Telia Tv älytelkkarissa


Hei!

 

Minä kun luulin että olisi ollut kätevää saada kaikki palvelut samaan, kuten mm. Cmore, jota olin aiemmin tilannut erikseen heiltä, mutta siirrsin ne tunnukset TeliaTV:lle koska ajattelin että kivempi saada se n. 10/kk laskulle kuin että tililtä lähtisi autom. jolloin ne päivätkin saattaa vaihella vklppujen takia ja sain vihdoinkin sellasen älytelkkarin, jossa oli jopa Cmore. Mutta ei semmonen muutos täysin palvellutkaan mua. Yritin ladata jopa nettiselaimen kautta Teliatv:n (älytelkkarista, jossa on nettiselain myös) mutten tiedä mihin se oli muka asentunut ja silti Cmore ei tunnistanut teliatv-tunnuksiani. Meinasin jo unelmoida että saisin katottua ennakkoon salkkareita isosta älytelkkarista vihdoin ja viimein. Mulla on chromecast mutt majailen tällä hetkellä sellaisessa talossa, jossa wifi ei ole niin hyvä joten se ei auta. Voinhan toki siirtää läppäriä ja katsoa sillä hdmi-kaapelilla.

 

Mutta siis. Tuleekohan Teliatv älytelkkareihin? Palvelisi tosi hyvin silloin ainakin cmore-asiakkaita!


16 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Skidify@  kirjoitti:

Mutta siis. Tuleekohan Teliatv älytelkkareihin? Palvelisi tosi hyvin silloin ainakin cmore-asiakkaita!




Jos sinulla on hankittuna C More meidän kautta Telia TV:lle, niin saat samalla myös C More -suoratoistopalvelun käyttöön, samaan hintaan. Täältä löydät tarkemmat ohjeet palvelun käyttöönottoon. Onnistuisitko näiden avulla käyttöönotossa?


 


Telia TV -sovellusta ei ole saatavilla älytelkkareille tai android televisioille sovelluksena, mutta Chromecast on tällaisiin tilanteisiin hyvä ratkaisu. Harmi että sinulla se wlan ei nyt tuossa osoitteessa toimi riittävällä tavalla. 

Sehän meillä jo onkin tiedossa, että Telia TV sovellusta ei ole Android TV:lle olemassa (tuo Android TV ei muuten rajoitu pelkästään televisioihin). Onko tämän kehityksestä mitään päätöstä olemassa? Ei varmaan, kun digiboksikauppa siitä kärsisi. Eihän asiakkaita kuitenkaan liian hyvin kannata palvella...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@mikkooks@  kirjoitti:

Sehän meillä jo onkin tiedossa, että Telia TV sovellusta ei ole Android TV:lle olemassa (tuo Android TV ei muuten rajoitu pelkästään televisioihin). Onko tämän kehityksestä mitään päätöstä olemassa? Ei varmaan, kun digiboksikauppa siitä kärsisi. Eihän asiakkaita kuitenkaan liian hyvin kannata palvella...




Tästä Android TV -sovelluksesta onkin keskusteltu jo paljon tässä toisessa ketjussa. Tilanne ei siis ole tässä välissä muuttunut mihinkään, eli tällä hetkellä nämä televisioiden ja medialaitteiden sovellukset eivät ole suunnitelmissa tai työpöydällä. Panostamme nykyisten tekniikoiden kehittämiseen ja tämän hetken ykkös prioriteetti on HTML5 tuen tuominen selaimelle, jolloin tv-palvelun käyttäminen tietokoneella paranee huomattavasti.

Tiedän, että on keskusteltu, olen itse ollut sen perään kyselemässä. Jos Android TV sovellus ei edelleenkään ole edes suunnitelmissa, niin se on osaltani viimeinen naula tähän arkkuun. Ei yhtään Telian tuotetta/palvelua tule meidän talouteemme.

 

Saisiko siihen vielä syyn, miksi ei ole suunnitelmissa? Taisin sen toisaalta jo kertoa edellisessä viestissäni. Telian kokoiselle yritykselle Telia TV:n sovelluksen porttauksen tekeminen olisi kustannusmielessä täysin mitätöntä. Itse pidän tätä puhtaasti kunnioituksen puutteena asiakasta kohtaan ja sellaistahan ei tervejärkinen ihminen jää kokemaan.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@mikkooks@  kirjoitti:

Saisiko siihen vielä syyn, miksi ei ole suunnitelmissa? Taisin sen toisaalta jo kertoa edellisessä viestissäni. Telian kokoiselle yritykselle Telia TV:n sovelluksen porttauksen tekeminen olisi kustannusmielessä täysin mitätöntä. Itse pidän tätä puhtaasti kunnioituksen puutteena asiakasta kohtaan ja sellaistahan ei tervejärkinen ihminen jää kokemaan.




En pysty tähän antamaan sellaista vastausta, mikä sinua @mikkooks tyydyttäisi. Tästä on tosiaan pitkät pätkät keskusteltu ja asiaa pyritty avaamaan niin pitkälle kuin mahdollista. Totean vain sen saman, mitä olen aiheesta kertonut useaan kertaan aiemminkin. Haluamme panostaa ja kehittää näitä meidän nykyisiä tekniikoita eteenpäin, jonka vuoksi uusia alustoja ei tässä vaiheessa ole suunnitelmissa. HTML5 tuen kehittäminen selaimille ja UHD kuvanlaadun tuominen kaikkiin verkkoihin sopivalle boksille on tärkeimmät tekniset kehityskohteet tällä hetkellä. 

Et varmaan pystykään, koska Telia on tässä valinnut sellaisen linjan kuin nyt on valinnut. Kuten edellisessä viestissäni totesin, työpanos olisi täysin mitätön. Miksei Telialta voida suoraan kertoa, että tavoite on myydä omaa digiboksia, ja tämä on se syy miksi hyvin merkittävä alusta jätetään paitsioon? Tuo kuitenkin paistaa läpi niin, että on varmasti kaikille selvää. Se asiakkaan kunnioitus...

 

Muuten viestisi oli täyttä lässynlässynjargonia - taas kerran. Mutta ole huoleti, kun Liiga-kausi loppuu ja päätän tuon tilaukseni, en ole missään tekemisissä enää Telian kanssa.

Tajusin juuri eilen että mullahan onkin Samsugn Galaxy tab A10 tjs. minkä sain teiltä. Siellä oli SmartThing tjs. mutten tajunnut miten sitä käytetään. Telkkarikin on samsung 55". Taitaa olla sekin joku UHD. josta en sen kummemmin ymmärrä. Ei se tabletti löytänyt tätä telkkaria eikä läppärikään telkkaria. Läppärillä mini-hdmi jonka takia jouduin adapterilla liittään telkkariin, muttei tunnistanut. Mulla ois paljon kanaviakin teiltä tilattuna muuta kuin Cmore. Lastenkanavia tykkään kivasti katella sieltä joten olisi ollut kiva katella niitä ihan kuin oikeesti telkkaria olis katsomassa 😃 Mutta eipä mitään, sit kun muutan takas oikeeseen kämppääni jolloin arvioisin tapahtuvan joskus kesällä? tai ennen sitä, niin wifi ja chromecast tulee oleen kovasti käytössä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Skidify@  kirjoitti:

Tajusin juuri eilen että mullahan onkin Samsugn Galaxy tab A10 tjs. minkä sain teiltä. Siellä oli SmartThing tjs. mutten tajunnut miten sitä käytetään. Telkkarikin on samsung 55". Taitaa olla sekin joku UHD. josta en sen kummemmin ymmärrä. Ei se tabletti löytänyt tätä telkkaria eikä läppärikään telkkaria. Läppärillä mini-hdmi jonka takia jouduin adapterilla liittään telkkariin, muttei tunnistanut. Mulla ois paljon kanaviakin teiltä tilattuna muuta kuin Cmore. Lastenkanavia tykkään kivasti katella sieltä joten olisi ollut kiva katella niitä ihan kuin oikeesti telkkaria olis katsomassa 😃 Mutta eipä mitään, sit kun muutan takas oikeeseen kämppääni jolloin arvioisin tapahtuvan joskus kesällä? tai ennen sitä, niin wifi ja chromecast tulee oleen kovasti käytössä




Telia TV:ssä ei ainakaan toistaiseksi ole tukea telkkareiden sisäisille chromecasteille joten sen vuoksi kuvan siirto ei sitä kautta onnistu. Mutta omituista ettei läppäri + tv combokaan toiminut piuhalla :smileysurprised: Itse tulee katsottua C Moren sarjoja lähinnä puhelimen ruudulta mutta sitten kun telkkari on "vapaana" niin toki siirrän leffat/sarjat chromecastilla isolle ruudulle. Toivotaan että pääset pian muuttamaan takaisin omaan kotiin niin on sitten kaikki "vermeet" täydessä käytössä! 

No niin, nyt on sitten Liiga-passi irtisanottu. Chatissa jo pyysinkin, että kun viimeinen lasku on maksettu, kaikki tietoni on poistettava rekistereistänne tai jos juuri laskutuksen vuoksi on lakisääteisesti säilytettävä, niitä ei saa mitenkään käsitellä. Koska Android TV sovellusta ei ole tulossa, itseäni ei kiinnosta missään yhteydessä senttiäkään tällaiselle puuhastelijaputiikille maksaa.


@mikkooks@  kirjoitti:

No niin, nyt on sitten Liiga-passi irtisanottu. Chatissa jo pyysinkin, että kun viimeinen lasku on maksettu, kaikki tietoni on poistettava rekistereistänne tai jos juuri laskutuksen vuoksi on lakisääteisesti säilytettävä, niitä ei saa mitenkään käsitellä. Koska Android TV sovellusta ei ole tulossa, itseäni ei kiinnosta missään yhteydessä senttiäkään tällaiselle puuhastelijaputiikille maksaa.


Kiitoksia vaan hyvästä taistelusta. 

Miten muuten suoratoistoelämäsi tulee Telian jälkeen jatkumaan, vai onko vielä harkinnassa? 


@Baron@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

No niin, nyt on sitten Liiga-passi irtisanottu. Chatissa jo pyysinkin, että kun viimeinen lasku on maksettu, kaikki tietoni on poistettava rekistereistänne tai jos juuri laskutuksen vuoksi on lakisääteisesti säilytettävä, niitä ei saa mitenkään käsitellä. Koska Android TV sovellusta ei ole tulossa, itseäni ei kiinnosta missään yhteydessä senttiäkään tällaiselle puuhastelijaputiikille maksaa.


Kiitoksia vaan hyvästä taistelusta. 

Miten muuten suoratoistoelämäsi tulee Telian jälkeen jatkumaan, vai onko vielä harkinnassa? 


Kiitos!

 

Suoratoistoelämä jatkuu Telia TV tilauksen päättymisen jälkeen pelkästään Android TV sovelluksilla. Kaikkiin muihin käyttämiini palveluihin sellainen on saatavilla, mutta kivikaudella seikkaileva ja boksejansa epätoivon vimmalla vuokralle yrittävä Telia ei tähän taivu. Telia TV sovellustahan ei saa asennettua edes TV-bokseille, joissa mobiili Android. Kuten todettua, kun asiakasta kohtaan on kunnioitusta näin vähän, omalta osaltani Telia ei saa enää mitään.

Laitetaas tänne, kun en koe netiketin mukaiseksi uutta aihetta avata.

 

Taloyhtiö päätti ottaa valokuidun Telialta ja siinä yhteydessä aspan innoittamana päädyin kokeilemaan 14 vrk Telia TV:tä, siis digiboksia + tallennustilaa. Taidanpa palauttaa.

Koska: missä lisäarvo tuolle 10 (+ 6,5) eurolle (taloyhtiölaajakaistan päälle)? Varsinkin kun tallennukset ilmeisesti SD-laatuisina(??!) ja säilyvät ainoastaan 90 päivää (??). Käsittämätöntä.

 

No, ajattelin myös sitä, että siirrän boksin kesäksi mökille ja saan siellä HD-kanavia tuolla boksilla. Mutta edelleen: enkö saa (lähes) samaa esim. sovellus + chromecast/apple tv -yhdistelmällä? Okei, ilmeisesti kanavien näkymisessa on jonkin verran eroja, boksilla näkyy suorana mm. maikkarin kanavia, jotka täytyy sovelluksella tallentaa ja sitten ne pystyy katsomaan (SD-laatuisina?!!).


Äsken chatissä väitettiin, että boksilla saa paremman kuvan- ja äänenlaadun kuin sovelluksella. Onko todella näin, en löydä mistään tämmöistä tietoa?

Ylipäänsä tämän koko Telia TV / digiboksi / sovellus / tallennus ym. paletin selvittäminen vaatii aikamoista salapoliisityötä. Ei nettisivuilta saa mistään yhdestä paikkaa selvyyttä, mitä tulee mihinkin ja miten nuo nivoutuvat toisiinsa. 

Jep, näin tapahtui. Suosittelen Apple TV:tä. Kuvanlaatu ja toimivuus erinomaisia vrt. Telian oma boksi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Tähän väliin heitän linkkivinkin blogiin, jossa kerrotaan kattavasti Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelusta. Kannattaa käydä lukaisemassa. 

Ehkä tähän tarvitsee vähän vielä kurnuttaa perään, kun tuosta naisten lätkän MM:stä ei taida päästä enää valittamaan.

 

Mutta tosiaan, tuo linkki on ihan kiva, mutta tosiaan salapoliisitaidot olisivat tarpeen kuluttajalle tässä palvelussa. Ihan ei alla oleva selvinnyt palvelukuvauksista.

Tuossa tuli kummasteltua hauskaa piirrettä, kun pääsin vaihtamaan laajakaista Viihteeseen. Mukavana yllärinä tuli etuna 6kk Viasat kokeilupaketti. Ja kun vielä oli mobiilin digiboksi käytössä, niin jälkikasvukin oli iloisesti yllättynyt katsellessaan pakettiin kuuluvia Disney kanavia. Ja kun tuli viimein se päivä, että muistin nollata digiboksin tunnarin siirtyäkseni laajakaista aikaan, niin sehän meni tuskattomasti.. Kunnes poika pihisti kaukosäätimen jatkaakseen kirjaston sisältöön uppoutumista... Yllättäen suuri osa kirjastoista (Disneyt + NatGeo)  olikin kadonnut.

 

Ja kun tätä aspan kanssa muutamaan otteeseen selvitettiin (pakko sanoa, että kiitokset aspalle ystävällisyydestä), niin muutamien kummasteluiden ("kyllä ne näyttävät täällä olevan") purkin boottauksien ja resetetointien jälkeen 2. tason tutkinnassa viikon jälkeen kävi ilmi, että mobiilissa (ml. mobiili digiboksi) on 7 päivän "catch-up" toiminto näille kanaville. Mutta laajakaista digiboksissa tätä toiminnallisuutta

ei ole...

Mutta hei! Saisihan tuon ratkaistua ostamalla kovalevyn tallennukseen €€, tai mahdollisesti ostamalla nuo kanavat erillisessä paketissa €€... 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Officerat@  kirjoitti:

 


Ja kun tätä aspan kanssa muutamaan otteeseen selvitettiin (pakko sanoa, että kiitokset aspalle ystävällisyydestä), niin muutamien kummasteluiden ("kyllä ne näyttävät täällä olevan") purkin boottauksien ja resetetointien jälkeen 2. tason tutkinnassa viikon jälkeen kävi ilmi, että mobiilissa (ml. mobiili digiboksi) on 7 päivän "catch-up" toiminto näille kanaville. Mutta laajakaista digiboksissa tätä toiminnallisuutta


ei ole...





Täältä löytyy kanavakartat jokaiseen vaihtoehtoon (Digiboksi Laajakaistalla, Digiboksi, Kaapeli TV ja TV-Sovellus) ja niissä on kanavakohtaisesti kerrottu missä kaikissa tuo catch up -toiminto on. 

Vastaa