosuunnittelijalle)! 🙂

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 116 custom-general.kudos
  • 429 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Toki muutokset ottavat oman aikansa, mutta kyllä täältä niitä selkeitä kehityskohteita löytyy. Näitä palautteitanne on koostettu esimerkkeineen eteenpäin vastuussa olevalle poppoolle ja huomautettu, että päivitys toi monen mielestä käyttöä haittaavia ominaisuuksia, kuten tämä, että tallenteiden selaaminen on hankalaa.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Skeimi
Uusi jäsen
  • 5 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Todellakin surkea tuo uusi valikko. Entinen takaisin!

tapiolankinen
Uusi jäsen
  • 7 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Nipa1315  kirjoitti:

Täytyy kyllä myöntää, että tallennusten selaamisesta tuli nyt paljon työläämpää ja sekavampaa. Ja sellaisen huomasin, että jonkun ohjelman kun laittaa, että tallenna kaikki jaksot ja yhden katsottua poistat katsomasi niin jatkuvan tallennuksen listasta poistuu koko sarja. Tuo, että jatkuvan tallennuksen saa boksista, on ihan kiva, mutta jokin bugi siinä on. Nopeampaa oli tosiaan teksti listasta selata jo tallennettuja. Sitten oli sellainen ongelma, kun laitan jonkin tallennukseen niin ei sen ohjelman perään tule rec tekstiä kuten ennen. Sitten olin katsomassa yhtä jaksoa ja siinä oli vaihtoehto jakson tiedot tai vastaava. Sitä painettuani koko tallennus katosin. Vanha systeemi oli parempi, mutta toi digiboksin kautta laitettava jatkuva tallennus oli hyvä.


Samaa mieltä.Surkea "uudistus". Tuli vaan lisää näppäiltävää...

tapiolankinen
Uusi jäsen
  • 7 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Just 


@DigiHate  kirjoitti:

Kun tallennuksen katselun lopettaa, vaaditaan NELJÄ näppäimen painallusta päästäkseen "takaisin" TV-kanavalle... 

 

Herää ihan kysymys: Kuka valopää tän on suunnitellut - uskallatko ilmoittautua?? 🙂


Just niin!

maijamivais
Uusi jäsen
  • 5 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions



Telia, lisätkää mahdollisuus selata tallennuksia pelkkänä tekstilistana, kuten aiemminkin. Eli saisi valita haluaako kuvakkeet vai vain listan.. kestää ikuisuuden käydä kaikki tallennukset läpi ja näkymä on epäselvä.

 

ZiorZio
Uusi keskustelija
  • 13 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Nipa1315  kirjoitti:

Huomasin sellaisenkin, että osa nauhoituksista ei tallentunutkaan. Tallennettaessa jokainen kerta pitää painaa rec 2 kertaa jotta toimii. Olen samaa mieltä, että pitäisi olla mahdollisuus valita käyttääkö vanhaa teksti listaa tai tuota uutta. Täysin ohjelmoitavissa tuollaiseen laitteeseen kyseinen ominaisuus.


Joo tämä et tallennus pitää laittaa kahteen kertaan päälle, onkin selvä bugi - ei tällaista softaa pitäisi päästää asiakkaille asti.

ZiorZio
Uusi keskustelija
  • 13 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

@ZiorZio  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@ZiorZio  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Moikka @ZiorZio ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Tänään digiboksille julkaistiin uusi ohjelmistopäivitys, jonka myötä tallenteiden selauskin muuttui, sekä jatkuvan tallennuksen mahdollisuus lisättiin digiboksille. Oletko kokeillut jo digiboksin uudelleenkäynnistyksen, voisiko se auttaa hitaaseen toimintaan? Käyttämäsi digiboksin malli on jo vanhempaa mallia ja siksi ehkä päivitystä vailla. Ottaisitko meihin yhteyttä ja tarkastellaan vielä digiboksin toimintaa tarkemmin ja tarvittaessa voidaan tilata uusi digiboksi.


@HenriLie Uudelleenkäynnistys ei auttanut, tallenteiden selamiinen tahmeaa, kun vaihtaa riviä kaikki välähtää hetkeksi pimentoon. No ei teihin yhteyttäkään saa kun en pääse edes Chat jonoon. Onko nykyinen VP2853 kovalevyni sopiva uudempaan Arriksen purkkiin 4302(W)? 


Kyse on varmastikin siis boksin iästä/suorituskyvstä, se ei enää pysty sujuvasti toistamaan valikkoja, kun kuvien määrää on lisätty. Nykyinen kovalevy ei ole yhteensopiva uuteen Arriksen digiboksiin, vaan se tulee myös uusia.

Chat -palveluumme on juuri tällä hetkellä n. 13-15min jonotusaika. Tuleeko sinulle chatissa jotain häiriöilmoitusta vai ilmoittaako se sinun olevan jonossa?


Pääsin lopulta chat jonoon. Olen maksanut kovalevystä ja nyt softapäivityksen jälkeen sen arvoksi jää nolla euroa? 


Jos et halua vaihtaa itse suoraan uutta digiboksia ja kovalevyä, tulee sinun jättää häiriöilmoitus palvelun toimimattomuudesta nykyisillä laitteilla. Ratkaisemme häiriön palvelun käytössä sen jälkeen parhaalla mahdollisella tavalla.


Tämä boksi+kovalevy asia hoidettu kuntoon, uusi on tehokkaampi. Tämä alkuperäinen syy eli käyttöliittymän uudistus on toki yhä murheena, hankala ja buginen. Toivottavasti korjattu versio tulee pian ja toivottavasti on testattu nykyistä paremmin.