Telia TV toiseen televisioon


Meillä adsl:n kautta Teli TV -palvelut. Poika haluaisi omaan huoneeseen telkan. Mitä lisälaitteita se vaatii? Oma reititin ja digiboksi? Mistä voi tilata kakkosvehkeet?


 


Edit NikoNo: otsikkoa täsmennetty hieman


49 kommenttia

On Telia-TV digiboksi laajakaistalla.

 

Eli pystyykö tuolla kahden boksin systeemillä katsomaan eri kanavaa tai tallennusta samaan aikaan?

Paljonko tuo combo maksaisi tarjoushinnoilla? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Baron@  kirjoitti:

On Telia-TV digiboksi laajakaistalla.


 


Eli pystyykö tuolla kahden boksin systeemillä katsomaan eri kanavaa tai tallennusta samaan aikaan?


Paljonko tuo combo maksaisi tarjoushinnoilla? 




Kyllä pystyy. Boksit toimivat eri tunnuksilla.Yhtä tunnusta voi käyttää vain yhdessä boksissa kerrallaan. Koska kyseessä on eri tunnukset tulee sisältö niille ostaa myös erikseen eli laskutus tulee ns. tuplana.


 


Se mitä itse olen tässä tilanteessa suositellut Telia TV digiboksi laajakaistalla tilaajille, on oma erillisen maksuttoman TeliaTV sovellus tunnuksen avaaminen. Tuolle tunnukselle saadaan veloituksetta peilattua lähes sama sisältö kuin TeliaTV boksi laajakaistalla tunnukselle. Tällöin ylimääräistä maksua ei tule.


 


TeliaTV sovellus tunnus toimii puhelimessa, tabletilla ja koneella. Sekä myös Chromecastin avulla toisessa telkkarissa. Helpompi varmasti olisi olla omat boksit molemmissa telkkareissa, mutta henkilökohtaisesti en näe sen vuoksi syytä alkaa maksamaan tuplana tilauksia.


Puhelimen sovelluksen kautta saa toisen telkkarin Chromecastille kuvan lähes yhtä vaivattomasti laitettua pyörimään.


 

Selvää tekstiä, kiitos. 

Mutta koska telialaiset on ennenkin antanut väärää tietoa, niin päätin alkaa testailemaan itse. Tästä tulee monta viestiä, koska aikaa on rajallisesti kokeiluihin. 

 

Eli hybridimodemi ja kaksi arris vip5305 boksia, joissa toisessa  kovalevy. Bokseja on torissa joskus myytävänä, Vink, mutta en tunne kaikkea tekniikkaa eli en tiedä saako toinen kokeilija samat tulokset.

Toinen verkkojohdolla ja toinen 2.4 wifillä modeemissa, eri huoneissa.

 

Samalla 000 alkuisella tunnuksella kirjaudutaan.

Minulla vain ilmaiskanat, jos tätä ilmaisua saa käyttää. Ja niistä kiinnostaa HD kanavat kokeiluun. 

 

Voin katsoa eri kanavaa tai samaa kanavaa yhtäaikaa.

Voin tallentaa verkkoon samaa kanavaa yhtäaikaa. Ja tallennuksen aikana katsoa muuta kanavaa. Ei varmaan kiinnostava tieto, mutta tieteen nimissä piti kokeilla. Molemmissa bokseissa näkyy sama tallennetut lista. Ei siis tuplana tallennukset. Ja tallennusten katsominen toimii. 

Jatkuu seuraavassa numerossa...

...jatkoa

Fast 5370 air  modeemi, ja kaksi Arris vip5305 boksia

 

Voin verkkotallentaa yhtä kanavaa yhdellä boxilla ja toista toisella. Ja katsoa muita kanavia samalla. Tallennusten lista on identtinen molemmissa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Baron@  kirjoitti:

...jatkoa

Fast 5370 air  modeemi, ja kaksi Arris vip5305 boksia

 

Voin verkkotallentaa yhtä kanavaa yhdellä boxilla ja toista toisella. Ja katsoa muita kanavia samalla. Tallennusten lista on identtinen molemmissa


Kiitos @Baron kattavasta testauksesta. Kyselen tuotekehityksestä onko jokin muuttunut kun kaksi boksia toimii samaan aikaan samalla 0000- alkuisella tunnuksella. Palaan asiaan vastausten kera myöhemmin.

Ja mitään siltauksia ei ole tehty. 

Illalla testaan laittamalla molemmat boxit verkkojohdolla. 

... Jatkoa

Fast 5370 air  modeemi, ja kaksi Arris vip5305 boksia

 

Nyt on kokeiltu molemmat boksit verkkojohdolla, ja edelleen toimii niin että voi katsoa eri kanavia. Ja maksukanavia meillä ei ole, joten en tiedä muuttaako niiden katselu mitään. @Osku 

Jahas.. Ei ole Telia jaksanut tehdä omia kokeita tähän ketjuun. Eikä myöntänyt, että antoivat vääriä ohjeita. Sadat ihmiset on palautelleet boksejanne yhteisön viestien perusteella siirtyessään Elisalle. Ottakaa nyt kaksi ja kokeilkaa, ettei ole minun varassa tämä tieto.

 

Nyt kun meillä on pätkä Cmorea digiboksilla, niin olen huomannut, että toinen digiboksi haluaa näyttää mustaa ruutua Cmoren kanavien kohdalla. Usein joutuu tekemään "ota virtajohto irti" tempun boksille. Sitten taas voi katsoa Cmoren kanavia yhtäaikaa molemmilla bokseilla. 

Kyseinen häiriö on tiedossa ja sitä tutkitaan parhaillaan. Kahden digiboksin käytölle ei löydy tukea. Tästä syystä sinulla ilmenee tuota mustaa ruutua palvelussa. Poistamalla toisen digiboksin käytöstä palvelu toimii normaalisti.

Moi!

 

Nyt kun tässä olen itsekkin vaihtanut elisalle niin voin kertoa asian. TeliaTV toimii vaikka 4 tv:ssä samaan aikaan samoilla tunnuksilla. Tämä on kokeiltu niin maksukanavilla kuin normikanavilla. Telian "sanoma" että kaista ei riitä ei pidä paikkaansa. 100 meganen liittymä riitti hyvin 4 telia tv purkkiin. Se että telian "tekninen" osaaminen ja heidän ylläpito ei ymmärrä tätä ei sitä seikkaa muuta. Tarkemmin en lähde erittelemään että millä konfiguraatiolla nämä 4 boksia olivat samalla tunnuksilla yhtä aikaa päällä. 

Mutta mahdollista se on ....Ja se on kokeiltu

 


@MikaelMu@  kirjoitti:

Kyseinen häiriö on tiedossa ja sitä tutkitaan parhaillaan. Kahden digiboksin käytölle ei löydy tukea. Tästä syystä sinulla ilmenee tuota mustaa ruutua palvelussa. Poistamalla toisen digiboksin käytöstä palvelu toimii normaalisti.


Juu.. ei sinun mielestä. Miten ihmeessä minä pystyin 4 boksia käyttämään samaan aikaan? Ei mitään mustaa ruutua...Ei mitään ongelmia..


@MaxPayne@  kirjoitti:

Mutta mahdollista se on ....Ja se on kokeiltu

 


Mutta ehkä "kyseinen häiriö on tiedossa" 😀>😂>😂>


@MikaelMu@  kirjoitti:

Kyseinen häiriö on tiedossa ja sitä tutkitaan parhaillaan. Kahden digiboksin käytölle ei löydy tukea. Tästä syystä sinulla ilmenee tuota mustaa ruutua palvelussa. Poistamalla toisen digiboksin käytöstä palvelu toimii normaalisti.


Ja *******at.... Oletteko te noin tyhmiä siellä telialla? Ei herran jumala...Palveluntarjoaja eikä tiedä miten omat systeemit toimii... mustaa ruutua? ei todellakaan.. 4 ruutua yhden hinnalla... maksukanavat mukaan lukien... kaikki toimi kuin valettu... enään en ole asiakas eli ei koske minua enään..

Enhän minä halua palvelun toimivan normaalisti, vaan niinkuin nyt kahdella digiboksilla. Mikähän teitä estää kokeilemasta näitä bokseja tuon teoretisoinnin sijaan? Vähän outoa sanoa, että ei ole tukea kahdelle boksille, kun kaksi asiakasta jo kertoo, että on tuki. Erityisesti peruskanavlle. 

O


@Baron@  kirjoitti:

Enhän minä halua palvelun toimivan normaalisti, vaan niinkuin nyt kahdella digiboksilla. Mikähän teitä estää kokeilemasta näitä bokseja tuon teoretisoinnin sijaan? Vähän outoa sanoa, että ei ole tukea kahdelle boksille, kun kaksi asiakasta jo kertoo, että on tuki. Erityisesti peruskanavlle. 


on tuki niin peruskanaville kuin maksukanaville...4 boksia olen yhtä aikaa pitänyt käynnissä samoilla tunnuksilla. kaikki toimii.. maksukanavat ja kaikki

2 boksia toimii ihan ok... 3 ja 4 pitää vähän kikkailla jo toimimaan...mutta mahdollista se on

2 boksia toimii ihan ok... 3 ja 4 pitää vähän kikkailla jo toimimaan...mutta mahdollista se on

 

 

Ja tämänhän telian tekninen tuki haluaisi tietää että miten se on mahdollista? Mutta en kerro... Ottakaa selvää itse...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Villi veikkaukseni on, että tämä *ongelma” korjataan pikapikaa. Miettikää nyt olisihan tästä jopa asiakkaalle mahdollisesti hyötyä kun voisi katsoa maksamiaan kanavia 2 tai useammasta televisiosta samaan aikaan ilman Chromecast / sovellus pelleilyä. Puhumattakaan siitä, että tämä kehitys ei ole kuplinut pinnan alla montaa vuotta! 😂>


@Poksuvau@  kirjoitti:

Villi veikkaukseni on, että tämä *ongelma” korjataan pikapikaa. Miettikää nyt olisihan tästä jopa asiakkaalle mahdollisesti hyötyä kun voisi katsoa maksamiaan kanavia 2 tai useammasta televisiosta samaan aikaan ilman Chromecast / sovellus pelleilyä. Puhumattakaan siitä, että tämä kehitys ei ole kuplinut pinnan alla montaa vuotta! 😂>


Kahden telkkarin käyttö niinkuin minulla on myyntivaltti, joka korjaa myyntilukuja ylöspäin. Osa periaatteen ihmisistä kyllä jättää Telian, joka on harhauttanut heidät ostamaan kaksi tv liittymää taloon. 


@Baron@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:

Villi veikkaukseni on, että tämä *ongelma” korjataan pikapikaa. Miettikää nyt olisihan tästä jopa asiakkaalle mahdollisesti hyötyä kun voisi katsoa maksamiaan kanavia 2 tai useammasta televisiosta samaan aikaan ilman Chromecast / sovellus pelleilyä. Puhumattakaan siitä, että tämä kehitys ei ole kuplinut pinnan alla montaa vuotta! 😂>


Kahden telkkarin käyttö niinkuin minulla on myyntivaltti, joka korjaa myyntilukuja ylöspäin. Osa periaatteen ihmisistä kyllä jättää Telian, joka on harhauttanut heidät ostamaan kaksi tv liittymää taloon. 


Itse vaihdoin elisaan kun tässä telia tv:ssä ei mitään parannuksia ja kehitystä tapahdu. Liiga oli ainut syy valita tämä telia. Nyt senkin näkee cmoren kautta jos haluaa. Sovelluksina YOUTUBE...Voi mahdoton.. Elisalla yle areena,ruutu,mtv,netflix,amazon prime,youtube,viaplay yms... päivääkään en ole katunut. Telia vaan lupaa ja lupaa mutta mitään ei 2 vuoteen tapahtunut...Ei edes sitä netflixiä.


@MaxPayne@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:

Villi veikkaukseni on, että tämä *ongelma” korjataan pikapikaa. Miettikää nyt olisihan tästä jopa asiakkaalle mahdollisesti hyötyä kun voisi katsoa maksamiaan kanavia 2 tai useammasta televisiosta samaan aikaan ilman Chromecast / sovellus pelleilyä. Puhumattakaan siitä, että tämä kehitys ei ole kuplinut pinnan alla montaa vuotta! 😂>


Kahden telkkarin käyttö niinkuin minulla on myyntivaltti, joka korjaa myyntilukuja ylöspäin. Osa periaatteen ihmisistä kyllä jättää Telian, joka on harhauttanut heidät ostamaan kaksi tv liittymää taloon. 


Itse vaihdoin elisaan kun tässä telia tv:ssä ei mitään parannuksia ja kehitystä tapahdu. Liiga oli ainut syy valita tämä telia. Nyt senkin näkee cmoren kautta jos haluaa. Sovelluksina YOUTUBE...Voi mahdoton.. Elisalla yle areena,ruutu,mtv,netflix,amazon prime,youtube,viaplay yms... päivääkään en ole katunut. Telia vaan lupaa ja lupaa mutta mitään ei 2 vuoteen tapahtunut...Ei edes sitä netflixiä.


Ja vielä kuvanlaadusta että elisalla 1080p kuvanlaatu hd kanavilla... Telia tykittää 720p laatua..ja osa "HD" kanavista upgradettu siihen 720p laatuun SD kanavalta...

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@Baron@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:

Villi veikkaukseni on, että tämä *ongelma” korjataan pikapikaa. Miettikää nyt olisihan tästä jopa asiakkaalle mahdollisesti hyötyä kun voisi katsoa maksamiaan kanavia 2 tai useammasta televisiosta samaan aikaan ilman Chromecast / sovellus pelleilyä. Puhumattakaan siitä, että tämä kehitys ei ole kuplinut pinnan alla montaa vuotta! 😂>


Kahden telkkarin käyttö niinkuin minulla on myyntivaltti, joka korjaa myyntilukuja ylöspäin. Osa periaatteen ihmisistä kyllä jättää Telian, joka on harhauttanut heidät ostamaan kaksi tv liittymää taloon. 


Olisi kyllä ollut minullakin ainakin yhdessä vaiheessa. Silloin kun kyselin niin sanottiin, että pitäisi juuri tuplasopimukset ottaa ja mikään ei toimi ristiin.

Mikä tahansa Android-boksi käy tähän. Lataa Yle Areenan, Ruudun ja Cmoren apsit, niin Ylen, maikkarin ja Nelosen kanavien suoratoisto onnistuu. Vaikka tämä https://www.power.fi/televisiot-ja-tarvikkeet/mediatoistimet-ja-suoratoisto/nvidia-shield-tv/p-1036645/

Vastaa