Telia TV verkkotallennus surkea


Nyt on tullut Telia-tv sopimuskausi täyteen ja tyytyväisenä olen voinut irtisanoa sopimukseni 24 .6 alkaen.


 


Olen laittanut verkkotallennukseen "kaikki jaksot" ja kaikki näyttää hyvältä. Sitten kun ohjelman olisi pitänyt tallentua niin mitään ei löytynyt nauhoituksista. Niinpä laitoin ohjelman, saari ilman lakeja, uudestaan verkkotallennukseen ja seurasin pysyykö ohjelmoitu tallennus muistissa ja kuinka ollakkaan se oli hävinnyt omia aikojaan. Näin on tapahtunut useamman. Virrat on ollut koko ajan päällä eli ei siis sähkökatkoja tai muuta selittävää ei ole tapahtunut.


Kun laitoin tallennukseen saksa-suomi matsin "suoraan" verkkopuolelle koska muita tallennuksia oli menossa niin sekin katkesi ennenkuin kolmas erä alkoi. Todella surkea viritelmä.


Olen kiitollinen että pääsen eroon koko *******asta.

Edit MinnaLN: tarkennettu otsikkoa.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Tallentavan digiboksin saa nykyään 70 eurolla (ulkoiselle kiintolevylle tallentava malli) ja lisäksi monissa televisiossakin on tallennusmahdollisuus, jos niihin liittää ulkoisen kiintolevyn. Sitten jos sijoittaa vähän enemmän, saa käytännössä kaiken saman mitä noissa maksullisissa TV-palveluissa eli lähetysten striimauksen verkkoon, etäajastamisen, mahdollisuuden katsoa puhelimella jne. Siten olen jo pidempään ihmetellyt miksi ihmiset maksaa näistä operaattoreiden tarjoamista kk-maksullisista TV-palveluista kun ne eivät edes toimi kunnolla. Oli palvelu mikä hyvänsä niin aina joku kirjoittaa, ettei se toimi.

 

Eli vaihtoehtoja kannattaa pohtia. Itse ostin premiumia eli VU+ Ultimo 4K teran kiintolevyllä. 12 viritintä eli voi seurata/tallentaa vähintään niin montaa kanavaa yhtäaikaa, 4K-tuki. Vastaanottomedioina kaksi satelliittilautasta sekä antenniverkon antenni katolla, nämä toimivat niin saumattomasti yhteen ettei normaalikäytössä tarvitse edes miettiä, mitä kautta mikäkin kanava tulee. Kanavia näkyy tuhansia.

Käyttäjätaso 7

Tallentava telkkari on kyllä muuten hyvä , mutta kun niissä harvemmin on useampia virittimiä , niin tallennuksen aikana ei voi katsella mitä tahansa muuta kanavaa paitsi samassa nipussa olevia.

Itselläni on telkkari vain näyttölaitteena ja digiboksi hoitaa muut toiminnot. Hallinta toimii kätevästi Logitechin ohjelmoitavalla kapulalla , joka osaa ohjata molempia samanaikaisesti mm. käynnistys ja sammutus yhdellä napilla.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@kustaa1967@  kirjoitti:

Tallentava telkkari on kyllä muuten hyvä , mutta kun niissä harvemmin on useampia virittimiä , niin tallennuksen aikana ei voi katsella mitä tahansa muuta kanavaa paitsi samassa nipussa olevia.


Jep, tämä onkin se "hinnat-alkaen" halpisratkaisu, ei maksa enempää kuin ulkoisen kiintolevyn ja parhaimmillaan ei sitäkään jos taloudessa lojuu joku vanha käyttämätön muutaman sadan GB:n levy josta ei ole enää mihinkään muuhun. Periaatteessa USB tikkukin käy, jos ei ole tarvetta säilytellä kauhean montaa ohjelmaa. Tosin se pitää huomioida että jos käyttää jotain vanhaa levyä ja littää sen esim. television tallennuslevyksi, niin se TV todennäköisesti formatoi sen lukukevottomaan salattuun muotoon ja kaikki data mitä siellä ennestään oli, katoaa. Sama juttu koskee AntennaHD ready speksattuja bokseja.

 


@kustaa1967@  kirjoitti:

Itselläni on telkkari vain näyttölaitteena ja digiboksi hoitaa muut toiminnot. Hallinta toimii kätevästi Logitechin ohjelmoitavalla kapulalla , joka osaa ohjata molempia samanaikaisesti mm. käynnistys ja sammutus yhdellä napilla.


Jos HDMI CEC toimii niin et tarvitse Logitechia mihinkään. Ainakin meillä Vu+ Ultimo ja Sony pelaavat hyvin yksiin. Eli TV:n kakella voi ohjata digiboksia tai sitten digiboksin kakella voi ohjata TV:n äänenvoimakkuutta. Koska TV on aina boksin HDMI inputilla niin käytännössä boksin kake riittää kaikkeen. Kotiteatterissa toimii sama juttu, projektorin kaukosäätimellä voi ohjata itse projektoria, AV-vahvistimesta äänenvoimakkuutta ja lisäksi vielä AV-vahvistimesta valittuna olevaa toistolaitetta. Eli kolmea laitetta yhdellä kakella. Tämän takia mm. nykyisissä television ja projektrorin kaukosäätimessä on ne play/stop/kelausnapit.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@apasse@  kirjoitti:

Nyt on tullut Telia-tv sopimuskausi täyteen ja tyytyväisenä olen voinut irtisanoa sopimukseni 24 .6 alkaen.


 


Olen laittanut verkkotallennukseen "kaikki jaksot" ja kaikki näyttää hyvältä. Sitten kun ohjelman olisi pitänyt tallentua niin mitään ei löytynyt nauhoituksista. Niinpä laitoin ohjelman, saari ilman lakeja, uudestaan verkkotallennukseen ja seurasin pysyykö ohjelmoitu tallennus muistissa ja kuinka ollakkaan se oli hävinnyt omia aikojaan. Näin on tapahtunut useamman. Virrat on ollut koko ajan päällä eli ei siis sähkökatkoja tai muuta selittävää ei ole tapahtunut.


Kun laitoin tallennukseen saksa-suomi matsin "suoraan" verkkopuolelle koska muita tallennuksia oli menossa niin sekin katkesi ennenkuin kolmas erä alkoi. Todella surkea viritelmä.


Olen kiitollinen että pääsen eroon koko *******asta.




Tuollaista ongelmaa meille ei olekaan tiedossa. Digiboksia kannattaa käyttää ihan virroitta (virtajohto irti ja takaisin) ja katsoa, tulevatko tallenteet näkyviin. Mikäli tästä ei ole apua, voimme tutkia ongelmaa tarkemmin asiakastietojen kera.


 


Jääkiekon MM-kisoissa jokaisen ottelun ohjelmatiedot on jaettu osiin studioiden ja erien mukaan ja nämä pitää jokainen tallentaa erikseen. Muistatko, oliko Suomi-Saksa-ottelu tallennettu juurikin näin?

EVVK

Vastaa