Telia TV vuokraamon ilmaislipulla vuokrattu elokuva ei toimi


Vuokrattiin Telia TV:llä SF Anytimen kautta uutuusleffa meille annetulla ilmaislipulla. Käytimme asianmukaista PIN-koodia elokuvan vuokraamiseksi, muttei elokuva lähtenyt pyörimään. Olemme yrittäneet käynnistää digiboksia uudestaan, muttei se eroa mitenkään alkutilanteesta, vaan elokuva jää jumittamaan mustaan ruutuun jossa ei näy kuva eikä kuulu ääni.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @nortti50 ja tervetuloa Telia yhteisön pariin!


 


Tympeä tilanne ettei vuokrattu sisältö lähde päälle vaikka perustoimia on jo tehty.


 


Kerrotko mikä leffa on kyseessä? Pääsen siten omilla laitteilla testaamaan sen toimintaa.


 


Kerro myös onko teillä TeliaTV laajakaistalla palvelu, pelkkä TeliaTV boksi tilattuna (vapaa valintainen yhteys) vai koetatteko katsoa leffaa muulla laitteella kuin meidän toimittamalla TeliaTV boksilla? (millä?)

Joo, tosiaan meillä on Telia TV- laajakaista käytössä kahdelle eri laitteelle. Olohuoneen iso TV ei toistä kyseistä elokuvaa, mutta makuuhuoneen pienempi televisio toistaa kyseisen elokuvan moitteettomasti. Kyseinen elokuva on nimeltään Emma, ja vuokrasimme sen HD:nä. 

Täydennän vielä sen verran, että molemmille laitteille on oma boksi. Onko sillä väliä, mistä modeemin portista verkkoa jaetaan boksille josta leffaa haluaa katsoa. Mietin myös, onko HDMI portilla boksista Tv:n merkitystä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Onko teillä reitittimenä meiltä tullut Technicolorin reititin vai jokin muu? Onko molemmilla bokseilla samat tunnukset käytössä vai eri tunnukset?


 


Jos teillä on Technicolor reitittimenä on silloin toisella boksilla käytössä IPTV tekniikka ja toisella aIPTV. Toimiiko leffa siis boksilla joka on kytketty kaapelilla reitittimen LAN4 porttiin? mutta ei boksilla joka on LAN 1-3 portissa tai langattomasti yhdistetty.


 


Testasin omalla laitteella (tablet) ja leffa lähti pyörimään normaalisti. Yleistä vikaa ei kyseisessä leffassa ole tiedossamme myöskään IPTV tekniikalla.


 


Jotta tilanne saadaan tutkittua tarkemmin ja epäonnistunut leffanvuokraus hyvitettyä suosittelen ottamaan yhteyttä tekniseen tukeemme vaikka chattimme kautta.


 


 

Käytössä teidän reititin ja samat tunnukset. Olohuoneen telkku muistaakseni kytketty porttiin Lan4 ja makkarin johonkin toiseen. Makkarissa leffa siis toistui ongelmitta, mutta olisi ollut mukavampi katsoa olkkarin 84' kun makkarin 32' näytöltä.

Vastaa