Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ZiorZio
Uusi keskustelija
  • 13 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV tallennusten näkymä

No nyt - käytössä Arris VP2853 digiboksi ja nyt Telia TV tallennukset eivät enää näy listana vaan kuvakkeina, iso fail.

 

Aiemminkin välillä tökkinyt tallennusten selaus meni nyt aivan mahdottomaksi. Kovalevyllä olevat tallennukset näkyy yhä listana. Verkossa olevat tallennukset ja tulevat tallennukset näkyvät vain kuvakkeina ja niiden selaaminen on todella hidasta, hankalaa ja tökkivää.

 

Palauttakaa nyt ihmeessä entiselleen, tai sitten asetuksista valittavaksi miten ne haluaa näkyviin. Tuli sen luokan heikennys käytettävyyteen ettei mitään mieltä.

64 vastausta
po902
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moi. Uusi tallenteiden käyttöliittymä oli suuri pettymys. Vanha lista, jossa näkyy tallennetut ohjelmat listauksena ja ennen kaikkea tieto tallennuksen umpeutumisesta (x päivää) olivat oikein hyviä. Niitä ei olisi tarvinnut mennä muuttamaan. Netflixin kaltainen käyttöliittymä, jota olette ilmeisesti jäljitelleet toimii Netflixissä mutta ei tässä! Thumbnaileja mahtuu naurettavan pieni määrä samaan ruutuun joka aiheuttaa että koko "tallenuskartta" on yksi sekava matto.

 

Ohjelmien nimet lukevat todella pienellä ja lisäksi jotkut thumbailit ovat kokonaan harmaita! Pyytäisin vähintäänkin mahdollisuutta vanhan kaltaiseen informatiiviseen ja loistavasti toimivaan tekstilistaukseen. Jos mahdollista, uudistuksen voisi heittää kylläkin kokonaan romukoppaan. 🙂 Harkinnassa vakavasti vaihtaa Elisalle tai luopua ainakin Viihde-palvelusta.Kiitos! t: Ola 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 123 custom-general.kudos
  • 645 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions


@ZiorZio  kirjoitti:

@Nipa1315  kirjoitti:

Huomasin sellaisenkin, että osa nauhoituksista ei tallentunutkaan. Tallennettaessa jokainen kerta pitää painaa rec 2 kertaa jotta toimii. Olen samaa mieltä, että pitäisi olla mahdollisuus valita käyttääkö vanhaa teksti listaa tai tuota uutta. Täysin ohjelmoitavissa tuollaiseen laitteeseen kyseinen ominaisuus.


Joo tämä et tallennus pitää laittaa kahteen kertaan päälle, onkin selvä bugi - ei tällaista softaa pitäisi päästää asiakkaille asti.



REC -painikkeen painamisen jälkeen digiboksi varmistaa tallennettavan ohjelman ja uudelleen REC -painiketta painamalla tulee vaihtoehto tallentaa yksittäinen tai jatkuva tallennus. Tämä on siis nykyisin käytössä oleva ominaisuus, ei bugi. Näkyykö teillä nämä "Valitse ohjelma, jonka haluat tallentaa" ja "Haluatko tallentaa kaikki vai ainoastaan yhden jakson" -kysymykset REC-painiketta painaessa?

Palautteena toki tämän huomioimme seuraavaa ohjelmistopäivitystä kehittäessämme.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Nipa1315
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 46 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

@ZiorZio  kirjoitti:

@Nipa1315  kirjoitti:

Huomasin sellaisenkin, että osa nauhoituksista ei tallentunutkaan. Tallennettaessa jokainen kerta pitää painaa rec 2 kertaa jotta toimii. Olen samaa mieltä, että pitäisi olla mahdollisuus valita käyttääkö vanhaa teksti listaa tai tuota uutta. Täysin ohjelmoitavissa tuollaiseen laitteeseen kyseinen ominaisuus.


Joo tämä et tallennus pitää laittaa kahteen kertaan päälle, onkin selvä bugi - ei tällaista softaa pitäisi päästää asiakkaille asti.



REC -painikkeen painamisen jälkeen digiboksi varmistaa tallennettavan ohjelman ja uudelleen REC -painiketta painamalla tulee vaihtoehto tallentaa yksittäinen tai jatkuva tallennus. Tämä on siis nykyisin käytössä oleva ominaisuus, ei bugi. Näkyykö teillä nämä "Valitse ohjelma, jonka haluat tallentaa" ja "Haluatko tallentaa kaikki vai ainoastaan yhden jakson" -kysymykset REC-painiketta painaessa?

Palautteena toki tämän huomioimme seuraavaa ohjelmistopäivitystä kehittäessämme.


Juu kyllä tiedän että rec napin jälkeen tulee tuo tallennetaanko ohjelma vai kaikki jaksot, mutta sekään ei tallenna ohjelmaa vaan se koko homma pitää tehdä kaksi kertaa alusta loppuun jotta ohjelma tallentuu.

Nipa1315
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 46 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Nipa1315  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@ZiorZio  kirjoitti:

@Nipa1315  kirjoitti:

Huomasin sellaisenkin, että osa nauhoituksista ei tallentunutkaan. Tallennettaessa jokainen kerta pitää painaa rec 2 kertaa jotta toimii. Olen samaa mieltä, että pitäisi olla mahdollisuus valita käyttääkö vanhaa teksti listaa tai tuota uutta. Täysin ohjelmoitavissa tuollaiseen laitteeseen kyseinen ominaisuus.


Joo tämä et tallennus pitää laittaa kahteen kertaan päälle, onkin selvä bugi - ei tällaista softaa pitäisi päästää asiakkaille asti.



REC -painikkeen painamisen jälkeen digiboksi varmistaa tallennettavan ohjelman ja uudelleen REC -painiketta painamalla tulee vaihtoehto tallentaa yksittäinen tai jatkuva tallennus. Tämä on siis nykyisin käytössä oleva ominaisuus, ei bugi. Näkyykö teillä nämä "Valitse ohjelma, jonka haluat tallentaa" ja "Haluatko tallentaa kaikki vai ainoastaan yhden jakson" -kysymykset REC-painiketta painaessa?

Palautteena toki tämän huomioimme seuraavaa ohjelmistopäivitystä kehittäessämme.


Juu kyllä tiedän että rec napin jälkeen tulee tuo tallennetaanko ohjelma vai kaikki jaksot, mutta sekään ei tallenna ohjelmaa vaan se koko homma pitää tehdä kaksi kertaa alusta loppuun jotta ohjelma tallentuu.


Ja nyt uusi ongelma. Ohjelmaoppaassa näkyy että tallennetaan jotain ohjelmaa vaikkei ole tallennettu. Ei anna poistaa tallenusta eikä näy tulevissa tallennuksissakaan. 

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

@ZiorZio  kirjoitti:

@Nipa1315  kirjoitti:

Huomasin sellaisenkin, että osa nauhoituksista ei tallentunutkaan. Tallennettaessa jokainen kerta pitää painaa rec 2 kertaa jotta toimii. Olen samaa mieltä, että pitäisi olla mahdollisuus valita käyttääkö vanhaa teksti listaa tai tuota uutta. Täysin ohjelmoitavissa tuollaiseen laitteeseen kyseinen ominaisuus.


Joo tämä et tallennus pitää laittaa kahteen kertaan päälle, onkin selvä bugi - ei tällaista softaa pitäisi päästää asiakkaille asti.



REC -painikkeen painamisen jälkeen digiboksi varmistaa tallennettavan ohjelman ja uudelleen REC -painiketta painamalla tulee vaihtoehto tallentaa yksittäinen tai jatkuva tallennus. Tämä on siis nykyisin käytössä oleva ominaisuus, ei bugi. Näkyykö teillä nämä "Valitse ohjelma, jonka haluat tallentaa" ja "Haluatko tallentaa kaikki vai ainoastaan yhden jakson" -kysymykset REC-painiketta painaessa?

Palautteena toki tämän huomioimme seuraavaa ohjelmistopäivitystä kehittäessämme.


TeliaTV digiboksin ohjelmistoa on tänään päivitetty. Auttaako ongelmiin, jos teet uudelleen käynnistyksen Menu -> Asetukset -> Järjestelmä -> uudelleen käynnistys?

Makke66
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Huikkoster  kirjoitti:

Erittäin sekava päivitys. Jos tälläistä tallennusvalikkoa testaisin ennen telia tv:n tilaamista, jäisi tilaamatta.

 

Olen alle kolmekymppinen ja jouduin oikeasti miettimään miten tuo tallennusvalikko toimii. Entäs vanhemmat ihmiset jotka eivät niin hyvin näitä digijuttuja hallitse? 

 

Elisa viihde ei ole ollut vaihtoehto sekavan käyttöliittymän takia. Telian etu hävisi juuri osittain.

 

Vanha yksinkertainen näkymä takaisin!!!


Naulan kantaan! Sama ongelma itsellä. Olen hommannut 84v äidilleni samat systeemit kuin itsellänikin jotta voin tarjota ”etätukea” puhelimitse. Sekavaksi meni ja huono päivitys, lista oli 100x parempi. Lisäksi ohjelmakuvausten tekstikin on niin pientä että niistä on vaikea saada selvää

VistoKettu
Uusi jäsen
  • 7 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Palautetta tästä "hienosta" uudistuksesta on käsittääkseni jonkun verran tullut.

 

Sen vertaa ei kuitenkaan nähtävästi nöyryyttä löydy, että oikeasti huomaisitte mokanneenne ja palauttaisitte vanhan version takaisin käyttöön. 🙄

 

Käsittääkseni mobiilikäyttäjät ovat tästä päivityksestä osin tykänneetkin ja toki tämä voi olla täysin kehityskelpoinen idea, jahka sen joku valmiiksi asti miettii, mutta tällaisena raakileena ja tällä hetkellä tämä on TV-käytössä täysin sysip*ska, mitä ei olisi pitänyt missään nimessä julkaista.

Joululomillahan meillä maksavilla asiakkailla on toki aikaa selailla umpisekavia tallennusvalikoita ja ihmetellä minne on tallennettu leffa taas hävinnyt, ja samalla voi miettiä mistä palvelusta maksaa ja mitä iloa ja hyötyä siitä saa ja kuinka monta kirosanaa tähän prosessiin kuluu.

Ehkäpä kiskaisenkin nettipiuhan seinästä irti ja keskityn täysin vaimon herkulliseen kinkkuun Joulunpyhien ajaksi. 😋❤️🍗

Ja täytynee huilatessa harkita, josko noilla muiden firmojen mobiililiittymillä pärjäilisi ensivuoden ...

🖕🖕🖕

 

Mutta kuitenkin ... Hyvää Joulua !!!

 

 

madass
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 25 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@jarkko35  kirjoitti:

Ihmiset on kyllä erilaisia. Itse nautin tästä uudistuneesta Tallennuspalvelusta. Tallenteissa on kuvakkeet, aivan kuten Elisa Viihde- palvelussakin. Itseäni tympäsi se pötkölista mikä ennen oli. Ja kun menee yksittäiset tallenteet kohtaan, niin sieltä on helppo selata tallenteita, ei siinä mielestäni ole mitään vaikeaa. Ja nyt sarjat saa vihdoin laitettua sarjatallennukseen, ja ne sarjat löytää kätevästi omana ns. kansionaan, jossa on sitten kaikki tallennetut jaksot. Todella hyvä. Kiitos Telialle hyvästä uudistuksesta!


Telian maksama mielipide!

madass
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 25 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Juu, meilläkin harkitaan tallennusten osalta siirtymistä VHS-järjestelmään. 180 minuutin kasetilta löytää tallennukset paljon nopeammin kuin Telian boxilta.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 116 custom-general.kudos
  • 422 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Uuteen tottuminen vaatii aina hiukan totuttelua, mutta toki tätä tallennuspalvelua vielä kehitetään. Esimerkiksi nyt oli löydetty häiriötä ohjelmakirjastojen sisältöjen otsikoinnissa ja tämä on korjauksessa.

Palautteenne on viety eteenpäin kehittäjille. Hyvää joulua kaikille! 😊


Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)